Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Silnik utyka podczas nagrzewania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:06, 23.04.2010

Też mi się wydaje że to nie katalizator bo mam dość mały przebieg (145kkm) no i gdyby był zatkany czy wypalony to objawy byłyby widoczne również na rozgrzanym silniku. Szukając po omacku można wymienić cały osprzęt silnika i usterki nie znaleźć :-/ Jak będę miał czas to spróbuje jeszcze raz wyczyścić przepustnice i krokowca. Może problem jest w dolocie powietrza podczas schodzenia z tkz. ssania.
A swoją droga, może ktoś wie, jak jest rozwiązany problem podtrzymania wyższych obrotów na zimnym silniku i schodzenia do obrotów biegu jałowego podczas nagrzewania?? Może to tu gdzieś tkwi problem ??


No to chyba z komputera idzie sygnał - uzależnia wolne obroty od temperatury na czujniku. Mechaniki bym się tam nie doszukiwał, choć mogę się mylić.

Natomiast - przyjrzyj się dokładnie elektryce - spróbuj podmienić sie z kimś na kable W-N. Sprawdź jak się na wolnych obrotach ładuje akumulator - bo może to wina alternatora który za mało prądu generuje. Obie rzeczy możesz zrobić za darmo i w miarę prosto - a wyeliminujesz choćby i to.
  • 0

#17 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 19:52, 23.04.2010

Natomiast - przyjrzyj się dokładnie elektryce - spróbuj podmienić sie z kimś na kable W-N. Sprawdź jak się na wolnych obrotach ładuje akumulator - bo może to wina alternatora który za mało prądu generuje. Obie rzeczy możesz zrobić za darmo i w miarę prosto - a wyeliminujesz choćby i to.


Woltomierz mam wpięty cały czas w gniazdo zapalniczki. Wskazania cały czas są mniej wiecej równe i oscylują w granicach 14V na pracującym silniku i ok 12,4V na zgaszonym. Wiec to chyba nie alternator. Dodatkowo podczas tych szarpnięć nie obserwuję przygasania świateł czy coś w tym stylu. Obroty jałowe też są OK ok 700-800obr/min. Gdy odpalę zimny samochód i pozwolę mu na "luzie" nagrzać się do temperatury nominalnej też wszystko jest OK. Żadnych drgań czy falowań czy też "szarpnięć" obrotami. Kable WN zostały wymienione niecałe 30kkm wstecz na oryginalne Bugiccard C600 clas 1.

No to chyba z komputera idzie sygnał - uzależnia wolne obroty od temperatury na czujniku. Mechaniki bym się tam nie doszukiwał, choć mogę się mylić.


Nie chodzi mi o mechanikę tylko jakie czujniki biorą w tym udział. W moim przekonaniu to czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza dolotowego oraz sonda lambda. Wszystko wymieniłem i dalej nic.

Może inne jakieś sugestie...

PS. Dodam jeszcze że świece zapłonowe mają brzegi okopcone na czarno a sama elektroda i trzpień ma kolor kawy z mlekiem. Może to kogoś naprowadzi na jakieś wnioski
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:04, 29.04.2010

to samo auto i ten sam problem miałem jakiś czas temu, przy przyśpieszaniu lekko się dusił 2-3 razy i na LPG i na PB, po wymianie wielu rzeczy nic nie pomogło, przestałem lać LPG, jakieś 2 miesiące na dobrym PB i przestało .. już jakieś pół roku nie mam takiego obiawu ..
  • 0

#19 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:05, 29.04.2010

To utykanie masz Slajders niezależnie jak się gaz wciśnie ? Tzn czy lekko czy mocno przyspieszasz to jest to utykanie?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#20 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 13:04, 29.04.2010

Objaw jest bardzo odczuwalny (wręcz szarpnięcie) gdy przyśpiesza się mocno a gdy jadę spokojnie (w miarę równa prędkość obrotowa) to utknięcie jest słabo odczuwalne. Ciekawe jest to że objawy występują tylko podczas nagrzewania silnika (mniej więcej gdy wskazówka temp. minie na grubość dolną kreskę) bez względu czy na PB czy LPG.

"Lukas_"
przestałem lać LPG, jakieś 2 miesiące na dobrym PB i przestało


To jest zastanawiające... Tyle że u mnie te objawy ( bardzo delikatne i praktycznie nie wyczuwalne ) pojawiły się jeszcze przed instalacją LPG. Obstawiałem że to sonda lambda. Gdy się nasiliły wymieniłem sondę i dalej to samo ... :-/
  • 0

#21 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:11, 29.04.2010

hmm, to nie wiem, ja u siebie miałem na odwrót, jak lekko przyspieszałem to taki mini utykanie poszarpywanie było.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#22 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 17:15, 29.04.2010

hmm, to nie wiem, ja u siebie miałem na odwrót, jak lekko przyspieszałem to taki mini utykanie poszarpywanie było.


A jak wyleczyłeś objawy ??
  • 0

#23 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:23, 29.04.2010

po wycięciu katalizatora mineło :->
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#24 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 17:21, 01.05.2010

Dzisiaj dokonałem operacji oczyszczenia przepustnicy oraz krokowca. Po złożeniu wszystkiego do kupy - jazda próbna wyłacznie na PB. No i... banan na usta bo jakby objawy minęły. A że niedaleko była ładna prosta wiec po rozgrzaniu silnika but. Na każdym biegu do 6tyś obr/min. Wszystko jakby OK. Jazda z powrotem i... banan z ust się wygiął w drugą stronę.
A no na rozgrzanym silniku przy mocnym przyśpieszaniu na 5 biegu z 80km/h stary objaw utyku silnika wrócił :-x
Zauważyłem też że gdy auto jest na wysokich obrotach (3,5-4tyś obr/min) przyśpieszanie odbywa się bezproblemowo ale gdy zmiana biegów następuje ok 2tyś obr/min i chce się mocno przyśpieszyć auto zamula no i ten utyk silnika :-/ .
Tak wiec moje przypuszczenia że ma to związek z temp. silnika padły i zupełnie zgłupiałem :-?
Teraz więc skłaniam się do teorii "Seth"-a że może to katalizator albo krokowiec.

Mam wiec pytania
1. Czy zużyty katalizator można zdiagnozować podczas analizy spalin. Jaki parametr będzie wtedy wskazywał na zużycie ??
2. Jakie objawy daje zepsuty silniczek krokowy ??
  • 0

#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:01, 02.05.2010

... ale gdy zmiana biegów następuje ok 2tyś obr/min i chce się mocno przyśpieszyć auto zamula no i ten utyk silnika :-/ .



Ja się tam nie znam za bardzo, ale czy zmiana biegów przy około 2 tys to trochę nie za mało jak na Hondę. Ja w trybie oszczędnym zmieniam przy około 3 tys. Niema co się dziwić że samochód jest mułowaty przy niskich obrotach, w końcu to wysoko obrotowa bestia wiec i trzeba jej dostarczyć tych obrotów by ciągła.
  • 0

#26 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 21:14, 03.05.2010

Niema co się dziwić że samochód jest mułowaty przy niskich obrotach, w końcu to wysoko obrotowa bestia wiec i trzeba jej dostarczyć tych obrotów by ciągła


No tak ale kiedy już utknie/szarpnie to zamulenie znika i dalej przyśpieszanie odbywa się tak jak trzeba

Do "Lukas_"

to samo auto i ten sam problem miałem jakiś czas temu, przy przyśpieszaniu lekko się dusił 2-3 razy i na LPG i na PB, po wymianie wielu rzeczy nic nie pomogło, przestałem lać LPG, jakieś 2 miesiące na dobrym PB i przestało .. już jakieś pół roku nie mam takiego objawu


Wyeliminowałeś objaw ale przyczyny nie znalazłeś... A czy objaw znikał stopniowo czy jakoś inaczej i czy teraz jeździsz na LPG ??
  • 0

#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:01, 03.05.2010

Ja tez szczerze mówiąc mam taki objaw czasami na zimnym silniku że przy przyspieszaniu w okolica 2500 obrotów trochę go tez przytnie, ale jak na razie z dwa razy mi się tak zdarzyło, auto mam od niecałego miesiąca wiec tak naprawdę jeszcze nie wiem co tam w nim siedzi. Ale w mojej poprzedniej Hondzie to standardowo ją przytykało ( nawet na wysokich obrotach ) i tak jeździłem przez trzy lata. Jak by nie patrzeć to są 10 letnie samochody i na takie rzeczy chyba już trochę trzeba przymknąć oko. Mój ma 195 tys. przejechanych ( a ile tak naprawdę ?) z wpisami w książkę, ale jak wiadomo wszystko da się sfałszować. Szczerze mówiąc jakoś nie chce mi się wierzyć w przebiegi Co niektórych kolegów w okolica 130 tys.
  • 0

#28 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:45, 03.05.2010

Ja też od dłuższego czasu drąże ten temat i zauważyłem ze problem tkwi w komputerze auta i po odpięciu akumulatora na ok 5 minut komp sie resetuje i przez jakiś czas(ok 3 tyg) jest spokój. Kłopot jest w tym ze jeżdżąc na gazie po zresetowaniu komputer znów sie uczy dostosowując parametry do stylu jazdy i bierze wszystkie dane tj: opóźnienia czasów wtrysków itd z gazu który przecież nie jest paliwem na którym auto zostało zestrojone i skonfigurowane przez jego projektantów. Wydaje mi się ze to może być problemem. :->
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#29 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 08:01, 04.05.2010

Ja chyba też sobie odpuszczę szukanie przyczyn tej dziwnej usterki. Nie jest to uciążliwe więc kwestia tylko przywyknąć, zwłaszcza że ten utyk jest chwilowy. Jak mu się pogorszy to będę szukał dalej. Na razie na wymianę różnych części wydałem ok 200zł wiec koszt niewielki ale i efektu żadnego :->

PS. Pewien elektryk samochodowy powiedział mi że przyczyna mogą być zimne luty w cewce zapłonowej - praktycznie nie do zdiagnozowania
  • 0

#30 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:24, 04.05.2010

ooo ja ostatnio też czasem mam coś takiego :mrgreen: Ale tylko jak jest zimny po nocy, wciskam gaz i jakby na sekunde nie dopływało paliwo i reakacja żadna i po chwili znów ciągnie. Miałem tak rok temu, potem mineło i teraz znów zauważyłem. Ale mi sie nie chce szukać przyczyn, jak mówie 10 lat to stary samochód już i prawie 200tys na blacie też robi swoje. Pozatym zapier.. jak szalony :mrgreen:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq