Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Łańcuch rozrządu 2.4 VII gen

VII łańcuch 2.4 rozrząd łańcuszek VIIgen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#16 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 24.03.2016

Witam dołączę się do tematu nie tworząc kolejnego.Posiadam accorda 2.4 2003r z przebiegiem ponad  248 000 mam go kilka miesięcy i ostatnio jak byłem wyregulować zawory mechanik powiedział mi że łańcuch jest rozciągnięty i ze powoli trzeba się szykować na wydatki...U nich wymiana rozrządu to koszt około 5tys. druga sprawa to to że pali olej (na razie testuje ile spali na 1000km) tak wiec następne koszta.Z ciekawości sprawdziłem w necie komplet rozrządu: łańcuch,3xpłoza,napinacz. Koszt 550zł link:

http://allegro.pl/ro...6072068555.html

Tu nie powinno być dwóch łańcuchów ? Czemu tak tanio?

Ale mechanik zasugerował wymianę całego silnika powiedział że ma znajomego który sprowadza z Anglii hondy tylko dla silników z niby przebiegiem około 100 000 km. i cena wymiany u niego wraz z silnikiem to koszt około 3000 tys.

Brzmi kusząco ale tak naprawdę nie wiemy co następnemu może dolegać?

Czy miał ktoś podobna sytuacje?

Co jest korzystniejsze?


  • 0

#17 Jaco200sx

Jaco200sx
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Bogatynia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:00, 24.03.2016

Proponuję zmienić bo ten wydaje sie naciagac cie na kase. Ale jak już zdecydujesz się na wymianę silnika to podstawowa rzecz jaką sprawdzasz to kompresja. Jak jest w normie to mozesz brać. Dojechane motory mają to do siebie ze kompresja jest słaba. Ale nie powiem ci jaka powinna być w 2.4 może wypowie się ktoś kto wie. I nie wymieniaj łańcucha tylko sam napinacz powinien załatwić sprawę.
  • 0

#18 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:20, 24.03.2016

Rozciągnięty łańcuch i wymiana silnika :O 

 

co to za macher ? Łańcuch jest jeden, czy ten z linku to ori ? nie używka? Ciekawe... 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#19 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:31, 24.03.2016

Nie chciałbym oceniać Twojego mechanika, ale brzmi trochę naciągactwem. Ten zestaw z linku to raczej nie jest OEM, ja osobiście bym nie poszedł w taki zestaw. 

Teraz pytanie, po czym Twój mechanik stwierdził, że łańcuch jest rozciągnięty? Odczuwałeś jakieś objawy typu nierówna praca silnika szarpanie czy cokolwiek innego?

I na koniec, sprawdź na spokojnie czy i ile oleju Ci bierze. Aha, może się nie znam ale 5k za wymianę rozrządu to chyba trochę za dużo...


  • 0

#20 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:10, 24.03.2016

Ten zestaw nie jest oryginalny ale nowy.Tak na szybko znalazłem z ciekawości  bo cena u mechaniora kosmiczna. Gdzie można kupić i za ile oryginalny zestaw? Silnik po nocnym postoju i temperaturze poniżej zera pierwsze dwie sekundy po odpaleniu chodzi jak diesel,obroty jałowe na rozgrzanym silniku to około 600rpm raczej nie falują i prawie cały czas w okolicach rozrządu słychać delikatne postukiwania.Inny mechanik powiedział ze te hałasy są od napinacza paska klinowego.Po wymianie paska i napinacza przez parę dni był spokój później powróciło do stanu pierwotnego Nie  licząc płynu od wspomagania który mi wylał przy wymianie wiec  3 litry i prawie 300zl do tego musiałem dołożyć (przynajmniej wiem ze teraz mam oryginalny płyn) to samo było ze skrzynia biegów ale to już inny temat

Masakra z tymi mechanikami to już któryś z kolei

Obecny to zajmuje się tylko hondami ale i jego chyba trzeba zmienić

 

Dodam że auto przyspiesza płynnie bez zastrzeżeń

Mechanik powiedział jeszcze ze śruba do naciągu jest naciągnięta na maksa i zjechana?????


Użytkownik Pablo83 edytował ten post 15:17, 24.03.2016

  • 0

#21 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:32, 24.03.2016

od jakiego naciągu?


  • 0

#22 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 24.03.2016

Też się właśnie zastanawianiem bo tu jest chyba jakoś ciśnieniowo sterowane.

I mały błąd jednak praca silnika jest nie zbyt równa na jałowym biegu


Tak w ogóle to dziś mam wolne i wziąłem się za montaż alarmu i coś skopałem bo immobilizer blokuje odpalenie,miga zielony kluczyk ?

Lece dalej grzebać puki widno


  • 0

#23 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:03, 24.03.2016

Co jest z tymi mechanikami.... Stan lancucha sprawdza sie poprzez okienko rewizyjne na pokrywie rozrzadu, od strony kola. Mysle ze to powinno wyjasnic wszystkie watpliwosci:

lancuch.jpg
fot179.jpg
Jezeli popychacz napinacza wystaje wiecej niz 13,5 mm to lancuch powoli kwalifikuje sie do wymiany. Przy skrajnie rozciagnietym lancuchu, powinno wywalic checka, blad synchronizacji lub blad walka rozrzadu, dokladnie juz nie pamietam.

Użytkownik chrishonda edytował ten post 19:06, 24.03.2016

  • 0

#24 Sly

Sly
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 24.03.2016

http://www.accordklu...e-3#entry741190


  • 0

#25 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:42, 24.03.2016

Kolego Sly co wchodziło w skład rozrządu i jakiej firmy ???  Dodam ze po natychmiastowej wymianie oleju po zakupie auta bo był  czarny jak w dieslu, dalej wygląda nie za ciekawie...zamierzam wymienić ponownie za nie długo a przejechałem dopiero około 5 000km

Na etykietkach kontrolnych widniał olej którym zalewano silnik 5w40 castrol magatec ja zalałem liqui moly 5w30 Czy dobrze nie wiem? jest to moja trzecia honda i z pozostałymi nie miałem aż takich kłopotów....

A jutro sprawdzę okienko rewizyjne


Użytkownik Pablo83 edytował ten post 23:43, 24.03.2016

  • 0

#26 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 06:31, 25.03.2016

Kup plukanke do silników przy kolejnej wymianie oleju
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#27 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 25.03.2016

Odradzano mi takie specyfiki.Jedni mówią kup a drudzy żeby nie lać tego do silnika....

Tak myślałem że czesterze wymiany oleju pomogą


  • 0

#28 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:41, 25.03.2016

nic nie zaszkodzi, kup amsoila albo nawet k2, nic się nie stanie. 

 

 A najlepiej zrzuć pokrywę zaworów i zobacz jaki czarny szlam tam masz po Magnatecku :) 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#29 Pablo83

Pablo83
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:56, 25.03.2016

No to jeszcze zastanowię się nad tym


  • 0

#30 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:58, 25.03.2016

ja zalałem płukankę Motula w swoim k24 i nic się nie stało, w poprzednich autach też stosowałem takie preparaty i wszystko działało jak należy


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łańcuch, 2.4, rozrząd, łańcuszek, VIIgen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq