Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Łańcuch rozrządu 2.4 VII gen

VII łańcuch 2.4 rozrząd łańcuszek VIIgen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#46 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:47, 25.04.2016

Nie czekaj aż się zapali bo może przeskoczyć. Jak się zapali kontrolka to w tym momencie już masz rozjechane fazy rozrządu.

Masz wymienić następujące elementy:

1.Łańcuch rozrządu ja osobiście zalecam OEM

2.Nowy napinacz OEM

3.Ślizgi de weryfikacji (po wyjęciu - weryfikacja czy nadają się do dalszej pracy)

4.Łańcuch pompy oleju OEM (weryfikacja ślizgu) 

5.Napinacz łańcucha pompy oleju OEM

6.Uszczelniacz wału korbowego (w pokrywie rozrządu)

7.Uszczelka pokrywy zaworów

Nie słuchaj nikogo jak Ci ktoś powie że można zostawić dolny łańcuch

Centralnej śruby wału nie odkręcać pneumatem

Do fachowego odkręcenia śruby potrzebny jest specjalny klucz wewnętrzny do zablokowania koła pasowego (nie każdy warsztat to ma :) )

Do wymiany dolnego łańcucha trzeba ściągnąć miskę olejową i odchylić ,,sanki,,

Dobry warsztat sobie z tym poradzi - powinni mieć dokumentację np Autodata łańcuchy .Wtedy wszystko wyjdzie jak serwisie a cena mniejsza :)

Pokrywę rozrządu i miskę olejową złożyć na masę (DIRKO,VICTOR REINZ) Nic na czerwony marketowy silikon 


Użytkownik Statom edytował ten post 09:16, 26.04.2016

  • 0

#47 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:01, 25.04.2016

Dzięki za cenne wskazówki ! na pewno się do nich dostosuje !

To teraz czekam na wolna chwile i się umawiam na wymianę.


  • 0

#48 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:10, 25.04.2016

A panowie o co chodzi z tym okienkiem rewizyjnym co tam się sprawdza ?
  • 0

#49 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:53, 25.04.2016

Wychylenie napinacza hydraulicznego

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#50 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:57, 25.04.2016

I ile takie wychylenie ma mieć . Bo według mojej książki łańcuch miałem robiony 100 tys temu a mam ocenie 250 tys . I z ciekawość bym popatrzył ☺
  • 0

#51 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:11, 25.04.2016

Napinacz jest hydrauliczny i nikt do niego nie zaglądał od nowości,bo na okienku rewizyjnym był jeszcze oryginalny silikon.

Słyszałem że lepiej też go wymienić razem z rozrządem a auto ma już nalatane 250tys.

Tylko boje się tych mechaniorów bo znając życie jak oddam auto do roboty to jeszcze coś wymyśla ze jest jeszcze coś do wymiany....

Może poczekać aż zapali się check? czy będzie już za późno ?

Nie ma co czekac, lepiej na spokojnie zaopatrzyc sie w dobre czesci zawczasu i wybrac czas na robote, bo znajac zycie i tak wyjdzie to wczesniej czy pozniej. Zrobisz i bedziesz mial z glowy na 200 tys, a tak jezdzisz na szpilkach.


  • 0

#52 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:03, 25.04.2016

fot179.jpg
Tak jest w ESMie, to masz jeszcze cale pol mm hehe.

Z tego co pamietam to napinacz wychyla sie sporo dalej i dopoki napina tragedii nie ma. Oczywiscie na to juz gwarancji nie daje. Powoli sie mozesz juz przymierzac do wymiany.


  • 0

#53 elfix86

elfix86
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 25.04.2016

Ja ostatnio wymieniałem łańcuch rozrządu. 200 000km. Wymieniłem sam łańcuch rozrządu i uszczelniacz wału. I po problemie. Reszta elementów nie wykazywała zużycia.

A objawy są następujące. Przy rozciągniętym łańcuchu od czasu do czasu przy odpalaniu na zimnym wyskakuje check. Nieprawidłowe fazy rozrządu - czujnik A, czyli czujnik odpowiadający za położenie wałka VTC. Przy ostrym przyspieszaniu w prawie pełnym zakresie obrotów załóżmy od 2000rpm do 7000rpm wyrzuca ten sam błąd. Nie zauważyłem u siebie spadków mocy, ani nierównej pracy.

Przy skrajnie rozciągniętym łańcuchu check pojawia się za każdym razem po odpaleniu na zimnym silniku.

Wraz z check engine zapala się również wykrzyknik oraz VSA, brak komunikacji, czy coś podobnego.


Kolejna sprawa. Żeby być pewnym, czy łańcuch jest rozciągnięty można ściągnąć pokrywę zaworów i ustawić koła wałków na znaki. Wałki, koło pasowe i łańcuch mają znaki, które idealnie powinny się z sobą pokrywać. U mnie była tak jak poniżej na zdjęciu. Ponad dwa ogniwa rozciągnięty łańcuch.

87b46529e7e0a9c3m.jpg


Użytkownik elfix86 edytował ten post 21:12, 25.04.2016

  • 0

#54 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 25.04.2016

Kolego scorpion w moim przypadku też to tak wygląda a mam już go wychylonego około 25mm nie widać tego napinacza patrząc na wprost! Zdjęcie poniżej jak u mnie to wygląda

[attachment=8558:1201.jpg]

A czy ten czerwony listek na napinaczu nie jest jakimś wskaźnikiem  bo na zdjęciach z innych źródeł jest w innym położeniu?


Użytkownik Pablo83 edytował ten post 21:51, 27.02.2017

  • 0

#55 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:31, 25.04.2016

Ten listek o ktorym piszesz sluzy do blokady napinacza, np w celu demontazu/montazu. Cofasz go troche do tylu, zgrywasz ten listek z widocznym tam otworem i wkladasz np male wiertlo. Napinacz sie blokuje i juz nie napina. Do demontazu mozna i bez tego, gorzej z montazem. Tu trzeba dodac ze podczas rozruchu tloczek napinacza dociska sprezyna wewnatrz, jest tez zapadka, ktora uniemozliwia cofniecie sie tloczaka do tylu, a tymsamym poluzowanie lancucha, np podczas rozruchu. I dlatego napinacz powinno sie wymieniac razem z lancuchem. Wyrabiaja sie wlasnie takie zabki wspolpracujace z ta zapadka i w skrajnych wypadkach tloczek moze sie cofnac. :faja:


  • 0

#56 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 25.04.2016

Aha dobrze wiedzieć.Tylko nie wiem czy zakup rozrządu i całego osprzętu zostawić mechanikowi czy zrobić to samemu?


  • 0

#57 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:46, 25.04.2016

Jesli masz takie zaufanie.....


  • 0

#58 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:49, 25.04.2016

Powtarzam w przypadku tych silników wymienia się DWA ŁAŃCUCHY - NIE ZOSTAWIA SIĘ DOŁU  :stop: ZOSTAWIENIE DOŁU TO KARDYNALNY BŁĄD.

Jeżeli chcesz tym pojeździć długo i bez stresu to zalecam OEM. Jeżeli zdecydujesz się na inny zestaw to przynajmniej napinacz OEM .Ale jak to mówią ,, tanio kupujesz -dwa razy kupujesz,, W przypadku wymiany łańcuchów jest trochę pracy więc łatwizna nie jest wskazana. Jak kupowałem łańcuchy w ASO to dostałem max 5% upustu od sumy  :(  Zrobisz jak zechcesz .Twoje auto twoje pieniądze.


Użytkownik Statom edytował ten post 09:16, 26.04.2016
Nie używamy czerwonego - regulamin

  • 0

#59 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 25.04.2016

Na pewno nie chcę oszczędzać!!! Zaufania do mechaników jakoś nie mam,a ja nie czuje się na tyle mocny zęby sam sobie wymienić.


  • 0

#60 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:11, 25.04.2016

Ja osobiście na Twoim miejscu pokusiłbym się o zakup wszystkiego w oryginale. Jaką masz pewność że mechanik kupi odpowiednie zamienniki? Pewnie weźmie to co będzie miał na stanie sklep. Szkoda że nie mieszkasz w moim rejonie :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:11, 25.04.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łańcuch, 2.4, rozrząd, łańcuszek, VIIgen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq