Przeszukujac internet wpadlem na cos takiego , Honda w UK wzywa do serwisow modele z 2009/2010/2011( numery nadwozia CW3 i CU3) roku w zwiazku z dostawaniem sie paliwa oleju i wysokim poziomem oleju ( u mnie jest zawsze powyzej max delikatnie) .
Dodatkowo predkosc silnika moze wzrosnac i przy probie zgaszenia silnika nie wylaczy sie.
Powod: ECU oprogramowanie kontrolujace "post injection" (sorry nie wiem jak to przetlumaczyc) po wtrysnieciu (chyba) ktore jest potrzebne do regeneracji DPF nie dziala prawidlowo, co powoduje roznice pomiedzy szacunkowym a aktualnym rozcienczaniu oleju przez paliwo. Co powoduje wzrost poziomu oleju.
Rowiazanie : aktualizacja ECU
Dodatkowo darmowa wymiana oleju i filtr.
Ponizej wstawie oryginalny tekst znaleziony na hondakarma.com
Honda owners would have been contacted by Honda UK for this urgent safety recall. Majority of the Accord owners in the UK may have had this update as part of routine service. This post is for those members not aware of this due to the actual owners of vehicle (lease) may have not informed their drivers.
The affected Chassis code for this recall are CU3 and CW3 of production years from 2009,2010 & 2011.
Symptom
Engine oil level increased due to dilution by diesel fuel.Engine speed may increase and the engine may not stop when ignition is turned off.
Cause
The engine ECU software controlling post injection, required for DPF regeneration was incorrect, causing a deviation between estimated and actual oil dilution rate by fuel. As a result engine oil level can increase and, if beyond a critical level, may cause engine speed to increase and eventually stall due to internal damage.
The Fix
Update engine ECU software. Dealers update the card ECU using HDS software and rewrite ECU using the ECU rewrite software.
Affected VIN Range
JHMCU3***9C000001 - JHMCU3***9C999999
JHMCU3***AC000001 - JHMCU3***AC999999
JHMCU3***BC000001 - JHMCU3***BC999999
JHMCW3***9C000001 - JHMCW3***9C999999
JHMCW3***AC000001 - JHMCW3***AC999999
JHMCW3***BC000001 - JHMCW3***BC999999
As part of the change the car will receive a oil filter and oil replacement with no extra charge for this. So if you car is due a service be mindful the dealer does not accidental charge you for an oil change.
If they do please politely make the service manager aware of their mistake and refer them to this TSB.The entire recall will take the dealer over two hours provided your car battery is holding a good charge.
Nie wiem czy to tylko dotyczy modeli z UK ale moze komus to cos pomorze albo lampke zapali.
Ja mam model UK i musze sprawdzic jeszcze czy moj sie kwalifikuje.
Zapalila mi sie lamka DPF po rocznej jezdzie glownie w miescie. I mam teraz spory dylemat czy tego cholerstwa nie wyciac , moge jedynie prace znalezc daleko od domu bo sprzedaz Hondy nie wchodzi w gre
Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka