To ile wynosiło to wysunięcie napinacza że mechanik stwierdził że jest dobry, a jednak mimo wszystko wymienił na Twoją prośbę bo jak to ująłeś "miałeś kaprys"
A może to ten sam mechanik który sprzedał Ci ten silnik i po niewielkim przebiegu poszła UPG? A może nadal warto się zastanowić nad tym czemu UPG poszła i czemu po tak niewielkim przebiegu ktoś zmieniał OEM rozrząd?
Jak pisałeś w innych tematach to silnik był po wymianie rozrządu przez mechanika przed sprzedażą słupka Tobie, także co miał powiedzieć?:
Także jakoś mnie jego opinia mało przekonuję, gdyż to on sam wcześniej taki rozrząd założył
Do tego pamiętaj że to co pisałem wielokrotnie to napinacz akurat u mnie w rozrządzie był najsłabszym ogniwem, a nie łańcuchy, honda nie bez powodu poprawiała nawet OEM napinacze na inną wersję, a mój poprzedni silnik w qp J30 skończył na złomie, bo poprzedni właściciel założył napinacz w zamienniku Ale co ja tam wiem
http://www.accordklu...inki/?p=1028339
ASO to ma ma wymysły żeby zarabiać $$$$$$$ pieniądze, chyba nie myślisz że napiszę że 50 tysięcy kilometrów to dużo ? i że popieram ASO o tak częstej zmianie tarcz?
Także to czysty marketing, a nie ocena jakości części, w Hondzie oem tarcze wyciągałem po 160 tysiącach.... które się w końcu zużyły, ale to poprzedni właściciel spokojnie jeździł.
Zakupy z ALI to lepiej przemilczę, bo szkoda mojego cennego czasu na produkowanie się... A Ci co kupują okazję z ebay to też potem płaczą że im G. sprzedali....jak by to od 10 lat na ebay podróbek nie było... czy na allegro.
Już wyjaśniam, wysunięcie napinacza było na około 12 mm ale sęk w tym, że i napinacz nie był oryginalny tak jak i łańcuch.
Słupek był kupiony z Anglika i ten rozrząd już był w tym słupku zamontowany i ktoś na nim też ileś tam kilometrów już zrobił, ale ile, to jest też niewiadome. Być może niedużo, bo łańcuch wyglądał na dobrze napięty podczas montażu słupka, tak jakby dopiero co został założony. Ale coś było też na nim przejechane mimo wszystko.
Ile, tego nie wie nikt poza byłym właścicielem.
Faktem jest, że ogólnie silnik jest zdrowy i nie bierze też oleju do tego.
W momencie przekładki słupka łańcuch wydawał się też mało rozciągnięty.
Łańcuch nie OEM, napinacz nie OEM, więc mimo wszystko pozytywne zaskoczenie po przejechanych dodatkowo przeze mnie 45 tyś kilometrów było i napinacz nie był wysunięty do punktu granicznego ani poza nim.
Widzisz, kupno używanego silnika wiąże się zawsze z pewnym ryzykiem, akurat w moim przypadku była uszkodzona UPG przy jego kupnie i dało się to zauważyć bardziej znacząco dopiero przy szybszej jeździe po autostradzie (uważnie patrząc na wskazówkę temperatury, która miała małe wahnięcia) bo czasami potrafiło dmuchnąć lekko zamiast ciepłym, to letnim powietrzem.
Ale jechać można było normalnie jeszcze przez kilkaset kilometrów, jeśli chodziło o zapalanie oraz moc silnika.
Podczas jazdy po drodze krajowej zaraz po odbiorze auta przy spokojnej jeździe w zasadzie ten problem UPG nie występował i rączej wskazówka temperatury nie miała wahnięć, a jeśli coś się działo nawet, to ciężko to było zauważyć.
Mechanik swoją robotę zrobił, słupek wymienił prawidłowo (sprzedającym była zupełnie inna osoba, która odkupiła silnik od kogoś w GB), zrobił normalną spokojną jazdę testową po okolicy i problemu z głowicą nie było. Mechanik nie miał nic do tego, że UPG była przedmuchana, ani sprzedający też raczej nie, ale mimo wszystko sprzedawca zwrócił mi połowę kosztu naprawy UPG, co uważam za zadowalający gest i problem został załatwiony.
Mogłoby być może dalej problemu z UPG nie być, gdybym nie wyjechał na autostradę.
Ciężko powiedzieć, może jeżdżący w Anglii zbyt wcześnie wkręcał zimny silnik na wyższe obroty, ale nie jeździł po autostradach i dlatego załatwił UPG nie będąc tego świadomym i problem wyszedł dopiero jak ja wyjechałem na szybką jazdę po autostradzie.
Gdybym jeździł tylko spokojnie poza autostradami, to problem UPG może tak szybko by się nie pojawił nawet, tak można przypuszczać ryzykując takim stwierdzeniem.
Ale za to plusem jest właśnie to, że ten silnik nie bierze oleju, ma moc jak trzeba i już po naprawie UPG zrobiłem na niej około 50 tys kilometrów i jest ok.
K20A6 coś tam już pobierał mimo wszystko.
Teraz jest spokój pod tym względem, to może na plus będzie też to, że pomimo 300 tys przejechanych kilometrów, pożyje przez to dłużej katalizator.
Coś jest za coś zawsze w takich przypadkach, tak dodatkowo mówiąc...
Sam napisałeś, że te cewki z Aliexpress to jest lub może być ciekawa alternatywa, a teraz że przemilczysz to. To jak to interpretować w końcu trzeba ?
Cewki ok, a wszystko inne stamtąd to już niedobre jest?
eBay to faktycznie oddzielny temat jest, nie mający nic wspólnego z Aliexpress.
Nie to, żebym był złośliwy i czepiał się, tylko tak próbuję rozumować twoją wypowiedź w tej kwestii Aliexpress, bo nie wiem, jakie masz faktycznie zdanie w tej kwestii...
Raz wypowiadasz się tak, a drugi raz tak...
Pozdrawiam
Użytkownik Heromin edytował ten post 19:48, 20.03.2021