Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Delikatne szarpanie podczas przyspieszania(utrata mocy)


  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
81 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:33, 16.02.2010

Witam.Mam ma艂y problem.Podczas przyspieszania na ciep艂ym silniku odczuwalne s膮 chwilowe utraty mocy.Jest to bardzo delikatne,ale jednak dokuczliwe,jakby co艣 si臋 zapycha艂o.Najbardziej daje sie we znaki pomi臋dzy 2000 a 4000rpm.Na wy偶szych obrotach po zmianie faz rozrz膮du (powy偶ej 4000rpm)problem znika.Wymieni艂em 艣wiece,kable wysokiego napi臋cia,filtr paliwa,kopu艂k臋 i palec rozdzielacza.Ustawia艂em zawory,sprawdza艂em ci艣nienie na cylindrach,tam wszystko jest ok.Na zimnym 艣lniku auto przyspiesza idealnie.My艣la艂em 偶e to mo偶e pompa paliw jest przypchana,ale na zimnym silniku chyba by艂oby to samo?Aha podpina艂em te偶 komputer,a tam zero b艂臋d贸w,wszystkie parametry takie jak obroty silnika,sondy itp. s膮 ok. wtryskiwacze te偶 daj膮 rad臋.Chyba ju偶 mi zabrak艂o pomys艂贸w.Jakby kto艣 co艣 wiedzia艂 w czym rzecz to prosz臋 o porad臋.Pozdrawiam
  • 0

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 post贸w
  • Sk膮d:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:56, 16.02.2010

Nie wspomnia艂e艣 o tym, mo偶e zapomnia艂e艣 tylko napisa膰, ale wymienia艂e艣 filtr powietrza ??
  • 0

Ca艂e forum pozdrawia Ci臋 FairFaX.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:18, 17.02.2010

Filtr powietrza wymieniony by艂 wymieniany jakie艣 15-17 tys. kilometr贸w temu,wi臋c powinien chyba by膰 jeszcze w miare czysty.Ale mimo to sprawdze.Dzi臋kuje za rade.
  • 0

#4 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 post贸w
  • Sk膮d:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 17.02.2010

Objaw s艂abni臋cia przy rozgrzanym silniku to to zazwyczaj za du偶y luz zawor贸w, ale skoro napisa艂e艣, 偶e regulowane by艂y, to mo偶e co艣 innego go trzyma. Jaki przebieg?? Mo偶esz mie膰 zawalony katalizator.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:53, 18.02.2010

Przebieg to 176 tys. kilometr贸w.Te偶 my艣la艂em o katalizatorze,ale nie dawno by艂em na przegl膮dzie,mia艂em badane spaliny i wszystko by艂o ok. Czy jest to mo偶liwe 偶e przy zapchanym katalizatorze spaliny b臋d膮 sie zgadza膰?Jaki艣 czas temu podczas jazdy zapali艂e mi sie lampka sprawdzenia silnika i na oko艂o 3 sek. samoch贸d zmar艂 i zaskoczy艂 spowrotem.P贸藕niej sta艂o sie to samo jeszcze dwa razy,ale bez zapalenia sie kontroli i p贸藕niej by艂o ju偶 ok.Zastanawim sie czy jeszcze raz pojecha膰 na komputer i czy ma to zwi膮zek z tym przyduszaniem silnika.
  • 0

#6 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 post贸w
  • Sk膮d:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:28, 19.02.2010

Przebieg to 176 tys. kilometr贸w.Te偶 my艣la艂em o katalizatorze,ale nie dawno by艂em na przegl膮dzie,mia艂em badane spaliny i wszystko by艂o ok. Czy jest to mo偶liwe 偶e przy zapchanym katalizatorze spaliny b臋d膮 sie zgadza膰?Jaki艣 czas temu podczas jazdy zapali艂e mi sie lampka sprawdzenia silnika i na oko艂o 3 sek. samoch贸d zmar艂 i zaskoczy艂 spowrotem.P贸藕niej sta艂o sie to samo jeszcze dwa razy,ale bez zapalenia sie kontroli i p贸藕niej by艂o ju偶 ok.Zastanawim sie czy jeszcze raz pojecha膰 na komputer i czy ma to zwi膮zek z tym przyduszaniem silnika.


Pewnie 偶e spaliny mog膮 by膰 w porz膮dku, trzeba rozpi膮膰 wydech za艣wieci膰 latark膮 i go obejrze膰, to jedyny spos贸b, Ja mam takie s艂abni臋cie zaraz przed w艂膮czeniem VTECa,ale tylko na gazie i to chyba wina wtryskiwaczy. Te偶 mnie to strasznie denerwuje.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:57, 19.02.2010

Chyba pora przeczyta膰 historie lobuza52...
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:52, 19.02.2010

U mnie po w艂膮czeniu sie vtec-a te偶 problem znika,a najbardziej odczuwalny jest pomi臋dzy 3000-4000 obrot贸.No nic, trzeba sie bra膰 za sprawdzenie katalizatora.Wielkie dzi臋ki za podpowiedzi, odezwe sie po sprawdzeniu.Pozdrawiam
  • 0

#9 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 post贸w
  • Sk膮d:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:17, 19.02.2010

Ja mam na 100 % dobry. Prawdopodobnie mam za ma艂y otw贸r dysz we wtryskiwaczach, mam to s艂abni臋cie tylko na gazie i to nie zawsze. Odczuwam w podobnym zakresie obrot贸w, ale przytkanie jest zaraz przed zmian膮 fazy.
  • 0

#10 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 post贸w
  • Sk膮d:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:25, 21.02.2010

Mia艂em za艂o偶y膰 nowy w膮tek, ale podepn臋 si臋 tutaj, mimo i偶 sprawa dotyczy VII-mki ...

Na wst臋pie sorry za gl臋dzenie i elaborat :mrgreen:
By膰 mo偶e ju偶 si臋 przyzwyczai艂em do mocy mojego autka i mi si臋 tylko wydaje, a mo偶e to rzeczywi艣cie si臋 dzieje i nie s膮 to tylko subiektywne odczucia ... Mam tutaj na my艣li w艂a艣nie kwesti臋 reakcji na gaz (na wci艣ni臋cie peda艂u).
Czy u Was te偶 r贸偶nie to z tym bywa? Pomijam tu oczywi艣cie por贸wnywanie lekkiego dodania gazu na V biegu przy 70km/h, a ostrego depni臋cia do deski na II-jce powiedzmy powy偶ej 5000rpm.
To co na pewno zaobserwowa艂em, to zamulanie si臋 samochodu podczas jazdy/stania w korku :mrgreen: Reasumuj膮c - gdy ju偶 si臋 troch臋 rozbujam, to reakcja na gaz jest zdecydowanie bardziej oporna ni偶 np. podczas ci膮g艂ej jazdy, z utrzymywaniem cho膰by zakresu 2-3 tys. rpm. Czy to mo偶na zwali膰 na jak膮艣 "adaptacj臋" CPU do (nazwijmy to) chwilowych warunk贸w jezdno-drogowych? (troch臋 mnie to dziwi)

W du偶ym uproszczeniu sprawa wygl膮da przewa偶nie tak (zobrazuje to na tym co przewa偶nie obserwuj臋 podczas powrotu z pracy do domu) ... wyje偶d偶am z pracy, oko艂o 1km bocznymi uliczkami, wje偶d偶am na g艂贸wn膮 i stoj臋 jedn膮 lub dwie zmiany 艣wiate艂. Temperatura na wska藕niku zaczyna i艣膰 powoli w g贸r臋. Kilkaset metr贸w, zn贸w 艣wiate艂ka... to dziwne ale przewa偶nie przy starcie z tego miejsca auto ma sliczny ci膮g. Jest tak do momentu, a偶 si臋 nie wpakuj臋 w jaki艣 du偶y korek. P贸藕niej gdy troch臋 si臋 przewali i pr贸buj臋 si臋 rozp臋dza膰, to czuj臋, 偶e nie jest to na pewno owe 100% na kt贸re sta膰 samoch贸d - rozp臋dza si臋, ale jakby leniwiej. Cz臋sto zdarza si臋, 偶e np. poci膮gni臋cie do powy偶ej poziomu obr. V-Tec pomaga. Kolejny start i reakcja na gaz s膮 satysfakcjonuj膮ce :mrgreen:

Epizod ostatni - w pi膮tek mi si臋 lekko spieszy艂o po pracy i nie ukrywam, 偶e do艣膰 ostro 艣miga艂em do domu ... zdarzy艂o mi si臋 co艣 takiego ... jad臋 za go艣ciem na III biegu na obrotach rz臋du 2500-3000, czekaj膮c a偶 mi si臋 zrobi wolna z przeciwnej strony, po czym redukcja na dwa i do przodu, a tu moje lekkie zdziwienie, gdy偶 w momencie przy艂o偶enia gazu, zamiast oczekiwanego ci膮gu .... oko艂o 0,5 sek "zastanowienie si臋" samochodu i dopiero po tym dosta艂 ci膮gu. Poza tym wszystko by艂o oki.

Refleksja: mo偶e je偶d偶臋 zbyt delikatnie, tzn. za rzadko auto ma okazj臋 sobie pohasa膰 i rozprostowa膰 ko艣ci powy偶ej 4000obr ?? (zosta艂o mi to chyba z mojego poprzedniego 8-zaworowego samochodu :mrgreen: )

Za oko艂o 4 tys. km czeka mnie obs艂uga - olej, filtry itp, wi臋c na pewno p贸jd膮 w ruch 艣wiece i filtr paliwa (czy dwa ostatnie mog膮 to powodowa膰)? (przebieg to 95kkm, a ostatnia wymiana oleju/filtr贸w mia艂a miejsce przy 79kkm - nie by艂 wtedy zmieniany filtr paliwa ani swiece ) Zobacz臋 czy te dzia艂ania co艣 si臋 zmieni膮. Je艣li nie, to pewnie b臋d臋 szuka艂 dalej - pomimo planowanych sporych wydatk贸w zwi膮zanych z planowan膮 zmian膮 stanu cywilnego :-P

Generalnie chcia艂em pozna膰 Wasz膮 opini臋 nt. przyspieszania / reakcji samochodu na wci艣ni臋cie peda艂u gazu.
Czy jest mo偶liwo艣膰 偶e przy sprawnej elektronice (偶adnych wy艣wietle艅 "chk eng.") mo偶e co艣 takiego si臋 pojawia膰 i by膰 powodowanego np. przez chwilowe "zamulenie si臋" silnika? ;-)
  • 0

Pozdrawiam,
Micha艂


#11 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 post贸w
  • Sk膮d:Mi艅sk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 21.02.2010

Nie rozumiem dlaczego Ty i niekt贸rzy my艣l膮, 偶e silnik da si臋 ot tak po prostu "zamuli膰".

Refleksja: mo偶e je偶d偶臋 zbyt delikatnie, tzn. za rzadko auto ma okazj臋 sobie pohasa膰 i rozprostowa膰 ko艣ci powy偶ej 4000obr (zosta艂o mi to chyba z mojego poprzedniego 8-zaworowego samochodu )

Takie refleksje s膮 bez sensu. Silnik bardziej "lubi" spokojn膮 jazd臋 a ECU nie jest istot膮 rozumn膮, kt贸ra sobie my艣li : "silnik ma 155KM a facet wykorzystuje tylko 100KM. Po co mamy si臋 z silnikiem wysila膰. Hmm....zrobi臋 tak, 偶e ukryj臋 55KM a jak sobie facet przypomni i da mi do zrozumienia, 偶e chce je藕dzi膰 szybciej to mu oddam reszt臋 stadka". Nie da si臋 "zamuli膰" silnika je偶d偶膮c spokojnie. Za to da si臋, je艣li si臋 ci膮gle je藕dzi na czerwonym polu
  • 0

#12 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 post贸w
  • Sk膮d:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 21.02.2010

Michty: Mam bardzo podobne odczucia. Takie w艂a艣nie zamulanie wyst臋puje przy niewyregulowanych zaworach. Jak silnik si臋 mocno zagrzeje to s艂abnie (korki), jak z艂apie powietrza w je藕dzie to jest ok (ale to niestety nie to, by艂o by zbyt pi臋knie). Ja mam dopiero co regulowane zawory, a ca艂y czas odczuwam ten spadek mocy, silnik wtedy wyra藕nie mi g艂o艣niej chodzi jakby mu brakowa艂o tchu. Po konsultacji z kumplem mechanikiem z pasj膮 wydedukowalimy, 偶e win臋 ponosz膮 czujniki, prawdopodobnie pierwsza sonda, przy wolnych obrotach w korkach zani偶a sk艂ad mieszanki, 偶eby uzyska膰 czystsze spaliny i przy nag艂ym przej艣ciu w inny tryb jazdy potrzebuje troch臋 czasu na zmian臋 parametr贸w. Ale to chwilowe. M贸wi臋 o benzynie. Bo s艂abni臋cie przy gazie mam z innego powodu.

lobuz52: Nie zgodz臋 si臋. Mo偶na zamuli膰 i to bardzo. Nie m贸wi臋 o spokojnej p艂ynnej je藕dzie, a o praktykach wrzucanie 5 biegu przy 40 km/h. Zakres normalnej pracy silnik贸w t艂okowych to oko艂o 2000-5000 obr/min, tak te偶 dobrane s膮 prze艂o偶enia skrzyni, dla poszczeg贸lnych pr臋dko艣ci (km/h), wtedy najlepiej dopala si臋 mieszanka. Jak si臋 je藕dzi na emeryta, nawet nie ma kiedy biedny silnik przedmucha膰 nagar贸w (potem jak si臋 to odrywa to kaplica), katalizator zawalony, ECU zani偶a sk艂ad mieszanki bo a偶 sondy zalewa - silnik nie rozwija mocy itd. Poza tym zbyt wolne obroty bardzo obci膮偶aj膮 uk艂ad korbowy. Przy starszych silnikach, to taka zmiana kierowcy z flegmatyka na choleryka skutkowa艂a remontem do艂u silnika. Je藕dzi艂e艣 kiedy艣 po takim kierowcy???
  • 0

#13 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:20, 22.02.2010

Ja dodam jeszcze 偶e jak si臋 silnik rozgrzeje w dodatku auto stoi, to do komory spalania wpada ciep艂e powietrze kt贸re ma mniejsz膮 g臋sto艣膰 przez co silnik ma mniejsz膮 sprawno艣膰 i moc. Po prostu ch艂odniejsze powietrze to lepiej zbieraj膮ce si臋 auto.
  • 0

#14 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 post贸w
  • Sk膮d:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:25, 22.02.2010

Michty: Mam bardzo podobne odczucia. Takie w艂a艣nie zamulanie wyst臋puje przy niewyregulowanych zaworach. Jak silnik si臋 mocno zagrzeje to s艂abnie (korki), jak z艂apie powietrza w je藕dzie to jest ok (...)

Czyli niew膮tpliwie - w moim przypadku rozwa偶y膰 b臋d臋 musia艂 regulacj臋 zawor贸w.

(...) silnik wtedy wyra藕nie mi g艂o艣niej chodzi jakby mu brakowa艂o tchu.

Zgadzam si臋 z Tob膮 - mo偶na to w ten spos贸b okre艣li膰. Wciskasz gaz i s艂yszysz, 偶e d藕wi臋k jest inny. Co艣 jakby chcia艂 ale nie do ko艅ca m贸g艂, jakby go co艣 trzyma艂o. Jest to zupe艂nie inny d藕wi臋k ni偶 wtedy gdy p艂ynnie si臋 wkr臋ca na obroty. Wtedy to a偶 przyjemnie pos艂ucha膰 tego pi臋knego d藕wi臋ku :)

(...) win臋 ponosz膮 czujniki, prawdopodobnie pierwsza sonda, przy wolnych obrotach w korkach zani偶a sk艂ad mieszanki, 偶eby uzyska膰 czystsze spaliny i przy nag艂ym przej艣ciu w inny tryb jazdy potrzebuje troch臋 czasu na zmian臋 parametr贸w. Ale to chwilowe. M贸wi臋 o benzynie.

Tak, ja pisze te偶 tylko o benzynie ... Czy zatem jest to pow贸d by zacz膮膰 wertowa膰 cennik z sondami lambda? (czyt. ko艅cz膮ca si臋 sonda)?

lobuz52: Nie zgodz臋 si臋. Mo偶na zamuli膰 i to bardzo. Nie m贸wi臋 o spokojnej p艂ynnej je藕dzie, a o praktykach wrzucanie 5 biegu przy 40 km/h. Zakres normalnej pracy silnik贸w t艂okowych to oko艂o 2000-5000 obr/min, tak te偶 dobrane s膮 prze艂o偶enia skrzyni, dla poszczeg贸lnych pr臋dko艣ci (km/h), wtedy najlepiej dopala si臋 mieszanka. Jak si臋 je藕dzi na emeryta, nawet nie ma kiedy biedny silnik przedmucha膰 nagar贸w (potem jak si臋 to odrywa to kaplica), katalizator zawalony, ECU zani偶a sk艂ad mieszanki bo a偶 sondy zalewa - silnik nie rozwija mocy itd. Poza tym zbyt wolne obroty bardzo obci膮偶aj膮 uk艂ad korbowy. Przy starszych silnikach, to taka zmiana kierowcy z flegmatyka na choleryka skutkowa艂a remontem do艂u silnika. Je藕dzi艂e艣 kiedy艣 po takim kierowcy???


Michael79: Tak mi si臋 w艂a艣nie co艣 wydawa艂o, gdy偶 s艂ysza艂em takowe informacje ju偶 od kilku os贸b. Nie chcia艂em polemizowa膰 z Lobuzem52, gdy偶 czeka艂em czy kto艣 jeszcze potwierdzi moj膮 teori臋 :mrgreen:

[ Dodano: 2010-02-22, 19:27 ]

Ja dodam jeszcze 偶e jak si臋 silnik rozgrzeje w dodatku auto stoi, to do komory spalania wpada ciep艂e powietrze kt贸re ma mniejsz膮 g臋sto艣膰 przez co silnik ma mniejsz膮 sprawno艣膰 i moc. Po prostu ch艂odniejsze powietrze to lepiej zbieraj膮ce si臋 auto.


Zgadza si臋, k艂ania si臋 fizyka :-)
  • 0

Pozdrawiam,
Micha艂


#15 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 post贸w
  • Sk膮d:Mi艅sk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:42, 22.02.2010

michael79, oczywi艣cie zgadzam si臋 z tym co piszesz. Szybko dostaj膮 wtedy panewki i korbowody, r贸wnie偶 sprz臋g艂o ale kolega Mihty, nie je偶dzi na "emeryta" tylko normalnie, nie dynamicznie i do tego si臋 odnios艂em.
Oczywio艣cie, 偶e silnik da si臋 zamuli膰 nieodpowiedni膮 jazd膮 ale to nieprawda, 偶e je艣li nie je藕dzimy dynamicznie to silnik si臋 zamula
  • 0




U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 0

0 u偶ytkownik贸w, 0 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq