Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Rozrząd części/wymiana 2.2 ictdi/ 2.2 dtec oraz dziwne odgłosy silnika.

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
364 odpowiedzi w tym temacie

#271 mefiu

mefiu
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:PL,NO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:29, 05.08.2020

Ja to już raczej nic nowego do tematu nie wniose, też występuje u mnie takie cykanie ale na przepracowanym oleju a problem się nasila po przejechaniu okolo 6tys km od wymiany, też obstawiałbym ten klin na pompie wtryskowej. Ja mam w planach wymianę swojej pompy na coś z mniejszym przebiegiem i przy okazji będę szukał nowego klina. Dodam że zaraz po wymianie oleju cykanie dalej występuje, po przejechaniu kilkunastu kilometrów jest cisza.

Co do tej charakterystycznej pracy to nie zmienisz jej.
  • 0

#272 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 18:55, 05.08.2020

Gdy zrobię trochę kilometrów 1.9 tdi na pompo wtryskach czy dieslem Forda 1.8 lub Mazdą 6 2.0 to stwierdzam że ten diesel w Hondzie naprawdę pracuję bardzo ładnie, cicho i nie klekocze w porównaniu z innymi dieslami :)
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#273 mefiu

mefiu
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:PL,NO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:27, 05.08.2020

Gdy zrobię trochę kilometrów 1.9 tdi na pompo wtryskach czy dieslem Forda 1.8 lub Mazdą 6 2.0 to stwierdzam że ten diesel w Hondzie naprawdę pracuję bardzo ładnie, cicho i nie klekocze w porównaniu z innymi dieslami :)


Dokładnie ja uważam że to zaleta akurat naszych diesli że chodzą właśnie tak jak chodzą, ostatnio nawet kolega do mnie dlaczego silnika nie słychać ja mówię że to diesel a on na to że nie możliwe że wgl nie klekocze hahaha
  • 0

#274 MaLyNsS

MaLyNsS
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TRAKTOR SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CoffiN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:03, 05.08.2020

Klin do pompy z megazipa kosztuje 13$ plus wysylka

 

Ale faktcznie trzeba przyznac ze kultura pracy jest calkowicie inna niz diesle grupy Vag z tamtego okresu.

 

Jedyny mankament to taki ze kitajce mogly dac troche wiecej mocy do naszych dieselkow. Bo potencjal jest ogromny 


Użytkownik MaLyNsS edytował ten post 20:07, 05.08.2020

  • 0

#275 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 20:18, 05.08.2020

Klin do pompy z megazipa kosztuje 13$ plus wysylka

 

Ale faktcznie trzeba przyznac ze kultura pracy jest calkowicie inna niz diesle grupy Vag z tamtego okresu.

 

Jedyny mankament to taki ze kitajce mogly dac troche wiecej mocy do naszych dieselkow. Bo potencjal jest ogromny 

 

 

To musisz wykorzystać ten potencjał tak jak u mnie, czy kolega Mefiu  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  Zupełnie inne auto, jak by "hamulce" przestały trzymać haha  :diabel:

 

Już tak nie narzekaj na moc, Zafira w dieslu z oszałamiająca moc 82 koni, to jest DRAMAT  :diabelgrin:  Wtedy stwierdzisz że Accord jeździ :P

Chyba ze masz popsute auto i np. zawieszoną geometrie turbo i byle fabia 1.0 jest od Ciebie szybsza:P 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#276 MaLyNsS

MaLyNsS
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TRAKTOR SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CoffiN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:29, 05.08.2020

To musisz wykorzystać ten potencjał tak jak u mnie, czy kolega Mefiu  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:  Zupełnie inne auto, jak by "hamulce" przestały trzymać haha  :diabel:

 

Już tak nie narzekaj na moc, Zafira w dieslu z oszałamiająca moc 82 koni, to jest DRAMAT  :diabelgrin:  Wtedy stwierdzisz że Accord jeździ :P

Chyba ze masz popsute auto i np. zawieszoną geometrie turbo i byle fabia 1.0 jest od Ciebie szybsza:P 

Najpierw wykomczenie chaty, pozniej bede sie bawil w zwiekszanie mocy

Na ten moment mam pelna serie, ale moge sie pochwali ze jest komplet dokladek do type-sa plus zderzak modulo voltage. Ale jako lakiernik moge smialo powiedziec ze nie wiem kiedy to sobie pomaluje + ranty w nadkolach + malowanie budy + komserwa podwozia, szewc bez butow chodzi  :cyklop:


Użytkownik MaLyNsS edytował ten post 20:30, 05.08.2020

  • 0

#277 ropa2

ropa2
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Janikowo
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:10, 03.09.2020

Może głupie pytanie:  wymiana lańcuchów rozrządu :trzeba wyciągać silnik?


  • 0

#278 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 15:15, 03.09.2020

Może głupie pytanie:  wymiana lańcuchów rozrządu :trzeba wyciągać silnik?

 

Nie, ale trzeba poduszki silnika i tak odkręcić, podwiesić silnik do góry i sanki trochę poluzować, bo inaczej miska olejowa nie wyjdzie. 

Inni zamiast się "męczyć" wyciągają silnik, bo po zrobieniu powyższego to zostaję tylko wiązka i półosie do zdjęcia żeby silnik cały wyjąć. 

Także są dwie szkoły, na pewno wygodniej z silnikiem wyjętym, do tego oczywiście sprawdzenie koła pasowego, rolek osprzętu paska PK itd. 

 

Wymiana w VII i tak jest przyjemniejsza niż np. w ufo. 


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#279 ropa2

ropa2
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Janikowo
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 03.09.2020

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź, zastanawia mnie dlaczego wtryski trzeba wyciągać?


  • 0

#280 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 15:24, 03.09.2020

Bo inaczej nie dostaniesz się do rozrządu.... Trzeba zdjąć "górę", boczną osłoną przyklejoną na silikon oczywiście jak i miskę olejową także przyklejoną :)

 

Popatrz na te schematy, to będzie jasne:

 

https://japancars.ru...&nplblk=E__3900

https://japancars.ru...&nplblk=E__4110

https://japancars.ru...&nplblk=E__4200

https://japancars.ru...&nplblk=E__4300

https://japancars.ru...&nplblk=E__4400

 

Dlatego w nr. części co znajdziesz w tym temacie jest tylko kpl "góry" + uszczelniacz obrotowy z "uszczelek" 

 

Także ta robota musi być zrobiona na tip top, wszystko idealnie wyczyszczone po starym silikonie i równie dobrze sklejone. 

 

Nie ma tutaj jak w wielu autach rozrządu poza silnikiem pod plastikową osłoną. 


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#281 ropa2

ropa2
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Janikowo
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 03.09.2020

Teraz wszystko jest jasne, dziękuję za cierpliwość


  • 0

#282 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:37, 03.09.2020

Już po wymianie rozrządu, części od hondy 5500pln z kołami zębatymi. W ogóle nie słychać rozrządu, szok  jaka różnica. Wtryski zalewałem dwa tygodnie naftą i jeszcze jakiś środek do świec i wtrysków od  Liqui Moly, wyszły lekko, podważone kluczem. Ślizgi lekko przytarte. Stary napinacz łańcucha pompy oleju był zablokowany, nawet po demontażu nie wysuwał się do końca, Dopiero jak podniosłem zapadkę to powoli wyszedł, widać nawet zatarcie na nim. Pewnikiem większość awarii rozrządu to przez te napinacze. Nawet sam łańcuch jako tako pewnie jeszcze 100tyś by zrobił. Przebieg 370tyś.

c5dfccce50dac858med.jpg

 

84bc8494974f61d2med.jpg

 

eb4dec5263a9e2edmed.jpg


Użytkownik Mika11 edytował ten post 18:46, 03.09.2020

  • 0

#283 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 19:19, 03.09.2020

Czyli jak u mnie i to co zawsze powtarzałem w tym temacie. To napinacze są najsłabszym ogniwem całego rozrządu jak i wyciągające się łańcuchy.

Rozumiem że nowe napinacze masz już poprawioną wersję?

Też byłem w szoku jak ten diesel ładnie pracuję na nowym rozrządzie.

Dobrze że sprawnie poszło z wtryskami, u mnie bez chemii żadnej wyszły ręka, tylko z premedytacją autostrada z prędkościami ile fabryka dała, szybki wjazd na warsztat i wyjęcie wtrysków.

Pozdrawiam.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#284 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:04, 03.09.2020

 

Rozumiem że nowe napinacze masz już poprawioną wersję?

 

Znajomy mechanik nie był zbyt zadowolony jak zacząłem otwierać woreczek z napinaczem :bat:  więc, dokładnie obejrzeć nie było jak. Zauważyłem brak skuwki z łańcucha na napinaczu, zakładam że dostałem nowy model. Części załatwiał mechanik w aso hondy JKK Katowice.


  • 0

#285 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6048 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 20:21, 08.09.2020

Jako że sporo osób pyta o różnice w napinaczach poprawionych.

 

 

 

 

Napinacz pompy oleju:

 

 

  • Stary typ

 

5493879400_1599592689_thumb.jpg 

 

 

  • Nowy Typ

7304217700_1599592740_thumb.jpg 

 

 

Napinacz głównego Łańcucha:

 

  • Stary typ:

3255537100_1599592776_thumb.jpg 

 

 

  • Nowy: 

 

6107305700_1599592813_thumb.jpg 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq