Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Koło dojazdowe, zapas jak dobrać do obecnych kół? VI GEN

VI koło zapasowe dojazdówka koło dojazdowe dobrać

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chruszczov

Chruszczov
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:08, 22.05.2016

Chłopaki poradźcie coś konkretnie i rzetelnie bo już zgłupiałem... Mam w acco VI koła 17'  205/50.

Niestety moja zapasowa 15', która miałem nie przyda mi się za bardzo obecnie w razie kapcia, a wyruszam za parę dni w długa trase i wolałbym być pewny że nowy zapas jaki kupie będzie pasował w razie "W"....

 

Rozumiem , że mam szukać rozstaw śrub 114,3  i 17 cali tak, a co z otworem centrującym? Znalazłem w Internecie, że do VI gen (jak i zreszą chyba wszystkich accordów)  ma on 64mm... i teraz pytanie, muszę znaleźć dojazdówkę albo założyć oponę na felgę, która ma

taki sam rozmiar otworu centrującego czy może być np 66mm otwór ? 

 

W Internecie znalazłem na aukcji, że ktoś sprzedaje dojazdówkę, która pasuje do każdego japończyka, a jak sprawdzałem w tabeli to inny otwór centrujący ma accord a inny civic  czy nissan primera . U nas na forum zaś nie znalazłem nic na temat otworu centrującego, przecież musi być dopasowany bo innaczej np koło nie wejdzie tak?


  • 0

#2 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:53, 22.05.2016

ma otwór 64.1

Każdy wyższy otwór może być bo się dokupuje śruby centrujące.

ALE NIE NIŻSZY niż 64.1


  • 0

#3 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:05, 22.05.2016

nie musisz mieć zapasówki 17 cali, możesz założyć tą 15 i śmiało dojechać do najbliższej wulkanizacji (czy nawet dalszej), no chyba że chcesz mieć pełnowymiarowe koło zapasowe, tylko nie bardzo rozumiem po co, bo pełnowymiarowych kół obecne prawie w ogóle sie nie stosuje. Poza tym przy 17 calach wzorcowa opona to 205/45. Jeśli uparłeś sie już na tą 17  cali to jeszcze ET felgi musi być powyżej 40.


Użytkownik Maxell edytował ten post 08:14, 22.05.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#4 dzikus08

dzikus08
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 22.05.2016

Jak mówił przedmówca, spokojnie można jeździć na 15" posiadając koła 17".

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Chruszczov

Chruszczov
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 23.05.2016

Super, bo trochę spanikowałem-  jadę w trasę 1200km przez NIemcy i bez koła ani rusz.. a taką 17 dojazdówkę z tym samym otworem centrującym dostać to też nie łatwo i trzeba by czekać a ja jutro wyjeżdżam więc sprawa na cito. 

 

 

Poza tym kupując dojazdówkę pełnowymiarową jest problem, bo otwór centrujący w accordach (wszystkie modele) to 64mm i z innych modeli oprócz civica jak widać poniżej pasowałoby dedykowane. Zamieszam poniżej tabelkę z rozmiarami dla osób, które będą miały podobny problem może im się przyda  :czytaj:  

 

 il. śrub + rozstaw oraz rozmiar otworu centrującego 

4x98, otwór 58 - Fiat,Lancia,Alfa(155 i nowsze),Seat (do 1991) 
4x98, otwór 59 - Alfa(1973-92),Łada,Aleko,Skoda (do 1993),Trabant 1.0 
4x100, otwór 52 - Volvo 340-480 
4x100, otwór 54 - Toyota Corolla i mniejsze,Mazda (bez 121 po 1996),Suzuki Baleno i Wagon,Daihatsu Sirion 
4x100, otwór 56 - Honda Civic i pochodne(w tym Rover 200/400),starsze Daihatsu, Kia Shuma/Sephia,małe Mitsubishi(w tym Proton) 
4x100, otwór 57 - Opel,Volkswagen(do 1996),Daewoo(bez Matiza i Leganzy),Audi80(do 1990),BMW3(do 1991),Seat,Trabant i Skoda(oparte na VW) 
4x100, otwór 59 - małe Nissany,Subaru Justy do 1996 
4x100, otwór 60 - Renault 
4x108, otwór 57 - Audi 80/90(od 1991 do 1995) 
4x108, otwór 63 - Ford(w tym Scorpio GGR i Cougar), Mazda 121 po 1996 
4x108, otwór 65 - Citroen,Peugeot,Volvo 850 GLT 
4x114, otwór 60 - Kia Pride,Suzuki Swift,Maruti,Justy (po 1996) 
4x114, otwór 64 - Honda Accord,Legend i pochodne Rover 600/800) 
4x114, otwór 66 - Nissan Primera,Bluebird,200ZX,Prairie 
4x114, otwór 67 - Hyundai,Kia Clarus,Mitsubishi Galant i pokrewne,Volvo S40 
4x114, otwór 69 - Daewoo Matiz 
4x130, otwór ?? - VW 1200/1300/1500/1600,Skoda MB/S100/S120 
4x140, otwór ?? - Peugeot 504,505,Renault Traffic,Subaru Leone 
4x160, otwór ?? - Trabant 600,601, Wartburg 
4x190, bez otworu - Fiat 500 i 126 
5x98, otwór 58 - Alfa(bez 166),Lancia Thema,Fiat Ulysse/Peugeot 806 itp. 
5x100, otwór 54 - Toyota Avensis,Celica 4WD itp. 
5x100, otwór 56 - Rover 75,Subaru Legacy,Impreza itd. 
5x100, otwór 57 - VW z motorem VR6 do 1997,od 1997 wszystkie poprzeczne(także Audi A3,Skoda i Seat),Chrysler Neon,Stratus, itd. 
5x108, otwór 58 - Lancia Kappa,Alfa 166,Peugeot 807/Ulysse II itp. 
5x108, otwór 60 - Renault V6 
5x108, otwór 63 - Ford Windstar 
5x108, otwór 65 - Volvo 240/260,740/780,940/960,S60/70/80,Peugeot 605,Citroen XM 
5x110, otwór 65 - Opel Omega,Zafira,Vectra,Calibra V6 i nowe Saaby 
5x112, otwór 57 - VW T2,T3,T4,Sharan itp.,Passat od 1997,Audi 100/200,A4,A6,A8 
5x112, otwór 63 - Ford Granada,Scorpio 1 
5x112, otwór 67 - Mercedes (bez modeli G i Sprintera) 
5x114, otwór 57 - Daewoo Leganza 
5x114, otwór 60 - Toyota Camry,MR2,Lexus,RAV4,Mazda RX7,626 i Ford Probe T22, 
5x114, otwór 64 - Honda CRV,HRV,Prelude,Legend,Integra, Landrover Freelander 
5x114, otwór 66 - Nissan Maxima,200SX,300ZX,Serena,Vanette (niektóre roczniki) 
5x114, otwór 67 - Mazda 626,MX6,RX7,Xedos,929,MPV(niektóre),Ford Probe ECP, Daihatsu Terios,Kia Carnival,Mitsubishi Sigma,Eclipse,Hyundai H1 
5x114, otwór 70 - Ford Explorer 
5x114, otwór 72 - Voyager,Jeep Wrangler,Cherokee(bez WJ) 
5x114, otwór 73 - Mazda MPV,Nissan Vanette(niektóre),Toyota Previa 
5x115, otwór 70 - Opel Sintra,Pontiac Trans Sport itp. 
5x118, otwór 71 - Fiat Ducato 1,PSA Jumper/Boxer 
5x120, otwór 73 - (od 1992)BMW 3,5,7,8,X5,RangeRover LP, 
5x120, otwór 74 - BMW 5,6,7(starsze modele, "rekinowate") 
5x121, otwór 70 - Chevrolet Blazer S10 itd. 
5x121, otwór 74 - Jaguar XJS,XJ do 2000 r.) 
5x127, otwór 72 - Jeep Grand Cherokee WJ 
5x130, otwór 72 - Porsche 911,928,930,933,944,968,993 
5x130, otwór 78 - Fiat Ducato 2,PSA Jumper/Boxer 2 
5x130, otwór 84 - VW LT,Mercedes G i Sprinter 
5x140, otwór 95 - KIA Sportage 
5x140, otwór 98 - Niva,UAZ,FSO Syrena,Warszawa,Tarpan,Nysa,Żuk 
5x140, otwór 108 - Jeep CJ5/7,terenowe Daihatsu,Suzuki i Asia Rocsta 
5x150, otwór 110 - Toyota Landcruiser J10 
5x165, otwór 114 - Land Rover Defender,Discovery 
5x205, bez otworu - VW 1200,Porsche 356 i 550,Wartburg 312


Użytkownik Chruszczov edytował ten post 08:53, 23.05.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, koło zapasowe, dojazdówka, koło dojazdowe, dobrać

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq