Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Poruszająca się kierownica na nierównościach

VII Kierownica Wibracje Poruszanie Nierówności

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
126 odpowiedzi w tym temacie

#61 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:14, 14.05.2018

Ja ostatecznie też zdecydowałem się zostać na oponach 205/55 16" i to na letnich i na zimówkach .

Z racji tego, że najczęstsze moje trasy prowadzą drogami o niezbyt dobrej jakości, z obfitą ilością kolei (Podkarpacie - najbardziej zaniedbany obszar pod tym względem) odczuwałem jazdę na 225/45 17" dość dotkliwie jako mało komfortową - nie dało się tego koniec końców znieść.

Kierownica chciała się wyrwać sama, a nadmienię, że kontrola + wymiana wszystkiego co tego wymagało w zawieszeniu to było w ramach "pakietu startowego" jaki zafundowałem Hance po zakupie.

 

Jedna jazda "na próbę" na felgach 16" OEM Honda i wiedziałem, że już nie wrócę do 17" i je sprzedałem. 16" felgi Hondy odnowiłem i zakupiłem 2 komplety opon klasy premium.

Komfort i prowadzenie jest dla mnie idealny na tym rozmiarze.


Użytkownik modlicha edytował ten post 17:16, 14.05.2018

  • 0

#62 drapiezny1

drapiezny1
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:21, 15.05.2018

Ja ostatecznie też zdecydowałem się zostać na oponach 205/55 16" i to na letnich i na zimówkach .

Z racji tego, że najczęstsze moje trasy prowadzą drogami o niezbyt dobrej jakości, z obfitą ilością kolei (Podkarpacie - najbardziej zaniedbany obszar pod tym względem) odczuwałem jazdę na 225/45 17" dość dotkliwie jako mało komfortową - nie dało się tego koniec końców znieść.

Kierownica chciała się wyrwać sama, a nadmienię, że kontrola + wymiana wszystkiego co tego wymagało w zawieszeniu to było w ramach "pakietu startowego" jaki zafundowałem Hance po zakupie.

 

Jedna jazda "na próbę" na felgach 16" OEM Honda i wiedziałem, że już nie wrócę do 17" i je sprzedałem. 16" felgi Hondy odnowiłem i zakupiłem 2 komplety opon klasy premium.

Komfort i prowadzenie jest dla mnie idealny na tym rozmiarze.

Zmieniales amortyzatory i opony na nowe 17"?


  • 0

#63 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:20, 15.05.2018

Nie.

Najpierw zasięgnąłem opinii o amortyzatorach u dwóch mechaników. Wizualnie wydają się być OK, potem na stacji pomiar tłumienia wypadł bardzo dobrze. Więc nie wiem jak jeszcze sprawdzić amortyzatory czy są zużyte? Wszelkie inne luzy w zawieszeniu nawet minimalne mechanik twierdzi, że zlikwidował, geometria ustawiona.

 

Z opon w tym rozmiarze 17" dysponowałem tylko 3 kompletami używek dwa letnie i jeden zimowy. Na każdym było tak samo aczkolwiek na miększych zimówkach minimalnie lepiej. Mechanior mówił mi, że nowe opony jakieś z miękkim bokiem (Dunlop/Fulda) mogłyby złagodzić efekt, ale miałem jeszcze w zapasie felgi hondy 16" (paskudnie już skorodowane), a on miał jakieś zużyte i naprawdę zjechane opony 16" - przeznaczone do utylizacji w zasadzie. Założył mi ten komplet na próbę - i normalnie inne auto. Dlatego zapadła taka a nie inna decyzja. Odnowienie 16" i zakup nowych opon 205/55.

 

Nie chciałem ryzykować niepotrzebnej wymiany amortyzatorów i zakupu nowych opon 225/45 - po to aby nie mieć zadowalającego efektu.

 

Nadmienię, że po równej i gładkiej nawierzchni (nowa obwodnica, autostrada) na 17" prowadzenie było OK. Wystarczyły jednak delikatne koleiny i przyjemność z jazdy znikała.


Użytkownik modlicha edytował ten post 11:22, 15.05.2018

  • 0

#64 drapiezny1

drapiezny1
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 15.05.2018

Ogolnie teraz mam dylemat, gdyż niewiem czy kupic nowe opony 17 i amory, czy zmienic na 16 letnie ????


Użytkownik drapiezny1 edytował ten post 21:30, 15.05.2018

  • 0

#65 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 15.05.2018

U mnie zmienione amory, wyciagnieta przekladnia(jest ok), wymienione sworznie, tuleje = auto dalej skreca samo gdzie chce ;d Na oryginalnych alusach 16 tez to czuc, mniej ale czuć.


  • 0

#66 drapiezny1

drapiezny1
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 15.05.2018

U mnie zmienione amory, wyciagnieta przekladnia(jest ok), wymienione sworznie, tuleje = auto dalej skreca samo gdzie chce ;d Na oryginalnych alusach 16 tez to czuc, mniej ale czuć.

A opony zmieniales na inne? Bo kolega z forum zmienil na nowe i pomoglo.


  • 0

#67 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 15.05.2018

A opony zmieniales na inne? Bo kolega z forum zmienil na nowe i pomoglo.

zimowki mam na prawie nowych oponach 16, letnie na innych 17. Na obu jest to odczuwalne, oczywiscie na 17 duzo bardziej


  • 0

#68 drapiezny1

drapiezny1
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:31, 16.05.2018

U mnie na nowych 16 niema problemu, wiec dylemat pozostaje dalej...

Zmienic na 16" czy nowe opony na 17"???


Użytkownik drapiezny1 edytował ten post 09:04, 16.05.2018

  • 0

#69 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:49, 17.05.2018

Jak chcesz mieć komfort, spokój, latwe, lekkie prowadzenie to 16". Jak chcesz od czasu do czasu klnąć i narzekać, że wydałeś niepotrzebnie kase to 17" :D
  • 0

#70 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:33, 20.05.2018

albo....

Nowe opony FULDA Sportcontrol 2 w rozmiarze 215/50/17

Nowe OEM tuleje dolnego wahacza  i ....

....Mamy trzy pieczenie .Wygląd,prowadzenie ,Komfort :cwaniak:

Nawet na koleinach nie ciąga jakbym jechał na zimowych 16


  • 0
                       

#71 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:38, 20.05.2018

albo....

Nowe opony FULDA Sportcontrol 2 w rozmiarze 215/50/17

Nowe OEM tuleje dolnego wahacza  i ....

....Mamy trzy pieczenie .Wygląd,prowadzenie ,Komfort :cwaniak:

Nawet na koleinach nie ciąga jakbym jechał na zimowych 16

 

Taa.... też rozważałem taką opcję, ale rozmiar 215/50/R17 jest traktowany jako nietypowy i dla np. opon premium tej samej marki (Dunlopy):

 

 

205/55/R16 ~240 zł

 

215/50/R17 ~470 zł

 

225/45/R17 ~315 zł

 

 

Jak mi wyszło prawie 1000 zł więcej na każdym komplecie opon czyli zimowe i letnie to 2000 zł różnicy! No way :stop:

 

 

Na Fuldach przy obecnych cenach wychodzi 800 zł na komplecie więcej (800zł/kpl a 1600 zł/kpl między 205/55 a 215/50). Ale oczywiście jak ktoś nie liczy się tak bardzo z pieniędzmi to jest to jakieś rozwiązanie.


Użytkownik modlicha edytował ten post 11:47, 20.05.2018

  • 0

#72 drapiezny1

drapiezny1
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:21, 20.05.2018

Po dluzszym namysle bedzie zmiana na 16", narazie pojezdze naa 17 do konca sezonu...


  • 0

#73 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:58, 20.05.2018

Taa.... też rozważałem taką opcję, ale rozmiar 215/50/R17 jest traktowany jako nietypowy i dla np. opon premium tej samej marki (Dunlopy):


205/55/R16 ~240 zł

215/50/R17 ~470 zł

225/45/R17 ~315 zł


Jak mi wyszło prawie 1000 zł więcej na każdym komplecie opon czyli zimowe i letnie to 2000 zł różnicy! No way :stop:


Na Fuldach przy obecnych cenach wychodzi 800 zł na komplecie więcej (800zł/kpl a 1600 zł/kpl między 205/55 a 215/50). Ale oczywiście jak ktoś nie liczy się tak bardzo z pieniędzmi to jest to jakieś rozwiązanie.

Wszystko się zgadza
..ale wygląd też coś tam znaczy :)
Raz kupisz i powiedzmy cztery sezony masz spokój

Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:59, 20.05.2018

  • 0
                       

#74 drapiezny1

drapiezny1
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 20.05.2018

Zgadza sie kolego wyglad na 17 jest duzo lepszy:)


  • 0

#75 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:58, 20.05.2018

Jak masz ładne felgi 17-tki i w dobrym stanie , to zainwestuj w porządne oponki i będziesz miał niezły kompromis w kwestii wyglądu i właściwości jezdnych / prowadzenia samochodu.


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Kierownica, Wibracje, Poruszanie, Nierówności

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq