Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

SWAP hamulców z VIII do VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
110 odpowiedzi w tym temacie

#76 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:14, 01.07.2018

Napewno 17 cali od polifta type S
  • 0

#77 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:17, 01.07.2018

Ogólnie to minimum 17cali. Duże znaczenie ma kształt ramion. Nie wiem czy ktokolwiek robił jakąś listę. Trzeba samemu weryfikować raczej.

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#78 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:22, 01.07.2018

Dlatego zaciski same dwutloczkowe maja dobra cenę nawet TRW czy Brembo, bo dostanie jarzm to trudna sztuka. A cena w serwisie przewyższa zakup zacisków.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#79 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:07, 02.07.2018

Dokladnie, co z zaciskow jak nie ma jarzm :)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#80 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:09, 02.07.2018

Może czas zorganizować się i zrobić jarzma na Cnc :)

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#81 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:10, 02.07.2018

Myślę że jak dobrać odpowiedni materiał to będzie tak jak z adapterami pod inne zaciski. Odlewanie jest chyba tańsze i bardziej praktyczne w produkcji masowej.

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#82 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:50, 02.07.2018

 

tu spokojnie 300mm styka do normalnej jazdy

 

Mam odmienne zdanie... ale każdy ma inaczej ;)

 

 

2.4 to nie jest jakiś wyczynowy

 

Wszystko zależy jak kto używa auta ;)


  • 0

#83 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:59, 03.07.2018

45018-TL0-G50 prawe jarzmo
45019-TL0-G50 lewe jarzmo


Występują osobno. Wysłałem kilka zapytań do kolegów z Japonii.

Ogólnie warto zainteresować się tylnymi hamulcami... Dużo ludzi wkłada najtańsze G na tylną oś czy ma zapieczone tylne zaciski, 10 letni płyn hamulcowy itd, a potem marudzenie że przednie tarcze hamulcowe się wykrzywiaja i ogólnie że hamulce są słabe.... Także warto zajrzeć do tylnej osi, a potem dopiero oceniać ich skuteczność. Nie twierdzę że są super nawet przy 300mm na przodzie bo VII to ciężkie auto. Ale można samemu wiele poprawić nawet na serii.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#84 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:19, 03.07.2018

W haparts powiedzieli ze osobno brak.
Calosc jarzmo i zacisk 2800zl
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#85 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:57, 03.07.2018

Zgadzam się.
Owszem Accord ciężki, ale dobre 300mm z przodu z przewodami w oplocie na obu osiach naprawdę swietnie da radę do codziennej jazdy - pod warunkiem że wszystko sprawne.
Pedał dawał świetną responsywnosc i był nadzwyczaj przewidywalny - spokojnie można było wyczuć moment w którym zacznie tracić przyczepność i dozować w miarę potrzeby.

Jako że wyszedłem ponad seryjne moce i potrzeby przeskoczyłem na 320mm w dwutloczku z 8 gena i zestaw na tył z klockami hawks performance.
320mm robi robotę, ale to co ważne nie mam już takiej responsywnosc jak w 300mm, ale to głównie przez "za mala" pojemność pompy hamulcowej w stosunku do wielkości dwutloczków, pedał jest zdecydowanie miekkszy, ale co wazne tył dobrze równoważy moc przednich.

Sended from OnePlus 5T
  • 0

#86 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:09, 04.07.2018

Za 2800 zł to mam taki 4 tłoczek na przód że ho ho ho =) Sam teraz to przerabiam to.moze powiedzieć jak by ktoś chciał koszt tarcz adapterow zaciskow klocków i też mam różne namiary na części , =)
  • 0

#87 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:52, 04.07.2018

Żadnego problemu z przeglądem nie ma. I z pompa również. Mam 4 tłoczki.

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#88 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 14:55, 04.07.2018

Z czystej ciekawości poproszę Cię o rozwinięcie - po przejściu na dwutłoczkowe pedał hamulca schodzi niżej przy max. hamowaniu? Tak wynika z Twojego opisu (...pojemność pompy za mała). 

Z tego co wyczytałem w innym wątku - suma powierzchni tłoczków w zacisku 2 tłokowym jest mniejsza niż niż w jednotłokowym, zatem w zaciskach dwutłoczkowych potrzeba mniej płynu (a nie więcej) aby wysunąć tłok o tę samą długość co w jednotłokowym. 

 

 

Zgadzam się.
Owszem Accord ciężki, ale dobre 300mm z przodu z przewodami w oplocie na obu osiach naprawdę swietnie da radę do codziennej jazdy - pod warunkiem że wszystko sprawne.
Pedał dawał świetną responsywnosc i był nadzwyczaj przewidywalny - spokojnie można było wyczuć moment w którym zacznie tracić przyczepność i dozować w miarę potrzeby.

Jako że wyszedłem ponad seryjne moce i potrzeby przeskoczyłem na 320mm w dwutloczku z 8 gena i zestaw na tył z klockami hawks performance.
320mm robi robotę, ale to co ważne nie mam już takiej responsywnosc jak w 300mm, ale to głównie przez "za mala" pojemność pompy hamulcowej w stosunku do wielkości dwutloczków, pedał jest zdecydowanie miekkszy, ale co wazne tył dobrze równoważy moc przednich.

Sended from OnePlus 5T


  • 0

#89 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:31, 04.07.2018

Zaciski z Genesis w Polsce kosztują około 1800 zł używane i przez około 6 miesięcy pojawiły się jedne n allegro =) najlepszym rozwiązaniem jest zacisk z clio III RS/megane II Rs lub megane Rs 3 . Tarcza z nissana Z350 i klocków hamulcowych pod taki zestaw jest od 130 zł do 800 zł do wyboru i koloru jak i samych tarcz . Bo niestety w przypadku 4 tłoczka z legend klocków jest niezbyt dużo
  • 0

#90 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:00, 04.07.2018

Może rozwinę, bo wywołałem burzę

Specjalnie napisałem, że pompa jest "za mała" w cudzysłowie - żeby dać do zrozumienia, ze jej wydajność nie est dosłownie za mała, ale mogła by być większa.

I tak, pedał jest odczuwalnie miększy przy dwutłoczku + oplot, w porównaniu do jednotłoczka 300mm + oplot.... - a przynajmniej ja tak miałem. To i tak zdecydowanie najgorzej ma 300m bez oplotu, gdzie pedał jest jak masło w porówaniu do poprzedników.

Żeby być jasno zrozumiałym, seryjna pompa, oplot i 320mm w dwutloczku bez najmniejszego problemu blokuje koła - pedalu nawet nie musze wciskac do polowy. Spokojnie też zatrzymuje ciezkiego tourera nawet wielokrotnie z predkości ponad 200. Modulacja jest wystarczająca, pedał nie jest gumowy, ale potrzebuję większą drogę niż 300mm + oplot.

 

Powierzchnia tłoczków, to nie wszystko i nie decyduje o ilości płynu który jest potrzebny do ich wysunięcia - istotna jest tez "głębokość" ( objetość = powierzchnia * głębokość) i kość kanałów przez które trzeba przepchnąć płyn - generalnie kłania się fizyka i mechanika płynów. Nie znam specyfikacji w zakresie objętości płynu w zacisku jedno i dwutłoczkowym, ale dziele się swoimi obserwacjami. W obu przypadkach zastosowany był ten sam płyn, a układ był poprawnie odpowietrzony.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq