Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Mój pierwszy kontakt z LPG

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
98 odpowiedzi w tym temacie

#61 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:19, 04.06.2016

Co do barracud są bardzo trwałe ale mają wadę , głośno chodzą. Jak stoisz na luzie wydaję się ,że jeździsz dieslem. Ja bym brał tylko lpg tech lub staga.

 

Założyłem w Koszlainie LPG.

Co do baracud to faktycznie po otwarciu maski klepały jak diesel. Ale wystarczy poluzować plastikowa osłonę nad wtryskami i podnieść jeden z jej rogów i jest cisza.

Wtrysk dotyka osłony i dlatego klepie. Odpowiednie dokręcenie i jest duuużo lepiej. Po założeniu  gumowej  grubej  podkładki pod jedną ze śrub osłony i jest  idealnie..baracudy chyba faktycznie chodzą ciszej niż benzynowe.

 

Kolektor ponoć ściągają lub ew przesuwają żeby nie wpadły opiłki.

Dotrysku nie chciałem, zresztą w LPGtech tej opcji ponoć i tak nie ma.

Jedynie co to strzeliłem karpia jak mi wręczyli dwie do wyboru przedłużki które mam wkręcać przy tankowaniu. 

Szybka lektura na forum i poprosiłem żeby jednak zmienili to na pełny wlew pod klapką. I przez to zeszło dłużej.

 

Niestety na drugi dzień zaczęło mi  capić gazem we wnętrzu. Dokręciłem czujnik ciśnienia, ale druga nieszczelność była pod reduktorem.

Neptun poszedł mi na rękę i odesłał bliżej do Stargardu gdzie mi to usunięto.

Po tygodniu zauważyłem ubytki płynu chłodzącego- dokręcałem parę razy opaski na założonym przez Neptuna trójniku i pomogło.

 

Co jeszcze ? cały czas jęczy mi reduktor - najpierw myślałem, że to hamulce czy coś.. reduktor albo pójdzie do wymiany albo inne zamocowanie.

Po dwóch tygodniach długo też zapala na ciepłym silniku - pewnie też reduktor popuszcza gaz..

 

Jakoś nikt nie pisze na forum , że centralka pokazuje poziom LPG z dupy - zobaczymy czy da się to wyregulować przez OBD.

 

Generalnie gnanie do innego miasta do polecanego gazownika na instalację u mnie się nie sprawdziło - i tak mnie czekają poprawki i tak. Tyle że muszę zasuwać daleko.


Użytkownik cysior edytował ten post 13:42, 19.06.2016

  • 0

#62 dolgoruki

dolgoruki
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:52, 29.07.2016

Pytanie i podcięcie pływaka. Średnio zasięg wychodzi mi 300 km. Maks do butli wchodzi 39 litrów. Zbiornik 48 l. Wiem że niektórzy podginają tak że wchodzi nawet 100% pojemności. Jeżdżą latami i jest ok. Jak to widzicie?
Bywanie 10 razy w miesiącu na stacji jest trochę hm....
  • 0

#63 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:02, 29.07.2016

100% napelnienia to mocno niesprzyjajacych warunkach ryzykowna zagrywka. Co prawda teoretycznie nikt nie ma stacji w garazu i cos tam zawsze tego gazu zostanie spalone zanim zaparkujmey po tankowaniu, butla jest przewymiarowana i ma spory wspolczynnik bezpieczenstwa oraz nie mamy amplitud temperatur w stylu 50-60 stopni. Niiemniej jednak 100% to zawsze jakies ryzyko. Wydaje mi sie, ze jednak lepiej miec tam kilka procent zapasu.


  • 0

#64 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:35, 29.07.2016

100% to nie, ale dziwne że Ci nic nie podgieli przy montażu w Neptunie. Te 5L więcej może wejść u Ciebie spokojnie. Ale ile na tym zyskasz - 30-40km ?

Ja właśnie u nich byłem wymienić reduktor , obecnie mam Romano. Kalibrowali też wskaźnik poziomu LPG kropka po kropce - pokazuje troche lepiej, zobaczymy po 2 tankowaniach jak bardzo przekłamuje

Użytkownik cysior edytował ten post 08:38, 29.07.2016

  • 0

#65 dolgoruki

dolgoruki
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:34, 30.07.2016

Mi też bardzo przekłamuje. Byłem teraz na przeglądzie w Neptunie i coś tam zmieniliśmy ale nic to nie dało. Szczerze to jest to najmniej ważna rzecz w całej instalacji i nie zależy mi na precyzyjnym gaszeniu się lampek. Sam bardzo precyzyjnie wiem ile w jakich warunkach przejadę na zbiorniku. Po 16 000 km w ogóle nie patrzę na lampki.
Wracają do mojego pytania. Gazownik powiedział ze w każdym swoim aucie zawsze podginał na 100%. Uwaza ze nie ma i nigdy nie slyszal o problemach, zagrożeniach wynikających z takiego zabiegu. Oczywiście mówimy o praktyce a nie o teorii.
A może taka koncepcja. Pogiać na 100% czyli 48 litrów i tankować zawsze 45 litrów. I tak ponoć po podgieciu nie odbija samo tylko zwalnia tankowanie i trzeba samemu tego pilnować.
Czy ktoś wie jakie jest realne zagrożenie napełnienia zbiornika do pełna?
  • 0

#66 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:53, 30.07.2016

Jak po zimnej nocy zatankujesz z rana i zostawisz auto po kilku km w pełnym słońcu to wywali Ci gaz przez zawór bezpieczeństwa.


  • 0

#67 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:28, 30.07.2016

W wypadku, gdy lpg wypełnia całkowicie przestrzeń zbiornika, przyrost ciśnienia wynosi 0,7 do 0,8 MPa na każdy 1 stopień w górę. Jakoś specjalnie się nie dziwię pomysłowi. Taka logika to norma w tym kraju.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#68 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:24, 30.07.2016

To tak na szybko

Rożnica między +20C a +40C to to 20C

 

20*0,7 MPa przyrostu ciśnienia na stopień Celsjusza = 14 MPa = 140bar

 

Zawór bezpieczeństwa otwiera się przy 2,7 MPa.

 

Określona przepisami wartość ciśnienia przy rozerwaniu to ok. 67 barów  to jest ok 6,7 MPa.

Ciśnienie robocze w zbiorniku wynosi 5-17 barów tj 0,5 - 1,5 MPa, zależnie od warunków.

 

Jak nie zadziała zawór bezpieczeństwa to masz niezłą bombkę.

 

To tak dla uświadomienia tym którzy nie wiedzą co się może zdarzyć przy tankowaniu na 100% objętości butli.

 

Generalnie jak zakład podgina pływak na 100% to informuje o tym klienta i ten wie mniej więcej czym to grozi.

Ale niech auto weźmie ktoś inny, pojedzie, zatankuje.........


  • 0

#69 dzinksgarage

dzinksgarage
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2,3
  • Wersja:v70
  • KM:320
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:42, 31.07.2016

Mi jakoś nigdy nie udało się zatankować butli na 100% pojemności.


  • 0

#70 dolgoruki

dolgoruki
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:57, 31.07.2016

Ok dziękuje za wyliczenia. Lekcje fizyki na pewno nie zaszkodzi. Z tego wynika, że sporo tykającej bomb jeźdźi po naszych ulicach. Chociaż z drugiej strony zawory bezpieczeństwa chyba dobrze działają bo nie słychać o wybuchających autach z LPG. To ja na razie pozostanę przy moich skromnych 39 litrach. Jeszcze raz dzięki.
  • 0

#71 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:21, 31.07.2016

Możesz pogadać z gazownikiem żeby podgiął pływak ale nie na 100%

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#72 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:29, 31.07.2016

Kolejna sprawa bezpieczeństwa - autami z LPG nie można wjeżdżać do garaży podziemnych - z moich obserwacji wynika że połowa o tym może nie wie albo ma to głęboko gdzieś.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 12:30, 31.07.2016

  • 0

#73 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 13:25, 31.07.2016

Kolejna sprawa bezpieczeństwa - autami z LPG nie można wjeżdżać do garaży podziemnych - z moich obserwacji wynika że połowa o tym może nie wie albo ma to głęboko gdzieś.

 

znasz podstawę prawną tego zakazu?


  • 0

#74 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:21, 31.07.2016

Prawnej nie znam (nawet nie wiem czy istnieje - pewnie dmuchanie na zimne)  - gaz jest cieższy od powietrza - po wycieku zostaje w niecce garażu. Powyżej powinienem napisać nie powinien wjeżdżać.


  • 0

#75 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 14:41, 31.07.2016

Hej :)
Z reguły właściciele podziemnych parkingów robią takie ograniczenia i mają do tego pełne prawo (to ich prywatny teren i mogą ustalać swoje warunki). Oczywiście nikt tego nie przestrzega i nie pilnuje, bo jak to Polacy każdy jest najmądrzejszy... dopiero jak coś wybuchnie/zawali się (odpukać) i zginie sporo osób to wtedy zaczną przestrzegać i pilnować...
TTTM...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq