Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Wentylator nie włącza się. Acco V.

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#16 Bansh3

Bansh3
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.9
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 18.10.2015

Włączenie klimy powoduje włączenie dwóch wentylatorów. Czujnik zmieniałem więc na pewno jest sprawny. Bezpiecznik też wymieniłem chyba , że jest jakiś drugi. Wentylator po zmostkowaniu kabli działa tyle że kręci nawet jak zgaszę silnik i wyjmę kluczyk ze stacyjki.


Ma ktoś może instrukcje wymiany płynu chłodniczego włącznie z odpowietrzaniem do silnika F18A3 ? Byłbym wdzięczny. Chodzi mi o całkowite zlanie starego płynu z układu łącznie z blokiem silnika. Podobno jest jakiś korek w bloku tylko pytanie gdzie on się znajduje.


  • 0

#17 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:00, 18.10.2015

A powiedz mi skąd wiesz, że płyn się gotuje ? U mnie też wszystko było okej a winowajcą był czujnik, który pokazywał temperaturę bo dochodziło pod czerwone pole. Czujniki wszystkie dobre, nawet dla pewności wymieniłem. Termostat dobry ale też wymieniłem. Wentylatory działały, na klimie też ... Wymieniłem czujnik na oryginalny używany i temperaturę mi pokazuje jak trzeba. Nowy czujnik Hondy 270zł za używkę dałem 20zł


  • 0

Accord CD7

 

 


#18 Bansh3

Bansh3
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.9
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:07, 18.10.2015

A powiedz mi skąd wiesz, że płyn się gotuje ? U mnie też wszystko było okej a winowajcą był czujnik, który pokazywał temperaturę bo dochodziło pod czerwone pole. Czujniki wszystkie dobre, nawet dla pewności wymieniłem. Termostat dobry ale też wymieniłem. Wentylatory działały, na klimie też ... Wymieniłem czujnik na oryginalny używany i temperaturę mi pokazuje jak trzeba. Nowy czujnik Hondy 270zł za używkę dałem 20zł

Stąd wiem , że słychać bulgotanie . Ale to najmniej istotne bo prócz tego para z pod maski (ze zbiorniczka wyrównawczego) i płyn ze zbiorniczka idzie górą.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#19 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:42, 19.10.2015

Aha to chociaż wiadomo, że tak jest. Ja robiłem płukankę całego układu płynem Prestone + wyciągałem chłodnicę i na niej też robiłem dwie płukanki bo po wlaniu gorącej wody ciepła była tylko po środku, a bokami w ogóle. Wypłynęło stado glutów. Po zabiegu cała chłodnica ładnie się nagrzewa i nie mam problemów nawet przy upalaniu i staniu w korkach. Ważne żeby chodziła pompa wody i termostat żeby był sprawny w 100%. Odpowietrzenie jest na obudowie termostatu ale z tego co czytałem to otwiera się go tylko przy zalewaniu płynem, a potem sam się odpowietrza.


  • 0

Accord CD7

 

 


#20 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:02, 19.10.2015

Jak dobrze pamiętam to klima załącza wentyl niezależnie czyli powiedzmy na "krótko" (Chodzi o wentylator główny a nie klimatyzacji). Jeśli wentylator Ci się wcale nie włącza a silnik gotuje to masz coś w układzie -bezpieczniki,czujniki padnięte. Zapowietrzony układ po jakimś 2 zagotowaniu i dolewce już dawno powinien Ci się sam odpowietrzyć chyba że termostat Ci się zawiesił i nie otwiera dużego obiegu. Jeśli masz zapowietrzony to jak najbardziej do odpowietrzenia ale wg małe prawdopodobieństwo żeby jeszcze był zapowietrzony. 

A dalej nawiąże do twojej wypowiedzi iż czujniki sprawne.. Sprawdzałeś/Mierzyłeś? Jak tak to jaka np. rezystancja czujnika temp. na zimnym, lekko ciepłym i  jaka na rozgrzanym? 


  • 0

#21 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:34, 19.10.2015

Jak dobrze pamiętam to klima załącza wentyl niezależnie czyli powiedzmy na "krótko" (Chodzi o wentylator główny a nie klimatyzacji). Jeśli wentylator Ci się wcale nie włącza a silnik gotuje to masz coś w układzie -bezpieczniki,czujniki padnięte. Zapowietrzony układ po jakimś 2 zagotowaniu i dolewce już dawno powinien Ci się sam odpowietrzyć chyba że termostat Ci się zawiesił i nie otwiera dużego obiegu. Jeśli masz zapowietrzony to jak najbardziej do odpowietrzenia ale wg małe prawdopodobieństwo żeby jeszcze był zapowietrzony. 

A dalej nawiąże do twojej wypowiedzi iż czujniki sprawne.. Sprawdzałeś/Mierzyłeś? Jak tak to jaka np. rezystancja czujnika temp. na zimnym, lekko ciepłym i  jaka na rozgrzanym? 

 

Jeśli chodzi o czujniki to sprawdzałem kilka czujników od temperatury zamienniki i oemki i każde pozazywały te same wartości z tą różnicą, że niektóre zamienniki i tak źle wskazywały temp. Oemki miały inne wartości od danych w manualu, a i tak prawidłowo pokazywały temp. I w co tu wierzyć ?


  • 0

Accord CD7

 

 


#22 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:41, 19.10.2015

Jeśli chodzi o czujniki to sprawdzałem kilka czujników od temperatury zamienniki i oemki i każde pozazywały te same wartości z tą różnicą, że niektóre zamienniki i tak źle wskazywały temp. Oemki miały inne wartości od danych w manualu, a i tak prawidłowo pokazywały temp. I w co tu wierzyć ?

A to fakt, tylko że ciekawi mnie przypadek Bansh3 co innego Twój przypadek gdzie to sprawdzałeś i widziałeś że czujniki "teoretycznie" działają poprawnie a co innego jak nie będą sprawdzone i nie wiadomo co pokazują :) Jak to sprawdzi będzie wiadomo przynajmniej wstępnie jak działają :) 


  • 0

#23 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:20, 19.10.2015

A czujniki sprawdzałeś w temperaturze pokojowej, czy w gorącej wodzie rownież?

Bo to, że pokazuje w pokojowej to raz, ale charakterystyka "na gorąco" daje informacje na wskazówkę.


  • 0

#24 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:13, 19.10.2015

A czujniki sprawdzałeś w temperaturze pokojowej, czy w gorącej wodzie rownież?

Bo to, że pokazuje w pokojowej to raz, ale charakterystyka "na gorąco" daje informacje na wskazówkę.

 

Sprawdzałem według manuala i temperatury trzymałem takie jak były podane.

Czujniki temp. stykowe też mi załączały przy tych temp jakie miały ustalone.


  • 0

Accord CD7

 

 


#25 Bansh3

Bansh3
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.9
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 19.10.2015

Wyczyscilem wlasnie uklad plukanka i nalalem nowego plynu. Odpalilem samochod odkrecilem odpowietrznik po kilku minutach go zakrecilem i pojechalem sie przejechac. Plyn nie zagotowal sie ale wiatrak sie nie wlaczyl bo temperatura byla w normie. Jest jeszcze jeden problem. Z nawiewow leci letnie powietrze. Co moze byc problemem ? Chcialbym to zrobic jak najszybciej bo coraz zimniej na dworzu.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#26 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:12, 19.10.2015

wg mnie to na 99% problem z nagrzewnicą, prawdopodobnie zasyfiona i ją przytkało


  • 0

#27 Bansh3

Bansh3
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.9
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 19.10.2015

Hm a gdzie ona sie znajduje ? Lepiej wyczyscic czy wlozyc z drugiego acco ?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:32, 19.10.2015

Wymiana to rozbebeszenie połowy wnętrza, najlepiej z wyjęciem deski rozdzielczej raczej.

Można odpiąć układ przy ścianie grodziowej, podpiąć węża i spróbować płukać układ pod wysokim ciśnieniem.

 

Sprawdź też czy zawór otwiera Ci się do końca - znajduje się tuż obok ściany grodziowej. 

Oczywiście jak odpowietrzałeś, to obieg miałeś otwarty na max?


  • 0

#29 Bansh3

Bansh3
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.9
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 19.10.2015

Tak mialem otwarty. Niestety w dalszym ciagu plyn sie gotuje poniewaz wentylator sie nie wlacza

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#30 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:17, 19.10.2015

da się podobno wyczyścić ,któryś z kolegów to robił i pomogło, poszukaj na forum ,jest kilka tematów z nagrzewnicą jak ją sprawdzić, dokładnie opisane jest gdzie przewody sprawdzić czy idzie płyn, właśnie tam od strony grodzi, nic nie kosztuje sprawdzenie zanim wybebeszysz

tak na szybko :

http://www.accordklu...rak-ogrzewania/

http://www.accordklu...enia-i-grzania/


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq