Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Mój pierwszy kontakt z LPG

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
98 odpowiedzi w tym temacie

#76 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 17:59, 31.07.2016

Dokładnie jak kolega napisał "nie powinny" wjeżdżać. 

 

Natomiast co do zabraniania tego:

Nie ma żadnej podstawy prawnej do ustawiania takich zakazów. Co z tego, że właściciel stawia taki "znak" który w myśl przepisów przecież nie istnieje - wjadę mu na ten parking, wezwie Policje/Straż Pożarną/Żandarmerię i co mogą zrobić? Właściciel mógłby mnie pozwać cywilnie - ale wierzycie w to? Zresztą po czym połapie się, że akurat ja mam LPG - położy mi się pod auto, i będzie oglądał czy mam FARO pociągnięte? Równie dobrze, mógłby w takim razie postawić znak, że wpuszcza tylko nagich kierowców - łatwiejsze do zweryfikowania :)

 

Ale tak jak Statom zauważył - póki się nic nie stanie, to wszyscy są szczęśliwi - a jak się stanie, to się zaczyna szukanie... jednak nie uważam, by ryzyko związane z rozszczelnieniem się instalacji LPG, było jakoś specjalnie większe od rozszczelnienia zbiornika benzyny w 20 letnim zardzewiałym parchu...szczególnie, że butle LPG wymieniamy co 10 lat - słyszeliście o wymogu wymiany zbiornika paliwa? póki nie cieknie, nikt go nie rusza...


  • 0

#77 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:27, 31.07.2016

W parkingach podziemnych "nie chce" się deweloperom montować wentylacji mechanicznej i stawiają nieformalny znak.

 

 

 Zresztą po czym połapie się, że akurat ja mam LPG - położy mi się pod auto, i będzie oglądał czy mam FARO pociągnięte? Równie dobrze, mógłby w takim razie postawić znak, że wpuszcza tylko nagich kierowców - łatwiejsze do zweryfikowania 

 

Odpowiem Ci jak to jest w jednym z lubelskich urzędów rozwiązane.

Parking podziemny, wielopoziomowy.

Aby móc tam wjechać trzeba mieć przepustkę, pozwolenie (szlaban podnosi się automatycznie gdy kamera odczyta numery z tablicy rejestracyjnej).

Aby dostać przepustkę (oprócz konszachtów lub stanowiska lub bycia w partii lub zwykłego farta (losowanie)) należy przedłożyć dowód rejestracyjny auta - jeżeli LPG jest wbity w dowód to dostajesz kopa w dupę  :diabelgrin: i przepustki nie dostaniesz bo 2 osoby muszę potwierdzić zgodnie, że auto nie ma LPG.

 

 

Zbiornik na paliwo nie podlega formalnej wymianie w przeciwieństwie do LPG ponieważ nie jest zbiornikiem ciśnieniowym podległym pod UDT / TDT (są na to przepisy mówiące jaki zbiornik ciśnieniowy podlega pod UDT/TDT) i nie musi mieć homologacji UDT/TDT.


Użytkownik Sacrum edytował ten post 18:33, 31.07.2016

  • 0

#78 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:03, 31.07.2016

Co do rozszczelnień - wchodząc do garażu z fajką zobaczysz kałużę benzyny, gaz co najwyżej możesz poczuć ....


  • 0

#79 dolgoruki

dolgoruki
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 10.08.2016

Jednak się zdecydowałem. Po podgieciu weszły 44 litry. Zawsze to jeden dzień dłużej bez tankowania.
  • 0

#80 arti17cf

arti17cf
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 22.10.2016

Jako laik w lpg, mam pytanie, czy na jałowym biegu podczas przełączania z lpg na benzynę to normalne że obroty spadają z powiedzmy 600 do 300-400?


  • 0

#81 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:23, 22.10.2016

Nie, nie powinno być nawet znaku że się przełącza jeśli jest wszystko dobrze zrobione

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#82 arti17cf

arti17cf
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 22.10.2016

Właśnie z tego co pamiętam jakiś czas temu nie było znaku przy przełączaniu. Przy zmianie benzyna na lpg jest wszystko ok, ale odwrotnie przy przełączaniu spadają właśnie chwilowo obroty, po czym wraca do normy. W czym szukać problemu?
  • 0

#83 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:16, 22.10.2016

Standardowy pakiet czyli świece, zawory, możliwe że coś niedomaga w instalacji... Ciężko z czapki wymyślić

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#84 MahaRadza

MahaRadza
  • Forumowicz
  • 196 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:12, 23.10.2016

Po co dotryski benzyny? ???

Powiem szczerze, że jestem laikiem w dziedzinie LPG, wcześniej nie jeździłem na tym paliwie.

Na forum znalazłem, że dotrysk benzyny jest niepotrzebny.

Jednak ostatnio rozmawiałem z kumplem i powiedział, żeby brać dotrysk benzyny. I wyjaśnił mi to w ten sposób, benzyna ma właściwości chłodzące, a gaz ich nie ma. I dotrysk jest po to, aby właśnie benzyna chłodziła zawory.

Tak naprawdę nie mam stanowiska w tej kwestii, ale mnie kolega przekonał i wolę mieć dotrysk jak będzie się załączał vtec. Tak naprawdę to też nie będę jeździł na tym vtec-u cały czas, a jak mi wtrysknie trochę benzyny napewno nie zbiednieje.

 

 


Reduktor ma wyrabiać do końca bez żadnych dotrysków benzyny.

 

Tylko w tym dotrysku nie chodzi o to czy reduktor wyrabia czy nie wyrabia, tylko o właściwości chłodzące benzyny. Na mechanice się nie znam, nie wiem ile jeżdżąc na gazie wytrzymają zawory, ale jeśli coś ma im pomóc w ich żywotności. To ja jestem za.


  • 0

#85 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 14:16, 23.10.2016

Nie ma żadnych właściwości :) chodzi o to że jak instalator zrobi ubogo to benzyna spowoduje że nie będzie ubogo :) a przy porządnie zrobionej instalacji z dobrze zrobionym strojeniem nie ma absolutnie takiej potrzeby ;)

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#86 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:30, 24.10.2016

i w nie każdej instalacji sie da. Ja zaznaczyłem przy montażu, że nie chce to dowiedziałem się że przy Tech-u i tak nie ma takiej opcji ;)


  • 0

#87 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:45, 24.10.2016

Dotrysk bęzyny to (taki sam chwyt) tak samo dobre jak lubryfikator. Jednym słowem przy naszych mocach -potrzebne jak zającowi dzwonek przy jajach na polowaniu.
Tak jak piszą koledzy. Wystarczy dobra instalacja(nie wysilona na styk), poprawny montaż, i wystrojenie z uwzględnieniem AFR. Wymiana filtrów na czas i tankowanie na dobrych/markowych sprawdzonych stacjach z Lpg. Regulacja zaworów! I śmiga.
Pzd.
  • 0

#88 MahaRadza

MahaRadza
  • Forumowicz
  • 196 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:18, 24.10.2016

Dotrysk bęzyny to (taki sam chwyt) tak samo dobre jak lubryfikator. Jednym słowem przy naszych mocach -potrzebne jak zającowi dzwonek przy jajach na polowaniu.
 

Tak, jak napisałem wcześniej, nie znam się na tym. Napisałem jedynie to co usłyszałem od kogoś, aby się doradzić. Czy rzeczywiście jest sens zastosowania dotrysku benzyny.

 

Tak jak piszą koledzy. Wystarczy dobra instalacja(nie wysilona na styk), poprawny montaż, i wystrojenie z uwzględnieniem AFR. Wymiana filtrów na czas i tankowanie na dobrych/markowych sprawdzonych stacjach z Lpg. Regulacja zaworów! I śmiga.
Pzd.

Instalacja raczej będzie taka jaka powinna, bo będzie zakładana u dobrego specjalisty. Także, myślę że wszystko będzie zrobione tak jak należy, łącznie z wystrojeniem.

Tankować też zamierzam na dobrych stacjach, mam nadzieję, że Orlen też się do nich zalicza :)

Filtry zamierzam zmieniać na czas.

O regulacji zaworów wiem.

Na benzynie co ile się ją powinno robić? Bo na LPG, chyba co 30k km?


  • 0

#89 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:20, 24.10.2016

Ustawienie zaworów przy Lpg silniki k20 i k24 max co 15tkm..

Użytkownik Ed$on edytował ten post 15:21, 24.10.2016

  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#90 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:01, 24.10.2016

Właśnie z tego co pamiętam jakiś czas temu nie było znaku przy przełączaniu. Przy zmianie benzyna na lpg jest wszystko ok, ale odwrotnie przy przełączaniu spadają właśnie chwilowo obroty, po czym wraca do normy. W czym szukać problemu?

 

Zaklejone wtryski i tłoczki (gumki) się kleją. Na zimnych wtryskach będzie się kleić, na ciepłych mniej. Czyszczenie wtrysków albo ich wymiana. Jakie filtry używasz?


  • 0

Do zobaczenia na trasie.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq