Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Regeneracja przekładni kierowniczej

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
549 odpowiedzi w tym temacie

#436 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 00:57, 05.09.2014

O ile nie wyniknie nic dodatkowego, w stylu wybity sworzeń np.

 

nie ma takiej opcji, jedynie celowo by musieli go wypiąć. :)


  • 0

#437 Teksas

Teksas
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:46, 08.09.2014

No cóż, regeneracja zrobiona. Do plusów należy zaliczyć brak stuków przy wybojach i dziurach, brak drgań kierownicy przy prędkościach powyżej 100 km/h i ogólnie lepsze prowadzenie samochodu. Minusy to ciężej obracająca się kierownica i ubytek 900 zł z kieszeni. Na temat trwałości operacji jeszcze nic nie wiem. Zobaczymy jak będzie. Próbowałem podpytać właściciela warsztatu, jak wygląda sprawa trwałości, ale zbyt rozmowny nie był. Stwierdził tylko, że miał różne przypadki. Niektórzy użytkują auto kilka lat i nic się nie dzieje, niektórzy muszą robić poprawki na gwarancji, a niektórzy mają pecha i po upływie gwarancji przekładnię szlag trafia. Jak będzie u mnie, zobaczymy. Chociaż wstępnie na wiosnę zamierzam sprzedać auto.

Jeszcze kilka ważnych informacji: można przedłużyć gwarancję na regenerowaną część do dwóch lat. Kosztuje to 240 zł.

Ewentualna naprawa gwarancyjna nie obejmuje kosztów montażu/demontażu przekładni. Za to trzeba płacić. Niezbyt się ucieszyłem, kiedy to przeczytałem.

I trzecia sprawa: gwarancja nie obejmuje sytuacji, kiedy listwa skoroduje pod wpływem płynu wspomagania.

Generalnie wydaje mi się, że regenerację trzeba traktować jako zło konieczne, bo sensownej alternatywy nie ma. Jeśli będę miał jakieś przygody jeszcze to dam tutaj znać. 


  • 0

#438 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 23:58, 08.09.2014

bo widzicie, stare i dobre to jest wino i skrzypce, a nie samochód. :)


  • 0

#439 Tumun

Tumun
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:KOL
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 10.09.2014

Żeby nie zakładac nowego tematu.

Wczoraj wsiadłem w samochód i coś zaczęło buczec i nasilalo sie przy skrecie kolami, okazalo sie ze brakuje plynu w zbiorniku. Dolalem, odpowietrzylem i bylo ok.

Dzis przy wymianie oleju zauważyłem, że mam gdzieś jakiś wyciek, okazało się że jest pęknięta ta guma gdzie drążek wchodzi do przekładni. I teraz pytanie, czy założyc nowa gumę i olac to, czy to maglownica do regeneracji ? Po sciagnieciu tej gumy przy wlaczonym silniku i podczas ruszania kierownicą nie widzialem zeby plyn wyciekal, ale jak trzymalem ten drażek podaczas ruszania, to czulem tak jakby mial lekki luz.

Dodam jeszcze ze od pewnego czasu czulem lekkie drgania na kierownicy podczas skretu.


  • 0

#440 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 10.09.2014

Poszedł ci uszczelniacz na maglownicy. Guma pełni tylko rolę ochronną wymiana  na drugą nic ci nie pomoże, a brak płynu świadczy o tym, że tamtędy leci


  • 0

#441 Tumun

Tumun
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:KOL
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:49, 11.09.2014

Czyli regenaracja tak ? Czy jest jakiś sposób żeby zrobić to samemu ?


  • 0

#442 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:06, 11.09.2014

regeneracja lub ewentualnie wymiana samemu uszczelniacza, że widzisz, że listwa główna ma juz wżery to już nawet nowy uszczelniacz nie pomoże


  • 0

#443 Teksas

Teksas
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:16, 11.09.2014

Masz dokładnie taki sam przypadek jak ja. Tak jak pisze kolega Damianos, ta guma na zewnątrz pełni tylko rolę ochronną i jej wymiana wycieku nie zatrzyma. Wymiana samego uszczelniacza jest możliwa, ale powodzenie takiej operacji zależy od kondycji listwy. Jeśli listwa będzie w złym stanie, to niestety konieczna jest jej regeneracja. Tego już sam nie zrobisz. Z tym, że również nie zagwarantuję Ci pełnego sukcesu takiej regeneracji, nawet jeśli oddasz do specjalistycznego warsztatu:-). O tym właśnie pisałem wcześniej, w postach powyżej.


  • 0

#444 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:17, 11.09.2014

Pewnie da rade ale musisz to sam wszystko rozebrac i zobaczyc na czym polega wyciek. Dopasowac uszczelniacze skads tam a gorzej jak listwa ma wzery to trzeba ja szlifowac. Pozniej to zlozyc do kupy i modlic sie zeby chodzilo jak trzeba. Mam swoja stara przekladnie ktora miala wyciek taki jak opisujesz (2 razy mi ja regenerowali na gwarancji i dalej to samo) i moze kiedys w wolnej chwili zajrze do niej celem sprawdzenia czy to taka kosmiczna = droga robota.


  • 0

#445 Tumun

Tumun
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:KOL
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 11.09.2014

Po lewej stronie wzerow nie widze , wyciagne to i postaram sie zlozyc, a czy te uszczelniacze dostane w jakiejs hurtowni po podaniu modelu samochodu, czy musze miec wymiary ?


  • 0

#446 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:00, 11.09.2014

Po lewej stronie wzerow nie widze , wyciagne to i postaram sie zlozyc, a czy te uszczelniacze dostane w jakiejs hurtowni po podaniu modelu samochodu, czy musze miec wymiary ?

Raczej musisz mieć wymiary 

pozdr


  • 0

#447 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:24, 11.09.2014

Najlepiej jak rozbierzesz magiel dopasuj uszczelniacze. Jak juz sie bawisz sam to wykonaj foto relacje dla potomnych.


  • 0

#448 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:53, 12.09.2014

ja powiem tak maglownice w hondach to bolączka mając civica się przekonałem o tym. Przerabiałem ten temat w nie jednej hondzie, akurat w mojej powstał nadmierny luz wiadome za renegeracje trzeba dać min.500-600zł. Poszedłem do serwisu hondy i zapytałem sie o ceny elementów do tej przekładni sama listwa jak dobrze pamiętam kosztowała ok 1500zł. Na mojej przekładni był luz i to spory rozebrałem sam ją na kawałki okazało się że tulejka prowadząca listwe poprostu sie wytarła co powodowało luz. Zwymiarowałem ją dałem jeszcze trochę naddadtku i dorobiłem u tokarza złożyłem do kupy i magiel chodził tak 4 lata i został sprzedany i problem nie wystąpił potem, ale to mi dało do myślenia jeśli luz byłby na zębach to jedyne co by mi zostało to wymiana listwy które kosztuje w serwisie ponad 1000zł, a regeneracja kosztuje 600zł i ktos musi na tym zarobić myślicie, że zrobi coś oprócz skręcenia śrubki i później jak kierownica będzie cięzko chodzić to powie, że tak ma być nie ma co sie oszukiwać nie w hondzie. Raz u znajomego, który miał właśnie problem wycieku zrobiliśmy to samo tylko okazało się, że listwa ma wżery i mimo nowego uszczelniacza to i tak nic to nie da i zrobiliśmy transplantacje z maglownicy od anglika takich maglownic jest masa z małymi przebiegami po cenie złomu :) przełożyliśmy listwę z takiej do jego do tego nowy uszczelniacz i przekładnia chodziła jak trzeba :) Poprostu nie ma co sie oszukiwać przy takich cenach części do tych przekładni nie ma na co liczyć na jakies wielkie regneracje. Jak ktoś trochę grzebie przy autach to trzeba poprostu wyjąc przekładnie i rozebrać samemu i można raz, że zaoszczędzić, a dwa samemu ocenić czy warto to robić


  • 0

#449 Tumun

Tumun
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:KOL
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:10, 13.09.2014

Z powodu braku czasu odpuściłem sobie wyciaganie maglownicy, oddaje to w rece znajomego mechanika. Jak zrobi i troche pojezdze to napisze efekty.


  • 0

#450 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:04, 16.09.2014

Witam ,Niestety i mnie dopadł problem z maglownicą ,cieknie płyn z prawej strony przez harmonijkę.Potrzebuję namiarów na sprawdzony warsztat regenerujący w świętokrzyskim kielce skarżysko może być radom.Ile może kosztować taka regeneracja oraz ile czasu zajmuje z demontażem i montażem?Chyba że narazie poczekać i sprawdzić czy dużo ubywa i dolewać ?Czytałem też o płynach z uszczelniaczem i niektórzy piszą że sprawdza się u nich testował ktoś coś takiego czy lepiej nie ryzykować?

Pozdrawiam  Znalazłem na necie AVANTI kielce ul.chłopska regenerował może ktoś tu?


Użytkownik tomas_str edytował ten post 08:22, 16.09.2014

  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq