Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY

all_gen olej zużycie jaki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#166 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:26, 23.10.2023

Nic mi to nie wyjaśniło i nie odpowiada na moje pytanie
Jasne jest jak słońce, że dając podczas jazdy więcej paliwa na wtryski doprowadzam do większej detonacji w komorze, mam zwiększone obroty to i tarcie większe
ale to jest oczywista oczywistość 😀

Użytkownik Wlodar edytował ten post 06:26, 23.10.2023

  • 0
                       

#167 krzys_o

krzys_o
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2014
  • Nadwozie:S
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:29, 23.10.2023

Nie bardzo rozumiem o co pytasz, ale generalnie najlepsze i najoszczędniejsze dla silnika będzie zalanie go dedykowanym olejem i jak najszybsze doprowadzenie do temperatury roboczej. Nie wiem po co kombinacje z lepkością ktoś robi, jak silnik bierze olej to się go remontuje albo utylizuje.
  • 0

#168 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:14, 23.10.2023

Nie bardzo rozumiem o co pytasz, ale generalnie najlepsze i najoszczędniejsze dla silnika będzie zalanie go dedykowanym olejem i jak najszybsze doprowadzenie do temperatury roboczej. Nie wiem po co kombinacje z lepkością ktoś robi, jak silnik bierze olej to się go remontuje albo utylizuje.

Sugeruję dokładnie przeczytać wcześniejsze posty to się dowiesz.


  • 0

#169 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:20, 23.10.2023

Tak, tylko forumowicz będzie jeźdźił na 10w60 a ten już tak się szybko nie rozprowadza po silniku.

hej, jeśli dobrze pamiętam, wydajności pomp olejowych w silnikach są rzędu 20l/ min, czyli pompa przepchnie...


  • 0

#170 Trivet

Trivet
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:53, 08.11.2023

Hej, wątek długo, podobnie jak różnych zdań.
Mam pytanie do Was. Honde mam od 2011 roku, zmieniłem jej olej na 0w20 i spory czas jeździłem. Teraz bierze oleju sporo - 2,5-3,5 litra. Zmiany niewiele przynoszą.

Jezdzilem na Motul 0w20, a ostatnimi czasy testowałem Hellix 7 5w30, Neste 5w30 obecnie Motul Eco-nergy 5w30.

Mam dwie opcje, albo kupić tańszy olej Platinum, jak tak to który? Ewentualnie dalej Motula 5w30, a może 5w40?



PLATINUM CLASSIC SYNTHETIC 5W-40
API: SL/SJ/CF ACEA: A3/B3

PLATINUM Max Expert 0W-30​​
API: SL ACEA A5/B5

Motul 8100 Eco-nergy 5 l 5W-30
API: SL,/CF ACEA A5/B5

Dzięki za opinie :)

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#171 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:23, 08.11.2023

2,5-3,5 l/10000 km? Jeśli tak to jest to bardzo duża wartość. I tu zmiana oleju nie pomoże. Nie łudź się.
  • 0

#172 Trivet

Trivet
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:22, 10.11.2023

Tak i zdaje sobie z tego sprawę. Aczkolwiek zastanawiam się, który wybrać stąd pytanie.

Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#173 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:14, 11.11.2023

Wg mnie samym olejem niewiele zdziałasz, ja bym spróbował zalać do świeżego oleju na pełen interwał płukankę długodystansową np oilsyn.
Z własnego doświadczenia wiem, że pomaga. Ale nie spodziewaj się magicznego uleczenia.
  • 0

#174 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:09, 11.11.2023

2,5-3,5 l/10000 km? Jeśli tak to jest to bardzo duża wartość. I tu zmiana oleju nie pomoże. Nie łudź się.

duża wartość? chyba wielu użytkowników (nie tylko accordów) ucieszyłoby się mając spożycie=250-350ml/1000km :adios:


  • 0

#175 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:28, 11.11.2023

Mam chyba inne pojęcie na temat kondycji i budowy silnika żeby bezsensu wmawiać sobie że zużycie oleju w ilość trzech litrów na 10 tysięcy kilometrów to niby mała wartość z której miałbym być zadowolony !?? (dając średnią 300ml/1000)

Nie wiem z czego miałbym się cieszyć wtedy jak np. f23/j30/n22/r18 jakoś oleju nie pobierały mi w ogóle. Także nie powielajny głupot tłumacząc sobie zakup auta/silnika w takim a nie innym stanie.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#176 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:23, 12.11.2023

chyba wielu użytkowników (nie tylko accordów) ucieszyłoby się mając spożycie=250-350ml/1000km :adios:

Raczej użytkownicy tsi, tfsi, thp itp.........


  • 0

#177 Trivet

Trivet
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:58, 12.11.2023

Płukankę znalazłem i pewnie użyje.
OILSYN ReleaseTech Power Cleaner LL 250ml

Co do silnika to hondę kupiłem w 2011 roku jako 5 latke w pełni serwisowaną do końca w serwisie hondy. Już wtedy brała olej, ale wiadomo zdecydowanie mniej. Zmieniłem go na 0w20 i było na początku ok. Źle się podziało później i myślę, że to wina kupowanego oleju na allegro - strasznie dużo podróbek.

Pytał o olej Totala, bo jest tańszy, a na papierze równie dobrze wygląda. Na koniec jest sens lać 5w40 czy już zostać na 5w30?

Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#178 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:21, 12.11.2023

Raczej użytkownicy tsi, tfsi, thp itp.........


Od 2017/2018r problemów w tych silnikach z poborem oleju brak. Honda z R18/R20 też dała plamy, na szczęście był to krótszy okres niż u konkurencji. Reasumując Honda taka idealna też nie jest i warto patrzeć na to obiektywnie także na tle konkurencji, a nie innym wypominać wpadki sprzed kilku lat jak fanatycy jednej marki.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#179 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:38, 12.11.2023

Płukankę znalazłem i pewnie użyje.
OILSYN ReleaseTech Power Cleaner LL 250ml

Co do silnika to hondę kupiłem w 2011 roku jako 5 latke w pełni serwisowaną do końca w serwisie hondy. Już wtedy brała olej, ale wiadomo zdecydowanie mniej. Zmieniłem go na 0w20 i było na początku ok. Źle się podziało później i myślę, że to wina kupowanego oleju na allegro - strasznie dużo podróbek.

Pytał o olej Totala, bo jest tańszy, a na papierze równie dobrze wygląda. Na koniec jest sens lać 5w40 czy już zostać na 5w30?

Wysłane z mojego Pixel 7 przy użyciu Tapatalka

0w20 go zmęczyło a nie podróbki. Trzeba było łac 5w30, 5w40 A3 to problemów z poborem byłoby mniej

Od 2017/2018r problemów w tych silnikach z poborem oleju brak. Honda z R18/R20 też dała plamy, na szczęście był to krótszy okres niż u konkurencji. Reasumując Honda taka idealna też nie jest i warto patrzeć na to obiektywnie także na tle konkurencji, a nie innym wypominać wpadki sprzed kilku lat jak fanatycy jednej marki.

Masz 99,9% racji. Natomiast z tą wada w hondzie to gdybym wiedział o DMSO i że jest szansa z plukankami i dobrym olejem to bym tak szybko swojego silnika nie robił.
Na civicforum ktoś pisał że po częstych wymianach oleju 5w40 i płukankach przestał brać olej jego r18z4 z r3a, więc nie musi być to aż taka wada jak w konkurencyjnych silnikach innych marek z podobnymi problemami.

Użytkownik gkill edytował ten post 19:42, 12.11.2023

  • 0

#180 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:14, 12.11.2023

@Trivet zobacz kleje lotosa. Cenowo wychodzą dobrze i jakościowo również.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq