Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przegub

VII problem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
397 odpowiedzi w tym temacie

#286 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:56, 04.12.2017

Potwierdzam co napisał Flashmaniac. Wymieniłem wszystkie tuleje wahaczy z przodu na oryginał Honda (OEM) i zero wpływu na wibracje (tzn. dalej pozostały). W moim przypadku niezależne od "przyciskania gazu".

 

Jeśli masz wibracje "zależne od gazu" to na 99% przeguby wewnętrzne.

 

Z mojego "rozkminiania tematu" (a poświęciłem  na to wiele czasu, energii i pieniędzy) to masz dwie opcje: wymiana od razu dwóch przegubów wewnętrznych na OEM (tak większość ASO załatwia temat pewnie żeby klient nie wrócił z reklamacją za "chwilę") lub rozebranie (wyjęcie półosi, zdjęcie opasek, osłon) przegubów, weryfikacja stanu (poszukiwanie wżerów na bieżniach) i wytypowanie który jest powodem.

 

Dodam że w ASO twierdzą że wymieniają obydwa bo nie są w stanie zweryfikować który jest uszkodzony, a wymiana obydwu definitywnie załatwia problem.


  • 0

#287 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:31, 05.12.2017

Telepanie to problem przegubów. Wymiana tulei na wszystkie OEM nie pomogła nawet w 1%. Wymieniałem bo były zużyte i naderwane, a nie z powodu telepania. Telepanie ustało jak zmieniłem półoś prawą (długą) na używkę. Moja stara półoś po regeneracji pracowała dobrze kilka miesięcy, a później już tylko gorzej


  • 1

#288 bartus.b

bartus.b
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:confort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 18:59, 20.12.2017

Wymieniłem polos prawa z dwoma przegubami na zamiennik telepanie ustalo w 50 %. Następnie wymieniłem łącznik polosi na używke od tomazi78 plus moje łożysko bo było w lepszym stanie - telepanie ustalo na 70%. Następnie wymieniłem kompletnie polos lewa od tomazi78 i juz jest ok. Zawieszeniowo jedzie bdb. pozostał inny problem z silnikiem ale to nie ten wątek. Wielkie podziękowania dla tomazi78
P.S. Szukam silnika do 2.0 k20a6 z małym przebiegiem.
  • 0

#289 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:20, 21.12.2017

Wielkie podziękowania dla tomazi78
P.S. Szukam silnika do 2.0 k20a6 z małym przebiegiem.

Super, że pomogło.

 

O silnik zapytaj tutaj:

http://www.accordklu...um/74-k-części/


  • 0

#290 ADIVIO

ADIVIO
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Połaniec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:09, 09.01.2018

A czy ktoś stosował przegub firmy NTY. Macie jakieś opinie o nim lu sugestie. Link poniżej do aukcji allegro:

http://allegro.pl/pr...7118712086.html

 

Pozdrawiam ADIVIO


  • 0

#291 mln

mln
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Warszawa/Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:05, 26.01.2018

A czy ktoś stosował przegub firmy NTY. Macie jakieś opinie o nim lu sugestie. Link poniżej do aukcji allegro:
http://allegro.pl/pr...7118712086.html

Pozdrawiam ADIVIO


Mam nadzieję, że nie jest za późno - kupiłem NTY, zamontowałem i telepało dalej. Przed wymianą telepało przy przyspieszaniu na wyższych prędkościach (powyżej 90km/h), a po zamontowaniu NTY przy niższych (do 80 km/h). Zdjąłem, zamontowałem używkę z anglika i problem rozwiązany. NTY leży w garażu.
  • 0

Jeśli nie oglądasz się, by spojrzeć na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.


#292 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:28, 31.01.2018

A mówiła matula że w Accordize nie będziesz stawiał zamienników przegubów wewnętrznych nad oryginały :-)


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#293 mln

mln
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Warszawa/Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 05.02.2018

A mówiła matula że w Accordize nie będziesz stawiał zamienników przegubów wewnętrznych nad oryginały :-)

 

Przepraszam, już nie będę..

 

;)


  • 0

Jeśli nie oglądasz się, by spojrzeć na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.


#294 Kamilek117

Kamilek117
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 10.04.2018

Łapiesz ręką za półoś i próbujesz poruszyć są ruchem obrotowym . Do przodu i do tyłu , tak jak sie kręca w czasie jazdy. Minimalny luz jest zawsze ale jeśli większy to juz znaczy zużyty. Pytanie co to znaczy minimum? Chyba z 1mm obrotu.


A czy luz na polosi miedzy kolem a silnikiem to norma tak z kilka mm? Czy oznacza ze kwalfikuje sie do wymiany
  • 0

#295 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:36, 10.04.2018

Chodzi Ci o luz mierzony na obwodzie koła, w kierunku obrotu koła ? Czy też luz wzdłużny półosi pociągając i wpychając w kierunku skrzyni ? W jednym i drugim miejscu jakiś występuje i jest normalny do pewnego stopnia.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:36, 10.04.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#296 mlody2v8

mlody2v8
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 27.07.2018

Ja u siebie również mam problem z przegubem wewnętrznym - niewielkie drgania przy przyspieszaniu w okolicach 40 km/h. Powiedzmy, że nie jest to dla mnie na ten moment bardzo uciążliwe (w VII gen miałem ten sam problem, z tym że telepanie były o wiele silniejsze i nie tylko w tym zakresie prędkości).

 

Natomiast bardziej dokuczliwe jest drganie kierownicy przy prędkościach autostradowych niezależnie od obciążenia napędu (ok. 100-130 km/h, >160 km/h). Myślałem, że to kwestia wyważenia opon lecz powoli zaczynam to wykluczać. Opony wyważane w najlepszym serwisie w mieście, kilka dni temu kupiłem nowy zestaw opon (są proste), natomiast drgania dalej pozostały. Felgi również wykluczam, są w idealnym stanie. 

 

Pytanie - czy "telepanie" przy przyspieszaniu a drgania kierownicy przy prędkościach autostradowych to dwa niezależne problemy? Zastanawiam się czy przegub wewnętrzny może być również przyczyną drgania kierownicy, bo "telepania" przy przyspieszaniu to wręcz na pewno.


  • 0

#297 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:23, 28.07.2018

Nie chce wyrokować, czym są spowodowane u Ciebie te drgania, ale 110-130 to na 90% niewyważone opony.

 

Moja historia jest podobna, mam delikatne telepanie budą przy 40 km/h jak jest zimny silnik (jak się nagrzeje to nie mam tego objawu) oraz miałem drgania masujące moje dłonie przy około 120 km/h. Opony nowe, wyważane kilka razy w różnych warsztatach, do felg też nie mam zarzutów - a drgania dalej były. W połowie lipca wybrałem się do Rzeszowa i na autostradzie dostawałem białej gorączki.

Tak się złożyło, że miałem trochę czasu przed powrotem do domu to wpisałem "wyważanie kół z testem drogowym" w google i pojechałem gdzie mnie pierwsze poprowadził.

 

Pościągali mi opony, felgi , posprawdzali zawieszenie, ustawili geometrię (wreszcie ktoś ruszył mi w kilka minut te śruby z tyłu ) , następnie felgi i opony dobrali w takie pary aby były najmniejsze drgania. Wszystkie mieściły się w normie (tak twierdzili mechanicy), ale te z najmniejszymi drganiami dali na przód. Powiedzieli, że Accord jest wymagający pod tym względem ;-) 

 

Mmoże 1 godzina roboty i wracałem z bananem na twarzy, auto jechało jak po stole - no i jeszcze ten wydruk z geometrii całej na zielono. :yesyes

 

Panowie mi proponowali, że jeśli nie pomoże to mogę wrócić na doważanie kół na samochodzie. Jak się okazało nie było takiej potrzeby. Szkoda, że u mnie nie ma tak wyposażonych warsztatów.


Użytkownik modlicha edytował ten post 00:28, 28.07.2018

  • 0

#298 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:27, 28.07.2018

@mlody2v8

 

Jeśli masz drgania kierownicy przy stałej prędkości bez przyśpieszania to masz źle wyważone koła na 99.9999 %

Jedź do kogoś kto ma wyważarkę Hunter albo doważ na aucie i po problemie.

W VII i VIII gen miałem ten sam problem to jest specyficzne dla Accord i Hunter lub doważanie na aucie rozwiązuje problem. Doważanie na aucie -  ja np korzystam z www.autobalans.pl


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 20:28, 28.07.2018

  • 0

#299 mlody2v8

mlody2v8
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 28.07.2018

Dzięki za informację. Dzisiaj byłem w serwisie na wyważaniu z testem drogowym gdzie mają wyważarkę Hunter Road Force GSP9700. Okazało się, że koła były wyważone bardzo dobrze, nic nie korygowali, natomiast test drogowy zweryfikował geometrię opon. Wszystkie opony mieszczą się w normie ale, na przód założyli mi te z mniejszym biciem. Wracając do domu nie odczułem żadnego drżenia kierownicy także przekładka chyba zadziałała.


  • 0

#300 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 01:14, 29.07.2018

Dzięki za informację. Dzisiaj byłem w serwisie na wyważaniu z testem drogowym gdzie mają wyważarkę Hunter Road Force GSP9700. Okazało się, że koła były wyważone bardzo dobrze, nic nie korygowali, natomiast test drogowy zweryfikował geometrię opon. Wszystkie opony mieszczą się w normie ale, na przód założyli mi te z mniejszym biciem. Wracając do domu nie odczułem żadnego drżenia kierownicy także przekładka chyba zadziałała.

Już o tym pisałem i widzę ,że się potwierdza .Nawet jak Hunter pokazuje jeszcze w normie tą siłę odbicia opony to i tak najlepsze warto dać na przód
  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq