Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
421 odpowiedzi w tym temacie

#106 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 14:57, 16.05.2016

nie wiem skąd u ciebie tyle pesynizmy - przeczytaj wcześniejsze moje posty w tym temacie.

myślisz że wywalenie dpf to jest super pomysł ?- na pewno kontrolka się nie zapali , a co z kontrolami przez policje i na diagnostyce ????

 

oczywiście zaraz 200 osób powie że nic nie wykryją i usuwać to  - a ja wam powiem że wykrywają i wtedy jest większy problem bo za wycięcie zapłacisz około 1500 z tiuningiem, a jak się dopatrzą - to kupuj nowy za 4 tyś + mandat + bujanie się z tym po mechanikach i problemy z odzyskaniem DO.

 

zajefajny interes.

 

chcesz to usuwaj ale nie karz robić tego innym

 

 

Kontrola policji czy w stacji diagnostycznej bada ci ilosc sadzy ktora wylatuje z wydechu ? LOL

Nie wydaje mi sie.

 

Kupno zregenerowanego DPF-a - 1500 zł.

 

Ale po co mam to pakowac jak zaraz znowu sie zapcha. 
Ja akurat duzo jezdze po miescie.

 

Jesli ktos chce do konca uzytkowania swojej hondy z dieslem myslec o tym czy zaraz mi sie zapali lampka, czy mam pojechac 100 km w trase zeby tylko wypalic DPF no to jego wybor.

Usuniecie DPF tak jak pisze kolega jacob101 powyzej to najlepsza rzecz jaka mozna zrobic dla silnika i dla siebie.


Użytkownik Uniek edytował ten post 14:58, 16.05.2016

  • 0

#107 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:15, 16.05.2016

No i tu się z kolegą zgodzę, bo sam walczyłem z DPFem przez jakieś 30kkm, od samego zakupu, przy 111kkm co kilka tysięcy mi się zaświecał i musiałem wypalać komputerem. Robiłem wszystko co tylko mogłem, płukanie, wypalanie, jakieś dodatki do paliwa, wymiana czujników i nic... i tak co chwila, raz częściej raz rzadziej się zaświecał, aż do wymiany oleju ... Do tej pory głupi ja kupowałem Shella i jechałem z gratami do ASO po pieczątkę. Teraz, pierwszy raz przy 140kkm sam zrobiłem przegląd, ale że nie mogłem dostać akurat tego dnia Shella to kupiłem zalecany do DPF olej Motula i od tamtej pory filtr się wypalił już 3 razy samoczynnie... a przejechałem już 7kkm. Jedyną rzecz jaką zrobiłem, to wlałem jakiś środek STP do DPF razem z tankowaniem po wymianie oleju. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy rzeczywiście olej pomógł, ale w końcu filtr się wypala samoczynnie i wszystko chodzi idealnie. 

Możesz napisać jaki olej z shella lałeś a jaki z Motula ?


  • 0

#108 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:24, 17.05.2016

Możesz napisać jaki olej z shella lałeś a jaki z Motula ?

Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30

Motul 8100 ECO-CLEAN 5W30


Użytkownik kamilski edytował ten post 08:41, 17.05.2016

  • 0

#109 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:02, 17.05.2016

Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30

Motul 8100 ECO-CLEAN 5W30

Trochę pogooglowałem i okazało się że Shell ma normę ACEA C3 a Motul ACEA C2. 

 

Ten pierwszy był zalecany przez ASO, a z tego co czytam o tych aprobatach, to dla Hondy preferowany jest ACEA C2:

ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF):
- Castrol SLX Prof Power C1 5w30
- Gulf Formula EFE 5w30
- Motul 8100 Eco-Clean Plus C1 5w30
- Millers Oil XP Longlife C1 5w30
 
ACEA C2 ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
- Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30 
- Gulf Formula LEF 5w30
- Millers Oil XP Longlife C2 5w30
- Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
- Shell Helix Ultra Extra AP-L 5w30 
- Valvoline SynPower ENV C2 5w30 
 
ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF)
- BP Visco 7000 5w30
- Castrol Edge 5w30 
- Gulf Formula ULE 5w30
- Lotos Quazar C3 5w30 
- Millers Oil XP Longlife C3 5w30
- Mobil Synt S Special V C3 5w30
- Motul 8100 X-Clean C3 5w30
- Shell Helix Ultra Extra AM-L 5w30
 
ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720)
- Castrol SLX Prof Power C4 5w30
- Gulf Formula RNX 5w30
- Millers Oil XP Longlife C4 5w30
- Motul Specific 0720 5w30
 
Sprawdziłem raz jeszcze i od nowości był lany w ASO Shell Helix Ultra Extra AM-L 5w30 nie dedykowany dla tego silnika! 
 
A co lepsze, po wymianie oleju w ASO przy 102000km i wlaniu Castrola Edge 0W30 po 1000km zapchał się DPF... przypadek?
 
Tak więc wygląda na to - przynajmniej w moim przypadku - że silnik jest wrażliwy na olej i to on powoduje wszystkie problemy z DPFem. 

Użytkownik kamilski edytował ten post 07:54, 18.05.2016

  • 0

#110 1LBR267

1LBR267
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sport tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 17.05.2016

 

Trochę pogooglowałem i okazało się że Shell ma normę ACEA C3 a Motul ACEA C2. Tak więc skoro Honda lała Shella od nowości, który nie jest zalecany, a to tylko 

 

Ten pierwszy był zalecany przez ASO, a z tego co czytam o tych aprobatach, to dla Hondy preferowany jest ACEA C2:

ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF):
- Castrol SLX Prof Power C1 5w30
- Gulf Formula EFE 5w30
- Motul 8100 Eco-Clean Plus C1 5w30
- Millers Oil XP Longlife C1 5w30
 
ACEA C2 ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
- Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30 
- Gulf Formula LEF 5w30
- Millers Oil XP Longlife C2 5w30
- Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
- Shell Helix Ultra Extra AP-L 5w30 
- Valvoline SynPower ENV C2 5w30 
 
ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF)
- BP Visco 7000 5w30
- Castrol Edge 5w30 
- Gulf Formula ULE 5w30
- Lotos Quazar C3 5w30 
- Millers Oil XP Longlife C3 5w30
- Mobil Synt S Special V C3 5w30
- Motul 8100 X-Clean C3 5w30
- Shell Helix Ultra Extra AM-L 5w30
 
ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720)
- Castrol SLX Prof Power C4 5w30
- Gulf Formula RNX 5w30
- Millers Oil XP Longlife C4 5w30
- Motul Specific 0720 5w30
 
Sprawdziłem raz jeszcze i od nowości był lany w ASO Shell Helix Ultra Extra AM-L 5w30 nie dedykowany dla tego silnika! 
 
A co lepsze, po wymianie oleju w ASO przy 102000km i wlaniu Castrola Edge 0W30 po 1000km zapchał się DPF... przypadek?
 
Tak więc wygląda na to - przynajmniej w moim przypadku - że silnik jest wrażliwy na olej i to on powoduje wszystkie problemy z DPFem. 

 

Ciekawe rzeczy piszesz - własnie miałem w piątek robić wymianę oleju a tu mi zatkany dpf wyskoczył, wiec jadę na płukanie i wypalanie w piątek a potem na wymianę oleju, ale czy przypadkiem nie powinien to być olej 0W-30?


  • 0

Jest:2006 Audi A6 2.7 TDI quattro avant, 2009 Honda Accord 2.2 iDTEC
Było:1991 Chevrolet Caprice, 1993 Mitsubishi Diamante 3.0, 1990 Ford Explorer 4.0, 2005 Toyota 4Runner 4.0, 1997 Lexus ES 300, 2001 Citroen C5 2.0 Break


#111 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 15:20, 17.05.2016

0w30 jest zalecany, 5w30 jest dopuszczony bardziej uniwersalny dlatego wiekszosc aso leje 5w30.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#112 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:25, 17.05.2016

@kamilski jak sie ma Twoja, odważna hipoteza do faktu : 3 acco, podobny przebieg, kupione i serwisowane w tym samym ASO i w 2 zapchal się dpf
Olej 0w30 castrola z niskimi popiolami

Użytkownik hefi edytował ten post 15:26, 17.05.2016

  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#113 Bykuli55

Bykuli55
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Hamburg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:38, 17.05.2016

W książce serwisowej pisze o oleju castrol edge profesional 0w 30 C2, Po ostatniej wizycie w hondzie, taki też mi wlali...


  • 0

#114 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:43, 17.05.2016

@kamilski jak sie ma Twoja, odważna hipoteza do faktu : 3 acco, podobny przebieg, kupione i serwisowane w tym samym ASO i w 2 zapchal się dpf
Olej 0w30 castrola z niskimi popiolami

Nie wiem, dlatego napisałem, ze w moim przypadku zapewne to ten olej. Pytanie też jaki to dokładnie Castrol, z ACEA C2 czy C3. Tak jak pisałem od nowości Acco jeździł na Shellu 5w30 ACEA C3 aż do 102000km, kiedy to zalano Castrola i zaraz wywaliło DPFa. Pózniej wlali mi z powrotem shella ale nic to juz nie pomogło.

Mi też cieżko w tę tezę uwierzyć, ale stwierdzam fakt, DPF znów sie sam wypala. Poziom sadzy przekroczy jakieś 30% i się załącza procedura, raz po 1200km, bo było więcej miasta, a drugi raz po ponad 2000km jak robiłem trasę.

Użytkownik kamilski edytował ten post 16:47, 17.05.2016

  • 0

#115 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:46, 17.05.2016

Olej pewnie też wpływa, ja jednak uważam że głownie jest to styl jazdy i sposób użytkowania. Więcej powiem jak się dorobię auta z dpf'em. Póki co żona zapiekła kierownice w turbinie - miasto + zmiana biegów na 2200 obrotów - "przecież ciągnie". Dopiero jak się dowiedziała ile ta impreza będzie kosztowała to kręci silnik wyżej. Jak ktoś napisał że 20 minut jazdy po autostradzie starczy to jakoś mi się w to wierzyć niechce. Z użytkowania swoich diesli - po około 100 km jazdy pow. 140/150 km/h silnik zaczyna dobrze pracować jak wróci do miasta.  Przepraszam za oftop.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 16:50, 17.05.2016

  • 0

#116 1LBR267

1LBR267
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sport tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 18.05.2016

Olej pewnie też wpływa, ja jednak uważam że głownie jest to styl jazdy i sposób użytkowania. Więcej powiem jak się dorobię auta z dpf'em. Póki co żona zapiekła kierownice w turbinie - miasto + zmiana biegów na 2200 obrotów - "przecież ciągnie". Dopiero jak się dowiedziała ile ta impreza będzie kosztowała to kręci silnik wyżej. Jak ktoś napisał że 20 minut jazdy po autostradzie starczy to jakoś mi się w to wierzyć niechce. Z użytkowania swoich diesli - po około 100 km jazdy pow. 140/150 km/h silnik zaczyna dobrze pracować jak wróci do miasta.  Przepraszam za oftop.

Juz pisałem we wcześniej ze 2 tygodnie temu odbyłem podroż do Polski - Trasa Maastricht - Zgorzelec i 2 dni później z powrotem 800 km w każda stronę, Trasę pokonywałem z prędkością 130-160 km/h, wracając odcinek Drezno - Erfurt pokonałem z prędkością 190-200 km/h - wczoraj zapaliła mi się lampka, widocznie wypalanie na trasie niewiele pomoglo


  • 0

Jest:2006 Audi A6 2.7 TDI quattro avant, 2009 Honda Accord 2.2 iDTEC
Było:1991 Chevrolet Caprice, 1993 Mitsubishi Diamante 3.0, 1990 Ford Explorer 4.0, 2005 Toyota 4Runner 4.0, 1997 Lexus ES 300, 2001 Citroen C5 2.0 Break


#117 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:33, 18.05.2016

ile kilometrów robisz dziennie ? Nie to żebym bronił dpf'a - my możemy sobie tylko popisać o tym ustrojstwie ... Żona jeździ dieslem - jej średnio wychodzi 60 km dziennie - Grunwald - Tyniec. Myślałem że tyle starczy żeby się turbo nie zapchało - jednak mało .... Fakt że uprawiała PSJ.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 18:37, 18.05.2016

  • 0

#118 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:09, 19.05.2016

Juz pisałem we wcześniej ze 2 tygodnie temu odbyłem podroż do Polski - Trasa Maastricht - Zgorzelec i 2 dni później z powrotem 800 km w każda stronę, Trasę pokonywałem z prędkością 130-160 km/h, wracając odcinek Drezno - Erfurt pokonałem z prędkością 190-200 km/h - wczoraj zapaliła mi się lampka, widocznie wypalanie na trasie niewiele pomoglo

 

No i nie pomoże jeśli DPF jest zapchany, bo procedura musi się załączyć, żeby się wypalał, samo dmuchanie nie pomoże. Wiem, bo jeździem z HDSem podpiętym i nawet jak temperatura spalin podchodziła pod 600st, to sadza nie schodziła.


  • 0

#119 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:48, 22.05.2016

(...) Generalnie plan jest taki zeby auto odbylo co 200-300 km przejazdzke min 20 minutowa po autostradzie ze stala predkoscia(60km/h wedlug instrukcji) zeby umozliwic filtrowi regeneracje. Pożyjemy zobaczymy i szkoda tylko ze nie zajrzalem wczesniej na forum bo moze bym uniknal serwisowego wypalania tzn kosztow z tym zwiazanych. 

 

parę odpowiedzi znajdziesz też w wątku o urządzeniach diagnostycznych:

 

http://www.accordklu...-36#entry751687


  • -1

#120 vanderbart

vanderbart
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2100
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:57, 04.06.2016

Przeszukujac internet wpadlem na cos takiego , Honda w UK wzywa do serwisow modele z 2009/2010/2011( numery nadwozia CW3 i CU3) roku w zwiazku z dostawaniem sie paliwa oleju i wysokim poziomem oleju ( u mnie jest zawsze powyzej max delikatnie) .
Dodatkowo predkosc silnika moze wzrosnac i przy probie zgaszenia silnika nie wylaczy sie.

Powod: ECU oprogramowanie kontrolujace "post injection" (sorry nie wiem jak to przetlumaczyc) po wtrysnieciu (chyba) ktore jest potrzebne do regeneracji DPF nie dziala prawidlowo, co powoduje roznice pomiedzy szacunkowym a aktualnym rozcienczaniu oleju przez paliwo. Co powoduje wzrost poziomu oleju.

Rowiazanie : aktualizacja ECU

Dodatkowo darmowa wymiana oleju i filtr.
Ponizej wstawie oryginalny tekst znaleziony na hondakarma.com


Honda owners would have been contacted by Honda UK for this urgent safety recall. Majority of the Accord owners in the UK may have had this update as part of routine service. This post is for those members not aware of this due to the actual owners of vehicle (lease) may have not informed their drivers.

The affected Chassis code for this recall are CU3 and CW3 of production years from 2009,2010 & 2011.

Symptom

Engine oil level increased due to dilution by diesel fuel.Engine speed may increase and the engine may not stop when ignition is turned off.

Cause

The engine ECU software controlling post injection, required for DPF regeneration was incorrect, causing a deviation between estimated and actual oil dilution rate by fuel. As a result engine oil level can increase and, if beyond a critical level, may cause engine speed to increase and eventually stall due to internal damage.

The Fix

Update engine ECU software. Dealers update the card ECU using HDS software and rewrite ECU using the ECU rewrite software.

Affected VIN Range

JHMCU3***9C000001 - JHMCU3***9C999999
JHMCU3***AC000001 - JHMCU3***AC999999
JHMCU3***BC000001 - JHMCU3***BC999999
JHMCW3***9C000001 - JHMCW3***9C999999
JHMCW3***AC000001 - JHMCW3***AC999999
JHMCW3***BC000001 - JHMCW3***BC999999

As part of the change the car will receive a oil filter and oil replacement with no extra charge for this. So if you car is due a service be mindful the dealer does not accidental charge you for an oil change.


If they do please politely make the service manager aware of their mistake and refer them to this TSB.The entire recall will take the dealer over two hours provided your car battery is holding a good charge.

Nie wiem czy to tylko dotyczy modeli z UK ale moze komus to cos pomorze albo lampke zapali.

Ja mam model UK i musze sprawdzic jeszcze czy moj sie kwalifikuje.

Zapalila mi sie lamka DPF po rocznej jezdzie glownie w miescie. I mam teraz spory dylemat czy tego cholerstwa nie wyciac , moge jedynie prace znalezc daleko od domu bo sprzedaz Hondy nie wchodzi w gre :)


Wysłane z mojego X5pro przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq