Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Delikatne szarpanie podczas przyspieszania(utrata mocy)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#16 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:43, 22.02.2010

michael79, oczywiście zgadzam się z tym co piszesz. Szybko dostają wtedy panewki i korbowody, również sprzęgło ale kolega Mihty, nie jeżdzi na "emeryta" tylko normalnie, nie dynamicznie i do tego się odniosłem.
Oczywioście, że silnik da się zamulić nieodpowiednią jazdą ale to nieprawda, że jeśli nie jeździmy dynamicznie to silnik się zamula


Może po prostu źle sformułowałem moją wypowiedź ;-)
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#17 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 22.02.2010

To znaczy, że jeździsz na emeryta?
  • 0

#18 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:59, 22.02.2010

To znaczy, że jeździsz na emeryta?

:mrgreen: :-P ... przyszło mi coś na myśl ... zupełnie nie związanego z motoryzacją :mrgreen: :r

A odpowiadając na Twoje pytanie: nie ;-)
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#19 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:36, 25.02.2010

Mihty: Wydaje mi się, że wymiana sondy nic nie da, tak po prostu musi być.

Zastanawiała mnie też ta rura dolotowa, w większości samochodów jest wyprowadzona w miejsce gdzie może sobie ssać jak najchłodniejsze i świeższe powietrze. A tu do środka. Chyba się pobawię ze spiro i gdzieś ją wyprowadzę przed chłodnice i zobaczymy.
  • 0

#20 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:34, 25.02.2010

Mihty: Wydaje mi się, że wymiana sondy nic nie da, tak po prostu musi być.

Zastanawiała mnie też ta rura dolotowa, w większości samochodów jest wyprowadzona w miejsce gdzie może sobie ssać jak najchłodniejsze i świeższe powietrze. A tu do środka. Chyba się pobawię ze spiro i gdzieś ją wyprowadzę przed chłodnice i zobaczymy.


wystarczy wyjąć rezonator(tłumik szmerów silnika) i poprowadzić rurę od wlotu filtra powietrza do dziury w nadkolu(tam gdzie się łączy zderzak z nadkolem albo jak ktoś nie ma halogenów to niech wywali kratkę i tam włoży wlot) wtedy bardzo dobrze słychać vtec jak się włącza a silnik dostaje świeże powietrze a nie spod maski.(tak samo jest w VI i VII gen tylko wloty są po innej stronie)
  • 0
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#21 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 25.02.2010

Mam halogeny. Ale jest trochę miejsca pomiędzy chłodnicą a lampą i tam spróbuje, zobaczymy jaki będzie efekt.
  • 0

#22 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:04, 25.02.2010

Mam halogeny. Ale jest trochę miejsca pomiędzy chłodnicą a lampą i tam spróbuje, zobaczymy jaki będzie efekt.


No ciekawe, czy przyniesie to zamierzony efekt ;-)
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:55, 06.03.2010

witam napiszcie jak juz to zrobicie jestem ciekawy co to da
  • 0

#24 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 06.03.2010

daje głównie ładniejszy dźwięk powyżej 4200obr i poprawia samopoczucie że silnik lepiej oddycha.Ja mam tak już rok i mi się to podoba :mrgreen:
  • 0
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:03, 08.03.2010

Ja mam podobny problem, tylko ze nawet na zimnym silniku jadąc ze stałą prędkości ok. 2-3tys obrotów odczuwam utrate mocy (tak jakbym popuszczał i dodawał gazu) jakby dławił się, przy przyspieszaniu jest podobnie do ok.4tys obrotów (pozniej ok). Filtr powietrza i świece nowe. Jeżeli ktoś rozwiązał podobny problem to proszę podać przyczynę. Pytanie:czy jezeli check sie nie swieci to podpięcie pod komp. moze wykazać jakieś błędy?
  • 0

#26 Halski1982

Halski1982
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 20.03.2010

Panowie, jakieś pomysły? Ja mam podobnie tylko w 2.0. Pomiędzy 2,5 tys a 3 tys. obrotów mam takie delikatne zamulenie..jakbym popuścił z gazu i znowu lekko dodał. Szczególnie czuję to na 2-gim biegu. Mam swieżo wymieniony rozrząd, filtry, świece, regulacja zaworów, filt powietrza etc. Dodam że jeźdzę na benzynie VPower Racing 99.

Co jeszcze sprawdzić?
  • 0

#27 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 20.03.2010

powodem tego zjawiska może być MAP sensor który znajduje się na górze przepustnicy przykręcony dwiema śrubkami na śrubokręt krzyżakowy(lepiej je dobrze młotkiem opukać i wrazie czego mieć płaskoszczepy żeby je odkręcić) drugi taki czujnik można wziąć z wszystkich civiców V i VI gen(z wyjątkiem silników d13b2 oraz d15b2) jest dokładnie taki sam więc można na początek pożyczyć od znajomego i jeśli się okaże że to on był przyczyną takiego zachowania można potem kupić na szrocie za 20zł
  • 0
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#28 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:57, 23.03.2010

Praktycznie zapomniałem o temacie, ale ostatni wracając z pracy - jakoś tak popołudniu nie było (o dziwo!) na mieście korków, więc sobie odrobinkę pohasałem i poruszany wcześniej temat znów zaczął mnie nękać :mrgreen:
Nie daje mi to spokoju.
(dodam że teorię z zamulaniem przez spokojną jazdę odrzucam - jak ostatnio podliczyłem spalanie i dostałem 10,2 to stwierdziłem że do emeryta mi daleko) :mrgreen:


A`propos tego hasania - ponieważ ulice były w miarę puste mogłem się skoncentrować na testach i baczniejszej obserwacji reakcji samochodu. A zatem, ruszyłem, standardowo złapały mnie światła na rondzie. Tutaj temperatura podskoczyła mi już lekko powyżej pierwszej dolnej (grubej) kreski. Wystartowałem dość żwawo i później zjeżdżając ślimakiem w inną ulicę (gdzie przeważnie hamuję i czekam by mnie ktoś wpuścił) - zredukowałem tylko bieg z 4 na 3 i przy około 50-60km/h mocniej wcisnąłem gaz... i autentycznie miałem wrażenie że za chwile mi wyrwie kierownice z rąk :mrgreen: (tak z grubsza moge opisać wrażenia towarzyszące przyspieszaniu i reagowaniu na gaz). W chwili tej wskaźnik temperatury był już ustabilizowany w swojej "stałej" pozycji, wniosek z tego że to "lepsze" zachowanie auta jest dostrzegalne tuż po osiągnięciu (przynajmniej wg. wskaźnika na desce) stałej temperatury pracy.
Później były światła, jedne drugie i gdy się kilka razy zatrzymałem, to samochód powrócił do rzeczywistości. Nie twierdze że jechał źle, ale ... jechał "normalnie" - na pewno nie reagował tak dynamicznie na dotyk pedału gazu. W sytuacji którą opisałem na prawdę odnoszę wrażenie, że nie ma sensu redukować biegu, bo nie ważne czy akurat jadę na 4-rce czy też 3-jce, to i tak Accordzik zbiera się wyśmienicie.

Sytuacja podobna jak u Kolegi kilka postów wyżej - nigdy mi nawet nie mrugnął Check, więc nie wiem czy jest sens jechać do serwisu i podpinać autko pod komputer. (na marginesie: filtr powietrza, oleju, olej i świece zmienione kilkaset km temu, jeżdżę przeważnie na PB95 z BP, może by tak dla odmiany poczęstować go czymś Shellowskim?)


Generalnie pytanie pozostaje nadal otwarte:
dlaczego jednego razu przy wciśnięciu gazu (przyjmijmy jakąś "testową" wielkość) ... na głębokość 2cm spowoduje, że puszczając sprzęgło - ruszymy na granicy delikatnego szarpania silnika, czując że wyraźnie go przyduszamy - innym natomiast razem, wciskając gaz (dla dobra eksperymentu przyjmijmy że ...) z taką samą intensywnością, dochodzi do gwałtownego skoku obrotów do przynajmniej 1500 obr/min i start prawie z piskiem.

:B

Tak jeszcze dodając ... poczytałem trochę na Forum o podobnych problemach i podejrzenia zaczęły padać na elektronikę, a dokładniej czujnik położenia przetustnicy (pomimo braku wyświetlanego błędu). Czy ktoś z Użytkowników "Siódemki" zaobserwował cos takiego u siebie? ;-)

---------------------------------


Umowilem sie na jutro w Krakowie w ASO na sprawdzenie tej przypadłości.
Przy okazji sprawdze ich podejscie do klienta ;)

Pisalem do serwisu w piatek i koles mi odpisal cos w rodzaju "Mysle, ze podpiecie pod komputer nie bedzie konieczne", czyli pewnie to nie bedzie nic wielkiego.
Gdy padnie diagnoza i (mam nadzieje) uda sie rozwiazac problem, to napisze co to bylo :)

[ Dodano: 2010-03-30, 08:52 ]
A wczoraj popoludniu i dzisiaj przez całą drogę z domu do miasta auto darło jak wsciekle - a nic przy nim nie robilem.
Czary normalnie :)
Zobaczymy co mi w ASO powiedza ;-)

[ Dodano: 2010-03-30, 18:41 ]
No i jestem po wizycie w ASO.
Jak to na pierwszej wizycie - zostałem wypytany o różne szczegóły, założono mi "kartotekę" itp.

Pytanie zasadnicze brzmialo, czy samochod jest regularnie serwisowany i co było w nim robione. Powiedziałem co było robione, ale powiedziałem też co nie było.

Stanęło na tym, że podejrzenie pada na nie regulowane przy 80kkm zawory.
Dodatkowo pan z serwisu twierdzi, że jeśli poprzedni wlasciciel nie dbał o regularne wymiany oleju to cos mogło podejść i na filtrze (jakiś taki ponoć siatkowy) przy V-TEC`u mogło się cos nagromadzic i teraz nie zawsze dostaje wystarczajace cisnienie oleju. Tak wiec te dwie rzeczy miałyby isc na pierwszy ogien.
(twierdzą ze mieli takiego wlasnie klienta, ktory narzekal na przymulone autko i przyczyną byly te dwie rzeczy)

Musze potwierdzic termin, kiedy bede mogl na troche auto zostawic.

Co sądzicie o tej teorii?
Od siebie dodam, ze serwis zrobil na mnie dosc dobre wrazenie.
A moze ktos juz u nich cos robil? (Arher na Kapelance w Krakowie)

Jutro chyba tyrkne i sie dogadam konkretnie na jakis termin by podstawic samochod :lol:
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#29 NinjaFST

NinjaFST
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:24, 08.10.2010

Doszedł kto do tego co było przyczyną spadków mocy? Mam ten sam problem u siebie....
  • 0

#30 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:38, 08.10.2010

Napiszę w wielkim skrócie tylko tyle ...
Arher nie zrobił z tym nic, poza tym - juz pisałem o nich w innym poście.

Jesli chodzi o moje Acco - zrobiłem coś wręcz banalnego ... zaczalem lać Ultimate 98 i inne paliwka z rodziny 98 na innych stacjach. Powiem tyle - auto odżyło. Zdecydowanie!
  • 0

Pozdrawiam,
Michał





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq