Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Opony zimowe - śmietnik

all_gen opony

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
928 odpowiedzi w tym temacie

#901 Gregory DiNero

Gregory DiNero
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:GT
  • KM:330
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:58, 06.11.2016

Jutro w ASO zapytam kolege z dzialu czesi i zobacze co mi zaoferuje i podpowie .
Wrd3 225 24 17 kosztuja 499zl szt. Che wydac tyle na dwie :-)

to nic nie kupisz oprocz chinoli

Użytkownik Gregory DiNero edytował ten post 23:58, 06.11.2016

  • 0

#902 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:21, 07.11.2016

Nie mówię ,że conti jest zła .Pewnie zawsze będzie w górze tabeli ale to nie jest ta opona do której przyznał się ADAC ,że robili wałki aby wygrywała w cuglach przygotowując trochę inną partię pod testy ?
  • 0
                       

#903 Gregory DiNero

Gregory DiNero
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:GT
  • KM:330
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:15, 07.11.2016

Nie mówię ,że conti jest zła .Pewnie zawsze będzie w górze tabeli ale to nie jest ta opona do której przyznał się ADAC ,że robili wałki aby wygrywała w cuglach przygotowując trochę inną partię pod testy ?

to było z nokianami z tego co wiem..


  • 0

#904 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:25, 07.11.2016

Oceny skrajne, np. niespodziewane 1-2 miejsce też wpisują się w rozkład normalny (dzięki za poprawkę), tyle tylko, że statystycznie znacznie rzadziej. W tym sens krzywej rozkładu.

Pytanie o interpretację 2 (dwóch) wyników jest trochę nie na miejscu w tym kontekście. Wypada mieć trochę więcej danych, np. stąd:

http://www.tyretests...uk/nokian-wr-d4

Oczywiście „miejsce” zależy od rodzaju testów, wagi pomiarów które się na testy składają, udziału innych opon itd. itp. Ale w szerokim kontekście i z perspektywy widać wyraźnie, że wyniki się układają spójnie.

 

W ujęciu statystycznym (sam je zapropowałeś) zgodnie z Twoim założeniem przyjmujemy krzywą Gaussa (rozkład normalny). Na podstawie przesłanego przez Ciebie linka http://www.tyretests...uk/nokian-wr-d4 z wynikami testów dla tego jednego produktu (Nokian WR D4) otrzymujemy estymowane parametry rozkładu:

wartość średnia --> 4.3, odchylenie standardowe jako bardzo istotny parametr rozrzutu wokół wartości średniej --> sigma=1.85, współczynnik

zmienności zatem --> ni=43% !!. Jaki wniosek(i) z tej analizy? ;)

 

 

Wniosek – dobra opona, choć niekoniecznie zawsze w ścisłej czołówce.

Tu się z Tobą zgadzam, że to dobra opona. Co do "czołówki" z testów to bardzo łatwo sprawić aby opona z "pudła" powędrowała na np. z 1 na 5 miejsce, wystarczy zmienić wagi ocen lub/i kategorie w których opona jest oceniania. Liczy się też metodologia badań. 

 

 

Tego rodzaju testy nie są dla mnie JEDYNYM wyznacznikiem jakości opon, ale jednak najważniejszym i najbardziej wiarygodnym. Nawet te z Auto-Świata. Jeżeli prezentowane dane są wystarczająco spójne, to nie ma podstaw by kwestionować takie czy inne źródło.

Napisałeś jedno ważne słowo "jakość" --> czy testy o których rozmawiamy coś nam mówią w tym zakresie? (nie chodzi mi o parametry opon i ich właściwości jezdne). Co np. z trwałością eksloatacyjną? jakością mieszanki? czy tego dowiadujemy się z tych testów?


Użytkownik chrismave edytował ten post 10:36, 07.11.2016

  • 0

#905 Gregory DiNero

Gregory DiNero
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:GT
  • KM:330
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:38, 07.11.2016

lol xD


  • 0

#906 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:44, 07.11.2016

Jak ja bym sobie gorąco życzył, aby chociaż połowa rozmów w internetach była prowadzona w powyższy sposób. Czekam na ciąg dalszy - mało tego, że na chłodno i na argumenty, to jeszcze dla postronnych osób sporo wiedzy. Dzięki!

 

Powierzchnia styku opony z podłożem to tak nie bawiąc się w detale kartka papieru A4. Zadbajmy o to, by nie była to pierwsza lepsza (a raczej grosza) kartka. 

Na tych kołach spoczywają nasze budy, o które tak dbamy i nie żałujemy kasy na drogie kosmetyki samochodowe i inne jeszcze droższe części. Na tych samych kołach wozimy swoje 4 litery do pracy, do szkoły, na zakupy. Zabieramy też na pokład swoich bliskich, żony, dziewczyny, dzieci, znajomych. Wycenicie ich zdrowie i życie na trochę więcej niż opona z DOTem XX05 lub nowa w klasie eco za 150 zł sztuka, bo taniej już nie mieli.

Zamiast wydać 600 zł na komplet opon wydaj 1000 zł, przecież to Twoja inwestycja w zdrowie i życie. Szkoda 4 stówki dołożyć? Każdemu szkoda, ale co jeśli właśnie przez cebulowe opony powodujesz wypadek, którego w innych okolicznościach mogłeś uniknąć i teraz nawet nie masz jak zarobić tych 4 stówek, bo jesteś niezdolny do pracy przez X miesięcy?

Jednorazowo boli, ale w szerszej perspektywie sprawa wygląda już inaczej. Przy normalnej jeździe takie opony powinny spokojnie wystarczyć na 5 sezonów - to daje 1828 dni (upraszczam i nie dzielę na lato/zima), co z kolei przekłada się na niespełna 22 gorsze dziennie...Naprawdę warto szukać oszczędności w oponach?


  • 0

#907 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:50, 07.11.2016

Jakie gumy na dzien dzisiejszy mozna kupij za niwielks kase tj tanie ale z tych dobrych - nie chinszczyzna. .?

 

SAVA Eskimo HP 205/55R16 91H

 

Śmigam na nich drugi sezon, jak na około 1000zł za komplet to bajka. Pod koniec zeszłego sezonu myślałem że są lipne, ale to były luzy w zawieszeniu, a nie opony.


  • 0

#908 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:56, 07.11.2016

Nie ma to nic do rzeczy. Mamy podobne dane z roznych testow, organizacji, czasopism, krajow.
Continental na pewno przepłacił wszystkich ☺

http://swedishmarket...re-testing.html

..ale spokojnie .Przytaczam tylko fakty .Przecież oficjalnie się przyznali .
Na pewno nie był to Nokian ,bo jaki cel mieli by w tym Niemcy?
http://www.wykop.pl/...byly-ustawiane/

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:11, 07.11.2016

  • 0
                       

#909 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:29, 07.11.2016

Że podstawiasz błędne dane :)

Dyskutujemy o wiarygodności testów, która wynika z wiarygodności poszczególnych porównywalnych pomiarów. Podstaw te dane, a nie zajęte miejsca które zależą od szeregu innych niezwiązanych z pomiarami czynników.

bazuje na danych, które przesłałeś i sam zapronowałeś :). Wynikiem tych testów jest ocena (w tym przypadku konkretnie to miejsce w rankingu). Jeśli na podstawie analizy szeregu testów, które sam wytypowałeś wychodzi, że ten sam produkt ma ocenę(miejsce w rankingu) z rozrzutem wokół średniej ~50%, to właśnie rodzi się pytanie o wiarygodność takich ocen :).

 

Trwałość eksploatacyjna akurat wchodzi w zakres testów, przynajmniej niektórych.

Jakość mieszanki?  ;) a co to ma być ta "jakość"?

a) możesz napisać w jakim zakresie jest oceniana ta trwałość eksploatacyjna?

b) ogólnie rozumiana jakość komponentów i materiału. Tak trochę żartobliwie żeby rozluźnić atmosferę --> jako mężczyzna chyba wiesz co to jakość gumy? a już poważnie jako doświadczony użytkownik Hondy wiesz jaka jest różnica w jakości materiału z której wykonana jest np. uszczelka pokrywy zaworów w wersji OEM i zamienniku (obydwie nazywają się tak samo i obydwie służą do tego samego, podstawowa różnica jest w jakości materiału z którego są wykonane).  Jeśli twoja wątpliwość dotyczy słowa mieszanka to np. tutaj https://www.nokianty...produkcji-opon/.

 

Pozdrawiam :)


Użytkownik chrismave edytował ten post 12:42, 07.11.2016

  • 0

#910 Gregory DiNero

Gregory DiNero
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:GT
  • KM:330
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:38, 07.11.2016

..ale spokojnie .Przytaczam tylko fakty .Przecież oficjalnie się przyznali .
Na pewno nie był to Nokian ,bo jaki cel mieli by w tym Niemcy?
http://www.wykop.pl/...byly-ustawiane/

napewno był to nokian: http://moto.pl/MotoP...-oszustwie.html


  • 0

#911 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:56, 07.11.2016

Jutro w ASO zapytam kolege z dzialu czesi i zobacze co mi zaoferuje i podpowie .
Wrd3 225 24 17 kosztuja 499zl szt. Che wydac tyle na dwie :-)

 

pytałeś o tanie i dobre, tak to tylko chińczyki


  • 0

#912 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:49, 07.11.2016

zarzut fałszerstwa? Chyba Cię poniosło. Możesz napisać w której mojej wypowiedzi pojawiło się takie słowo?


  • 0

#913 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:00, 07.11.2016

Panowie, "bez ognia"
  • 0

#914 Gregory DiNero

Gregory DiNero
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:GT
  • KM:330
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:13, 07.11.2016

ja ostatnio miałem aquaplaning na łuku i minąłem się z gościem z naprzeciwka na centymetry.... boję się myśleć co by było gdybym miał chinole


  • 0

#915 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:22, 08.11.2016

1. Bardzo idealizujesz ten obraz testów. 

2. Mam proste pytanie czy wg Ciebie w dwóch różnych testach gdzie występuje ta sama opona (ten sam rozmiar, to samo auto testowe) może się zdarzyć, że w próbie hamowania na mokrym uzyskujemy wyniki różniące się o kilka metrów? prosiłbym o odpowiedź w kontekście tych hiperdokładności o których piszesz.

3. W swoich rozważaniach na temat czynników decydujących o zakupie opony przedstawiasz wyniki testów jako ten podstawowy i mam jednak wrażenie, że jedyny po tym co napisałeś. Czy Twoim zdaniem to co się dzieje z tą oponą(oponami) w trakcie jej eksplotacji (po tych wszystkich testach) w dłuższej perspektywie czasowej nie ma żadnego znaczenia? Trochę jak z długodystansowym testem samochodu mogą wyjść niespodzianki, które bedą stanowić podstawę do rewizji poglądów co do produktu. Czy kupowanie nowości z pierwszego miejsca rankingu (nie zweryfikowanej przez rynek w jakikolwiek sposób) nie jest trochę ryzykowne? (nawet jeśli test był superdokładny, obiektywny i rzetelny). 

 

 

PS. Co do aquaplaningu na łuku to różnice między nr 1 a nr np. 12  w zakresie Vmax są na pozomie ~3km/h


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, opony

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq