Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

"Siedzi" tył w Tourerze - jak podnieść? Sprężyny nie pomogły

VII tył tourer siedzi sprężyny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#91 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:19, 28.02.2018

ten bilstein jest jakas regulacji sily tlumienia?

czemu myslisz ze na nim nie bedzie piingponga? to nie jest wina sprezyny?


  • 0

#92 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:52, 28.02.2018

Tarjei86, który wahacz w kombi należy wymienić by mieć możliwość ustawienia kąta pochylenia kół tylnej osi? Z tego co się orientuję w sedanach wymienia się górny poprzeczny ale w kombiaczach jest chyba odwrotnie - czyli wahacz poprzeczny dolny, czy tak?

 

Dokładnie tak, dolny poprzeczny. Trzeba przerobić mocowanie poziomowania xenonów, ale dla ogarniętego mechanika do zrobienia. Chyba, że nie masz poziomowania - to problemu nie ma w ogóle ;)


ten bilstein jest jakas regulacji sily tlumienia?

czemu myslisz ze na nim nie bedzie piingponga? to nie jest wina sprezyny?

 

W Bilsteinie B6 i B8 nie ma regulacji żadnych. Można natomiast - z tego co kojarzę - serwisować amory, czyli zmiana oleju, ew. utwardzenie lub zmiękczenie za jego pomocą.

Natomiast - B6 raczej nie nadaje się do niższych sprężyn. Do tego jest B8.


  • 0

#93 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:52, 28.02.2018

Dzięki


  • 0

#94 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:01, 28.02.2018


W de uzyskałem informacje, ze można spokojnie do sprężyny -30 mm zakładać b6. Są twardsze od seryjnych o około 10-15% i to ponoć ma fajnie współgrać z twardzszymi sprężynami.
Natomiast odpowiedź z polskiej dystrybucji brzmiała negatywnie

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#95 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:34, 09.03.2018

Panowie, prośba o pilną pomoc. Może nie trafiłem z pytaniem do tego tematu ale nie chce zaczynać nowego wątku. Mam możliwość kupienia zawieszenia gwintowanego, ale z racji iż kompletnie się na tym nie znam, nie wiem czy:
1. To co jest na zdjęciach to jest wszystko co jest mi potrzebne do montażu zawieszenia?
2. Czy to zawieszenie w ogóle podejdzie do wersji CM1?7211ed21d02211e325089b561db27d59.jpgc4e494b98332e5f2e9714c997f0d6229.jpgc74e0995bb37c56c0d3056f17b39b427.jpg

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#96 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:04, 09.03.2018

z tyłu amorki są osobno niż sprężyny


  • 0

#97 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:57, 09.03.2018

To jest do sedana

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#98 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:08, 09.03.2018

To jest do sedana

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Nie prawda.

Sprężyna została tylko włożona na amora - zwróć uwagę, ze nie ma tam, żadnego talerzyka ani gwintu na tylnym długim amortyzatorze.

Wg. mnie brakuje jednak regulacji pod sprężynę tylną.

 

Sprawdź numery w katalogu H&R czy pasują do tourera.


  • 0

#99 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:50, 09.03.2018

https://hrsprings.pl...-1-pi-3429.html

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#100 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:43, 09.03.2018

Nie prawda.

Sprężyna została tylko włożona na amora - zwróć uwagę, ze nie ma tam, żadnego talerzyka ani gwintu na tylnym długim amortyzatorze.

Wg. mnie brakuje jednak regulacji pod sprężynę tylną.

 

Sprawdź numery w katalogu H&R czy pasują do tourera.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi.  Spróbuję zadzwonić do importera  lub kogoś kto tym handluję i dopytam się czy ten zestaw jest komplety i czy w razie jakichkolwiek braków można dokupić brakujące części.


Użytkownik otf82 edytował ten post 13:45, 09.03.2018

  • 0

#101 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:25, 13.03.2018

Chłopaki, u mnie temat obniżenia auta zakończył się jednak na zakupieniu sprężyn H&R, które chciałbym założyć przy okazji zmiany opon na letnie. Czy przy wymianie sprężyn warto wymienić coś jeszcze? Na coś zwrócić szczególną uwagę? - pomijam tu kwestię geometrii. 


  • 0

#102 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:13, 13.03.2018

Jeśli duży przebieg to warto sprawdzić wszystkie gumy między sprężyną/amorem/nadwoziem bo i tak musisz wszystko na części rozebrać

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#103 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:12, 20.03.2018

Jeśli duży przebieg to warto sprawdzić wszystkie gumy między sprężyną/amorem/nadwoziem bo i tak musisz wszystko na części rozebrać

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

W ramach ostrożności warto też się przyjrzeć w jakim stanie są nasze śruby, które trzeba poodkręcać chcąc wymienić sprężyny. U mnie na przykład, zerwaniu uległ łeb śruby, która mocuje tylny wahach dolny do zwrotnicy. No i pojawił się problem, gdyż w naszym ASO czas oczekiwania na ową śrubę wyniósł 3 tygodnie!!!, dużo lepiej w Haparts - 4 dni. I tu wielkie podziękowania dla kolegi Tomazi78, któremu przy niedzieli chciało się takich śrub poszukać w swoich zasobach, dzięki czemu auto nie będzie zblokowane u mechanika przez kolejny tydzień. Jeszcze raz wielkie dzięki.    


  • 0

#104 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:43, 20.03.2018

I tu wielkie podziękowania dla kolegi Tomazi78, któremu przy niedzieli chciało się takich śrub poszukać w swoich zasobach, dzięki czemu auto nie będzie zblokowane u mechanika przez kolejny tydzień. Jeszcze raz wielkie dzięki.


:B


  • 0

#105 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:11, 20.03.2018

Może to dziwnie zabrzmi, ale mając z tyłu zamontowane lpg i hak lub tylko lpg, dla zrównoważenia sił nacisku może pomoże posiadanie w baku conajmniej pół, lub trzy czwarte zbiornika benzyny? Wtedy być może auto jest równiej obciążone i przód tak nie podnosi się wysoko.
Gdzie w tourerze i w sedanie znajduje się bak paliwa, w środku podwozia?
Ile macie zawsze z reguły benzyny w zbiorniku, pół, ponad czy może ledwo jedną czwartą która podchodzi już pod lampę rezerwy?
To jest też trochę kilogramów przyjmując, że litr pb waży 0.77 kilograma, utrzymując przeciętną wagę 30 kilogramów z 40 litrów pb też mamy obciążenie, bez niego jednak też jest inna waga auta.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tył, tourer, siedzi, sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq