Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Silnik utyka podczas nagrzewania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 08:34, 06.04.2010

Witam. Od jakiegoś już czasu próbuję zwalczyć następująca usterkę. Podczas jazdy w miarę rozgrzewania się silnika ( chwilę po tym jak tylko drgnie wskazówka od temp. ) auto delikatnie "utyka" Takie utknięcia są 2 czasem 3 jedno po drugim w krótkich odstępach czasu. Jak silnik się nagrzeje problem znika. Na zimnym silniku również problemu nie ma. Na biegu jałowym podczas nagrzewania się silnika problemu nie zaobserwowałem. Podczas równej jazdy ( z tą samą ilością obrotów) gdy silnik się nagrzewa również problem nie jest wyczuwalny. To utknięcie objawia się wyraźnie podczas przyśpieszania. Byłem na sprawdzeniu kompa i zero błędów. Problem występuje bez względu na to czy jadę na PB czy na LPG i zawsze w tym samym miejscu. Wymienione zostały:
kable WN - 20kkm
świece - 1kkm
filtr paliwa - 20kkm
filtr powietrza - 2kkm
regulacja zaworów - 2kkm
sonda lambda - 1kkm
czujnika temp. silnika - 500km

Przymierzam się do wymiany czujnika tem. powietrza dolotowego. Zastanawiam się również czy silniczek krokowy może mieć z tym coś wspólnego.
Dodam że usterka nie jest mocno uciążliwa aczkolwiek trochę denerwująca. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, co to może być, to proszę o pomoc bo już "weny" mi brakuje :-/
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:13, 06.04.2010

Ja miałem takie jakby lekkie utykanie przed wycięciem katalizatora, po wyjęciu katalizatora wszystko działa pięknie. Czy zimny czy ciepły, czy się rozgrzewa, ciągnie bez zająknięcia
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 06:33, 07.04.2010

U minie autko ma 145kkm najechane wiec katalizator powinien teoretycznie być OK. A jak można sprawdzić czy katalizator jest zatkany bądź wypalony ??
  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:13, 07.04.2010

Uderzyć w niego możesz i sprawdzić czy nie jest posypany, nie brzęczy itp. U mnie cicho brzęczał, okazało się że w środku był lekko poluzowany, ale pozatym nic nie wypalony, niby w pełni sprawny, a jednak po jego wyjęciu jest super.
Może jeszcze wyczyść przepustnice, zero pracy a warto zrobić.
Choć jeśłi przy rozgrzanym wszystko jest ok to za bardzo bym się ty mnie martwił, stare te nasze samochody i każdy ma jakieś bolączki małe :-P
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 09:43, 07.04.2010

stare te nasze samochody i każdy ma jakieś bolączki małe :-P


Podoba mi się to stwierdzenie :-)

A co do kata to nic nie brzęczy nic nie stuka. Przepustnica była czyszczona jakieś 20kkm temu. Ta usterka ewidentnie ma związek z temperaturą silnika. Jak se przypomnę to usterka ta narastała stopniowo już od jakiegoś roku. Najpierw były to bardzo delikatne, prawie nie wyczuwalne, spadki mocy. Potem coraz bardziej zaczął utykać. Wymienię jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego. Koszt ok 55zł. Zobaczymy co będzie.
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:48, 07.04.2010

Wymienię jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego.

A tak z ciekawosci to gdzie jest ten czujnik?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 11:36, 07.04.2010

Znajduje się na rurze doprowadzającej powietrza do kolektora. Działa podobnie jak przepływomierz w innych samochodach
TU masz foto jak wygląda
  • 0

#8 Halski1982

Halski1982
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:28, 13.04.2010

Kolego. I jak? Wymieniłeś ten czujnik. Sam jestem ciekaw czy to pomoże.
  • 0

#9 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:3miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:06, 13.04.2010

Też czekam na info czy pomogło bo mam podobna rzecz. Szczególnie jest to uciązliwe jak jadac do pracy trzeba dynamicznie wyjechac bacznej drogi a tu "czkawka"...
  • 0

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:07, 13.04.2010

ale gdzie ten czujnik, bo ja w rurze dolotowej nie ma niczego co by było podpięte pod kompa, kawałek rury i tyle.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 12:10, 13.04.2010

Do tej pory byłem troszkę zajęty ale po jutrze jadę po ten czujnik Jak wymienię to dam znać co i jak

Do "Seth"
Czujnik ten jest włożony w dolnej części rury dolotowej tuż za odmą. Jest czarny i ma wpiętą wtyczkę do której idzie 2 przeowdy
  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:20, 13.04.2010

a no to w 1.8 tego nie ma, napewno nie w tym miejscu.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 21:33, 18.04.2010

A wiec wymieniłem kilka dni temu czujnik temperatury powietrza dolotowego (FOTO ) I niestety nic to nie pomogło. Dalej w tym samym miejscu jest spadek mocy i charakterystyczne szarpnięcie :sl Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny usterki. Co jeszcze może mieć związek z narastaniem temperatury silnika ?? Zastanawiam się nad katalizatorem albo nad silniczkiem krokowym. Ale to szukanie po omacku...
  • 0

#14 Volt

Volt
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:47, 20.04.2010

U mnie wycięcie katalizatora nie pomogło, a pomaga jedynie wciśnięcie gazu do dechy, wtedy nie przerywa.
  • 0

#15 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 17:24, 20.04.2010

Też mi się wydaje że to nie katalizator bo mam dość mały przebieg (145kkm) no i gdyby był zatkany czy wypalony to objawy byłyby widoczne również na rozgrzanym silniku. Szukając po omacku można wymienić cały osprzęt silnika i usterki nie znaleźć :-/ Jak będę miał czas to spróbuje jeszcze raz wyczyścić przepustnice i krokowca. Może problem jest w dolocie powietrza podczas schodzenia z tkz. ssania.
A swoją droga, może ktoś wie, jak jest rozwiązany problem podtrzymania wyższych obrotów na zimnym silniku i schodzenia do obrotów biegu jałowego podczas nagrzewania?? Może to tu gdzieś tkwi problem ??
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq