Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Łańcuch rozrządu 2.4 VII gen

VII łańcuch 2.4 rozrząd łańcuszek VIIgen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#61 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 25.04.2016

No właśnie pewności żadnej nie mam.Tak wiec kupie oryginalne i rozumiem ze tylko w aso.


  • 0

#62 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:27, 25.04.2016

ew. jarusnet


  • 0

#63 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:30, 25.04.2016

...albo Haparts...

wysłane z fona
  • 0

#64 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 25.04.2016

Ok Dzieki


  • 0

#65 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:25, 26.04.2016

Powtarzam w przypadku tych silników wymienia się DWA ŁAŃCUCHY - NIE ZOSTAWIA SIĘ DOŁU  :stop: ZOSTAWIENIE DOŁU TO KARDYNALNY BŁĄD.

Jeżeli chcesz tym pojeździć długo i bez stresu to zalecam OEM. Jeżeli zdecydujesz się na inny zestaw to przynajmniej napinacz OEM .Ale jak to mówią ,, tanio kupujesz -dwa razy kupujesz,, W przypadku wymiany łańcuchów jest trochę pracy więc łatwizna nie jest wskazana. Jak kupowałem łańcuchy w ASO to dostałem max 5% upustu od sumy  :(  Zrobisz jak zechcesz .Twoje auto twoje pieniądze.

Kolego backdraft998 a możesz uzasadnić czemu tak obstajesz za wymianą łańcucha pompy oleju ? Spotkał sie ktoś z awarią tego łańcucha, bo ja nie słyszałem? Wiadomo że najlepiej powymieniac wszystko no ale to koszty... Ja również przymierzam się do wymiany łańcucha rozrządu i zanim twoich postow nie przeczytałem to nie brałem w ogóle pod uwagę wymiany tego drugiego.


  • 0

#66 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:48, 26.04.2016

scorpio33 ja tylko moge przytoczyć przykład kolegi który wymienił"główny" łancuch w Nismo po przebiegu 340k. Dolnego nie wymieniał i jakoś bezproblemowo przelatał jeszcze 130k zanim sprzedał. Jest to po prostu "dmuchanie na zimne", bo jedna robobota. Zależy od kondycji motoru i jego parametrów i mocy. Przecież samo to że kupująć zestaw dostajesz napinacz i łańcuch "główny"rozrządu, a nie oba 2 łańcuchy.
Pzd.
  • 0

#67 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 11:04, 26.04.2016

Też tak myślałem ,,po co wymieniać,, Przyznam się że już kilka lat naprawiam samochody. Mam znajomego W ASO Honda.Przy zamawianiu części - właśnie łańcucha (po zerwaniu) klient ,,kucnął,, przy wycenie części i chciał ograniczyć koszty nie wymieniając ,,dołu,, To samo powiedziałem znajomemu z ASO. Odpowiedz jego była krótka - jeśli dajesz gwarancję na robotę to wymień ,,dół,, bo będziesz PŁAKAŁ. Jeżeli właściciel bierze to na siebie to jego problem jak łańcuch ,,roz. . li ,, miskę. Człowiek jest jednym ze starszych pracowników ASO więc wie co mówi bo mieli już takie przypadki. Dodam że auto złożone na częściach OEM. Wszystko śmiga jak należy. Czytałem że ktoś nie wymienił i było dobrze. Może być dobrze a może nie. Wiele widziałem i biorę sobie mądre uwagi do siebie(rozrządy z przekroczonymi interwałami wymiany i prawie kwadratowymi rolkami-cudem pracujący silnik).Mieliśmy że właściciel był mądrzejszy od nas i nie słuchał zaleceń. Później żale ale to jego wybór spowodował problem. Nie chcę nikogo oceniać i przytoczę powiedzenie ,,chytry traci dwa razy,,Każdy niech robi jak chce . Nie moje auto nie moje pieniądze :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 18:11, 26.04.2016

  • 0

#68 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:37, 26.04.2016

No może faktycznie należało wymienić łańcuch pompy. Ja tego nie zrobiłem. Jeżdżę. Oby bezawaryjnie. Jednak te dzisiejsze rozrządy to nie to samo co w autach z lat 90. Wszystko jakieś papierowe teraz robią.


  • 0

#69 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 26.04.2016

Jeżeli dolny łańcuch nie wykazuje zużycia to jego wymiana to zwykłe wydawanie kasy. To nie diesel, że tam oba łańcuchy się wyciągają i to z winy słabych napinaczy.

Ostatnio zmieniałem rozrząd w K24 i dolny łańcuch naprawdę, nie wykazywał żadnego zużycia, główny był wyciągnięty o 1,5 ogniwa i wywołał check.

Jeżeli chcesz tanio rozrząd,ściągaj z Japonii. Komplet wyjdzie 1k z przesyłką. Do mnie leci właśnie następny jako, że u siebie będę zmieniać.
  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#70 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:28, 26.04.2016

Lancuch od pompy wyciaga sie niby mniej, bo poprostu jest krotszy (mniej ogniw). Tak naprawde wyciaga sie tak samo, tylko na takiej dlugosci ciezko to zauwazyc.


  • 0

#71 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 26.04.2016

A ja czytam i wkładam do koszyka zakupy...czytam i wyciągam.Widzę ze zdania podzielone.

Może lepiej pojechać do mechanika rozebrać i dopiero kupić co potrzebne.Ciężko mi znaleźć oem łańcuch do pompy znalazłem tylko taki:

http://allegro.pl/ze...5441197249.html


  • 0

#72 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:48, 26.04.2016

Zdania zawsze będą podzielone :) A prawda jest taka że w 99 % osoby będące na tym forum to zwykli użytkownicy swoich samochodów :) .Ja osobiście wygłaszam swoją opinię  opartą na praktyce i spostrzeżeniach osoby która pracuje w ASO Honda i na przełomie ładnych paru lat zdobyła wiedzę właśnie w jednej marce samochodów. Są tu zawarte wypowiedzi że ,,wymieniłem sobie łańcuch u siebie i jest dobrze,, i bardzo dobrze tylko ile zrobiłeś takich łańcuchów 30 -40 sztuk ?

Powtórzę się jeszcze raz- każdy ma wybór i sam podejmuje decyzje płacąc swoimi pieniążkami. Ja do niczego nie namawiam bo tych łańcuchów nie wytwarzam więc nie mam w tym interesu aby je wszyscy kupowali  :) Niech każdy robi sobie jak chce to tylko moja opinia i nie każdy musi się z nią zgadzać :)

A tutaj dla zainteresowanych co prawda z innym silnikiem ale  ...... (tak mi wpadło w oczy przy przeglądaniu )

http://www.accordklu...zrządu-w-n22a1/


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:59, 26.04.2016

  • 0

#73 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:45, 26.04.2016

Zdania zawsze będą podzielone :) A prawda jest taka że w 99 % osoby będące na tym forum to zwykli użytkownicy swoich samochodów :) .Ja osobiście wygłaszam swoją opinię  opartą na praktyce i spostrzeżeniach osoby która pracuje w ASO Honda i na przełomie ładnych paru lat zdobyła wiedzę właśnie w jednej marce samochodów. Są tu zawarte wypowiedzi że ,,wymieniłem sobie łańcuch u siebie i jest dobrze,, i bardzo dobrze tylko ile zrobiłeś takich łańcuchów 30 -40 sztuk ?

Powtórzę się jeszcze raz- każdy ma wybór i sam podejmuje decyzje płacąc swoimi pieniążkami. Ja do niczego nie namawiam bo tych łańcuchów nie wytwarzam więc nie mam w tym interesu aby je wszyscy kupowali  :) Niech każdy robi sobie jak chce to tylko moja opinia i nie każdy musi się z nią zgadzać :)

A tutaj dla zainteresowanych co prawda z innym silnikiem ale  ...... (tak mi wpadło w oczy przy przeglądaniu )

http://www.accordklu...zrządu-w-n22a1/

Kolego. To, że znajomy pracował w ASO Hondy i mówił w główniej mierze o łańcuchach w Dieslach, nie znaczy, że w K serii też tak jest :P

 

Jak już napisałem wcześniej, Diesle Hondy mają problem z oba łańcuchami z powodu napinaczy hydraulicznych. Kiedy Honda przeprowadziła akcję serwisową, dolny napinacz łańcucha olejowego został zastąpiony lepszym, z poprawionym mechanizmem utrzymania łańcucha napiętym w chwili startu silnika gdzie ciśnienie oleju jest niskie i cały ciężar utrzymania napięcia spoczywa na sprężynie i zapadkach.

W przypadku K20/K24 napinacz łańcucha pompy oleju jest stały. Łańcuch cały czas jest napinany przez co jest mniej podatny na wyciąganie się.
Na forach TSX nigdy nie widziałem przypadku aby ktokolwiek zmieniał łańcuch pompy oleju przy wyciągniętym głównym łańcuchu, nawet jeżeli naprawa była przeprowadzana przez ASO ACURY.

Do autora wątku, sam łańcuch i napinacz z Japonii to koszt 135 euro. Uszczelniacz na wał kupisz  w PLza grosze. Jeżeli nie masz check tzn, że łańcuch nie jest na tyle luźny aby tarł po ślizgach, więc te są w dobrym stanie.   Pytania, pisz na PM, pomogę ogarnąć paczkę w razie czego :)






 


  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#74 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:13, 27.04.2016

Ja zrobiłem na checku około 3tyś km z racji tego że był zaklejony i nic się nie dzieje. Dziś jadę dopiero do mechanika. Łańcuch żeby przeskoczył to naprawdę musiałby być bardzo luźny.
  • 0

#75 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 27.04.2016

Ja z wyskakującym checkiem przy rozruchu zrobiłem koło 2 tys. Może i łańcuch nie przeskoczy ale szkoda kół zębatych na wałkąch. Przy rozciągniętym łańcuchu szybciej się zużywają. Także chyba z wymianą nie należy zwlekać. Może być tylko drożej.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łańcuch, 2.4, rozrząd, łańcuszek, VIIgen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq