Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

SWAP hamulców z VIII do VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
110 odpowiedzi w tym temacie

#91 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:52, 04.07.2018

To w takim razie w pełni sprawny układ hamulcowy oczywiście P i T.

Gdy do tego założymy sam oplot na przednią oś to też już będzie lepiej? 

Warto tak się bawić? czy różnica żadna. Bo koszt nie jest wielki.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#92 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:52, 04.07.2018

Jeżeli to do mnie, to uważam, że jeżeli robić oplot to tylko na obie osie - zresztą nie wiem czy da się kupić tylko na jedną oś.


  • 0

#93 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:24, 04.07.2018

To przy sprawnej serii 300mm, jest sens zakładać oplot przód i tył? Będzie jakaś poprawa?


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#94 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:38, 04.07.2018

To przy sprawnej serii 300mm, jest sens zakładać oplot przód i tył? Będzie jakaś poprawa?

Jestem zdania, że jest to jeden z najlepszych modyfikacji do prawie każdego samochodu. I to niezależnie czy planujesz zostać przy seryjnych hamulcach, czy isc grubo w 8 tloczków.

Koszt nie jest stosunkowo wielki (~350 oplot na obie osie, dobry płyn hamulcowy (do VII z VSA polecam ATE SL6) + koszty wymiany) a poprawa w reakcji na naciśniecie pedału jest ogromna. Może oplot nie poprawi od razu wyników hamowania o kilka metrów, ale w moim przypadku dał świetną responsywność pedału, który przestał być gumowy, ale zrobił się przyjemnie sztywny, że kiedy go naciskasz, to wiesz ile siły dozujesz.


  • 0

#95 zizu_91

zizu_91
  • Klubowicz
  • 180 postów
  • Skąd:LZA/RZ
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:215KM 480Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:16, 04.07.2018

czyli takie cos powinno dać rade ;> 

http://allegro.pl/pr...7425040627.html


Użytkownik zizu_91 edytował ten post 21:45, 04.07.2018

  • 0
<p>jest -><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...ko-22-i-ctdi/'>Dołączona grafika</a><-</p>
<p>był: Accord VI 1.8 LS

#96 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:34, 04.07.2018

Może rozwinę, bo wywołałem burzę

Specjalnie napisałem, że pompa jest "za mała" w cudzysłowie - żeby dać do zrozumienia, ze jej wydajność nie est dosłownie za mała, ale mogła by być większa.

I tak, pedał jest odczuwalnie miększy przy dwutłoczku + oplot, w porównaniu do jednotłoczka 300mm + oplot.... - a przynajmniej ja tak miałem. To i tak zdecydowanie najgorzej ma 300m bez oplotu, gdzie pedał jest jak masło w porówaniu do poprzedników.

Żeby być jasno zrozumiałym, seryjna pompa, oplot i 320mm w dwutloczku bez najmniejszego problemu blokuje koła - pedalu nawet nie musze wciskac do polowy. Spokojnie też zatrzymuje ciezkiego tourera nawet wielokrotnie z predkości ponad 200. Modulacja jest wystarczająca, pedał nie jest gumowy, ale potrzebuję większą drogę niż 300mm + oplot.

 

Powierzchnia tłoczków, to nie wszystko i nie decyduje o ilości płynu który jest potrzebny do ich wysunięcia - istotna jest tez "głębokość" ( objetość = powierzchnia * głębokość) i kość kanałów przez które trzeba przepchnąć płyn - generalnie kłania się fizyka i mechanika płynów. Nie znam specyfikacji w zakresie objętości płynu w zacisku jedno i dwutłoczkowym, ale dziele się swoimi obserwacjami. W obu przypadkach zastosowany był ten sam płyn, a układ był poprawnie odpowietrzony.

 

Dzięki za odpowiedź. Szkoda że te 320mm nie było w standardzie. 

Jeśli przyjmiemy takie samo wysunięcie to objętość płynu jest proporcjonalna do powierzchni tłoczka. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 21:35, 04.07.2018

  • 0

#97 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:58, 27.08.2018

Właśnie przymierzałem zaciski i bez dystansu się nie obejdzie felgi 18" 7,5j et 55 takie jak na fotach w moim temacie. Jarzmo zacisku opiera się na ramionach ale wygląda na to że felga przylega juz tak jak ma być do tarczy więc brakuje paru mm.
Może wyjść więcej bo nie opuściłem auta z podnośnika bo bym porysował jarzmo i felgę.

Te felgi mają dość grube ramiona więc jak by były cieńsze to taki zacisk by pasował nawet bez dystansu.

Przy seryjnym zacisku jest 13-15 mam luzu między najbardziej wystającym punktem jarzma.

Ile dystansu zalozyc? piszcie kto ile potrzebował.
  • 0

#98 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:01, 27.08.2018

Ja mam założone 5mm przy OEM felgach Thunder 18"

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#99 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:13, 27.08.2018

Super a masz jakąś fote np. Od góry jak grube są ramiona i ile zostaje miejsca między felga a jarzmem?

Byłbym wdzięczny
  • 0

#100 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:15, 27.08.2018

Na teraz tylko taka. Ale jak wyjdę z psem co cykne lepsza. b9fa58c78ee7b28605bdcd5c5b0d8704.jpg

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#101 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:19, 27.08.2018

Super będę wdzięczny

Już z tego zdj widać że ramiona są podobnej grubości jak u mnie i że miejsca między felga a jarzmem dużo nie zostaje

Btw. Co to za tarcze masz założone ?
  • 0

#102 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:48, 27.08.2018

Black Diamond Grooved 6 z Nissana 350z :)

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#103 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:02, 29.08.2018

Tu masz więcej fotek2be02548f155066f54fa2ae2b15f94e2.jpg043f9cbf4bb5cc175f9a46231a38fcc4.jpg125b97f7b82ec7e7245c06d96a1c4e43.jpg

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#104 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:12, 25.02.2019

Cześć.

Orientujecie się może jaką średnicę maja tłoczki w zaciskach w VIII typeS? W katalogach jest info 2x 38mm, jednakże na zdjęciach takich zacisków widać jakby jeden tłok był większy a drugi mniejszy - czy tak jest?  


  • 0

#105 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:39, 25.02.2019

Są to błędne informacje że dwa są takie same.

Wygląda to następująco:

Ø1/Ø2 38/43 mm mm


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq