Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
421 odpowiedzi w tym temacie

#376 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:57, 02.10.2020

wystarczy poczytać trochę forum i będziesz miał obraz sytuacji. Znajdziesz tu opisy takich, którzy zakładali nowe DPFy w ASO i po kilku tysiącach mieli tryby awaryjne. Osobiście musiałbym dobrze upaść na głowę, że kupować do tego auta oryginał za taką cenę. Tylko zamiennik - blueprint'a kosztuje poniżej 2 tys. Osobiście przy padniętym całkowicie DPFie brałbym tylko pod uwagę wycięcie, a założenie zamiennika tylko wtedy, jeśli faktycznie zmieniliby przepisy dotyczące przeglądów. W innym samochodzie brałbym pod uwagę wszystkie opcje, ale na pewno nie w accordzie. Tutaj jest coś kompletnie spaprane i zakładanie oryginału to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Mam w rodzinie i wśród znajomych dużo innych aut z DPF i w żadnym ta część nie sprawia takich problemów, jak w naszych accordach. A mają wszystkie przebiegi podchodzące pod 200 tys. km. Sam w zeszłym roku sprzedałem clio żony z DPFem - żadnych problemów, a przejechane było prawie 160 tys. Kolega ma identyczne auto - teraz ma ok. 180 przejechane, DPF do tej pory się nie odzywał. W rodzinie jest CRV z 2015 roku, też i-dtec z DPFem i zero problemów, a jazda 95% po mieście (do i z pracy). U mnie problemy z DPFem zaczęły się przy niecałych 30 tys. przebiegu... ...nie chciałem wycinać w prawie nowym aucie i zjadłem zęby w tym temacie. Da się z tym jakoś żyć, sam wspieram się dodatkami do paliwa i tymi wtłaczanymi przez sondę, ale i tak mam co jakiś czas tryb awaryjny. Jak koniecznie musiałbym wydać 10 tys. na filtr to kupiłbym zamiennik, a resztę przeznaczył na tzw. "biedne dzieci" - naprawdę zakładanie oryginału to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Jeśli mechanicy namawiają cię na oryginał to raczej kierują się ogólną wiedzą na ten temat - na pewno nie mają zgłębionego tematu DPF konkretnie w Accordach. Twoje problemy się nie skończą, tylko niejako zaczną od nowa ;) Poczytaj trochę te 2 czy 3 wątki na temat DPF i będziesz miał rozjaśniony temat. Pozdrawiam!

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 10:26, 02.10.2020

  • 1

#377 accobar

accobar
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:35, 02.10.2020

Regeneracja sprawdza się tylko jak jest zrobiona na porządnych maszynach. Wtedy filtr jest praktycznie jak nowy. Robiłem taki zabieg w dwóch dieslach gdzie był DPF na skraju wykończenia. Działały później bez zarzutu.


  • 0

#378 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:59, 02.10.2020

Robiłem taki zabieg w dwóch dieslach gdzie był DPF na skraju wykończenia. Działały później bez zarzutu.


w dwóch dieslach czy w dwóch accordach?
  • 0

#379 maziczek915

maziczek915
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150 -> 183
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3 - Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 13.10.2020

Ja Accorda oddawałem na regenerację maszynową. Póki co mam spokój pół roku. Na papierze przepustowość dpf'a przed czyszczeniem była niemalże zerowa, po - praktycznie jak nowego filtra. Wcześniejsze wypalania dały efekt na ok. 2 tygodnie. Zobaczymy na jak długo będzie spokój z nim teraz.


  • 0

#380 marcin6391

marcin6391
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wśród sadów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 17.05.2022

Witam.

Jestem nowy
Kupiłem, chwilę się pocieszyłem i jeb... Dpf...
Wypalony serwisowo, następnego dnia ( jakieś 100 km) znów błąd...
Znów czyszczenie, wypalanie, adaptacja...
30 km i błąd...


Decyzja - wycinamy wrzoda...
Jakieś porady, wskazówki?
Katalizator chciałbym zostawić- nie będzie hałasować?
  • 0

#381 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:39, 17.05.2022

a dlaczego nie spróbujesz czyszczenia mechanicznego?


  • 0

#382 marcin6391

marcin6391
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wśród sadów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 17.05.2022

Już próbowałem...
  • 0

#383 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:00, 19.05.2022

kolega  maziczek915 - ma racje musi to byc zrobione na porządnej maszynie . Jak  DPF jest uszkodzony mechanicznie to nic nie pomoże . Piszesz że próbowałeś - ale gdzie i za jaka cenę . To musi kosztować - oceniam że 600-800 zł  bez kosztów demontażu i montażu . Firm co to robia porzadnie jest na pewno masa. We  Wroclawiu  jest na ul. Krzemienieckiej  . Moim zdaniem filmy z YT że mozna to zrobić samemu wlewając CIF-a czy tez inny szuwaks mozna włożyc miedzy bajki.  


  • 0

#384 marcin6391

marcin6391
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wśród sadów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 19.05.2022

Ogarnięte.
Nowa mapa + trochę mocy.
Ładnie chodzi, świetnie się zbiera, nie dymi, nie hałasuje.
Jestem zadowolony.
  • 0

#385 Pawel88

Pawel88
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:39, 21.05.2022

Z jakimi kosztami to się wiązało?


  • 0

#386 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:03, 21.05.2022

Tylko co w tej mapie zmieniono?? Usunięto dpf?? Danie mocy nie uzdrowi niedrożnego dpfa...
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#387 Pawel88

Pawel88
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:01, 22.05.2022

Pojawił się błąd dpf z!. Filtr wymontowany, wyczyszczony mechanicznie. Błąd skasowany. Przejechałem 1000 km i nagle pojawił się ten sam błąd i tryb awaryjny. Czy w przypadku takiego błędu jest możliwość wypalenia do filtra podczas jazdy, czy pozostaje tylko i wyłącznie podłączenie pod komputer ?
  • 0

#388 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:25, 22.05.2022

Jak jesteś pewien że dpfa czyściła firma godna polecenia i zrobiła to porządnie, a masz dalej powtórkę z rozrywki to uważnie przyjrzał bym się czujnikom temp. odpowiadających za wypalanie się filtra.

 

Odpowiadając na pytanie: tylko podłączenie komputera i od razu zerknij na to kiedy (ile kilometrów temu) zostało przeprowadzone ostatnie wypalenie się filra, jak będzie to dalej 1000 kilometrów to tak jak wspomniałem, winy szukałbym w czujnikach temp. a są dwa dokładnie. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#389 marcin6391

marcin6391
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wśród sadów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 23.05.2022

Z jakimi kosztami to się wiązało?



Podstawowa opcja, czyli wycięcie dpf i wygranie nowej mapy, to koszt ok. 1000-1100 zł.
Ja przy tej okazji wziąłem mapę, gdzie podniesiono moc do 190 kucy, choć bardziej istotne jest to, że od samego dołu dobrze "ciągnie"
Wyszło mi w sumie 1500 zeta.
Testowałem teraz na trasie na Lublin - idzie pięknie. Nie dymi, nawet na mocno rozgrzanym, nie hałasuje.
Jak na razie jestem bardzo zadowolony
  • 0

#390 Slawekcien

Slawekcien
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Grudziądz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:18, 19.11.2022

Jakies 6 tygodni temu zapaliła mi sie kontrolka od DPF z wykrzyknikiem CHECK SYSTEM. Podjechalem do warsztatu. Podłączyli pod kompa, faktycznie okazalo sie, że DPF był zapchany. Wyjęli, wyprali, zamontowali wszystko spowrotem i było wszystko ok. Przejechalem autem jakieś 3500km. Błąd wyskoczył ten sam, objawy te same, brak mocy, kręci do max 4000obr/min.
Podjechalem do innego mechanika (ponieważ nie ma mnie na miejscu) podpiął auto pod dwa różne komputery i nie pokazuje żadnego błędu.
Proszę o pomoc. Może ktoś z grupowiczow spotkał się z takim problemem?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq