Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

"Siedzi" tył w Tourerze - jak podnieść? Sprężyny nie pomogły

VII tył tourer siedzi sprężyny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#76 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 16:22, 25.02.2018

Ale w codziennej jezdzie nawet po miescie, tez czuc roznice, a zwlaszcza na zakrętach. Tyl trzyma sie sztywno i nie 'plywa' tak.

Zgadza się.

Dlatego teraz nawet nie przyszłoby mi do głowy żeby obniżać i utwardzać tylko przód.
Ponadto nie wiadomo jak takie połączenie - krótsze + seryjne sprężyny - może wpłynąć na prowadzenie i zachowanie samochodu na drodze.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#77 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:06, 26.02.2018

Dzięki za rady. W takim razie obniżę całe auto ale najpierw muszę dozbierać trochę kasy. 


  • 0

#78 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:19, 26.02.2018

Z tymi camberami bym nie przesadzał. W tym chwili na forum chyba tylko jedną albo 2 osoby z takimi jeżdżą.
Ja osobiście na sprężynach APEX'a jeżdżę już prawie drugi rok i po dobrym ustawieniu geometrii nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego ścinania opon.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#79 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:46, 26.02.2018

 

Z tymi camberami bym nie przesadzał. W tym chwili na forum chyba tylko jedną albo 2 osoby z takimi jeżdżą.
Ja osobiście na sprężynach APEX'a jeżdżę już prawie drugi rok i po dobrym ustawieniu geometrii nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego ścinania opon.

 

Camber to nie tylko kwestia ścierania opon, bo to w dużej mierze zależy od modelu opon.... Natomiast samo prowadzenie jest diametralnie różne po obniżeniu i "z" lub "bez" możliwości ustawienia pochylenia. Może i niektórym pasuje wizualnie, że tylne koła są pod kątem, nad którym nie panujemy... ale taki samochód inaczej się prowadzi niż w chwili, kiedy te koła mają kąt właściwy, dobrze dopasowany do reszty. Dlatego warto wydać te 400-500 zł i mieć ustawione jak trzeba.


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 12:47, 26.02.2018

  • 0

#80 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:55, 26.02.2018

Nie mam i na razie nie przymierzam się do wymiany, ale chętnie porównałbym - bez i z camberami ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#81 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:02, 27.02.2018

Z tymi camberami bym nie przesadzał. W tym chwili na forum chyba tylko jedną albo 2 osoby z takimi jeżdżą.
Ja osobiście na sprężynach APEX'a jeżdżę już prawie drugi rok i po dobrym ustawieniu geometrii nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego ścinania opon.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Możesz napisać jakieś wrażenia o Apexach? Jak z twardością, rowno siedzi?
  • 0

#82 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:24, 27.02.2018

Camber ...Dlatego warto wydać te 400-500 zł i mieć ustawione jak trzeba.

Nie mam tylko ze względów finansowych, bo na logikę to powinny być. Brak camberów na ten moment nie przynosi jakiś negatywnych i niedopuszczalnych efektów, więc też nie zakładałem


  • 0

#83 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:59, 27.02.2018

Możesz napisać jakieś wrażenia o Apexach? Jak z twardością, rowno siedzi?

Podpinam się pod pytanie.


  • 0

#84 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:22, 27.02.2018

Jeśli chodzi o Apexy to nie narzekam, jest twardziej niż na serii, ale nie aż tak bardzo - niestety nie mam referencji do innych sprężyn.

Spokojnie można sporo załadować do kufra i nie siadają tak bardzo jak seria.

A przy dobrze ustawionej geometrii w szybkich zakrętach trzyma się jak na szynach.

 

Z minusów - przy seryjnych amorach, które mają ok. 165k przebiegu - po przejeździe przez większe poprzeczne garby odczuwalny jest tzw. efekt pingponga - amortyzator ma problem z tłumieniem - dla tego prawdopodobnie niedługo będę montował coś nowego, może Koni, może Bilstein.


  • 0

#85 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:43, 27.02.2018

Mogę tylko od siebie dodać, że jeśli planujesz komplet amorów to tylko bilstein. Koni nie ma w ofercie tourera.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#86 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:53, 27.02.2018

Mogę tylko od siebie dodać, że jeśli planujesz komplet amorów to tylko bilstein. Koni nie ma w ofercie tourera.

 

To w zasadzie zostaje kwestia wyboru pomiędzy B6 i B8.


  • 0

#87 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:01, 27.02.2018

Tak.
Pozostaje zabawa w dorobienie mocowania pod ksenon, ale to już pikuś :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#88 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:15, 28.02.2018

Nie mam tylko ze względów finansowych, bo na logikę to powinny być. Brak camberów na ten moment nie przynosi jakiś negatywnych i niedopuszczalnych efektów, więc też nie zakładałem

 

Wiadomo - nie chodzi mi o niedopuszczalne ustawienia ;) jeśli samochód nie leży na glebie totalnej - będzie jeździł. Może nawet oponom nic nie będzie ;) 

Natomiast miałem możliwość sprawdzenia jak jeździ samochód po obniżeniu bez cambera i z camberem. Oczywiście po geometrii. Dla mnie różnica jest spora. No ale każdy czuje wg swojej miary. Ja różnicę czułem, dlatego nie żałuję ani złotówki wydanej na ten wynalazek. I mogę śmiało polecić. Ostatnio było u mnie dwóch chłopaków na reflashu - obaj z sedanami, jeden na glebie, drugi seria  - śmiesznie do wyglądało, gdy nawet na serii chłopak miał większy negatyw niż ja obecnie na glebie ;)


  • 0

#89 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:24, 28.02.2018

Wiadomo - nie chodzi mi o niedopuszczalne ustawienia ;) jeśli samochód nie leży na glebie totalnej - będzie jeździł. Może nawet oponom nic nie będzie ;)

Natomiast miałem możliwość sprawdzenia jak jeździ samochód po obniżeniu bez cambera i z camberem. Oczywiście po geometrii. Dla mnie różnica jest spora. No ale każdy czuje wg swojej miary. Ja różnicę czułem, dlatego nie żałuję ani złotówki wydanej na ten wynalazek. I mogę śmiało polecić. Ostatnio było u mnie dwóch chłopaków na reflashu - obaj z sedanami, jeden na glebie, drugi seria  - śmiesznie do wyglądało, gdy nawet na serii chłopak miał większy negatyw niż ja obecnie na glebie ;)

 

Tarjei86, który wahacz w kombi należy wymienić by mieć możliwość ustawienia kąta pochylenia kół tylnej osi? Z tego co się orientuję w sedanach wymienia się górny poprzeczny ale w kombiaczach jest chyba odwrotnie - czyli wahacz poprzeczny dolny, czy tak?


  • 0

#90 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:18, 28.02.2018

Tak

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tył, tourer, siedzi, sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq