Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy powyżej 120km/h


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#31 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:54, 20.01.2010

No nie zgodze sie. Ja toczylem po sciagnieciu i bily. Po przetoczeniu na samochodzie nie bija. Jak sie to zrobi na aucie to sie niweluje ewentualne krzywe piasty.

Owszem, ale tym samym toczy się tarcze w taki sposób, że tracą prawidłowe parametry, bo ich grubość nie jest na całym obwodzie identyczna, staje się więc podatna na pęknięcia.
Jak się ma krzywie piasty to lepiej nimi się zająć a nie stosować półśrodki i uzdatniać do nich tarcze. A jak przyjdzie kupić nowe tarcze to co? Też dać na dzień dobry do toczenia na samochodzie, żeby nie biły? Bez sensu...
Inna sprawa, że efekty toczenia na samochodzie i po ściągnięciu mogą wydawać się inne wskutek niedbałego montażu. Po toczeniu można po prostu źle założyć tarczę (np. nie oczyścić piasty przed montażem pozostawiając na niej kawałki korozji itp).

pzd
  • 0

#32 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:00, 20.01.2010

Scyzor dobrze gada, jaki sens toczyć tarcze jak powodem bicia sa piasty?
Dokładnie to zostało na forum w osobnym temacie na kilkunastu stronach udowodnione, że jeśli pojawia się bicie, należy sprawdzić bicie piast, i je wymienić. Pozostałe metody to półśrodki i pomagają na kilka tys km.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#33 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 20.01.2010

Scyzor dobrze gada, jaki sens toczyć tarcze jak powodem bicia sa piasty?
Dokładnie to zostało na forum w osobnym temacie na kilkunastu stronach udowodnione, że jeśli pojawia się bicie, należy sprawdzić bicie piast, i je wymienić. Pozostałe metody to półśrodki i pomagają na kilka tys km.



No dobrze rozumiem,ale w moim przypadku to chyba wina tylko krzywych tarcz.Przed wymianą poprzednie tarcze były totalnie zmasakrowane i nie było czuc najmniejszych drgań na kierownicy podczas hamowania.Były to tarcze oryginalne,jeszcze fabryczne dotrzymały do przebiegu 170 tys/km.Zaraz po zmianie na ATE(tarcze i klocki)wszystko było ok ale po około 3 tys.zaczeło bić.Dla pewnosci zamierzam sprawdzić miernikiem także piasty.Czekam na widomosc od znajomego mechanika jak skombinuje takie urządzonko.Dziekuje za wszelkie sugestie.Pozdrawiam :-)
  • 0

#34 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:27, 20.01.2010

Przetaczanie ich na samochodzie daje taki sam efekt jak robota tokarza.Jest tylko droższe.


No nie zgodze sie. Ja toczylem po sciagnieciu i bily. Po przetoczeniu na samochodzie nie bija. Jak sie to zrobi na aucie to sie niweluje ewentualne krzywe piasty.

Bo widocznie marnemu tokarzowi dałeś.A niwelowanie krzywej piasty nic nie daje.tarcza która nie ma tej samej grubości na całym obwodzie bardzo szybko zwichruje się na nowo
  • 0

#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:21, 01.04.2010

Ja też mam drgania na kierownicy tak od ok. 120 z tym, że nie nasilaja sie przy hamowaniu, po zmianie na opny letnie i alu dużo sie poprawiło ale dalej lekkie drgania są, dodatkowo auto ściąga troszke w prawo i tu moje zasadnicze pytanie... Czy przyczyną drgań może być zła geometria? Przeczytałem całą historie z piastami lecz u mnie nie nasilaja sie drgania przy hamowaniu i widać znaczną poprawę po zmienie na letnie lecz nie dokonca jest ok.

Jakies propozycje? może faktycznie tarcze są krzywe...? a może to kwestia geometrii?

Dzięki i pozdrawiam :)
  • 0

#36 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:42, 01.04.2010

kargol1 moze zle ci wywazyli kola lub masz luzy w zawiasie raczej na pewno jesli do tego sciaga (ewentualnie opony sa do wymiany sprawdz czy nie masz wybrzuszen i czy sa rowno zdarte ) w moim przypadku czuc bylo drgania przy przyspieszaniu od 100 < wymienilem drazki kierownicze i jest ok
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#37 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:59, 01.04.2010

Może byc też przegub wewnętrzny - ja tak mam...ale nie kraczę ;)
Dodam, że u mnie geometria jest lux, a opony wyważali chyba z pół godziny, jest lepiej niż po serwisie.
Wiem na bank, że oba przeguby siedzą, bardziej ten na dłuższej osi. I oczywiście boję się myślec ile to kosztuje...
  • 0

#38 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:04, 02.04.2010

No tylko w tym rzecz że luzów nie ma. I dodam że przy przyspieszaniu słabiej drga, bardziej jak sie jedzie równą predkością.
Co do opon to są one troszeczke na brzegach bardziej podebrane i to chyba właśnie wina kiepskiej geometrii:(

Jeszcze takie pytanie czy drążki kierownicze mogą sie dać przestawiać ręką z mała siłą, czy raczej powinny ciężko chodzić.
Chodzi o gałke oczywiscie nie o gwint:)

Dzięki i pozdrawiam:)
  • 0

#39 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:42, 02.04.2010

Gałki sworzni chodzą ciężko
  • 0

#40 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:04, 02.04.2010

Czyli raczej tak łatwo nie da sie nimi ruszać... To może tam jest przyczyna tych drgań?
  • 0

#41 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:56, 19.04.2010

chyba się przyłączę do tematu. Również mam drgania kierownicy powyżej 120 km/h.
Generalnie nie ma znaczenia jakie koła na zimowych to było i na letnich również.
Przy letnich na alu mam nowe opony, zrobiłem geometrię, zmieniłem tarcze, wymieniałem przeguby i nic.
Ostatnie moje teorie to drążki kierownicze ale za nim to zrobię to chciałem jechać na wyważanie na samochodzie bo to zawsze taniej. Mam jeszcze dodatkowy objaw - przy 150 - 160 tak jakby coś sie obijało w przednim zawieszeniu.
  • 0

#42 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:12, 19.04.2010

Ja miałem podobnie i u mnie przyczyną były lekko poluzowane sruby łączące wahacz dolny z drążkiem reakcyjnym idącym do zderzaka, wyszło to tylko na szarpakach. Po dokręceniu jak ręką odjał.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#43 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 13.05.2010

Witam Wszystkich,postanowiłem odgrzać temat drgań na kierownicy.Więc po kolei...Jestem po zmianie nowych tarcz hamulcowych przednich i klocków,zostało zmierzone bicie piast i jedna okazała się krzywa(wymieniłem na uzywaną za 200zł,zamiennik nie występuje cena w serwisie ponad 600zł/szt.)I mam nadzieje że problem wichrowania tarcz został wyeliminowany.Pozostał jeszcze jeden problem...bicie na kierownicy podczas jazdy z prędkością około 120km/h.Wraz z moim kolegą mechanikiem przyjrzeliśmy sie poważnie przedniemu zawieszeniu,wyginalismy na wszystkie strony i okazały sie że są niewielkie luzy na końcówkach drązków na tulejach stabilizatora i sworznie wahacza dolnego.Zawieszenie naprawione prawie na oryginalnych częściach(prócz końcówek drażków których cena w ASO to ponad 300zł/szt.)Na samochodzie są nowe opony Toyo PCF1 felgi aluminiowe wyważone na 100%,zbieznośc ustawiona na laserowym sprzęcie.Te wymiany troche polepszyły komfort jazdy,ale drgania na kierownicy pozostają.Nie wiem co jeszcze można sprawdzić,macie jakieś pomysły.na samochód wydałem ponad 3 tys w ciagu zaledwie 2 miesięcy a poprawy nie ma.Pomóżcie. :-| :-|
  • 0

#44 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 13.05.2010

a sproboj moze z innym kompetem kol pozycz od kogos i zobacz czy jest lepiej czy gorzej ja bym obstawial kola jesli zawieche wymieniles :roll:
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#45 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:20, 13.05.2010

Czy te drgania występują jak koła są rozgrzane-tzn zrobiłeś kilka km,czy auto trochę stało i od razu jedziesz i osiągasz 120 km/h? Czy bez znaczenia.Jeżeli zawieszenie masz sprawne to też obstawiam opony mimo,że nowe (a może nowe tylko trochę leżały)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq