W polifcie było dalej N22A1(było kilka zmian jak niby poprawiony kolektor który nadal pękał, czy zmiana sterowania EGR,inny filtr paliwa itp pierdoły)
Dopiero w ufo czy crv/frv weszło n22a2 około 2008r ale tutaj tak samo hałasuje rozrząd i potrafi pęknąć.
Z resztą wystarczy poszukać na forum czy zobaczyć po EPC numery części rozrządu w przedlifcie czy polifcie że są takie same czy sprawdzić sobie kod silnika po vin z polifta.
Była zmiana w napinaczach, z zapadkowych na w pełni hydrauliczne o czym pisałem wcześniej, kiedy nie mam pojęcia, na pewno nie szybciej niż 2007/2008r, także wychodzi że pewnie w n22a2.
Smarowanie poprawiono poprzez dodatkową dysze w 2.2 i-DTEC czyli VIII generacja 150ps i kod silnika N22B
Co z tego że zajrzy do napinacza głównego, jak najczęściej strzela dolnych łańcuch na który była przewidziana nawet akcja serwisowa(u mnie był wymieniany w 2007 dolny łańcuch z napinaczem i dwoma płozami, a i tak nadawał się do ponownej wymiany, a napinacz był dalej STAREGO typu) a przy dolnym łańcuchu i napinaczu nic się nie zobaczy póki niezostanie zdjętą miska...
W sumie ciekawe czemu poprawiano tak kluczowe części rozrządu jak napinacz hydrauliczny,a gdy znalazł się upierdliwy właściciel to wymieniali TYLKO dolny kpl rozrządu,do tego nadal ze starym typa napinacza... logika.... a główny napinacz/łańcuch i elementy rozrządu ? Pewnie za dużo by już naprawa wyszła...
Użytkownik ślepak edytował ten post 10:20, 14.11.2018