Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

czujnik IMRC/ Przyśpiesza od 2500 I-CDTI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#61 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:03, 13.11.2014

Masz na myśli zaworek sterujący doładowaniem, którego rysunek wkleiłem na poprzedniej stronie ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#62 donmikolajek

donmikolajek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:49, 13.11.2014

tak mam na mysli wlasnie ten czujnik


  • 0

#63 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:46, 13.11.2014

To nie jest czujnik tylko prosty zaworek, komputer wykrywa tylko jego podłączenie i nie wykryje ew. usterki.

 

Może jednak problem u Ciebie tkwi w turbo np. zablokowane łopatki ?

 

Jakie masz objawy ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#64 donmikolajek

donmikolajek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 17:48, 13.11.2014

sprawdzono na wakumetrze podcisnienie na wyjsciu zaworku i pokazywalo na czerwonym polu a nie  na zielonym tak jak powinno byc, z pompy wychodzi podcisnienie 70 a zaworek powinien zbic do okolo 50 , proba przejechania sie autem z takim czujnikiem odbywala sie ze samochod nie przyspieszal tak jak powinien tylko zolwim tepem (pamietam jak samochod jezdzil przed ta sytuacja). odnosnie turbo mechanik mowil ze jest dobre( zrobil probe polegajaca na zlaczeniu dwoch wezykow od zaworku i zaczelo smigac)


Użytkownik Pejot edytował ten post 21:37, 13.11.2014

  • 0

#65 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:38, 13.11.2014

To pech, że kupiłeś uszkodzony, też kupiłem używkę z polifta i śmiga aż miło.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#66 donmikolajek

donmikolajek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:23, 13.11.2014

miales szczescie... pozdrawiam


  • 0

#67 donmikolajek

donmikolajek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 17:33, 20.11.2014

witam, dodam ze wszyskie czujniki jak wyzej wymmienione sa wyczyszczoene plus kolektor dolotowy. dodatkowo wyczyszony zaworek od doladowania turbosprezarki (dzieki Migal za pomoc) i auto jest elastyczne i zbiera sie tak jak je kupilem przy przebiegu 160tys km

dziekuje za pomoc...


  • 0

#68 marcinstarzec

marcinstarzec
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Farnham, Surrey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 23.01.2015

Witam wszystkich zainteresowanych tematem . Otwórz rozwiązałem już problem z brakiem mocy poniżej 2500rpm problemem był wadliwy zawór egr , po wymianie na inny auto znów ciągnie ładnie od dolnego zakresu obrotów


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#69 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:23, 04.12.2015

Mógłby ktoś wrzucić schemat wszystkich podciśnień ? wydaje mi sie ze u mnie są zamienione jakieś wiezyki, buczy na jałowym albo turbo się włącza z duzym zastanawianiem .... coś jest nie tak


  • 0

#70 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 05.12.2015

Jakie jest oryginalne doładowanie które pompuje turbo? 0.9br?
  • 0

#71 Tomasz LRA

Tomasz LRA
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski, woj. Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 13.05.2016

Witam.
Panowie szukam pomocy. Moje auto też ciągnęło od 2500 obrotów a od dwóch dni wgl przestało juz ciągnąć. 
Myślałem że moze turbina mi padła ale byłem u mechanika i stwierdził ze turbo chodzi, przy okazji wyczysciliśmy zawór EGR, intercooler, wszelkie wtyczki, gruszkę od paliwa, przewód paliwowy do zbiornika, nawet wlałem mu verwy bo myslalem ze złe paliwo kupiłem chociaz tankuje tylko na Orlenie, Filtr paliwa wymieniłem 4 miesiace temu na Boscha wiec to tez nie jest problem. Myslelismy ze to moze przepływomierz, przeczyściłem go ale tez nic nie dało wiec pożyczyłem od kolegi z drugiej Hani i tez nic. Po podpieciu pod komputer (nieoryginalny) wyskoczył bląd czujnika dolotu powietrza 1/2. Na jednym była temperatura 30 stopni C a na drugim 53 stopnie C. Tylko jeden czujnik znalazłem przeczyściłem i potem po wykasowaniu błędu, błąd już nastepnego dnia nie wyskoczył. A i przypomnę ze na pulpicie w aucie żadna kontrolka sie nie świeci. Panowie wiem że moze to chaotycznie napisałem ale juz załamany jestem i nie wiem co robic. Jedyne co to po tych czyszczeniach Hania zaczęla ciągnąć od 1800-2000 obrotow wiec od dołu zaczeła brac a góry nadal nie czuć. Ratujcie mnie ale chociaz przenieście na post gdzie jest opisane co robić. 
Mechanik mi każe kupować nowy filtr paliwa i wycinać katalizator ze niby to pomoże albo zajrzeć jeszcze do zaworów bo słychać czasami taki metaliczny dzwiek. 
Pozdrawiam i czekam na ratunek 


  • 0

#72 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:39, 13.05.2016

Mechanik poszedł po bandzie z tym katalizatorem ;)

 

Podstawa to wyczyścić przepływomierz i map sensor jakimś odtłuszczaczem (najlepiej na bazie alkoholu jak CRC Air sensor cleaner) oraz wejście do kolektora ssącego i upewnić się, że EGR nie jest częściowo otwarty (trzeba odkręcić jego stopkę żeby zobaczyć).

 

Jak to nie pomoże to tak jak już pisali koledzy trzeba spróbować obejść podciśnieniowy zaworek sterujący doładowaniem, znajduje się na górze silnika powyżej wtrysków.


Użytkownik Pejot edytował ten post 20:40, 13.05.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#73 Tomasz LRA

Tomasz LRA
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski, woj. Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 13.05.2016

a wiec, przepływomierz był czyszczony, nawet drugi został założony od Hani w ktorej wszystko jest ok. Map sensor też był wkładany drugi z Hani i tez to nic nie dało. 
Co do wejścia do kolektora ssącego to nie wiem czy to było robione bo tyle juz tam czyściliśmy ze nie pamietam. 
a co do zaworu EGR to zamyka się ładnie i tez nie widać w nim problemu. 
Podciśnieniowy zaworek sterujący doładowaniem tez był czeszczony ale nie próbowałem go obejść. Najwyżej jutro spróbuje. Dziekuje za rady i jakbyś miał jeszcze jakiś pomysł to bardzo prosze pisz bo serce mi sie kroi jak czuje jak ta moja Hania jeździ...


  • 0

#74 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:08, 14.05.2016

Zapomniałem Ci napisać o przemyciu sitka pompy paliwa w baku - często bywa zapchane a później ew. możesz profilaktycznie zrobić próbę przelewową wtrysków oraz sprawdzić skanerem ciśnienie ładowania turbo.


Użytkownik Pejot edytował ten post 18:22, 14.05.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#75 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:46, 29.09.2016

Mam subiektywnie podobny problem, ale IMRC, MAP i MAF były już czyszczone i to w sumie nie raz. Czujnik położenia pedału gazu też, filtry nowe i nie żadne gówniane. Przejechał się ze mną mechanik z ASO i powiedział że się blokuje sztanga od kierownicy w Turbinie i że się blokuje mechanicznie IMRC, ale oglądaliśmy to raz jeszcze z moim mechanikiem i nic się nie blokuje. Dodatkowo odłączył pompę vacuum i podpiął coś co daje nominalne a nawet wyższe podciśnienie w tym układzie i zarówno IMRC jak i Turbo wstają tak samo jak w normalnym układzie w aucie... Nie to że w ogóle nie jedzie, ale mam auto Ojca do porównania, fakt że to sedan i Sport (więc ze 200kg różnicy), ale to nie ma wpływu na szybkość wstawania, bo jego się zbiera od 1400-1500rpm i na pełnym luzie idzie jak zła, a moja ~1800rpm i nie idzie tak dobrze. Nie wiem już o to może być


  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq