Napisano 10:16, 27.06.2019
Sprawdziłem luzy w swojej siódemce, tym razem w 2.4 po 15 tys jazdy na lpg i źle nie było, bo wszystkie wydechowe mieściły się w normie, w dolnej ale się mieściły, listki 0.25 wchodziły lekko i praktycznie bez żadnego oporu, można zaryzykować stwierdzenie, że przedział 0.26 był tym, na którym były te luzy, ssące też w normie, tej górnej blisko 0.25.
Poprzednio luzy sprawdzał i regulowal Edson i widać, że solidnie wykonał tą regulację. Dzięki mu bardzo za to.
Styl jazdy najczęściej trasy krajowe i autostrady z prędkościami rzędu 120-200 km/h, skrzynia automatyczna, rzadko kiedy przekraczam 5 tys obrotów, nie wspominając o czerwonym polu, którego praktycznie mój silnik nie zna.
Jakiejś specjalistycznej regulacji na AFR nigdy nie robiłem, tylko raz podczas jazdy była ona robiona, ale kilometrów dużo też nie robiliśmy, trochę jazdy po mieście, poza nim w zakresie różnych obrotów silnika. Nawet wtryskiwacze jakoś specjalnie fachowo nie są założone, bo od nich idą przewody jeszcze i dostęp do ssacych jest bardzo dobry. Za to komponenty są dobrze dobrane.
Teraz ustawiłem na 0.28 wydechy, 0.3 już nie wchodzi a ssące na 0.23.
Następną regulację zrobię za 20 tys. kilometrów.
Co do nakrętek/śrub pokrywy zaworów, to jak ktoś pisał, do pierwszego oporu i koniec, trzeba według mnie nieźle się natrudzic, żeby je ukręcić...