Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przelożenie główne CRV do Accorda

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#16 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:39, 08.06.2015

Moje skromne zdanie jest takie że silnik 2.4 w VII gen. jest dość elastyczną jednostką.

Fakt moment 223Nm w serii to nie jest jakoś bardzo dużo ale...w zakresie 2300-6800obr./min.
Mamy cały czas dostępny moment powyżej 200Nm. Innymi słowy w całym zakresie użytecznych obrotów dysponujemy

momentem na poziomie 89% max momentu.

Aby nie być gołosłownym wrzucam seryjny wykres mojego wozu.

1558602_781445408557715_5238428994440850


  • 0

#17 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:49, 08.06.2015

K seria jak na atmosferyczny silnik jest mega elastyczna. Czasem przesiadam się na VII k20 i porównując z f18 z vi to jest przepaść technologiczna :) 

Ja z tym skracaniem głównego się tak bardzo nie rozpędzał, że to takie oh i ah. Dużo osób które mają atr'a gdzie jest bardzo krótka 5 zmienia ją na coś dłuższego, bo komfort w trasie cierpi. Tutaj będzie podobnie. Zyskasz ścigając się od zielonego do czerwonego a w trasie będzie średnio... 


  • 0

#18 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:00, 08.06.2015

LukasN mówi z sensem. Ostatnio leciałem trasę Chrzanów-Rzeszów-Chrzanów. Cały czas A4. Tempomat zapięty na 150km/h 3500rpm i względny komfort jazdy.
Skracając FD na 5.000 zamiast 4.300 trzeba liczyć się z tym że w trasie przy 150km/h będzie już dość głośno.

 

Najlepszy efekt byłby przy wsadzeniu FD np. z CRV i zamachu razem ze sprzęgłem z EP3.
Wtedy wóz powinien wyraźnie lepiej się wkręcać.


  • 0

#19 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:46, 08.06.2015

Ja u siebie obserwuje wielokrotnie sytuacje (właśnie dot. to miasta), kiedy zwalnia się tak bardzo, że obroty na drugim biegu lądują między 1000-2000obr.

Wtedy silnik bywa bliski zduszenia, a wbijanie jedynki mija się z celem. I to jest chociażby ta użyteczność krótszego FD. Kwestia lepszego przyspieszenia to oczywiście podstawowa zaleta.

Jak mówiłem, nie zaprzeczę, że sprawdzi się to głównie w mieście. Na trasie jest to pewien problem, bo obroty na każdym biegu wzrastają średnio o ~500obr/min.

Szóstka w CL9 jest najdłuższą możliwą OEM, więc tu też nic się nie wykombinuje. Jeżeli więc jak ktoś jeździ trasy i lubi przekraczać dozwoloną prędkość, przy tym chce jechać dość ekonomicznie - to lepiej temat odpuścić.

W moim przypadku w ostatnich kilku latach, kiedy wypuściłem się raz w dłuższą trasę z użyciem autostrad, temat jest interesujący.

Tym bardziej, że w 2.0 elastyczność jednostki w warunkach miejskich jest marna. Na trasie to zupełnie inny samochód.   


  • 0

#20 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:02, 08.06.2015

w 2.0 dobry mod to wsadzić skrzynie z 2.4.
6 biegów to dobra sprawa bo trójka jest zdecydowanie krótsza.
Ale fakt masz racje jeśli poruszasz się na 2 biegu często to przekładka na 6MT nic nie da bo długości 1 i 2 są podobne zarówno w pięcio jak i w sześciobiegowej skrzyni. A jakby tak wsadzić sam drugi bieg krótszy?


  • 0

#21 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:18, 08.06.2015

Przeszło mi przez myśl wsadzenie tylko krótszej 2-ki, ale wtedy 3-ka mimo wszystko też powinna iść niżej, bo zrobi się zbyt duża różnica. Analogicznie z pozostałymi biegami. Samej 6-tki i tak już nie da się wydłużyć, więc pozostaje przekalkulować sobie de facto ile się jeździ w trasie, a ile w mieście.

I niech to będzie podsumowaniem opłacalności skracania skrzyni.

Tak jak mówisz, ja po wsadzeniu OEM skrzyni z K24 odczułem poprawę właśnie od 3-go biegu, 1-2 niestety niemal identyczne. Doceniłem natomiast 6 bieg na trasie.

Brakuje mi jednak tej elastyczności, o której mówię. Irytujące jest bowiem kiedy małe autka z silnikiem 1.0 z połową tej mocy przyspieszają podobnie. Nie wspomnę już o nowszych niskolitrażowych z turbo, które jadą z płuca od samego dołu. Człowiek w takim mieście czuje się jak słoń w składzie porcelany, a pod maską 155 leniwych kucy :)


  • 0

#22 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:32, 08.06.2015

Ja bym usilnie szukał skrzyni z ep3, nawet przecież może mieć padnięte łożyska (będzie wiele tańsza) co w się ep często zdarza i wtedy przełożyć choinki do 6 z accorda. Wtedy są i rybki i pipki :D


  • 0

#23 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:16, 08.06.2015

A to jest opcja ale na pewno będzie droższa, a mnie budżet mocno ogranicza.

Ale rozkminię te rybki z pipkami :D


  • 0

#24 A1

A1
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Lviv
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:15, 09.06.2015

mam 5,06 z CTR UFO(również 1-5 bieg z fn2). jest krótkim do codziennego użytku. Jeśli chciałbym zrobić to dzisiaj, wybrałbym 4,7
  • 0

#25 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:45, 09.06.2015

Główne 4,7 faktycznie wydaje się najrozsądniejszym wyborem i nie tylko CTR'ach występuje.

Rozchodzi mi się jedynie o jazdę w trasie, bo gdyby nie to brałbym w ciemno krótkie 5,0.

Ale jeżeli nie znajdę jakiejś 4,7, to i tak pewnie włożę FD z CRV'a :)


  • 0

#26 kamilsabala

kamilsabala
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:warka
  • Silnik:k24
  • Wersja:type S :)
  • KM:3..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:20, 09.06.2015

jak założysz FD z CRV   to szybko je wyciągniesz :)


  • 0

#27 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:28, 09.06.2015

Tylko to masz na myśli, że zbyt krótka czy coś jeszcze ?? :)

 

PW..

 

Wspólne wnioski są więc jedne - przełożenie główne z CRV (5,0) czy też CTR(5,1) fajna sprawa, ale raczej dla tych co jeżdżą głównie po mieście. W trasie będzie trochę za krótko. Choć z drugiej strony podobnie wysokie obroty przy większych prędkościach są na skrzyni 5b w K20A6 i ludzie jeżdżą

Inną opcją i złotym środkiem wydaje sie byc FD 4,7, które występowało w wielu K Seriach.


Użytkownik SimRacer edytował ten post 10:28, 11.06.2015

  • 0

#28 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:21, 12.06.2015

  CTR EP3


Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:23, 12.06.2015

  • 0
                       

#29 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:31, 13.06.2015

Ciekawe co tam jeszcze jest dłubnięte ale widać skrzynia z EP3 robi robotę  :ckm: 


  • 0

#30 Lukancio

Lukancio
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:12, 15.06.2015

Ciekawe co tam jeszcze jest dłubnięte ale widać skrzynia z EP3 robi robotę  :ckm:

Pamiętajcie ze przy zmianie FD wskazania prędkościomierza zaczynają mocno odbiegać od tego co pokazuje np GPS.
Osobiście od kilku miesięcy użytkuję skrzynię z FD z Civica  Type R FN2.
Jak narazie największa wada tego rozwiązania to właśnie  nieprawdziwe wskazania prędkościomierza.
 


  • 0
Milcz albo powiedz coś co jest lepsze do milczenia
http://www.accordklu...express-type-s/





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq