Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Delikatne szarpanie podczas przyspieszania(utrata mocy)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#31 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 08.10.2010

Doszedł kto do tego co było przyczyną spadków mocy? Mam ten sam problem u siebie....


Mam dolot ze świeżego powietrza - nic poza głośniejszą pracą silnika słyszalną w środku.
Wymieniłem całą przepustnicę (bo miałem ze starego silnika i to inną) żadnej zmiany.
Sprawdziłem dla spokojnego sumienia luzy zaworowe - wszystko git.
Poprawy nie ma. Te silniki po prostu mają taką śmieszną charakterystykę.
Przewiozłem się kumpla Subaru Legacy 2.5 (tylko 9 KM więcej) poprawa diametralna :mrgreen:
Chyba zmienię auto - a szukałem Subaru właśnie :lol:
Strach pomyśleć jak śmiga H6
  • 0

#32 NinjaFST

NinjaFST
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:46, 09.10.2010

Moja na biegach nie może dojść nawet do 6 tys. obr. na jałowym wkręca się do odciny ale coś rzęzi w wydechu. Ogólnie bardzo mułowato przyspiesza, nawet powyżej 4 tys i do 4 też czuć delikatne szarpanie.... Ktoś pomoże :roll:
  • 0

#33 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:52, 09.10.2010

Moja na biegach nie może dojść nawet do 6 tys. obr. na jałowym wkręca się do odciny ale coś rzęzi w wydechu. Ogólnie bardzo mułowato przyspiesza, nawet powyżej 4 tys i do 4 też czuć delikatne szarpanie.... Ktoś pomoże :roll:


być może katalizator się rozsypał i blokuje układ wydechowy
  • 0

#34 NinjaFST

NinjaFST
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:17, 09.10.2010

właśnie podejrzewam kata, filtr paliwa lub sondę lambdę...
  • 0

#35 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:52, 09.10.2010

jeśli sonda to odłącz regulacyjną, pojeździj trochę z czekiem i sprawdź czy temat wróci, łatwo to wykluczyć.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#36 NinjaFST

NinjaFST
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:27, 11.10.2010

Dodam jeszcze że spalanie w mieście wyszło 17l :-|
  • 0

#37 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:58, 11.10.2010

NinjaFST, czytasz posty? Odłącz na próbę swoją sondę i będziesz wiedział czy to ona szwankuje.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#38 NinjaFST

NinjaFST
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 18.10.2010

na 99% walnięta jest sonda (po jej odłączeniu auto zaczęło normalnie przyspieszać ale i tak nie kręci się do odciny na biegach :-/ , po podłączeniu sondy zapala się check i komp wywala błąd 1 czyli sonda)
Teraz pytanie która sonda NKG będzie pasowała?
OZA501-H17
czy
OZA421-H1
i czy są wersje uniwersalne (bez wtyczek) jeśli tak to jaki mają symbol?
Mam skrzynie manualną i tylko jedną sondę (przed katem)
  • 0

#39 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:07, 18.10.2010

mówiłem 8-)

ta pierwsza na 100% -H17
szukaj używki cena okolice 100pln, zwróć uwagę by sprzedawca nie przecinał kabli, bo łosie często to robią,
łatwiej im odkręcić oczkowym.

Wersje uniwersalne NGK są, cena okolice 180-200pln. Tylko jak źle polutujesz kable (są stalowe) to może Ci
dalej wariować i sprawiać kłopoty.
Ori w ASO 900pln.

Ja kupiłem używkę i od tamtej pory jest git.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#40 NinjaFST

NinjaFST
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 18.10.2010

wolę nie ryzykować z używkami bo przy moim szczęściu trafię na uszkodzoną albo na taką która będzie dobra przez miesiąc :roll:
Czy uniwersalna sonda OZA624-E4 jest zamiennikiem dedykowanej OZA501-H17 ??
  • 0

#41 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:41, 18.10.2010

Twoja sonda pod silnikiem to najprawdopodobniej OHC, a nie OZA. To drugie to jest oznaczenie zamiennika przez NGK.

Jeśli szukasz zamiennika to jego oznaczenie ma być takie samo jak Twojej sondy.
Czyli jak masz OHC501-H17, to szukasz OZA501-H17.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#42 NinjaFST

NinjaFST
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:24, 19.10.2010

Nie zrozumieliśmy się :-D
Zamiennik oryginalnej sondy to NGK OZA501-H17 (jakieś 490zł) ale wyczytałem na tym forum że NKG sprzedaję tą samą sondę tylko z krótszym kablem i bez wtyczki jako uniwersalną (jakieś 200zł) i wystarczy uciąć odpowiednią długość kabli z oryginalnej sondy i polutować z tą uniwersalną.
Pytanie brzmi czy ta uniwersalna sonda która jest podobno identyczna jak OZA501-H17 ma symbol OZA624-E4?
  • 0

#43 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:12, 19.10.2010

i wystarczy uciąć odpowiednią długość kabli z oryginalnej sondy i polutować z tą uniwersalną.

NGK w komplecie daje 4 złączki które się zaciska - nie trzeba lutować ;)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#44 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:27, 19.10.2010

to czytałes moje posty

poza tym napisałem Ci, jakiego byś zamiennila nie brał, bierz ten który na takie nr jak Twoja stara.
Czyli 501-h17. Ją kupowałem za dwa miesiące temu za 168 dokładnie w sklepie e-garaż.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#45 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 05.11.2010

Odświeżam temat!

Panowie i panie przyczyną zamulania oraz delikatnego szarpania - przynajmniej w moim przypadku jest prawdopodobnie knock sensor !!! Czyli czujnik spalania stukowego. Dowiedziałem się ponadto, że wcale nie mus wywalać checka od razu. Mi właśnie wywaliło, ale u swojego mechanika dowiedziałem się że często lecą i nawet nie wywala błędu.

Problem w tym, że nie ma nigdzie tego cholerstwa, a na allegro wołają za niego 300 pln :shock:

Może ktoś wie gdzie to kupić za normalne pieniądze :?:
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq