Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

filtr na odmę i filtr stozkowy??

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
84 odpowiedzi w tym temacie

#76 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:21, 06.05.2011

Sorry, ze przegapilem watek... cos powiem bo akurat zglebilem temat pare miesiecy temu i cos tam wiem.
Otoz i jedni i drudzy maja racje choc system amerykanski wydaje sie przy streetowej K-serii sensowniejszy. Powiem w skrocie bo troche to skomplikowane jak sobie poczytalem.
Amerykanski system to lapanie oleju z samego dolu obiegu odmy. Olej jest wylapywany caly czas niezaleznie od stylu jazdy. Ten olej jest to jednak bardzo czysty olej. Tzn tak czysty jak olej, ktory mamy w silniku. Ostra jazda w tym przypadku moze spowodowac zauwazalne zwiekszone zuzycie oleju bo do puszki bedzie lecialo naprawde duzo. Tym przewodem olej leje sie kropelkami czasem powracajac do obiegu.
System australijski to taki bardziej na tor. Do ostrej jazdy. Kiedy podczas ostrych zakretow olej przemieszcza sie w misce do tego stopnia, ze jest w bardzo zwiekszonym stopniu zasysany do gównego breathera - gornej odmy, konca obiegu. Oczywiscie tu pojawia sie pytanie dlaczego jak ktos jezdzi po torze to nie ma torowej miski z grodziami itd. No ale nawet modyfikowane miski maja jakies limity trzymania oleju na miejscu. Wiec dopoki ostro nie jezdzisz to tam oleju duzo nie zobaczysz. Jesli jednak zobaczysz to bedzie to ten brudny, zdecydowanie bardziej zanieczyszczony niz ten np. na dole miski.
Oba sposoby sa dobre ale i jeden i drugi maja troche inne zastosowanie. Szukajac informacji o tym znalazlem K20A2 z dwoma catch tankami :-) Tez ciekawie.
Ja jak tylko znajde troche czasu to przekladam puszke na system amerykanski. Zobacze jak bedzie wygladal olej wowczas. Bo wedlug mnie nie moze on byc tak czysty jak olej w silniku. Zmiany dokonam na okolicznosc zmieny oleju zeby bylo widac ewentualna roznice w kolorze.
  • 0

#77 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 06.05.2011

a gdzie mam łapać ten olej z dołu?
Gdzie podpiąc tego tanka??
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#78 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:43, 06.05.2011

No musisz znaleźć połączenie zaworu PCV (positive crankcase ventliation) - z kolektorem dolotowym. To tam jest największe ssanie.
W K-serii to widać na obrazku numer 1. Jak jest u Ciebie to nie wiem. Musiałbym pomacać.
Jak przestroje się z little to nothing na mocnne ssanie to dam znać. A jeśli chodzi o rucho powietrza to nie do konca tak jest. Odma wypluwa olej i nagar bo skądś on tam się przecież bierze. Nawet ci, którzy zakładają na odme mały filtr musza go czyścić co jakiś czas - od środka jest "zapaćkany".

A co do tych stylów amerykański i australijski to mi sie pochrzaniło. Myślałem, że mówiąc o kolesiach zza wielkiej wody tosztotomasz mysli o amerykańcach, dlatego tak to nazwałem. Ja właśnie na stronach z US czytałem to wszystko. A tu się okazuje, że OZies też się znają :-)
  • 0

#79 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:36, 09.05.2011

BALCER, dobrze myślałeś. Tez właśnie zacząłem się zastanawiać nad tym ruchem powietrza, który chyba nie do konca ma znaczenie, bo faktycznie w łączniku do dolotu trochę nagaru jest, z powietrza się przecież nie wziął.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#80 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:48, 09.05.2011

ano...w teorii PCV jest zaworem jednokierunkowym i zamyka się na okoliczność powortu powietrza tak samo jak wentyl w oponie, zaś UCV jest po prostu ujściem gdzie ciśnienia nie sa tak duże ale silnik swobodnie "oddycha" w obie strony, stąd nazwa "breather". Olej owszem tam jest ale tylko kiedy dajemy silniczkowi popalić generując większe ciśnienia. Jeśli jednak chcemy zastosować tzw. "oil separator" czyli w naszym przypadku oil catch tank i zbierać przetrawiony olej to należy go podłączyć pod PCV czyli między kolektorem a blokiem. Tyle z teorii i mojego jej rozumienia :-)
  • 0

#81 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:19, 09.05.2011

Innymi słowy do normalnego, codziennego użytkowania, bez upalania na torach, podłączenie pod PCV może wyjść tylko na dobre bez dyskomfortu ciągłego dolewania oleju. Wtedy OCC będzie wychwytywał najwięcej syfu. A przez to i w UCV, przynajmniej w teorii powinno syfu byc jeszcze mniej. Dobrze rozumuję?
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#82 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:18, 09.05.2011

No dokładnie tak... przynajmniej tak się sprawy mają w K-Serii. Są przecież silniki, które w ogóle nie maja PCV a cały system wentylacji działa w zupełnie inny sposób. Po co to wszystko jest to juz dyskujsja na inny temat. :-)
Ja mimo wszystko przełączam się na PCV. Wiem jakie mam zużycie oleju miedzy wymianami i zaobserwuje o ile więcej go zużyje i np. jaki to ma wpływ na kolor oleju, który jak wiadomo jest wykładnikiem sprawności oleju. Raczej proste jest, że spoko owo zużycie będzie większe z uwagi na odsysanie jego częsci przez catch can, to podczas dolewania "świeżość" oleju zostanie zachowana na dłużej. A co za tym idzie silnik powinien się z tego tytułu cieszyć. Zobaczymy. Ktoś sobie zada pytanie: skoro jest tak jak Balcer mówi to czemu wszystkie samochody tak nie mają? Odpowiedź jest prosta: ekologia. W samochodzie jest zainstalowanych kilkanaście patentów, które zabierają nam moc, osiągi i pieniądze. A wszystko przez eko-kolesi :-)
  • 0

#83 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:59, 10.05.2011

Dylemat jest raczej żaden. Jeździć bez dolewek dla satysfakcji, że nic nam nie bierze, czy dolać od czasu do czasu i zachować czystość płynów i silnika? Lecę po catch tanka ;-)
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#84 yab

yab
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:wlkp
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 21.05.2012

jest sens montowac occ do seryjnego dolotu?
  • 0

#85 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:27, 21.05.2012

Nie ma sensu.W N/A nie ma to sensu lepiej zapiąć filterek na odmę i już.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq