Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Sportowe sprężyny + seryjne amortyzatory


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
107 odpowiedzi w tym temacie

#61 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:04, 06.07.2010

rece opadaja jak po tylu tematach znów znajduja sie osoba ktora bedzie polecac obnizajace sprezyny do seryjnych amorków, nie mam juz sił tego negowac, bo wszystko zastało opisane w tym temacie, rzuc okiem na wczesniejsze strony. A co do sklepu to polecam :

http://amortyzatorys...contact&id=4753

wiele osób tu kupowało z klubu ja rownież, jak powiesz ze twoi znajomi do acco kupowali B8 to napewno dostaniesz rabacik
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#62 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:51, 06.07.2010

Do Eibach Pro-kit w zupełności wystarczają seryjne amory. Te sprężyny są tak zestrojone, że nie potrzeba im nic więcej. Popieram to swoim doświadczeniem, które opieram na przebiegu 100 kkm na takim zestawie. Jest bezpiecznie, amorki wcale sie nie zużyły mocniej niż przy standardowych sprężynach no i plomby w zębach mam na miejscu.
  • 0

#63 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 06.07.2010

Do Eibach Pro-kit w zupełności wystarczają seryjne amory. Te sprężyny są tak zestrojone, że nie potrzeba im nic więcej. Popieram to swoim doświadczeniem, które opieram na przebiegu 100 kkm na takim zestawie. Jest bezpiecznie, amorki wcale sie nie zużyły mocniej niż przy standardowych sprężynach no i plomby w zębach mam na miejscu.


no wlasnie przeciez ten eibach montuja seryjnie tez i co amory wymieniaja wtedy??
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#64 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:36, 07.07.2010

Zigi, kolego nie wiem gdzie przeczytales ze polecam same sprezyny? przeczytaj kilka postow wyzej napisalem ze eibachy pro kit i do tego b6/b8 (oba moga byc do -30mm jak pro kit) albo koni sport napisalem tez jaka jest roznica w regulacji itp. pozniej pisalem gdzie ja kupowalem sprezyny - czytaj uwaznie zanim zaczna Ci opadac rece.

co do jazdy na samych sprezynach eibach pro kit to bylo wielu takich na forum i Ci co mowia ze nie da sie tak jezdzic to znaczy ze miali zjechane amortyzatory po przebiegu 200kkm albo nigdy tych sprezyn nie zakladali. ja zalozylem i jest na pewno lepiej niz na fabrycznych. moge szybciej jezdzic po zakretach i auto jest pewniejsze co nie znaczy ze nie zamierzam zmienic amortyzatorow bo zamierzam i zrobie to bo przy szybkich prawa lewa aut nadal ma tendencje do bujania jak przy stockowych sprezynach ale i tak sie mniej odchyla. to samo napisalem koledze odnosnie obnizenia itp. wiadomo ze same sprezyny nie daja tego efektu co caly zawias ale podkreslam ze i tak jest lepiej, a jak ktos chce tylko wyglad to nawet bym sie nie zastanawial bo wlasciwosci jezdne na pewno sie nie pogorszyly (przejechalem 13kkm i jest nadal ok, niektorzy tylke robia w rok, wiec rok moze spac spokojnie)
  • 0

#65 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:38, 07.07.2010

na początek " peace" tematy tu sa wymiana pogladów a nie kłotniami wiec spokojnie :) jednak tak:

po pierwsze : Bilstein B6 jest to seryjny amortyzator jednak o twardszej charakterystyce- stosowany jako zaminniek seri jest jednak od niej twardszy, natomiast B8 jest to amortyzator to samochodów z obnizonym zawiasem. B6 do tego nie służy!!!. Kolejna rzeczy istnieje pewna zasada jezeli chodzi o prace amortyzatora, czy zdajesz sobie sprawe jak pracuje seryjny amortyzator na obnizonej sprezynie (zmniejsza sie skok tłoka, wieksze obciazenie) i budowa sprezyny nie ma nic do tego. Jest tu temat wiec wypowiadaja sie ludzie ktorzy juz cos w tym kierunku robili i maja wiedze, ja nie kwestionuje twojej ale troche pokory i jezeli mozna sie czegos dowiedziec to czemu nie posłuchac tych ktorzy przerabiali to na własnej skorze, pisałem juz w tym temacie czemu zmienia sie amorki i powtarzac mi sie juz nie chce.
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#66 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 01:23, 08.07.2010

raczej nikt nie ma zamiaru sie tutaj klocic ale nigdzie nikomu nie polecalem samych sprezyn. co do amortzatoro to z tego co wiem b6 i b8 to to samo tylko ze b8 jest do krotszych sprezyn jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby b6 przerobic na b8 ale nie wiem bo nigdy nie rozbieralem ani jednego ani drugiego (tak pisza na innych forach) koni sport te zolte tez sa do fabrycznej dlugosci sprezyn a jednak mozna je kupic wraz z obnizonymi sprezynami. jezeli chodzi o fabryczne amortyzatory to nadal uwazam ze nic nie stoi na przeszkodzie zeby tak jezdzic az sie zuzyja po co wyrzucac dobre albo sprzedawac na allegro za grosze? tym bardziej ze jazda na tych amortyzatorach wcale nie jest meka.
  • 0

#67 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:41, 08.07.2010

co do Koni sport to owszem one sa standardowymi amorkami o twardej charakterystce powiedzmy odpowiednik B6 natomias dzieki mozliwosci regulacji talerzyka sprężyny moze dostosowac wysokosc mocowania tak by zamontowac krotsza sprezyne nie ograniczajac jednoczesnie pracy tloka :). Co do samych sprezyn wiadomo ze da sie tak jezdzic i docelowo nic sie nie stanie - zgodze sie ze szkoda wyrzucac dobre amorki i od razu wymieniac na krotsze no chyba ze jest zasób gotówki :). Mi chodziło tylko o to ze nie zgadzam sie z opiniami ze nawet na zestawie Eibach pro kit mozna jezdzic na seryjnych amorkach- tzn da sie ale tak sie robic nie powinno, gdyz amorek nie jest przygotowany do pracy w innych warunkach
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#68 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:24, 08.07.2010

Spoko się jeździ, jest frajda a Kayaby spokojnie wytrzymały 100 kkm. Na B8 nie zarobię na dentystę szczególnie, że nie jeżdzę autostradami tylko "polskimi drogami". Zestaw ten nigdy mnie nie zawiódł. Choć co prawda ja nie jeżdżę 150 bokiem przez las ;-) Ja rozumiem, że sie nie powinno. Ale mam przetestowane na wasnej skórze, że jest OK i nie miałem nigdy żadnej nieprzyjemnej niespodzianki ze strony takiego połączenia stockowych amorów z Eibachem Pro Kit.
  • 0

#69 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:45, 08.07.2010

co do koni sport to akurat nie wsystkie wersje maja mozliwosc regulacji talerzyka i w acco VIIgen nie da sie tego regulowac. Moim zdaniem nie chodzi o pieniadze, ja moglem kupic od razu ale wolalem zalozyc same sprezny zeby wiedziec czy jest twardo i jakich szukac amortyzatorow. W sklepie podanym przez Ciebie powiedzieli mi ze w 90% to sprezyna decyduje o twardosci zawieszenia i pewnie tak tez jest. niebawem zaloze b8 i zobacze jaka jest roznica, najpierw kupie na przod jezeli beda ok to kupie tez na tyl jezeli beda twarde to ze wzgledu na lekki tyl zdecyduje sie na koni sport abym mogl je wyregulowac.
  • 0

#70 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:46, 08.07.2010

ja nie negowałem nigdy ze od sprezyny zalezy "miekkosc zawiechy" bo tak naprawde jest, ale wszytko dla własciwego efektu powinno ze soba współgrac
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#71 xbialyx

xbialyx
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:WWA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:SE EXECUTIVE
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 26.08.2010

O shit, tak czytam i czytam. Kurcze z tego co zrozumiałem z kwitów niemieckich do mojego auta, to wymieniane w ASO były tylko sprężyny, w sumie to nawet cena sama za siebie mówiła. Obaczyłem i są H&R -35mm. Hmmm, teraz zastanawiam się czy mam amorki też wymienione czy nie. Jakie oznaczenia są w seryjnych amorkach i gdzie tego szukać.

Ps. A type R lub sport ma inne zawieszenie (jestem zielony w tych kwestiach), pasuje ono do zwykłych Hani?? I czy jest to zawieszenie bardziej twarde, sportowe?? Amorki wydaje mi się że mam powoli do wymiany i coś bym do sprężynek dorzucił twardego sportowego :)
  • 0

#72 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:45, 26.08.2010

orginalne sa produkcji nissin SHOWA napewno znajdziesz oznaczenie

od typa r podejdzie spokojnie ono jest tej samej wysokosci tylko jest sztywniejsze - to przy seryjnej wysokosci gwarantuje sztywnosc i lepsze prowadzenie

"sport" to byl pakiet obnizajacy do acco, opuszcza auto w dól tak o 20mm - to ma ToMala to uderz do niego ale ponoc jest sportowo i komfortowo

problem jest tylko by znalezc te zawieszenia w dobrym stanie z uzywek :) choc sport mozna ponoc zamówic jescze w aso za okolo 2800zl
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#73 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:06, 26.08.2010

choc sport mozna ponoc zamówic jescze w aso za okolo 2800zl


ok 2200 ;-)
Ja latam na seryjnych amorach i niskich springach i jest wg mnie za miękko, jednak seryjny amor to do seryjnych sprężyn. Myśle że na sportowych amorach to by była bajka. Niestety finanse grają role, bo kupić B8 to trzeba wysupłać ok 1800 zeta ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#74 xbialyx

xbialyx
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:WWA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:SE EXECUTIVE
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 26.08.2010

Musze sprawdzić u siebie. Niemiecki język przydało by się znać, to bym już wszystko wiedział co wymieniali w aucie. A może ktoś zna, wrzucił bym skan?? :)
  • 0

#75 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:05, 26.08.2010

wrzuc skan :) z checia pomoge:) moze byc na pw
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq