Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

krzywienie tarcz przód

all_gen VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
325 odpowiedzi w tym temacie

#151 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2,935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:23, 12.04.2018

To teraz całe zwrotnice w używce nim kolejne rzeczy z tarczami będziesz robił. Olałbym pomiar bicia tylko sworznie sprawdź.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#152 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:33, 25.04.2018

Sprawdzałem ostatnio grubość klocków przód bo już ich niewiele zostało ( około 2 mm ). Muszę przyznać że wszystkie klocki zużyły się teraz równomiernie.Wcześniej ( przed regeneracją zacisków ) w prawym kole klocki były zużyte prawie do blachy a przy lewym kole klocki miały jeszcze 50% grubości.Wygląda na to że nierównomierne zużycie klocków powodowały u mnie zaciski hamulcowe a dokładnie lewy. Lewy zacisk słabo hamował i cała siła szła na prawy zacisk.

 

Zaryzykuje i wymienię ostatni raz tarcze i klocki. Z przetaczania nigdy nie byłem do końca zadowolony zawszę coś tam biło.

Już zamówione nawiercane Zimmerman + klocki Black Diamond Fast Road.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 21:34, 25.04.2018

  • 0

#153 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:38, 25.04.2018

Pamietaj przy montazu pomiar bicia zrob piasty i tarczy. Bez tego montaz nie ma sensu.
Ostatnio zakladalem zimmermany standardowe plus black diamond wlasnie do dwutloczkowych w 8 gen, rowniez odrazu zregenerowane zaciski - wszystko ok bicie piasty praktycznie zerowe, bicie tarcz po zamontowaniu 0.015 i 0.02
Chwile wczesniej 8 gen zwykly zacisk ten sam zestaw to bicie piast zerowe , bicie z tarcza 0.01- 0.01
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#154 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1,722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:07, 26.04.2018

Bicie na tarczy takie jak dopuszczalne na piaście :ok


  • 0

#155 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:03, 26.04.2018

Piasta oczyszczona druciakiem z nalotu rdzy?  Ja zamontowałem ostatnio na przód ATE i jest miodzo :) z ATE zawsze byłem zadowolony no i cena 485zł komplet jest atrakcyjna.

 

Jak jeżdżę 15 lat Hondami, różnymi i wymieniałem tarcze klocki nigdy nie pokrzywiłem tarcz..Preludą na tarczach ATE upalałem tarcze aż do czerwoności, nigdy nie biło.  W acco 7 miałem już sporo zużyte tarcze, klocki 1-2mm, nawet z rozgrzanymi na myjnie jechałem lałem wode aż para leciała i nic nie krzywiło.

 

Czytam, i widzę i nie mogę uwierzyć, głowe zawracasz sobie różnicą 10-15stopnia na tarczach, gdzie tarcze potrafią pracować w temp rzędu 200-300stopni celciusza...

 

Powiem, jako ciekawostkę, że kiedyś fakt że z tyłu, źle mi założyli klocki - oparł się bolec o tłoczek i z jednej strony tarcza miała 50stopni a z drugiej 200stopni, punktowo była fioletowa i tak przez 100km... zanim się kapnołem i nic z tarczami się nie stało, po poprawnym zamontowaniu klocka i pomiatrach siły hamowania była równa i nie było efektów ubocznych wszystko się dotarło.

 

Pojedz lepiej do dobrego zakładu niech sprawdzą czy to wina tarcz, może wywalony jest sworzeń a drgania nasilają się jak tarcza osiąga swoją wysoką sprawność po przjechaniu xxx km


Użytkownik lukasrz edytował ten post 11:17, 26.04.2018

  • 0

#156 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:38, 26.04.2018

Piasta oczyszczona druciakiem z nalotu rdzy?  Ja zamontowałem ostatnio na przód ATE i jest miodzo :) z ATE zawsze byłem zadowolony no i cena 485zł komplet jest atrakcyjna.

 

Oczywiście czyszczone wszystko łącznie z pomiarami bicia piasty i samej tarczy po montażu. Ja miałem ATE w VII gen i pogięło się nie zdążyłem zrobić przebiegu 10 tys km.


Jak jeżdżę 15 lat Hondami, różnymi i wymieniałem tarcze klocki nigdy nie pokrzywiłem tarcz..Preludą na tarczach ATE upalałem tarcze aż do czerwoności, nigdy nie biło.  W acco 7 miałem już sporo zużyte tarcze, klocki 1-2mm, nawet z rozgrzanymi na myjnie jechałem lałem wode aż para leciała i nic nie krzywiło.

 

Ja jeżdżę trochę krócej jakieś 5 lat mam drugi Accord i w każdym wichrowały się tarcze. Najwcześniej już po 500 km a najdłużej wytrzymywały około 7 tys km.



Czytam, i widzę i nie mogę uwierzyć, głowe zawracasz sobie różnicą 10-15stopnia na tarczach, gdzie tarcze potrafią pracować w temp rzędu 200-300stopni celciusza...

 

Masz rację ja już świruje chyba na tym punkcie, ale jakbyś pokrzywił 10 kompletów to tez był się zaczął czepiać dosłownie wszystkiego :)



Pojedz lepiej do dobrego zakładu niech sprawdzą czy to wina tarcz, może wywalony jest sworzeń a drgania nasilają się jak tarcza osiąga swoją wysoką sprawność po przjechaniu xxx km

 

Odwiedziłem wiele serwisów również specjalizujących się w Hondach nie znaleźli nic do czego można było się przyczepić. Żadnych luzów nie ma. Jednie były często sugestie żeby przyjrzeć się zaciskom przód dlatego je zregenerowałem mimo że teoretycznie wszystko z nimi było ok.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 11:39, 26.04.2018

  • 0

#157 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1,958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:08, 26.04.2018

flashmaniac mógłbyś jeszcze napisać (bez dodatkowych emocji :) ) jakie odczucia masz przy zwichrowanych tarczach? Możesz jakoś określić jak mocno rusza Ci kierownicą podczas hamowania i od jakiej prędkości jest to wyczuwalne? Czujesz to na kierownicy czy trzęsie całym autem? 

 

Ja mam VII i tarcze przednie są kilka mm cieńsze niż przewiduje norma. Zdarza mi się hamować na dwupasie z 160km do 40kmh niemal codziennie więc tarcze u mnie mają ciężki żywot. Bicie na kierownicy jest niemal niewyczuwalne. 


  • 0

#158 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:51, 26.04.2018

Czy próbowałeś jak zaczyna się bicie przejeździć kolejne 5000km ??? Może to ustanie... Siły hamowania na teście są równe?

 

I pytanie ważne czy tył hamuje dobrze równo i jakie masz pomiary z tyłu? podaj wyniki, bo słabo hamujący tył może być przyczyną krzywienia przodu. Jeśli był ten temat poruszany to sory.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 13:17, 26.04.2018

  • 0

#159 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:53, 26.04.2018

flashmaniac mógłbyś jeszcze napisać (bez dodatkowych emocji :) ) jakie odczucia masz przy zwichrowanych tarczach? Możesz jakoś określić jak mocno rusza Ci kierownicą podczas hamowania i od jakiej prędkości jest to wyczuwalne? Czujesz to na kierownicy czy trzęsie całym autem?

Ja mam VII i tarcze przednie są kilka mm cieńsze niż przewiduje norma. Zdarza mi się hamować na dwupasie z 160km do 40kmh niemal codziennie więc tarcze u mnie mają ciężki żywot. Bicie na kierownicy jest niemal niewyczuwalne.



Czuje drgania na kierownicy podczas hamowania z wyższych predkosci ( powyżej 100 km/h ). Drgania teraz jeszcze nie są mocne ale powiększają się w miarę przejechanych km. Dodatkowo w mieście czasami czuje lekkie drżenie kierownicy przy hamowaniu ( prędkość około 80 km/h ) ale nie zawsze - najczęściej przy mocno rozgrzanych tarczach. Te drżenie przy 80km/h to na 100% od tarcz bo kiedyś po toczeniu tarcz na samochodzie te drgania zniknęły jak ręka odjął. Autem jeździli też różni mechanicy i potwierdzali ze to bicie tarcz.

Z doświadczenia wiem ze jak pojawia się drgania kierownicy przy hamowaniu to z każdym km będzie coraz gorzej.

Czy próbowałeś jak zaczyna się bicie przejeździć kolejne 5000km ??? Może to ustanie... Siły hamowania na teście są równe?

I pytanie ważne czy tył hamuje dobrze równo i jakie masz pomiary z tyłu? podaj wyniki, bo słabo hamujący tył może być przyczyną krzywienia przodu. Jeśli był ten temat poruszany to sory.


Próbowałem było coraz gorzej.
W VII gen miałem nowe heble z tylu a przód i tak się zwichrował.
  • 0

#160 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:55, 26.04.2018

To jest jakiś kosmos co opisujesz, nie dziwie się, że zraziłeś się do marki, ale wiedz, że to ewenement! U mnie prawie każdy w rodzinie ma Honde, civici, accordy,jazz wszelkie modele i znajomi i nikt nie ma takich przygód jak Ty. Współczuje...

 

Na twoim miejscu nie brnałbym w wymianę tarcz, a wymienił bym wszystkie graty w przednim zawieszenie lub minimum sworznie góra dół, gumy górny wahacz minimum, druga opcja sprzedałbym auto....

 

Jeszcze jedna sprawa - geometrię sprawdzałeś? Pochylenia oraz kąt wyprzedzenia zwrotnicy? Pamiętam w hondzie prelude uszkodzone drążki reakcyjne miały duży wpływ na drgania wibracje prowadzenie się auta, szło to od wahacza dolnego do przedniej belki i stabilizowało pracę całej zwrotnicy.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 15:58, 26.04.2018

  • 0

#161 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:55, 26.04.2018

Może to co napisze będzie głupie =) ale może ty masz taki styl jazdy że te hamulce nie daja rady??? Bo dwa auta i takie same czary ??
  • 0

#162 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2,582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 15:55, 26.04.2018

A jak wygląda docieranie hebli w twoim wykonaniu? No bo sorry, ale skoro bicie po montażu jest w normie to ni cholery nie ma prawa samo nic się stać... Sam zamontowalem u siebie zestaw zimmermany i ate na przodzie, nie robiłem mega lustra z piasty, wyczyszczone żeby było w normie wszystko, a później tylko porządnie hartowane i zero jakiegokolwiek bicia od 60tys...

Procedura hartowania która kiedyś bodaj brakeparts dorzucal jako instrukcje do zestawów, czyli rozpędzamy się do 40 i hamujemy mocno prawie do zera i tak kilka razy, później do 60 i prawie do zatrzymania, 80-20 kilka razy i później ze 100 kilka razy i później chłodzenie podczas jazdy... Tarcze się rozgrzeja do czerwonego... Ważne żeby się nie zatrzymac podczas tych hamowan

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#163 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:00, 26.04.2018

Nie wiem czy bym sie pokusił o takie docieranie, może z docieraniem silnik sie pomyliło? :) chyba lepiej spokojnie a raczej nie ma to znaczenia bo jak ktoś kupuje nowe auto z salonu to nie wyjeżdża na prostą i nie pałuje i nie daje po hamulach :D


Użytkownik lukasrz edytował ten post 16:01, 26.04.2018

  • 0

#164 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2,582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 16:04, 26.04.2018

Ja Ci tylko mówię co działa xD też się bałem ale jak wszytsko się dobrze złoży to jest idealnie... A Ci którzy wiedzą jak jeżdżę to wiedza jak lekko maja ze mną heble xD klocki z tyłu i przodu skończyły sie po 50 tys xD

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#165 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:12, 26.04.2018

Ja Ci tylko mówię co działa xD też się bałem ale jak wszytsko się dobrze złoży to jest idealnie... A Ci którzy wiedzą jak jeżdżę to wiedza jak lekko maja ze mną heble xD klocki z tyłu i przodu skończyły sie po 50 tys xD

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Słabo...:D W preludzie IV(220KM) miałem ATE+klocki BREMBO, za czasów kiedy upalałem sporo klocki skończyły się po.... 15 000km :) jeden sezon, nic nie biło.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq