Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd grzałki sondy Lambda - P0135/ KOD 41

VII Lambda sonda błąd grzałka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
105 odpowiedzi w tym temacie

#31 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:44, 25.11.2012

Musisz tylko sprawdzić np. w ESM jaki jest prawidłowy opór grzałki, żeby mieć z czym porównać Twój pomiar. Chyba powinno być ok. 3,3 ohm.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#32 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:10, 27.11.2012

Fakt faktem i tak sonda do wymiany bo będzie dalej wywalać błędy, a skoro ma oba błędy jednej sondy to po co się męczyć i patrzeć na Checka :j
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#33 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:49, 27.11.2012

Ma błąd grzałki, nie błąd wskazań. Może gdzieś jest zwarcie w obwodzie lub przerwa. Lepiej wydać kilka stów a potem za chwilę "cieszyć się" kontrolką check-engine czy sprawdzić najpierw najprostsze rzeczy?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#34 DeviL

DeviL
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:OLSZTYN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:F20B6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:42, 27.11.2012

No i okazało sie ze wymiana sondy konieczna.Pokazuje za małe wartości a do kostki dochodzi napiecie.Niestety 400 stówki nie moje :cry: ale bynajmniej nie bedzie tak check raził.Dzieki wszystki za podpowiedzi i pozdrawiam
  • 0

#35 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:33, 29.11.2012

:B
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#36 mick99

mick99
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:47, 24.01.2013

Witam, kupiłem auto z wywalonym błędem sondy świadomie. o ILE spada moc silnika K20A6 w trybie awaryjnym, ile to kucy wstrzymuje?
  • 0

#37 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:42, 24.01.2013

Witam, kupiłem auto z wywalonym błędem sondy świadomie. o ILE spada moc silnika K20A6 w trybie awaryjnym, ile to kucy wstrzymuje?

Numer błędu znasz?? Kolego o jakim trybie awaryjnym piszesz, ponieważ takie zjawisko w tych silnikach jest obce.
  • 0

#38 mick99

mick99
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 24.01.2013

PO134-obwód sondy lambda(blok cylindrów nr1, sonda nr1-nie wykryto aktywności czujnika.(02 sensor circuit no activity detected)

P0141-obwód grzałkisondy lambda(blok cylindrównr.1 sonda nr2)-wadliwe działanie(sensor heater circuit


Pali się ''CHECK'' na desce, mechanik mówi, że auto pracuje w trybie awaryjnym, przez co więcej pali, ma mniejszą moc - powtarzam tylko co mechanik mi powiedział- czy to rzeczywiście prawda?
  • 0

#39 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 13:51, 24.01.2013

W pierwszej kolejności posprawdzaj wizualnie czy nie masz uszkodzonych wiązek, w drugiej wszystkie bezpieczniki.
P0134 - sonda do wymiany albo ktoś założył sondę od innego auta - czyli sprawdzić sondę.
P0141- Sprawdzić bezpiecznik nr 18 ACG (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. poźniej na kostce piny 3,4 czy ma rezystancje 5-7 ohm w temperaturze pokojowej. Jeśli jest nieskończoność , przerwa a do grzałki dochodzi napięcie- sonda do wymiany. Zamienników sond do tego modelu chyba nie znajdziesz a oryginał to około 900 zł razy dwa :shock: Co do trybu awaryjnego pierwsza sonda w ogóle nie pracuje i komputer podaje zapisaną wartość, korekcji dawki paliwa - auto dostaje większą średnią dawkę paliwa i troszkę więcej pali. Druga sonda ze spaloną grzałką przy zimnym silniku jest nie dogrzewana i odczyt parametrów korekcji dawki paliwa jest delikatnie przekłamywany. Niesprawne sondy powodują ze auto pali średnio 10-15% więcej paliwa, i jakbyś pojechał na hamownię to z Twojego 2.0 wydusiłbyś 160 kucyków :mrgreen: Odradzam jednak jazdę z uszkodzonymi sondami ponieważ niedługo dopadnie cię błąd P0420- czyli katalizator do wymiany.
  • 0

#40 mick99

mick99
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:28, 24.01.2013

Bezpiecznik jest ok, rezystencji dziś nie jestem w stanie sprawdzić... jak oglądałem te wiązki, to nie wyglądały najlepiej;/ mechanik też tak powiedział, że raczej to nie jest od tego modelu sonda. Jestem umówiony na początku lutego z mechanikiem który ma zdiagnozować co z tymi sondami ale najpierw sam spróbuje, dowiadywałem się w serwisie o te sondy to za zdiagnozowanie i wymianę liczą sobie 1000zł za same zdiagnozowanie 250zł;/ a co sądzisz o wymianie na używkę np. z jakiegoś angola?
  • 0

#41 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:16, 25.01.2013

za zdiagnozowanie i wymianę liczą sobie 1000zł za same zdiagnozowanie 250zł;/ a co sądzisz o wymianie na używkę np. z jakiegoś angola?

Diagnozę już dostałeś, możesz również przyjechać na jakiegoś spota, jak jestem to zabieram HDS-a, wtedy można by zobaczyć jak ona pracuje , ale jak wywala błędy mówiące że trzeba je wymienić to już lepiej kupić używkę za cenę diagnozy. Jak dobra cena to może być i z angola nie ma różnicy trzeba tylko po vin-e zobaczyć jakie są numery sond k20, k24 polift i przed lift . :arrow: http://www.lingshond...ect_VIN_C20.php
  • 0

#42 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:37, 08.03.2013

Witam

chciałem wjechać samochodem na noc do garażu żeby furka nie stała na zewnątrz, jednak ziemia po zimie sporo osiadła, położyłem deski i pomimo powolnego wjeżdżania delikatnie stuknąłem spodem samochodu o próg - efekt - pomarańczowa kontrolka silnika.

Odpięcie aku na 20 min nic nie dało - lampka pali się dalej.
Podczas jazdy, poza świecącą się kontrolką nic się nie zmieniło, samochód jeździ normalnie.
Zrobiłem samo diagnostykę - bład numer 41 ? Rozwaliłem grzałkę ? Jak to w ogóle wygląda ? Jak zdiagnozować ? Można wsadzić używaną? Dużo roboty z wymianą ?



W niedziele muszę jechać z Rzeszowa do Krakowa a później w nocy z niedzieli- na poniedziałek mam trasę Kraków-Warszawa-Kraków - mogę jechać samochodem ? Jakie są efekty uboczne uszkodzenia tej grzałki? Czy po przejechaniu ok 1k km z uszkodzoną grzałką nie wykończę sondy ?
  • 0

#43 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:50, 08.03.2013

Błąd odczytany prawidłowo (41). Grzałkę zdiagnozujesz odpinając wtyczkę od sondy i mierząc opór między odpowiednimi pinami we wtyczce sondy. Jak uszkodzone-to wymiana, tego się nie naprawia. Spokojnie można założyć używaną sondę lub zamiennik NGK. Możesz w sumie jeździć z tym. Po prostu sonda będzie dłużej się nagrzewała albo w ogóle nie osiągnie temp. roboczej i będziesz jeździł na sztywny mapach bez korekty dawki paliwa po lambdzie. Autko więcej spali i może być mniej elastyczne ale nic się nie stanie.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#44 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:56, 08.03.2013

Czyli grzałka i sonda są ze sobą jakoś zintegrowane i tworzą jedną część i muszę się rozglądać za sondą ?
  • 0

#45 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:15, 08.03.2013

Tak.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Lambda, sonda, błąd, grzałka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq