Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Opony zimowe - śmietnik

all_gen opony

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
928 odpowiedzi w tym temacie

#871 Gregory DiNero

Gregory DiNero
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:GT
  • KM:330
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:23, 02.11.2016

http://www.oponeo.pl...6-91-h#70822267

 

Co myślicie na temat tych opon. Opinie całkiem niezłe. 

nie miałem kontaktu z tymi oponami, lecz biorąc pod uwagę, że masz 2,4l silnik to raczej zainwestowałbym w coś sprawdzonego a nie totalnego chinola


  • 0

#872 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:52, 02.11.2016

Hehe teraz Poczytałem że nokian niby podsyłam 'specjalne' wersję opon tylko do testów... Czy ktoś wie jakich modeli to dotyczyło? Właśnie zakupiłem wr d3
  • 0

#873 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:14, 02.11.2016

ja miałem i mam Nokian WR D4. Genialna opona na zimę (taką ze śniegiem), lepsza w mojej opinii niż WR  A4 (asymetryczna).

Miałem też CONTI Winter Contact (bardzo dużo modeli na serii 800 kończąc), mogę też śmiało polecić,

nigdy się na nich nie zawiodłem. Na Conti zawiodłem się tylko raz ale to były opony letnie, na zimowych nigdy.

Conti i Nokian to klasa premium ryzyko grubej wpadki generalnie niskie. Co do testów w śmiesznych gazetach typu AŚ , etc to 

nawet szkoda komentować.


  • 0

#874 krypton

krypton
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2
  • Wersja:LS
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedanik
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:42, 02.11.2016

A co powiecie w kwestii opon Yokohama V905? Japońskie... ;)

Słyszałem od kilku osób dobre opinie.


Użytkownik krypton edytował ten post 23:43, 02.11.2016

  • 0

#875 prezesikm1

prezesikm1
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT 30-Jahre Edition
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:59, 02.11.2016

A co powiecie w kwestii opon Yokohama V905? Japońskie... ;)

Słyszałem od kilku osób dobre opinie.

Opona godna polecenia w testach z 2015r.

Ja zamówiłem sobie Dunlop Winter Sport5 i mam nadzieję że będę zadowolony


  • 0

CB-Uniden 520 +Wilson Litte Will‎
 


#876 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:04, 03.11.2016

A co powiecie w kwestii opon Yokohama V905? Japońskie... ;)
Słyszałem od kilku osób dobre opinie.

Sytuacja jak w watku olejowym. Kupujac opony z marek tzw premium mozna śmiało zakladac ze odczucia i osiągi będą zawsze bardzo dobre. Im wieksza sympatią i zaufaniem darzymy daną markę tym lepiej bedziemy oceniac zakup. Tanie opony watpliwej marki - wiadomo ze trzeba uważać, nie beda dobre w każdych warunkach. Ja wiem ze opony to nie przelewki nie szukam kompromisow i nie jezdze na zimowkach ponizej 4mm bieznika. Oszczednosc mozna osiagnac wybierajac bedziej popularny zamiennik rozmiaru jak 195/65/15 czy 205/55/16.

Ps. Ja kupiłem winter sport 5 ale tez rozważałem te yokohamy i nokiany wrd4. Każde byłyby super,a poniewaz bylem zadowolony z obecnych wintersport 3 , kupilem dunlopy ponownie.

Użytkownik pitou edytował ten post 00:36, 03.11.2016

  • 0

#877 Gregory DiNero

Gregory DiNero
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:GT
  • KM:330
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:23, 03.11.2016

jak wyzej
  • 0

#878 krychu34692

krychu34692
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:508 RXH
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:RHC8D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:36, 03.11.2016

Sytuacja jak w watku olejowym. Kupujac opony z marek tzw premium mozna śmiało zakladac ze odczucia i osiągi będą zawsze bardzo dobre. Im wieksza sympatią i zaufaniem darzymy daną markę tym lepiej bedziemy oceniac zakup. Tanie opony watpliwej marki - wiadomo ze trzeba uważać, nie beda dobre w każdych warunkach. Ja wiem ze opony to nie przelewki nie szukam kompromisow i nie jezdze na zimowkach ponizej 4mm bieznika. Oszczednosc mozna osiagnac wybierajac bedziej popularny zamiennik rozmiaru jak 195/65/15 czy 205/55/16.

Ps. Ja kupiłem winter sport 5 ale tez rozważałem te yokohamy i nokiany wrd4. Każde byłyby super,a poniewaz bylem zadowolony z obecnych wintersport 3 , kupilem dunlopy ponownie.

 

Ja również zakupiłem dunlopy winter sport 5, a mój kolega z pracy kupił 3 bo gdzieś doczytał że 3 radzą sobie lepiej niż 4 czy 5.  Czy ktoś coś słyszał w tym temacie jeżeli chodzi o markę dunlop?


  • 0

#879 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:14, 03.11.2016

Sytuacja jak w watku olejowym. Kupujac opony z marek tzw premium mozna śmiało zakladac ze odczucia i osiągi będą zawsze bardzo dobre. Im wieksza sympatią i zaufaniem darzymy daną markę tym lepiej bedziemy oceniac zakup. Tanie opony watpliwej marki - wiadomo ze trzeba uważać, nie beda dobre w każdych warunkach. Ja wiem ze opony to nie przelewki nie szukam kompromisow i nie jezdze na zimowkach ponizej 4mm bieznika. Oszczednosc mozna osiagnac wybierajac bedziej popularny zamiennik rozmiaru jak 195/65/15 czy 205/55/16.

Ps. Ja kupiłem winter sport 5 ale tez rozważałem te yokohamy i nokiany wrd4. Każde byłyby super,a poniewaz bylem zadowolony z obecnych wintersport 3 , kupilem dunlopy ponownie.

Miód na moje uszy.  Powiem ci, zakupiłem nikan wra4. Podsumuję... ja .....................le, jak trzymają na deszczu. Kupinem zimówki. Niby klasa premium ale te niższa a prowadzi się niebo.

 

Pozdrawiam


  • 0

#880 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:34, 03.11.2016

Ja również zakupiłem dunlopy winter sport 5, a mój kolega z pracy kupił 3 bo gdzieś doczytał że 3 radzą sobie lepiej niż 4 czy 5.  Czy ktoś coś słyszał w tym temacie jeżeli chodzi o markę dunlop?


Przydałoby sie źródło tej informacji. Ale ostatnio sie zdziwilem bo widzialem jakies goodyear zimowe w rozmiarze do suva a bieznik to byl dokladnie wintersport 3. Wiem ze to jeden koncern ale tak beszczelnego transferu jeszcze nie widzialem
  • 0

#881 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:22, 04.11.2016

Brat chce kupić Debica Frigo 2 do Vectry C http://allegro.pl/20...6585860993.html

Warto to kupić?


  • 0

#882 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:23, 04.11.2016

Czy indeks prędkości pasuje do tego samochodu?


Wysłane z Nokia 5110
  • 0

#883 Gregory DiNero

Gregory DiNero
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:GT
  • KM:330
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:32, 04.11.2016

de facto indeks określa jaka jest maksymalna prędkość bezpieczna dla danej opony więc nawet jak mamy porsche xxx koni i jeździmy do 120km/h mimo że v max to jest dajmy na to 300km/h to możemy sobie wziąć opony z indeksem np. P - 150km/h. oczywiście kodeks drogowy określa że w oponach letnich indeks prędkości > v max ale dla zimowych można mniejszy indeks ale tam jakieś pierdoły wymyślają w wymaganiach.


Użytkownik Gregory DiNero edytował ten post 12:36, 04.11.2016

  • 0

#884 Nukh

Nukh
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Warszawa/Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type R GT
  • KM:310
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 04.11.2016

Co do indeksu to trzeba też pamiętać, że z praktycznego punktu widzenia nie oznacza on jedynie bezpiecznego limitu prędkości. Im wyższy indeks, tym opona musi być bardziej trwała i wytrzymała, czyli dłużej nam posłuży. Dlatego jeżeli np. dla danego modelu mamy wersję z V i W to zazwyczaj ta druga będzie trochę droższa. Taka luźna uwaga, bo zauważyłem, że dość często ludzie traktują ten parametr jedynie jako wyznacznik v-max.


  • 0

#885 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:43, 04.11.2016

Koledzy, trochę się zagalopowaliście (pewnie nieświadomie) z tymi indeksami prędkości. Temat jest o zimówkach, ale poruszacie też kwestię letnich opon. W sumie i praktycznie na jedno wychodzi, ale index opon letnich nie ma być > V max, tylko co najmniej taki jaki widnieje w homologacji auta i już. Jest on powiązany z V max, ale wcale nie musi być np. tylko trochę większy...
Konkretnie - w przypadku Accorda VII gen. przy kołach 15 i 16" może to być tylko V, ale w przypadku 17" musi już być co najmniej W...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, opony

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq