Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

STFT i LTFT po raz kolejny pytam

VII Korekta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
347 odpowiedzi w tym temacie

#331 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:22, 20.01.2024

Wsadziłem drugi, dokowowalem immo i jeżdżi już tak 4 rok i brak błędu ubogiej mieszanki
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#332 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:18, 20.01.2024

Pojawiały się wtedy też jakieś inne błędy, czy tylko od ubogiej mieszanki?

W środę pojadę do znajomych mechaników zapytać, czy mają jak zmierzyć ciśnienie paliwa i niech sprawdzą po swojemu serwo. Może oni coś jeszcze nowego podpowiedzą. Jeśli to okaże się sprawne to w pierwszej kolejności wymienię MAP sensor na zamiennik febi ( najtańszej chińszczyzny nie chcę), skoro denso w jakiś "magiczny" sposób nie chce działać. Gdy to nie przyniesie rezultatu to wymienię sondę lambda, a jak to nie pomoże to chyba rzeczywiście zostanie już tylko wymiana ECU.


  • 0

#333 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:24, 20.01.2024

Sondę możesz sprawdzić oscyloskopem, nawet zwykłym ELMem.


Innych błędów nie było i jak już pisałem wcześniej, parametry były w porzadku
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#334 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:35, 20.01.2024

Oscyloskopu nie posiadam, a ELM owszem pokazuje zmiany wartości czy to sondy, czy MAP sensora, ale wydaje mi się, że działają albo zbyt ospale, albo sporo przekłamują, mimo że mieszczą się w swoim zakresie tolerancji i dlatego nie pojawia się żaden inny błąd. Dla przykładu parametry od MAPa w danej chwili dla określonego obciążenia silnika i danych obrotów pokazują powiedzmy 45 kPa, a za jakiś czas dla takich samych warunków podaje np. 60 kPa. Stąd moje główne podejrzenia, że uszkodzony jest MAP. Sam ELM też nie jest specjalnie dokładny, więc może dlatego tak jest. 


  • 0

#335 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:10, 21.01.2024

Funkcje oscyloskopu masz też w ELMie. Zrób wykres i będziesz widział jak szybko działa sonda a parametry MAP mogą się zmieniać przez układ VTC



I jeszcze jedno. Jaki jest sterownik od LPG i czy podpięta jest do niego sonda. Jeśli tak to jak dokładnie jest podłączona?

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 14:27, 21.01.2024

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#336 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:23, 22.01.2024

Wykresy od sondy oglądałem wielokrotnie, ale nie wiem, czy zmieniają się z odpowiednią amplitudą i częstotliwością. 

Sterownik gazowy to Qbox Plus podpięty pod OBD, sama sonda na 99% nie jest do niego podpięta, bo i tak wszystkie niezbędne informacje może czerpać z OBD. Jedynym minusem tego rozwiązania jest to, że żeby połączyć się ELMem, to muszę wyłączać instalację na centralce, potem mogę swobodnie przełączać między benzyną i gazem - czyta wszystkie parametry bez zakłóceń. Wtryskiwacze to od prawie 20 tys. km barracudy, wcześniej były hany, które wytrzymały 93 tys. km. Reduktor - KME silver.


  • 0

#337 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:08, 22.01.2024

Zrób wykresy i wrzuć tutaj. Może uda się coś ustalić
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#338 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:54, 22.01.2024

Lepszych na telefonie nie uda mi się zrobić.

Załączone pliki


  • 0

#339 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:47, 22.01.2024

Wyjąć wtryskiwacze PB z kolektora, ( jeśli końcówki zostaną w kolektorze; wyjąć, wyczyścić i założyć na wtryski, a przed całkowitym wyjęciem wtryskiwaczy porządnie i w miarę możliwości wyczyścić osadzenie wtrysków z syfu). Wtryski skierować ku górze z podpiętym zasileniem paliwa. Włączyć zapłon i kręcić rozrusznikiem ( oczywiście sterowanie elektryczne podpięte). Jeśli każdy wtryskiwacz będzie rozpylal naocznie tak samo to chyba pierwszym krokiem, który bym uczynił to zakupiłbym sondę Denso DOX 1424. To jest oryginał.
Z wykresu można wywnioskować, że sonda nie pracuje prawidłowo lub jest jakis czynnik przez który oscyluje tak jak widać, według mnie nie do końca prawidłowo.





I jeszcze jedno. Jakie świece masz założone i kiedy były zmieniane?

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 20:24, 22.01.2024

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#340 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:00, 23.01.2024

Wtryskiwaczy benzynowych wolałbym póki co nie wyciągać, bo nie mam zastępczych oringów, a znając życie ulegną one zniszczeniu przy demontażu. Wnioskujesz uszkodzenie sondy, na podstawie tego, że nieraz jej napięcie spada blisko 0? Myślę, że jest to spowodowane tym, że często hamuje silnikiem i jak wiem, że niedługo muszę się zatrzymać, czy zwolnić, to po prostu zdejmuję nogę z gazu. Musiałbym jeszcze sprawdzić, czy rzeczywiście w tych momentach napięcie sondy spada. Świece mam NGK ZFR6K-11, czyli dedykowane, a wymieniane były z 15 tys. km temu. Mam jeszcze te stare, na których przejeździłem może z 60 tys. km. Z ciekawości je przełożę i zobaczymy, czy coś się zmieni. Pamiętam, że na nich też auto było mułowate, choć nie aż tyle i złożenie nowych nic praktycznie nie zmieniło. Ostatnio kontrolka zapalała się co 40 km, więc codziennie, a dzisiaj się nie zapaliła i auto było trochę żwawsze, choć też nieraz łapało zadyszkę. Nie miałem podłączonego interfejsu, więc nie wiem jakie były korekty. Jedyne co się zmieniło, to temperatura na dworze - ostatnio były mrozy, a dziś na plusie. Nie wiem, czy to ma jakiś związek.


  • 0

#341 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:32, 23.01.2024

Chcesz powiedzieć, że te wykresy są z podczas jazdy? Sondę sprawdza się na biegu jałowym.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#342 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:54, 23.01.2024

Tak, na biegu jałowym oscylacji prawie że nie ma wcale, albo są w niewielkim stopniu. Sprawdzę jeszcze, ale tak mi się wydaje.


  • 0

#343 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:35, 25.01.2024

Byłem u znajomych mechaników, opisałem całą sytuację i stwierdzili, że powinienem zacząć od wymiany sondy lambda. Myślałem już o tym od kilku lat, bo auto nieraz łapało zadyszkę, ale nigdy wcześniej nie powodowało to aż takich problemów. Ciśnienia paliwa nie mieli mi czym sprawdzić i ogólnie za wiele nie pomogli. Sprawdziłem też działanie sondy na biegu jałowym, jak mówiłem wcześniej, oscylacje są niewielkie. Potem wykres znacznie bardziej się wypłaszcza i przeciętne wartości mieszczą się w zakresie 0,8-0,9 V. W dwóch momentach spadły na chwilę lekko poniżej 0,7 V, ale wtedy przełączałem benzyna-gaz. Silnik był rozgrzany po przejechaniu pond 60 km. Nie mogę dodać już więcej załączników.

Załączone pliki


  • 0

#344 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:38, 25.01.2024

Nie wzioles pod uwage jednej ale to bardzo waznej rzeczy, ze w tym silniku sonda pokazuje afr i w ten sposob powinieneś interpretowac odczyty.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
  • 0

#345 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:47, 26.01.2024

DOX 1424 Denso. Kup i załóż. Więcej nie ma co pisać. Strata czasu
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Korekta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq