XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Og贸lnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Delikatne szarpanie podczas przyspieszania(utrata mocy)
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:33, 16.02.2010
#2
Napisano 21:56, 16.02.2010
Ca艂e forum pozdrawia Ci臋 FairFaX.
#3 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:18, 17.02.2010
#4
Napisano 20:37, 17.02.2010
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:53, 18.02.2010
#6
Napisano 07:28, 19.02.2010
Przebieg to 176 tys. kilometr贸w.Te偶 my艣la艂em o katalizatorze,ale nie dawno by艂em na przegl膮dzie,mia艂em badane spaliny i wszystko by艂o ok. Czy jest to mo偶liwe 偶e przy zapchanym katalizatorze spaliny b臋d膮 sie zgadza膰?Jaki艣 czas temu podczas jazdy zapali艂e mi sie lampka sprawdzenia silnika i na oko艂o 3 sek. samoch贸d zmar艂 i zaskoczy艂 spowrotem.P贸藕niej sta艂o sie to samo jeszcze dwa razy,ale bez zapalenia sie kontroli i p贸藕niej by艂o ju偶 ok.Zastanawim sie czy jeszcze raz pojecha膰 na komputer i czy ma to zwi膮zek z tym przyduszaniem silnika.
Pewnie 偶e spaliny mog膮 by膰 w porz膮dku, trzeba rozpi膮膰 wydech za艣wieci膰 latark膮 i go obejrze膰, to jedyny spos贸b, Ja mam takie s艂abni臋cie zaraz przed w艂膮czeniem VTECa,ale tylko na gazie i to chyba wina wtryskiwaczy. Te偶 mnie to strasznie denerwuje.
#7 Guest_Anonymous_*
Napisano 07:57, 19.02.2010
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:52, 19.02.2010
#9
Napisano 12:17, 19.02.2010
#10
Napisano 16:25, 21.02.2010
Na wst臋pie sorry za gl臋dzenie i elaborat
By膰 mo偶e ju偶 si臋 przyzwyczai艂em do mocy mojego autka i mi si臋 tylko wydaje, a mo偶e to rzeczywi艣cie si臋 dzieje i nie s膮 to tylko subiektywne odczucia ... Mam tutaj na my艣li w艂a艣nie kwesti臋 reakcji na gaz (na wci艣ni臋cie peda艂u).
Czy u Was te偶 r贸偶nie to z tym bywa? Pomijam tu oczywi艣cie por贸wnywanie lekkiego dodania gazu na V biegu przy 70km/h, a ostrego depni臋cia do deski na II-jce powiedzmy powy偶ej 5000rpm.
To co na pewno zaobserwowa艂em, to zamulanie si臋 samochodu podczas jazdy/stania w korku Reasumuj膮c - gdy ju偶 si臋 troch臋 rozbujam, to reakcja na gaz jest zdecydowanie bardziej oporna ni偶 np. podczas ci膮g艂ej jazdy, z utrzymywaniem cho膰by zakresu 2-3 tys. rpm. Czy to mo偶na zwali膰 na jak膮艣 "adaptacj臋" CPU do (nazwijmy to) chwilowych warunk贸w jezdno-drogowych? (troch臋 mnie to dziwi)
W du偶ym uproszczeniu sprawa wygl膮da przewa偶nie tak (zobrazuje to na tym co przewa偶nie obserwuj臋 podczas powrotu z pracy do domu) ... wyje偶d偶am z pracy, oko艂o 1km bocznymi uliczkami, wje偶d偶am na g艂贸wn膮 i stoj臋 jedn膮 lub dwie zmiany 艣wiate艂. Temperatura na wska藕niku zaczyna i艣膰 powoli w g贸r臋. Kilkaset metr贸w, zn贸w 艣wiate艂ka... to dziwne ale przewa偶nie przy starcie z tego miejsca auto ma sliczny ci膮g. Jest tak do momentu, a偶 si臋 nie wpakuj臋 w jaki艣 du偶y korek. P贸藕niej gdy troch臋 si臋 przewali i pr贸buj臋 si臋 rozp臋dza膰, to czuj臋, 偶e nie jest to na pewno owe 100% na kt贸re sta膰 samoch贸d - rozp臋dza si臋, ale jakby leniwiej. Cz臋sto zdarza si臋, 偶e np. poci膮gni臋cie do powy偶ej poziomu obr. V-Tec pomaga. Kolejny start i reakcja na gaz s膮 satysfakcjonuj膮ce
Epizod ostatni - w pi膮tek mi si臋 lekko spieszy艂o po pracy i nie ukrywam, 偶e do艣膰 ostro 艣miga艂em do domu ... zdarzy艂o mi si臋 co艣 takiego ... jad臋 za go艣ciem na III biegu na obrotach rz臋du 2500-3000, czekaj膮c a偶 mi si臋 zrobi wolna z przeciwnej strony, po czym redukcja na dwa i do przodu, a tu moje lekkie zdziwienie, gdy偶 w momencie przy艂o偶enia gazu, zamiast oczekiwanego ci膮gu .... oko艂o 0,5 sek "zastanowienie si臋" samochodu i dopiero po tym dosta艂 ci膮gu. Poza tym wszystko by艂o oki.
Refleksja: mo偶e je偶d偶臋 zbyt delikatnie, tzn. za rzadko auto ma okazj臋 sobie pohasa膰 i rozprostowa膰 ko艣ci powy偶ej 4000obr (zosta艂o mi to chyba z mojego poprzedniego 8-zaworowego samochodu )
Za oko艂o 4 tys. km czeka mnie obs艂uga - olej, filtry itp, wi臋c na pewno p贸jd膮 w ruch 艣wiece i filtr paliwa (czy dwa ostatnie mog膮 to powodowa膰)? (przebieg to 95kkm, a ostatnia wymiana oleju/filtr贸w mia艂a miejsce przy 79kkm - nie by艂 wtedy zmieniany filtr paliwa ani swiece ) Zobacz臋 czy te dzia艂ania co艣 si臋 zmieni膮. Je艣li nie, to pewnie b臋d臋 szuka艂 dalej - pomimo planowanych sporych wydatk贸w zwi膮zanych z planowan膮 zmian膮 stanu cywilnego
Generalnie chcia艂em pozna膰 Wasz膮 opini臋 nt. przyspieszania / reakcji samochodu na wci艣ni臋cie peda艂u gazu.
Czy jest mo偶liwo艣膰 偶e przy sprawnej elektronice (偶adnych wy艣wietle艅 "chk eng.") mo偶e co艣 takiego si臋 pojawia膰 i by膰 powodowanego np. przez chwilowe "zamulenie si臋" silnika?
Pozdrawiam,
Micha艂
#11
Napisano 21:30, 21.02.2010
Takie refleksje s膮 bez sensu. Silnik bardziej "lubi" spokojn膮 jazd臋 a ECU nie jest istot膮 rozumn膮, kt贸ra sobie my艣li : "silnik ma 155KM a facet wykorzystuje tylko 100KM. Po co mamy si臋 z silnikiem wysila膰. Hmm....zrobi臋 tak, 偶e ukryj臋 55KM a jak sobie facet przypomni i da mi do zrozumienia, 偶e chce je藕dzi膰 szybciej to mu oddam reszt臋 stadka". Nie da si臋 "zamuli膰" silnika je偶d偶膮c spokojnie. Za to da si臋, je艣li si臋 ci膮gle je藕dzi na czerwonym poluRefleksja: mo偶e je偶d偶臋 zbyt delikatnie, tzn. za rzadko auto ma okazj臋 sobie pohasa膰 i rozprostowa膰 ko艣ci powy偶ej 4000obr (zosta艂o mi to chyba z mojego poprzedniego 8-zaworowego samochodu )
#12
Napisano 22:47, 21.02.2010
lobuz52: Nie zgodz臋 si臋. Mo偶na zamuli膰 i to bardzo. Nie m贸wi臋 o spokojnej p艂ynnej je藕dzie, a o praktykach wrzucanie 5 biegu przy 40 km/h. Zakres normalnej pracy silnik贸w t艂okowych to oko艂o 2000-5000 obr/min, tak te偶 dobrane s膮 prze艂o偶enia skrzyni, dla poszczeg贸lnych pr臋dko艣ci (km/h), wtedy najlepiej dopala si臋 mieszanka. Jak si臋 je藕dzi na emeryta, nawet nie ma kiedy biedny silnik przedmucha膰 nagar贸w (potem jak si臋 to odrywa to kaplica), katalizator zawalony, ECU zani偶a sk艂ad mieszanki bo a偶 sondy zalewa - silnik nie rozwija mocy itd. Poza tym zbyt wolne obroty bardzo obci膮偶aj膮 uk艂ad korbowy. Przy starszych silnikach, to taka zmiana kierowcy z flegmatyka na choleryka skutkowa艂a remontem do艂u silnika. Je藕dzi艂e艣 kiedy艣 po takim kierowcy?
#13
Napisano 13:20, 22.02.2010
#14
Napisano 19:25, 22.02.2010
Czyli niew膮tpliwie - w moim przypadku rozwa偶y膰 b臋d臋 musia艂 regulacj臋 zawor贸w.Michty: Mam bardzo podobne odczucia. Takie w艂a艣nie zamulanie wyst臋puje przy niewyregulowanych zaworach. Jak silnik si臋 mocno zagrzeje to s艂abnie (korki), jak z艂apie powietrza w je藕dzie to jest ok (...)
Zgadzam si臋 z Tob膮 - mo偶na to w ten spos贸b okre艣li膰. Wciskasz gaz i s艂yszysz, 偶e d藕wi臋k jest inny. Co艣 jakby chcia艂 ale nie do ko艅ca m贸g艂, jakby go co艣 trzyma艂o. Jest to zupe艂nie inny d藕wi臋k ni偶 wtedy gdy p艂ynnie si臋 wkr臋ca na obroty. Wtedy to a偶 przyjemnie pos艂ucha膰 tego pi臋knego d藕wi臋ku(...) silnik wtedy wyra藕nie mi g艂o艣niej chodzi jakby mu brakowa艂o tchu.
Tak, ja pisze te偶 tylko o benzynie ... Czy zatem jest to pow贸d by zacz膮膰 wertowa膰 cennik z sondami lambda? (czyt. ko艅cz膮ca si臋 sonda)?(...) win臋 ponosz膮 czujniki, prawdopodobnie pierwsza sonda, przy wolnych obrotach w korkach zani偶a sk艂ad mieszanki, 偶eby uzyska膰 czystsze spaliny i przy nag艂ym przej艣ciu w inny tryb jazdy potrzebuje troch臋 czasu na zmian臋 parametr贸w. Ale to chwilowe. M贸wi臋 o benzynie.
lobuz52: Nie zgodz臋 si臋. Mo偶na zamuli膰 i to bardzo. Nie m贸wi臋 o spokojnej p艂ynnej je藕dzie, a o praktykach wrzucanie 5 biegu przy 40 km/h. Zakres normalnej pracy silnik贸w t艂okowych to oko艂o 2000-5000 obr/min, tak te偶 dobrane s膮 prze艂o偶enia skrzyni, dla poszczeg贸lnych pr臋dko艣ci (km/h), wtedy najlepiej dopala si臋 mieszanka. Jak si臋 je藕dzi na emeryta, nawet nie ma kiedy biedny silnik przedmucha膰 nagar贸w (potem jak si臋 to odrywa to kaplica), katalizator zawalony, ECU zani偶a sk艂ad mieszanki bo a偶 sondy zalewa - silnik nie rozwija mocy itd. Poza tym zbyt wolne obroty bardzo obci膮偶aj膮 uk艂ad korbowy. Przy starszych silnikach, to taka zmiana kierowcy z flegmatyka na choleryka skutkowa艂a remontem do艂u silnika. Je藕dzi艂e艣 kiedy艣 po takim kierowcy?
Michael79: Tak mi si臋 w艂a艣nie co艣 wydawa艂o, gdy偶 s艂ysza艂em takowe informacje ju偶 od kilku os贸b. Nie chcia艂em polemizowa膰 z Lobuzem52, gdy偶 czeka艂em czy kto艣 jeszcze potwierdzi moj膮 teori臋
[ Dodano: 2010-02-22, 19:27 ]
Ja dodam jeszcze 偶e jak si臋 silnik rozgrzeje w dodatku auto stoi, to do komory spalania wpada ciep艂e powietrze kt贸re ma mniejsz膮 g臋sto艣膰 przez co silnik ma mniejsz膮 sprawno艣膰 i moc. Po prostu ch艂odniejsze powietrze to lepiej zbieraj膮ce si臋 auto.
Zgadza si臋, k艂ania si臋 fizyka
Pozdrawiam,
Micha艂
#15
Napisano 19:42, 22.02.2010
Oczywio艣cie, 偶e silnik da si臋 zamuli膰 nieodpowiedni膮 jazd膮 ale to nieprawda, 偶e je艣li nie je藕dzimy dynamicznie to silnik si臋 zamula
U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 0
0 u偶ytkownik贸w, 0 go艣ci, 0 anonimowych