Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Lancuch rozrządu BP

VII

Najlepsza odpowiedź Edson , 10:18, 18.04.2021

Reasumując, chcesz być testerem zamiennika - to montuj, może wytrzymać 10 jak i 100kkm

Chcesz mieć spokój, bierz oem - na tym można zakończyć dyskusje Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
159 odpowiedzi w tym temacie

#61 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:13, 29.12.2020

Znam auta co mają okolice 400kkm na OEM rozrządzie.
Nie odzywa się, nie ruszaj a już napewno na zamiennik.

A widziałeś co się dzieje z kołami zębatymi w Mercedesach już przy niecałych 200 000km? Łańcuch to nie wszystko.

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#62 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:50, 29.12.2020

A widziałeś co się dzieje z kołami zębatymi w Mercedesach już przy niecałych 200 000km? Łańcuch to nie wszystko.

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka

A honda to mercedes??? Z kołami w hondzie nic się nie dzieje....

Oglądacie yt i wszystkie teraz marki które mają napęd rozrządu na łańcuchu są beee i mają takie same problemy jak cudowne mercedesy :)

Bardziej bym się martwił napinaczem co potrafi się zblokować (zapadki) czy rozciągniętym łańcuchem.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#63 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:43, 29.12.2020

A honda to mercedes??? Z kołami w hondzie nic się nie dzieje....

Oglądacie yt i wszystkie teraz marki które mają napęd rozrządu na łańcuchu są beee i mają takie same problemy jak cudowne mercedesy :)

Bardziej bym się martwił napinaczem co potrafi się zblokować (zapadki) czy rozciągniętym łańcuchem.

Ja nie wątpię że jakoś kół jest lepsza niż w MB. Co nie zmienia faktu że nawet kłoa zębate przy pasku powinno się zmieniać co jakiś czas bo później pasek potrafi zjeżdżać.
I raczej nie weźmiesz 100% odpowiedzialności za stwierdzenie że z tymi kołami w Hondzie nic się nie dzieje.

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#64 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:52, 29.12.2020

o czym my tu w końcu rozmawiamy? jak łańcuch to jaki zjeźdzający pasek? komuś zjechał? czy o 6ce mowa raczej z tym paskiem?


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#65 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:23, 29.12.2020

o czym my tu w końcu rozmawiamy? jak łańcuch to jaki zjeźdzający pasek? komuś zjechał? czy o 6ce mowa raczej z tym paskiem?

Chodzi o to że skoro gumowy pasek potrafi wyrobić metalowe koło to metalowy łańcuch tym bardziej będzie takie koło "szlifował".

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#66 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:24, 29.12.2020

Chodzi o to że skoro gumowy pasek potrafi wyrobić metalowe koło to metalowy łańcuch tym bardziej będzie takie koło "szlifował".

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka

wszystko się zużywa i hipotetycznie rozważać można też wszystko. dlatego pytanie właśnie czy komuś się zdarzyło że zęby mu się tak zjechały że łańcuch rozrządu spadł.


Użytkownik Marco edytował ten post 11:24, 29.12.2020

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#67 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:55, 29.12.2020

Dobre pytanie. Czy ktoś musiał wymieniać koła zębate od napędu rozrządu w K serii?

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#68 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:32, 31.01.2021

Zmieniałem łańcuch w 2.4 przy około 300 tys. i na kołach zębatych nie było widocznego zużycia i chyba szybciej sam silnik trafi szlak, niż one się zużyją (pomijam tu juz jakieś skrajne traktowanie).

 

Zwróćcie tez uwagę, że w wielu autach montują łańcuchy takie jak w rowerach (rolkowe) i tam koła zębate się zuzywają.

 

W k-serii mamy łańcuchy tzw. zębate.

 

Przykładowy artykuł na ten temat:

 

https://www.pkt.pl/a...hy-zebate-60410


  • 0

#69 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:10, 31.01.2021

Przy zluzowanym, zablokowanym napinaczu, do tego wytarte płozy w połączeniu z rozciągniętym łańcuchem, łańcuch nie będzie trafiał w swoje pierwotne miejsce przez co koła zębate mogą ulec także uszkodzeniu. Nie jest to oczywiście reguła, wszystko kwestia jak luźny był łańcuch. Widać to bardzo w przypadku Mercedesa czy bmw gdzie także jest łańcuch tzw. zębaty i koła zębate potrafią nie mieć połowy zębów. U mnie przy zmianie rozrządu koła zębate na szczęście były w porządku, miałem oczywiście koła nowe na zapas, żeby nic nie zaskoczyło po rozbiórce.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#70 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:27, 31.01.2021

Najlepsze jest to, że będąc tu na forum prawie 11 lat niepamiętam aby ktoś w hondzie wymieniał koła ze względu na ich zużyte zęby
  • 0
                       

#71 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:50, 31.01.2021


Zwróćcie tez uwagę, że w wielu autach montują łańcuchy takie jak w rowerach (rolkowe) i tam koła zębate się zuzywają.

 

 

jako rowerzysta odpowiem - w rowerze po pierwsze inna jakość materiału zarówno łańcucha jak i zębatek kasety czy korby.

po drugie w rowerze napęd jest na zewnątrz i zużywa się też przez zanieczyszczenia które kleją się do napędu.


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#72 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:26, 31.01.2021

Najlepsze jest to, że będąc tu na forum prawie 11 lat niepamiętam aby ktoś w hondzie wymieniał koła ze względu na ich zużyte zęby

 

Przy k20/k24 może i nie, przy N22 owszem wymieniali już ludzie. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#73 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 18:35, 31.01.2021

Dokładnie tak
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#74 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:18, 31.01.2021

Tak.. Miałem na myśli Pb.. Niesprecyzowałem
  • 0
                       

#75 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:19, 02.02.2021

mam 330tys przebiegu i szykuję się do wymiany rozrządu. ponoć niezbędne minimum to łańcuch plus napinacz, oczywiście OEM. przy takim przebiegu spodziewać się niespodzianek w postaci konieczności wymiany kół zębatych czy ślizgów?

kompletny rozrząd OEM trochę kosztuje, stąd moje pytanie. oczywiście przygotuję się i tak na niespodzianki i będzie komplet w zanadrzu jak coś...


Użytkownik Marco edytował ten post 16:39, 02.02.2021

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq