Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Sportowe sprężyny + seryjne amortyzatory


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
107 odpowiedzi w tym temacie

#31 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:17, 16.05.2010

od 150km/h przód zaczyna mi podskakiwać


Co znaczy "podskakiwać" ? Coś jak low rider ?:-) czy raczej czujesz na kierownicy, że jakoś dziwnie ucieka Ci grunt z pod kół ?
  • 0

#32 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:18, 16.05.2010

Na kierownicy nic nie czuć. Widzisz podskakujący przód - podnosi się i opada. Przyczepność jest cały czas.
  • 0

#33 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw/ GÅ‚uchoÅ‚azy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:53, 16.05.2010

Co do tych amorków to tak sie nie robi, bo nie temu służy regulowany talerzyk sprężyny. To jest amortyzator sportowy o zgory ustalonym skoku tłoka, talerzyki służa właśnie po to by pod jego prace dosotosowac sprężyny w zależnosci od stopnia ich obnizania. Jak masz sprezyny mocno obnizające powiedzmy -50mm to wtedy talerzyk podnosisz na wyższe położenie by zakres pracy tłoka nadal pozostawał optymalny. Do obnizeń rzedu -30mm bodajerze zostawia sie w pozycji neutralnej a do seryjnych spreżyn podnosi by nie bujal sie za mocno. Taka jest tego idea, jak chesz kupic amortyzator z regulacja wysokości to trzeba kupic gwint- inaczej sie nie da. Wielu juz tak planowało tzn subtelne obnizenie o te 15mm, do mojej hanki tez oglądałem te Koni i zamiar mialem taki jak ty, ale po rozmowie z dystrybutorem i ludżmi ktorzy siedza w temacie wyjawiłem ci mądrość taka jaką nabylem. Odradzam ci robic tak jak planujesz bo to zaszkodzi amorkowi. Druga kwesta jest taka ze odrazdam montowac na przod Koni Sport a tyl pozostawiac seryjny, to jest tak jakbys z przodu jezdzil na letnich a z tylu na zimówkach, albo z przodu niiskoprofilowane kolo z tylu balon. To bardzo zle działa na prowadzenie- efekt podskakujacego tyłu, inne właściowści jezdne. Zastanów sie dobrze czy takie zmiany sie zaszkodzą czy pomoga.
  • 0

#34 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:01, 16.05.2010

Czyli albo komplet amorków, albo nic.
No i albo bez zmiany wysokości (seryjne springi), albo do moich seryjnych amorków dać komplet sprężyn obniżających.
I trzecia opcja - gwint.

Czyli zostaję przy swoich amorkach. Co do sprężyn, to muszę się zastanowić co z tym fantem zrobić.
  • 0

#35 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • SkÄ…d:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 16.05.2010

Bierz moje Sprezyny :P:P bedzie gites, zobaczysz.
  • 0
Drive Or Die

#36 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 06:18, 17.05.2010

Bierz moje Sprezyny :P:P bedzie gites, zobaczysz.


Kusisz mnie normalnie, ale -40 to już dla mnie za dużo.
Już o tym pisaliśmy. Na Wrocław taka gleba odpada.
  • 0

#37 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:36, 22.05.2010

Jak -40 to za dużo są również nie-firmówki -20 powinny starczyć :-)
  • 0

#38 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw/ GÅ‚uchoÅ‚azy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:38, 22.05.2010

z tymi wartościami obnizenia to trzeba uważać ja zakładalem - 35mm a samochód opadł ok 50mm ty wykladni nie ma decydujac sie na obniżenie trzeba miec świadomość ze jazda z glebą jest inna i nieraz wymaga poświęcenia
  • 0

#39 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 16:57, 22.05.2010

z tymi wartościami obnizenia to trzeba uważać ja zakładalem - 35mm a samochód opadł ok 50mm ty wykladni nie ma decydujac sie na obniżenie trzeba miec świadomość ze jazda z glebą jest inna i nieraz wymaga poświęcenia


Dlatego zapadła decyzja - gleby brak. Kasa pójdzie na sprawdzenie i wymianę elementów gumowych zawiechy. Tylko trzeba będzie do ASO się wybrać.
  • 0

#40 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:59, 22.05.2010

Na Allegro jest to samo co w ASO i taniej, wystarczy poszukać ^^
  • 0

#41 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 17:15, 22.05.2010

:) To ja wiem - jak tylko sprawdzę stan zawiechy, to sobie zorganizuję listę numerów ASO. A ceny to porównam. Na pewno nie ma co przepłacać w ASO.
  • 0

#42 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:10, 01.06.2010

Jakie zestawy polecacie do Naszych Acco wg. generacji ?
  • 0

#43 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw/ GÅ‚uchoÅ‚azy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:28, 01.06.2010

w całym temacie toczyla sie dyskusja co polecamy i jakie sa opcje :) przejrzyj go :) bo za wiele opcji jezeli robic to tak jak nalezy to nie ma :)
  • 0

#44 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:42, 01.06.2010

Dlatego chodziło Mi o całe zestawy czyli amorki+springi do konkretnych genów ^^
  • 0

#45 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw/ GÅ‚uchoÅ‚azy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:49, 01.06.2010

bylo juz ze :

jako amorki do obnizenia:

-Bilstein B8
-Kayaba AGX
-Koni Sport
-Tokico HP blue series badz Ilumina series ( niebieskie albo białe)

bez obniżania:

- Bilstein B6
- Koni Sport ( reguluje sie połozenie talerzyka sprężyny)
- Tokico ( te same co wyzej ale ciezko to dostac cieżko w PL)
a sprężyn to masz co nie miara:

- AEPEX
- Weitec
- H&R
- Eibach Pro Kit
- i mozna by tak wymieniac i wyminiac


ponoc najlepiej z Bilsteinem zgrywaja sie Eibach'y
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq