Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

czujnik IMRC/ Przyśpiesza od 2500 I-CDTI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#31 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 20.07.2014

Rozebrane, poczyszczone, sadza wywalona, silnik odżył, ale jakoś nie czuje aby auto grubo jechalo od 1600 obrotów. Może wina po części leży w samej temperaturze powietrza, za oknem jest około 30 stopni.

 

PS. Natomiast wcześniej wyczyściłem przepływomierz i dziś po tankowaniu przeliczyłem spalanie, odcinek ok. 750km, trasa 65% - miasto 35%, ale w gdańskich korkach i bardzo krótkie odcinki, średnie spalanie 6,4l/100


  • 0

#32 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 23.07.2014

Nie pisałem że ma zapierd... od 1600 obrotów tylko że ciągnie ładnie, kopa to on dostaje od 2000 i w całym zakresie idzie równo. Co do samej przepływki u mnie po wyczyszczeniu odczułem gładsze przechodzenie między biegami, oraz spalanie mi spadło o przeszło 1 L w mieście !!!


  • 0

#33 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 24.07.2014

Po czyszczeniu, wczoraj na trasie na 5tym biegu, przy 120km/h i wciśnięciu gazu, wyraźnie czułem że przyśpiesza, miło przyśpiesza. Aż miło.


  • 0

#34 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:45, 20.08.2014

Przy okazji zmiany oleju pogadalem z mechem o czyszczeniu przeplywomierza i jego zdaniem czesto moze sie pogorszyc objaw zlego dzialania tego czujnika po zastosowaniu preparatow do czyszczenia. Ponoc ten drucik i plytka ktore nalezy poddac czyszczeniu sa pokkryte jakas powloka ktora moze splynac w trakcie czyszczenia i wtedy dupa blada czujnik do wymiany. Moze ktos potwierdzic to info?


  • 0

#35 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:38, 21.08.2014

Mechanik najchętniej kupiłby nowy w hurtowni i skasował swoją marże to jest nic nowego ;)

 

Środki do czyszczenia trzeba kupić dedykowane do przepływomierzy (LM, CRC) i nie dotykać mechanicznie wrażliwych elementów czujnika ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#36 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:35, 21.08.2014

Panowie eureka!!! znalazłem przypadkiem problem braku mocy w zakresie 1000 ~ 3000, otóż winowajcą okazał się zawór podciśnienia który steruję zmienną geometrią turbiny. Jego diagnoza poza tym jest banalnie prosta, wystarczy wypiąć z niego te dwa wężyki i je ze sobą połączyć za pomocą kawałka rurki i oczywiście się przejechać jak poczuje cię różnice tzn że ów zawór jest walnięty. Ja tak zrobiłem i różnica była spora. Poczytałem na różnych forach o tym zaworze i pomyślałem że zanim kupie nowy to go rozkręce i tak też zrobiłem :). Przeczysciłem go a jego główkę dodatkowo by uszczelnić osadziłem na poxipolu, oczywiście przed sklejeniem sprawdziłem czy oba wystające z niego bolce po złożeniu są drożne. Zamontowałem i normalnie miałem wrażenie jak bym jakieś nowe turbo założył. Po wciśnieciu gazu do dechy w granicach 1500-2000 obrotów niemal natychmiast czuć że turbo zaczyna dmuchać i czuć jak samochód dostaje kopa i zaczyna ładnie ciągnąć. 


  • 0

#37 baton

baton
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polski / Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:42, 21.08.2014

No to byłaby rewelacja!

Możesz jakieś zdjątko dołożyć (albo link) z bliższą informacją o którym 'ustrojstwie' mówimy (mówiac o tym zaworze podciśnienia) - i gdzie to sie znajduje pod maską? No i a których rurkach mówimy?

 

A ile taki czujnik podciśnienia (chyba coś innego niż zawór EVR) jako nowy kosztuje (jeśli nie ufałbym już przeczyszczaniu) - może się ktoś orientuje (chociaż orientacyjnie)?

No i może przy okazji ktoś orientuje się ile nowy 'przepływomierz' kosztuje (również) :)

 

(bo jeśli mówimy o 'zaworze EVR' - https://lh6.googleus...1219_110455.jpg - to wymieniałem na nowy u siebie i nic to nie zmieniło)


Użytkownik baton edytował ten post 17:51, 21.08.2014

  • 0

#38 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:11, 22.08.2014

No właśnie to jest ten twój zawór EVR co linkłeś, nowy nie znaczy że zawsze musi być dobry. wyjmij z niego te 2 przewody gumowe i szczelnie połącz ze sobą nie odpinając wtyczki i wtedy się przejdź. jak nie odczujesz różnicy to jest sprawny.

Co do przepływomierza wymień sobie samą wkładkę, ewentualnie wczesniej ją umyj odpowiednim środkiem ja miałem taki jakiś środek żrący z allegro. Ja kupiłem używkę na allegro też ją przeczyściłem ale u mnie chodzi i wskazuje tak jak ta moja bo walnięty był EVR więc mam zapas :) eventualnie mogę ci ją odsprzedać za 100 tyle za nią dałem. A bedziesz miał pewność że dostajesz sprawną.

Nowa przepływka w ASO 2000 zł, wkładkę widziałem samą nową na ebayu coś koło 500 zł.


Przy okazji zmiany oleju pogadalem z mechem o czyszczeniu przeplywomierza i jego zdaniem czesto moze sie pogorszyc objaw zlego dzialania tego czujnika po zastosowaniu preparatow do czyszczenia. Ponoc ten drucik i plytka ktore nalezy poddac czyszczeniu sa pokkryte jakas powloka ktora moze splynac w trakcie czyszczenia i wtedy dupa blada czujnik do wymiany. Moze ktos potwierdzic to info?

Ja czyściłem 2 przepływki (tzn. wkładki) środkiem CRC, zlałem je kilka razy  dość obficie blaszke, druciki i oba śmigają jak nowe. Oczywiście nie wolno pod żadnym pozorem czyścić ich mechanicznie tzn. wsadzać tam jakies pałeczki do uszu czy potraktować papierem ściernym bo wtedy to jest jej śmierć od razu :)


  • 0

#39 baton

baton
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polski / Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 22.08.2014

U mnie po przeczyszczeniu przepływomierza (środkami liquimoly) była wyraźna poprawa w niskich obrotach (i na niskich biegach). Niestety na piątce przy zmianie biegu z czwórki na piątke, przy prędkości 120 (gaz podłoga cały czas) wciąż strasznie muli i zamiast przyspieszać najpierw przez kilka sekund muli/zwalnia i dopiero potem lekko zaczyna przyspieszać (ale bez rewelacji).

Gdzie mam tego zaworu szukać pod maską (od góry? od dołu?) - i czy jestem sam w stanie zrobić ten test przepięcia rurek?


  • 0

#40 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:47, 22.08.2014



Panowie eureka!!! znalazłem przypadkiem problem braku mocy w zakresie 1000 ~ 3000, otóż winowajcą okazał się zawór podciśnienia który steruję zmienną geometrią turbiny.

 

Dokładniej ten zaworek powyżej wtrysków to zawór sterowania ciśnieniem doładowania, u siebie wymieniłem go na młodszą używkę z polifta.

 

6ee10c4b4ae73cd5m.jpg


Użytkownik Pejot edytował ten post 22:30, 09.09.2015

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#41 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:49, 22.08.2014

U mnie po przeczyszczeniu przepływomierza (środkami liquimoly) była wyraźna poprawa w niskich obrotach (i na niskich biegach). Niestety na piątce przy zmianie biegu z czwórki na piątke, przy prędkości 120 (gaz podłoga cały czas) wciąż strasznie muli i zamiast przyspieszać najpierw przez kilka sekund muli/zwalnia i dopiero potem lekko zaczyna przyspieszać (ale bez rewelacji).

Gdzie mam tego zaworu szukać pod maską (od góry? od dołu?) - i czy jestem sam w stanie zrobić ten test przepięcia rurek?

Zawór jest połączony węzykiem z gruszką od turbo, bardzo łatwy dostęp po zdjęciu osłony silnika. Test zrobisz z łatwością musisz tylko te rurki połączyć czymś szczelnie jakimś kawałkiem rurki ...

n2eico.jpg


Użytkownik Migal edytował ten post 08:10, 22.08.2014

  • 0

#42 baton

baton
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polski / Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:57, 22.08.2014

Po zdjęciu usłony silnika tej górnej pod maską (czarna na 4 śruby z emblematami iCTDI?) czy osłony od dołu (na kanale - połączonej ze zderzakiem)?

.. sorry ale jestem totalnie nie w temacie rozkręcania ..


  • 0

#43 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:00, 22.08.2014

z napisem i-ctdi :)


  • 0

#44 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:00, 22.08.2014

Czy w trakcie tego testu z tymi wezykami nie wyskakuje bład silnika?


  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#45 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:17, 22.08.2014

Czy w trakcie tego testu z tymi wezykami nie wyskakuje bład silnika?

 

Nie


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq