Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy powyżej 120km/h


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#46 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 13.05.2010

Z tymi drganiami to jest różnie właśnie.Raz drga mocniej raz słabiej.Jak jade do pracy rano około 120km/h jest dobrze nie drga tak mocno,drugim razem drga tak że chce wyrwać kieownice z rąk :-( To nie opony,są nowe podczas wyważania nic nie widać żeby były złe i jezdżąc na zimówkach które też wyważałem kilka razy było tak samo.Czy zimne czy rozgrzane nie ma to znaczenia.Wyczytałem na forum ze moga to byc półosie??Tylko jak to sprawdzić która ewentualnie nadaje się do wymiany :?:
  • 0

#47 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:43, 27.05.2010

tez sie wpisze, bo mam podobnie kupilem nowiutkie alusy, nowe opony. Zalozylem pierscienie centrujace na piaste.Jak jade ok 120 lub lekko powyzej drgania sa, tylko problem w tym ,ze nie na kazdym asfalcie.Np. na autobanie gladki asfalt nie ma nic delikatne szmery jak grubszy"rzadszy asfalt" to drgania sa. Podczas hamowania tez ale nie zawsze ...obstawiacie wywazenie czy moze akurat pierscienie centrujace sa niezbyt?
  • 0

#48 KANCLERZ111

KANCLERZ111
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:LUBIN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 28.05.2010

A ja wam radzę sprawdzić sworznie wachacza dolnego z obydwu stron. Ja miałem wybity lewy, nawet nie wiedzialem, drgala kierownica mocno i ciężej chodziła aż w końcu się ułamał i urwało się koło... Naprawa to 60zł z dwóch stron za sworznie robocizna- samemu. Teraz po zrobieniu kierownica chodzi lżej i mniej drga, reszta to krzywe stalówki badź niewyważone:)
  • 0

#49 grycan

grycan
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 10.06.2013

witam!!!mam problem.mam accorda z 2003, 2.0 benzynka.na zimowych oponach kierwonica nie drgała.po zamianie na letnie nowe opony fulda ecocontrol pojawiły sie drgania zarówno przy hamowaniu jak i przy predkosci okolo 100km/h.kola byly 4 razy wywazane i sa ok.co mam robic?
  • 0
grycan

#50 luki0906

luki0906
  • Forumowicz
  • 153 postów
  • Skąd:Kepno
  • Silnik:2,2
  • Wersja:es
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:28, 11.06.2013

a felgi z oponami wywazone?
  • 0

#51 grycan

grycan
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:47, 13.06.2013

tak!!!!auto kupilem na alu a opony zimowe były.wszystko bylo ok.po zmianie na letnie fuldy zaczęło sie bicie.wywazane bylo kilka razy i u roznych wulkanizatorow.i idealnie.a mimo wszystko bije.poradźcie coś bo juz nie wiem.zawieszenie sprawdzane i ok.geometria tak samo hamulce tez.
  • 0
grycan

#52 PIOTR 8888

PIOTR 8888
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 14.07.2013

witam koledzy. w moim accordzie zaczyna bic od 110km chociaz NIE ZAWSZE!CZASAMI BIJE CZASAMI NIE! przekladalem kola z tylu na przod i wywazalem ale dalej to samo..kuzyn ma to samo w swoim accordzie..i zastanawiamy sie czy to nie wina tego ze w prawym kole cos dosyc mocno puka u mnie i u niego tez i to ten sam dzwiek..jak by cos luzne bylo..moze to byc od luzu jakiegos?
  • 0

#53 Bartosz1989

Bartosz1989
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 12.03.2014

Mam podobny problem. Kierownica drga przy prędkości powyżej 110 km/h. Zawieszenie zrobione, geometria zrobiona, nie ma zadnych luzów, wymienione łożyska, tarcze, klocki , koła proste i wyważone. Sam nie wiem za co sie brać i gdzie szukać przyczyny. Mam wrazenie jakby cały przód smochodu wpadał w drgania a nie sama kierownica.


  • 0

#54 DykuS17

DykuS17
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Tarnów-OKOLICE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 15.10.2014

Bicie w accordzie VII to temat rzeka !! sam się o tym przekonałem na przestrzeni 5 lat użytkowania, zawieszenie mam sprawne - nic nie stuka itd. bicie zaczyna się w zależności od asfaltu w zakresie od 90 km przy 140 się zmniejsza lecz nie znika! Po wymianie opon na nowe - czy to zimowe czy letnie bicie ustaje na około 1500 km. Nie mam już pojęcia co może być przyczyną obstawiam że ten typ tak ma. Ostatnio odczuwam tak jakby dziwnie tył podskakiwał i muszę zmierzyć bicie na piastach - tego jeszcze nie robiłem. Dodam że w przydaku felg 16, 17 i 18 dzieje się tak samo ... nawet jak kupiłem 18 tki z gumami używanymi to przez 1500 km nie było bicia a później się zaczyna. Opony nie wyglądają na zząbkowane. Zmiana ciśnienia w zakresie od 1.8 do 3.0 pomaga na około 20 km i ponownie jest to samo. 

PS. To bicie jest mega wkurzające - wiele razy myślałem o sprzedaży auta z tego powodu - ale accord VII po prostu się nie psuje i szkoda pchać się w niemca. Szwagier ma mazde 6 2009 rok 2.5 benzyna i też ma bicie od 120 - felgi 18 momo - opony Vederstein - sztuka 760zł ... chyba japonia tak ma


Użytkownik DykuS17 edytował ten post 10:38, 15.10.2014

  • 0
BMW E46 320d --> Hyundai Coupe 2005 --> Accord 2.2 ICTDI
kiedyś będzie Lexus IS250 biały !!

#55 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:23, 16.10.2014

Witam Wszystkich,postanowiłem odgrzać temat drgań na kierownicy.Więc po kolei...Jestem po zmianie nowych tarcz hamulcowych przednich i klocków,zostało zmierzone bicie piast i jedna okazała się krzywa(wymieniłem na uzywaną za 200zł,zamiennik nie występuje cena w serwisie

ponad 600zł/szt.)I mam nadzieje że problem wichrowania tarcz został wyeliminowany.Pozostał jeszcze jeden problem...bicie na kierownicy podczas jazdy z prędkością około 120km/h.Wraz z moim kolegą mechanikiem przyjrzeliśmy sie poważnie przedniemu zawieszeniu,wyginalismy na wszystkie strony i okazały sie że są niewielkie luzy na końcówkach drązków na tulejach stabilizatora i sworznie wahacza dolnego.Zawieszenie naprawione prawie na oryginalnych częściach(prócz końcówek drażków których cena w ASO to ponad 300zł/szt.)Na samochodzie są nowe opony Toyo PCF1 felgi aluminiowe wyważone na 100%,zbieznośc ustawiona na laserowym sprzęcie.Te wymiany troche polepszyły komfort jazdy,ale drgania na kierownicy pozostają.Nie wiem co jeszcze można sprawdzić,macie jakieś pomysły.na samochód wydałem ponad 3 tys w ciagu zaledwie 2 miesięcy a poprawy nie ma.Pomóżcie. :-| :-|

Wyważenie na innej maszynie , najlepiej z testem drogowym.Będzie pewność ,że sama opona nie bije i ma jednorodną sztywność na całym obwodzie.
  • 0
                       

#56 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:02, 28.10.2014

Ja tylko dodam, że w zeszłym roku w moim ep3 miałem nówki opony Hankook 17". Postanowiłem, że dam felgi do renowacji. Po ponownym założeniu na układzie kierowniczym były wyczuwalne wibracje w zakresie 110-120 km/h. DO tematu podchodziły dwa warsztaty i nie udało sie wyeliminować usterki. Na kołach zimowych zupełny spokój. Podejrzewam, że przy ściąganiu opon koledzy za bardzo je poprzeginali, tj. w niektórych miejscach były aż złamane i trzeba było ręcznie wypychać od środka żeby przybrały normalny kształt. Według mnie stalowy oplot w oponie rozwarstwił się i dostawał niewyważenia w pewnym zakresie.

Zwracajcie więc uwagę na to w jaki sposób warsztaty zdejmują wasze opony i nie dajcie sobie wmówić, że "to tylko guma, ułoży się".


  • 0

#57 buczi

buczi
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:57, 28.10.2014

Witam,

ja także mam problem z drganiami od jakiegoś czasu. Brak luzów w zawieszeniu, z przodu i z tyłu wymienione tarcze i klocki (Przód - TRW/TRW, Tył - Ferodo/ABS). Piasty ok, zbieżność samochodu ok. Do 100 km/h w zależności od nawierzchni czuć mrowienie, ale powyżej 120km/h czuć drgania z przodu auta, im lepsza nawierzchnia tym gorzej. Na kolejny ogień prawdopodobnie lecą półośki i sprawdzę poduszki silnika i pod skrzynią biegów.

 

pozdrawiam


Użytkownik buczi edytował ten post 14:16, 31.10.2014

  • 0

#58 maju210

maju210
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 31.10.2014

A sprawdzaliście przeguby wewnętrzne? Na forum było już kilka tematów związanych z drganiami w dziale układ napędowy. U mnie równierz drgania były wyczówanle przy około 100km/h po wymianie przegubu wewnętzrengo wszystko wróciło do normy.


  • 0

#59 scorpion3m

scorpion3m
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:z Kaszub
  • Silnik:2.0
  • Wersja:coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:03, 31.10.2014

Oprócz przegubów wewnętrznych, trzeba sprawdzić jeszcze bicie piast kół, bo ten temat też się przewijał na forum. 


  • 0

#60 buczi

buczi
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:32, 01.11.2014

A jak się maja poloski do bicia? Mam lekki luz na poloskach.
Daje rade sprawdzić przeguby wew i zew, poloski bez wymiany ich?

Pozdro
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq