Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przelożenie główne CRV do Accorda

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:07, 27.05.2015

Witam.

Myślę nad przekładką przełożenia głównego z CRV do Accord ( główne + łożysko oporowe). Tak skracamy z 4.388 do 5.062 więc robi sie naprawde krótka skrzynia. Musze znaleźć tylko dobry kalkulator przełożeń i obczaić ile wzrosną obroty na 6tym biegu przy danej prędkości oraz Vmax.

Będę informował o postępach.


Użytkownik SimRacer edytował ten post 21:24, 10.06.2015

  • 0

#2 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:26, 06.06.2015

Piszę nowego posta żeby temat nie ginął, choć wolałbym monologu nie prowadzić :D Temat mam obczajony.

Tak to wygląda mniej więcej :

 

Skrzynia OEM K24A3, przełożenie OEM

http://www.cargister...]=&teeths[2][]=

 

Skrzynia OEM K24A3, przełożenie główne CRV II (02-06)

http://www.cargister...]=&teeths[2][]=

 

Widać gołym okiem (jak i z autopsji : ), że auto zdecydowanie zyskuje na elastyczności czego niestety w naszych Acco brakuje.

W trasie obroty na każdym biegu wztrastają o około 500 obr/min, więc jeszcze w miarę ekonomicznie można pojechać.

Miasto i typowy często wykorzystywany drugi bieg, to jest to na czym w szczególności zyskujemy. Auto chętnie się odpycha i wchodzi na obroty jak burza :D Nagle czuć te 155KM ;)

W silniku 2,4 efekt jest oczywiście jeszcze lepszy, a miałem przyjemność jechać takowym wynalazkiem i wiem co mówię.

Są rzecz jasna tutaj Koledzy, którzy mają u siebie krótsze przełożenie główne, choć pochodzi ono z CTR'a.

Jego wartość jest jednak niemal identyczna, więc efekt w zasadzie ten sam.

Wartość PLN moda z CRV jest za to dużo niższa :)


Użytkownik SimRacer edytował ten post 10:09, 11.06.2015

  • 0

#3 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:44, 06.06.2015

z tego co widzę to tam jest tylko FD wymieniony w tych tabelkach, a jego wartość jest chyba identyczna z tym który jest w FN2.


  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:34, 06.06.2015

Dla mnie dla 2.4 skrzynia jest zestopniowana optymalnie... Tylko jedynka za krótka

Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:34, 06.06.2015

  • 0
                       

#5 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:50, 07.06.2015

@Wydobywczy, właśnie mowa o wymianie samego FD. To chyba najlepsza opcja bo zestopniowanie zostaje na tym samym poziome tylko wszystko szybciej sie wkręca. Do tego pasowałaby jedynie dłuższa 6tka na trasę (autostradę) ale tam z CL9 jest już najdłuższą i tego raczej się nie przeskoczy.

@Wlodar, powiedziałbym raczej że za długa 2ka. Przecież nawet 2,4 poniżej 3000obr. nie przyspiesza za chętnie. W miescie masz tak niemal na każdym zakręcie. Jak pisałem wyżej po skróceniu FD auto odpycha się zdecydowanie lepiej. Ale jasne, że nie każdemu może pasować tak sportowo zestrojona skrzynia.


  • 0

#6 wrona

wrona
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:2004
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:23, 07.06.2015

Koledzy, jakie są realne koszty takiego moda ? 


Użytkownik wrona edytował ten post 15:26, 07.06.2015

  • 0

#7 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:20, 07.06.2015

Skrzynia 400-450zł + robota od 600 do 1000zł zależnie od machera.

To nie mało ale z przełożeniem z CTR FN2 masz koszt samej skrzyni w granicach 1000zl


  • 0

#8 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:35, 07.06.2015

Jesteś pewien że wałki są identyczne?


  • 0

#9 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:31, 07.06.2015

100% Plug&Play :)


  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:28, 07.06.2015

@Wlodar, powiedziałbym raczej że za długa 2ka. Przecież nawet 2,4 poniżej 3000obr. nie przyspiesza za chętnie. .

Nie wiem czego oczekujesz ale w 2.4 od 2000 tyś dobrze się zbiera jak na wolnossący silnik.Fakt mam kolektor i reflash

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:34, 07.06.2015

  • 0
                       

#11 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:16, 08.06.2015

W czystej serii te 30NM więcej nie robi znaczącej różnicy, ale u Ciebie może być pewna poprawa choć d**y nie urywa.

To są silniki wysokoobrotowe i tego nic nie zmieni... może krótsza skrzynia  :vtec: 


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:06, 08.06.2015

Nie robi róźnicy? chodzi ci o 2.0 a 2.4?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:06, 08.06.2015

  • 0
                       

#13 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:00, 08.06.2015

Nie robi znaczącej różnicy :)

Oczywiście, 2.0 do 2,4 i nie chciej twierdzić, że jest między nimi duża różnica.

Mam skrzynie z typka w 2.0 więc porównanie czysto silnikowe.


  • 0

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:49, 08.06.2015

zgadza się... dużej nie ma ...właśnie taka ....30 Nm i 35 KM  i  najbardziej odczuwalna od 2000 tyś obr. :-)  Trudno pomylić jak się wsiądzie za fajerę

Zgadzam się ...zawsze warto jeśli można coś poprawić.


Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:51, 08.06.2015

  • 0
                       

#15 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:00, 08.06.2015

Pewnie, nie pomylisz 2.0 z 2,4.

A wracając do moda uwierz mi, że krótsze FD robi grubą robotę. Polecam więc, zwłaszcza jak ktoś śmiga dużo po mieście.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq