Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Delikatne szarpanie podczas przyspieszania(utrata mocy)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#76 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:30, 12.09.2014

Jak bym miał pewność że to stukowiec to już bym go wymieniał ale z racji ceny i już bardzo uszczuplonego budżetu na hanke to nie wymienię.
Objawy te same.
Wymieniłem już wszystko i dalej dupa.
Po wymianie czasem bylo lepiej ale tylko na chwile.
Dwa razy miałem tak jakby przybyło z 50 kucy i jazda była cudna ale szybko powróciło do "normy"
Moze jak sprzedam MAP sensor sonde i tps-a to nazbieram na knock sensor :~)
  • 0

#77 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:02, 12.09.2014

Nie wiem czy coś wam to pomoże ale druga sonda jak jest uszkodzona daje podobne objawy i check niekoniecznie musi sie swiecić


  • 0

#78 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 02:44, 14.09.2014

W zasadzie wszystko to występuję u mnie ...

 

- szarpnięcia podczas przyspieszania oczywiście są

- bujanie przy wzięciu nogi z gazu i schodzeniu z obrotów - jak najbardziej jest (pisałem już o tym - najgorzej jest podjeżdżać w korku na 1-nce, dotykacie gazu jedzie, jedzie, puszczacie gaz by zwolnić bo auto przed Wami hamuje i wtedy jest takie pieprznięcie i skok - jakby odcięcie paliwa - że można zęby stracić, podobnie w drugą stronę ... BARDZO delikatnie dotyka się gazu podczas takiego toczenia i RYP do przodu, nagły skok!)

- przyspieszanie z niskich obrotów, to jest mistrzostwo świata (przejazd przez próg zwalniający, zapięcie dwójki PEDAŁ W PODŁOGĘ - DOSŁOWNIE i ... NIC, absolutnie kurcze żadnej reakcji, nie dzieje się kompletnie nic przez 1 - 2  sekundy, po czym stwierdza że może jednak zacznie przyspieszać, więc tempem żółwia greckiego zaczyna wchodzić na obroty)

- odblokowanie po trasie ... (raz tak miałem, że wracając z jakiejś trasy wyprzedzałem pod górkę jakąś ciężarówkę i nie chcąc ryzykować zbyt długiego manewru, zszedłem chyba do 2-jki i go pociągnąłem prawie pod odcinkę - stało się coś dziwnego, szarpnął ... i zaczął na prawdę sympatycznie jechać. Od tamtego momentu tak z 2 tygodnie śmigał, że aż strach a późńiej zaczęło wszystko wracać do normy - czyli mułek)

 

Zastanawiałem się właśnie nad knock sensorem, ale nie miałem tego jak sprawdzić a wymieniać na chybił-trafił z racji ceny i dostępu do niego jakoś nie bardzo miałem ochotę.

Zdziwiło mnie trochę, gdy po podłączeniu ELM-a 327 i jeździe z podglądem parametrów kąt wyprzedzenia zapłonu zmieniał sie następująco ...

3-ci bieg, prędkość około 80km/h (czyli nie żadne niskie obroty), w penym momencie pedał w podłogę, auto zaczyna przyspieszać rzecz jasna ale nie jest to to czego by się oczekiwało - a odczyty ... ECU najpierw opóźnił zapłon, a po chwili dopiero stopniono zaczął go przyspieszać. Usłyszałem od kogoś że tak jest prawidłowo, więc tym bardziej nie węszyłem przy tym - ale tak na chłopski rozum, ECU mógłby tak zrobić, gdybym mu wbił 5-tke przy 40km/h, wtedy by mógł opóźniać by unikac detonacji, ale przecież przy tej prędkości jaką miałem i obortach - toż to popisowy zakres dla silnika, więc powinien ciągnąć jak nie wiem co, a tymczasem on opóźnia zapłon.

 

Nie wiem na ile przy pomocy HIM-a można coś takiego wychwycić (czy stukowiec aby nie robi kreciej roboty i nie jest nadgorliwy) ?

 

Mighty na bieżąco sledzę tematy o zamuleniu i nie rozumiem jednej rzeczy. Niecały tydzień temu w innym temacie pisałeś, że problem zamulania już rozwiązałeś, że podmieniłeś IAC i jest ok, Wcześniej pisałeś, że wymiana sondy też

trochę pomogła a teraz piszesz, ze nadal zamula na wolnych obrotach? W końcu jak to jest pozostały Ci same poszarpywania między 2-3 k rpm i przy puszczaniu gazu czy auto nadal muli a wszelkie wymiany nie przyniosły żadnego rezultatu.

Mam podobny problem z muleniem na niskich obrotach i miałem już wymieniać IAC bo napisałeś, że auto aż chce jechać po wymianie. Jak to w końcu jest?


  • 0

#79 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:21, 14.09.2014

Mighty na bieżąco sledzę tematy o zamuleniu i nie rozumiem jednej rzeczy. Niecały tydzień temu w innym temacie pisałeś, że problem zamulania już rozwiązałeś, że podmieniłeś IAC i jest ok, Wcześniej pisałeś, że wymiana sondy też
trochę pomogła a teraz piszesz, ze nadal zamula na wolnych obrotach? W końcu jak to jest pozostały Ci same poszarpywania między 2-3 k rpm i przy puszczaniu gazu czy auto nadal muli a wszelkie wymiany nie przyniosły żadnego rezultatu.
Mam podobny problem z muleniem na niskich obrotach i miałem już wymieniać IAC bo napisałeś, że auto aż chce jechać po wymianie. Jak to w końcu jest?


Wojtas12343 - wszystko się zgadza. To co napisałem pokrywa się z prawdą. Nie wysłałem tego z palca.

1. Kupiłem nową sondę, zmieniłem, pojezdzilem dzień czy dwa i później pojechałem w trasę KRK-Gdańsk. Praca silnika i reakcja na gaz na prawdę była o niebo lepsza niż przed wymiana.

2. Kupiłem od jednego z Kolegów z Forum IACV i podmienilem. Rozbieralem cały dolot powietrza począwszy od filtra a na demontażu przepustnicy kończąc. Miałem okazję przetestować to również w dłuższej trasie i na pewno auto jechało zupełnie inaczej. Nie musiałem poza tym czekać do wyjazdu w trasę bo dwa dni po wymianie gdy żona pojechała na zakupy i wróciła pytała mnie co grzebalem przy aucie że jakoś tak "dziwnie szybko" jeździ. Co tu dużo mówić...gdy się poprawiło to wiedziałem że biorąc się do wyprzedzania wciskam i jedzie. Trwało to może jakieś 2 tygodnie. Później po którymś odpaleniu silnika zaczął się powrót do rzeczywistości.
Stąd Wojtas takie a nie inne posty opisujące moją sytuację. Wstrzymaj się może z tymi wymianami bo jak napisałem - wydaje mi się że bezpośrednia przyczyna leży gdzieś indziej. Fakt, sonda trochę odmulila auto i w pewnym stopniu to pozostało. Szarpniec i permanentnego braku mocy nie udało mi się jeszcze wyeliminować.
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#80 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 17:37, 14.09.2014

Akurat przyczyna szarpania może leżeć gdzie indziej np. w poduszkach silnika, skrzyni.


  • 0

#81 hiszpan98

hiszpan98
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 27.08.2015

Koledzy, mam podobne objawy, tj. brak mocy przy przyśpieszaniu i szarpanie przy wciśnięciu i puszczeniu  pedału gazu - niezależnie czy jadę na PB czy na LPG.

Dziś zostawiam auto na przegląd gazowy, wymianę oleju i filtrów oraz regulację zaworów.

Opiszę mechanikowi problem i poproszę o sprawdzenie przewodów czy nie mają przebicia oraz poduszek skrzyni i silnika.

Z tego co wyczytałem w tym temacie to w VIII gen nie reguluje się kąta wyprzedzenia zapłonu. 

A co do Knock Sensora to proszę o podpowiedź gdzie się on znajduje.

Może jakieś inne pomysły?


  • 0

#82 marcohonia

marcohonia
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 27.08.2015

Koledzy, mam podobne objawy, tj. brak mocy przy przyśpieszaniu i szarpanie przy wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu - niezależnie czy jadę na PB czy na LPG.
Dziś zostawiam auto na przegląd gazowy, wymianę oleju i filtrów oraz regulację zaworów.
Opiszę mechanikowi problem i poproszę o sprawdzenie przewodów czy nie mają przebicia oraz poduszek skrzyni i silnika.
Z tego co wyczytałem w tym temacie to w VIII gen nie reguluje się kąta wyprzedzenia zapłonu.
A co do Knock Sensora to proszę o podpowiedź gdzie się on znajduje.
Może jakieś inne pomysły?


Knock sensor znajduje sie pod kolektorem ssacym. Najlepiej dojsc od dolu.
Po za tym byla juz o tym mowa ze dwie strony wczesniej😀
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq