Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przelożenie główne CRV do Accorda

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#31 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:18, 15.06.2015

A od czego masz VSS i czy zmieniałeś cały dyfer czy tylko główne? 


  • 0

#32 Lukancio

Lukancio
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 15.06.2015

A od czego masz VSS i czy zmieniałeś cały dyfer czy tylko główne? 

Zmieniane było tylko przełożenie główne
VSS został seryjny


  • 0
Milcz albo powiedz coś co jest lepsze do milczenia
http://www.accordklu...express-type-s/

#33 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:15, 17.06.2015

U mnie na kołach 225/40/18 miało być niemal OEM na liczniku, bo średnica w kalkulatorze wychodziła prawie taka sama.

W praktyce auto stoi wyżej, bo średnica koła jest prawie 2cm większa. Licznik oszukuje teraz trochę mniej niż na OEM bo wcześniej było +7km/h względem GPS, teraz jest +5-6km/h.

Najlepiej więc po zmianie FD też wziąć na to poprawkę do GPS i mieć to w głowie :)


Użytkownik SimRacer edytował ten post 09:47, 24.06.2015

  • 0

#34 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:27, 24.06.2015

Ogólne wrażenia po założeniu krótszego FD 5,063 do skrzyni K24 i silnika 2.0 :)

D**y  może nie urywa, ale auto jest zdecydowanie elastyczniejsze. Zwłaszcza zbyt długa wcześniej 2-ka przy niskiej prędkości (toczeniu się) lepiej się odpycha, co w mieście ma kolosalne znaczenie.

Ale generalnie auto odpycha się lepiej z każdego biegu.

Konkretny efekt byłby przy 2x krótszym przełożeniu gł. Sens mialoby to jednak tylko w mieście. Na trasie, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych wartość obrotów byłaby nie do zaakceptowania, a Vmax kończyłoby się na poziomie 200km/h.

Swoją drogą nie ma tak krótkiego FD w żadnej K serii więc to tylko dywagacje.

Jak wiadomo jest jeszcze możliwość założenia pełnej skrzyni z CTR'a, która ma krótsze również poszczególne przełożenia, co jeszcze ją dodatkowo skróci.

 

Co do opłacalności tego rozwiązania to na pewno minusem jest duże przekłamanie prędkościomierza i tym samym licznika km. Można to obejść ale to dodatkowy problem i trochę kombinowania.

I tak w przypadku silnika 2,0, jest to zakup dwóch skrzyń + robota i w odniesieniu do efektów raczej się to nie opłaca ;-)

Co do jednostki 2,4 już można się zastanowić, bo koszt jednej skrzyni z robotą, a przy tym silniku efekt jest jeszcze lepszy.

 

Piszę prosto, bo nie każdy jest zorientowany w temacie, a na pewno jest to ciekawa sprawa jeżeli ktoś chce w stosunkowo prosty sposób "odmulić" auto przy porównywalnym, a nawet nieco mniejszym spalaniu.

Jest to też opcja godna polecenia osobom, które śmigają głównie po mieście.


  • 0

#35 baczyk

baczyk
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Okolice Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 29.06.2015

Witam koledzy ja jestem właśnie na kupnie takiej skrzyni z CRV i bedę działał z tym FD z tym że nie wiem od jakiego modelu dokładnie mam kupić skrzynie (dawcę) czytałem chyba wszystkie posty ale nie widziałem takiej informacji, może przeoczyłem... Więc prosił bym o info... z góry dzięki Pozdrawiam


  • 0

#36 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 05:49, 30.06.2015

Z tym, że zależy co chcesz wsadzić. Chcesz mieć krótką 5-tkę czy 6-tkę ?

Chcesz zrobić skrzynię 5b w Comforcie na krótką, to musisz liczyć się z tym, co już wielokrotnie było mówione. Na trasie będą zdecydowanie zbyt duże obroty i mocno obniżona prędkośc max. Można to łatwo wyliczyć.

Jak dłubać 6-tkę ze zmianą FD to znowu masz duży koszt takiego przedsięwzięcia, o czym było już wyżej.

FD potrzebujesz z CRV II 02-06.

 

Podłubałem i tak to wygląda u Ciebie teraz :

http://www.cargister...]=&teeths[2][]=

 

Tak będzie po zmianie FD w skrzyni ARK7, którą posiadasz:

http://www.cargister...]=&teeths[2][]=

 

Liczone do odcinki :)

Jak widać przy 150km/h masz już 5000 obr/min i Vmax na poziomie 208km/h.

Nie za dobrze to wygląda. Sensu nabiera to dopiero przy skrzyni z 2,4.


Użytkownik SimRacer edytował ten post 08:47, 30.06.2015

  • 0

#37 baczyk

baczyk
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Okolice Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:06, 01.07.2015

Właśnie ja mam skrzynie 5-tke, szczerze to dużo jeżdzę ale wokół komina, zależy mi głównie na przyspieszeniu... i teraz pytanie na ile to przyspieszenie będzie odczuwalne... hmmmm...Teraz to sam nie wiem


  • 0

#38 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:55, 01.07.2015

Powiem tak. Efekt w stosunku do poniesionych kosztów nie jest miarodajny. Oczywiście zdecydowanie jest wyczuwalna poprawa, bo auto się trochę lepiej zbiera. Według mnie jest to dobra rzecz, ale z robotą lepiej poczekać do wymiany sprzęgła np. Wtedy będzie się to opłacać. Chyba, że ma się za dużo kasy.
No i w przypadku skrzyni 5b jest to dość odważne posunięcie, ze względów wcześniej wymienionych. Ale wokół komina sie sprawdzi 😁
  • 0

#39 baczyk

baczyk
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Okolice Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:45, 02.07.2015

Powiem tak. Efekt w stosunku do poniesionych kosztów nie jest miarodajny. Oczywiście zdecydowanie jest wyczuwalna poprawa, bo auto się trochę lepiej zbiera. Według mnie jest to dobra rzecz, ale z robotą lepiej poczekać do wymiany sprzęgła np. Wtedy będzie się to opłacać. Chyba, że ma się za dużo kasy.
No i w przypadku skrzyni 5b jest to dość odważne posunięcie, ze względów wcześniej wymienionych. Ale wokół komina sie sprawdzi

Ogółem dzięki bardzo za info. bo dużo mi to wyjaśniło, ja właśnie będe zmieniał sprzęgło i synchronizator na 3 biegu bo juz umarł:/ Także się skuszę chyba na w/w zabieg... :) jeszcze raz wielkie dzięki, pozdrawiam


  • 0

#40 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:32, 02.07.2015

Jak trafisz skrzynie CRV z dobrymi synchro to możesz podebrać, ale to chyba wiesz . Możesz jeszcze stoczyć koło zamachowe żeby się lepiej wkręcał. Jednak to też dodatkowo zmniejszy prędkość max. Napisz jakie wrażenia po wszystkim.


  • 0

#41 baczyk

baczyk
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Okolice Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:51, 25.08.2015

Witam Koledzy, FD zmienione z CRV i powiem Tak skrzynia pracuje bez zarzutu, meches przełożył mi jeszcze łożyska, synchronizator 3 biegu i 5 bieg bo jest troszkę dłuższy w CRV. Efekt Fajny, z tym że jest kłopot z prędkościomierzem pokazuje dalej stare wartości prędkości na biegach, po prostu dużo zawyża noi co za tym idzie bije więcej km. Czy ktoś może wie jak to skalibrować?


  • 0

#42 kamilsabala

kamilsabala
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:warka
  • Silnik:k24
  • Wersja:type S :)
  • KM:3..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:01, 25.08.2015

CTR EP3


Ładnie oszukuje licznik.......
  • 0

#43 baczyk

baczyk
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Okolice Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 25.08.2015

No właśnie u mnie jest to samo......://///// jak by ktoś miał wiedze jak to garnąć to piszcie. A  jeżeli chodzi o efekt jest spoko, jak by ktoś z okolic Krk planował taką operację to polecam kumpla który mi to robił, chłopak siędzi od lat w skrzyniach więc rozkłada i składa jak klocki lego :) Jest naprawdę solidny i nie drogi... POLECAM


  • 0

#44 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:16, 26.08.2015

Pracuje nad tym ale chwile to zajmie. Będę informował..


  • 0

#45 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 06:20, 26.08.2015

Najprościej zmienić tarczkę prędkościomierza.

Nową wyskalować wg procentowej różnicy między obecną.

Można wykorzystać nawigację, lub zmierzyć różnicę w drodze 1 km.

Wykorzystując VSS nie obędzie sie bez elektronika. Potrzebne były by wartości impulsów na 1 km przed modyfikacja i obecnie.

Wtedy można by opracować elektroniczny ; mnożnik /dzielnik impulsów w celu podania właściwych wartości na licznik.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq