Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przegub

VII problem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
397 odpowiedzi w tym temacie

#301 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:40, 29.07.2018

Panowie - czy obsługa Huntera przy wyważaniu z testem drogowym stosuje u Was pięcioramienny docisk do felgi (w miejsce śrub) zamiast docisku centralnego?


  • 0

#302 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:57, 29.07.2018

@pawlik118

 

Gdybyś mnie zapytał o to przed wizytą w warsztacie z Hunterem to bym się przyjrzał - teraz nie pamiętam.

 

Co do drgań - norma dla samochodów osobowych jest 90 Nm, u mnie w Hondzie było 25, 40, 60, 65. Jak były obie opony z 60 i 65 Nm (+jedna z nich nie była dobrze wyważona) to były drgania na kierownicy. Po założeniu 25 i 40 Nm na przód drgania zniknęły. Widocznie dla Hondy jest niższa norma :okularki:.


  • 0

#303 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:38, 29.07.2018

Warto zwrócić uwagę na docisk. W mojej okolicy byłem na dwóch Hunterach - W pierwszym zakładzie (docisk centralny, elastyczny) drgania występowały. Pojechałem na drugiego huntera i po wyważeniu z dociskiem pięcioramiennym drgania niemalże nie wystepowały. Gość twierdził, że test drogowy z rolką wymagaj mocnego zamontowania koła do wyważarki, a można zrobić to tylko przez ten specjalny docisk. 

Inna sprawa - gdybym nie przyłapał gościa na tym że duży kawał smaru wpadł do opony przy jej zakładaniu, to nawet najlepsze wyważanie nic by nie pomogło. 


  • 0

#304 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:34, 16.08.2018

Zamówiłem nowy przegub firmy Driveshaftparts od gościa który nie zdążył wymienić przed sprzedażą auta. Mechanik rozebrał prawą półoś i okazało się, że mam wersję 34 zęby zamiast 32. Prawdopodobnie po "lepieniu" z wykorzystaniem dostępnych części, salon w którym zakupiłem wstawił ośkę od polifta. Nie wiem czy jest to w ogóle możliwe ? Mój rocznik 2005 a na szybkiego teraz u mechanika zamówiłem pasującą na papierze wersję do 2007. 


  • 0

#305 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:40, 16.08.2018

masz rocznik 2005 ...a więc taki przejściowy .może już były takie jak w polifcie ?


  • 0
                       

#306 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:58, 16.08.2018

japancars.ru - tam można sprawdzić. 

Ja mam polifra w benzynie, a na gumach półosi są oznaczenia SEF (SEF-E11 chyba) - co sugeruje że są to ośki z diesla. Ośki są grube. 


  • 0

#307 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 00:38, 17.08.2018

Powoli też mi ręcę opadają z wibrującą kierownicą.... czuje to też na fotelu i całej "budzie"

 

Koła wyważane, poprzekładane 3 kpl. felg/opon itd i nic.

 

Co najlepsze najczęściej dzieje się to gdy biorę samochód po "postoju" kilku godzinnym, między 80 a 120 na godzinę kierownica drży niezależnie czy gaz wciśnięty czy na "luzie" , Jest jakby takie głuche stukanie, jak by np jakiś "kamień" był w oponie, a tak jak napisałem dzieje się tak na wielu felgach i oponach....

 

Po zrobieniu 5/10 kilometrów, objawy jakby się zmniejszały, a czasami nawet i całkowicie zanikną. Ktoś ma jakiś pomysł ? przeguby? podpora półosi ?

 

Co ciekawe, im większe koło tym wibracje większe, między 19 a 17 calową felgą jest przepaść... na 17 chociaż mogę jakoś jeszcze jeździć.

 

Można w jakiś sposób sprawdzić przeguby po zdjęciu koła? czy trzeba wszystko robierać


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#308 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:38, 17.08.2018

Nie chcę robić OT - ostatnio zniwelowełm luz na przekładni (śrubą regulacyjną) - wibracje niemal całkowicie zniknęły. W naszych Accordach na wibracje najprawdopodobniej wpływ ma wiele czynników (przeguby, luzy przekładni, tuleje gumowe, wyważenie kół itp).  


  • 0

#309 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:47, 17.08.2018

Dzięki za informacje, już druga osoba piszę o tej śrubie na przekładni, dużo jest roboty? samemu bez kanału/podnośnika da się to zrobić?

Końcówki i drążki kierownicze też sprawdzane były dwa razy, zero luzów.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#310 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:50, 17.08.2018

Powoli też mi ręcę opadają z wibrującą kierownicą.... czuje to też na fotelu i całej "budzie"

 

Koła wyważane, poprzekładane 3 kpl. felg/opon itd i nic.

 

Co najlepsze najczęściej dzieje się to gdy biorę samochód po "postoju" kilku godzinnym, między 80 a 120 na godzinę kierownica drży niezależnie czy gaz wciśnięty czy na "luzie" , Jest jakby takie głuche stukanie, jak by np jakiś "kamień" był w oponie, a tak jak napisałem dzieje się tak na wielu felgach i oponach....

 

Po zrobieniu 5/10 kilometrów, objawy jakby się zmniejszały, a czasami nawet i całkowicie zanikną. Ktoś ma jakiś pomysł ? przeguby? podpora półosi ?

 

Co ciekawe, im większe koło tym wibracje większe, między 19 a 17 calową felgą jest przepaść... na 17 chociaż mogę jakoś jeszcze jeździć.

 

Można w jakiś sposób sprawdzić przeguby po zdjęciu koła? czy trzeba wszystko robierać

 

Jak próbowałeś różnych felg, opon to zawsze zakładałeś i wyważałeś w tym samym warsztacie ?


  • 0

#311 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:21, 17.08.2018

Właśnie w różnych i nawet u dobrego znajomego w PL, oczywiście koła w DE tak wyważają że zawsze brakuję po 10/15 gram. Nie wiem jak mają te maszyny ustawione że to pokazuje 0.0 :diabelgrin:


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#312 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:44, 17.08.2018

Na nowym prawym przegubie wibracje zdecydowanie mniejsze ale dalej są ! Zmniejszyły się ok. 70-80%. Stary kielich wygląda dobrze ale krzyżak miał ślady zmęczenia. Mechanior sprawdził poduszki silnika - są OK. Ogólnie nie miał więcej pomysłu co może być dalej nie tak. Wariant bolączki od strony skrzyni oraz przeguby zewn. wykluczył. Generalnie jak u lekarza ogólnego dostałem skierowanie do firmy specjalizującej się w autach japońskich w moim mieście - na szczęście (kosztowo) nie do ASO. W weekend zrobię tysiąc km traskę i w tygodniu postaram się podjechać na dalsze konsultacje.


Użytkownik cpu edytował ten post 11:45, 17.08.2018

  • 0

#313 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:03, 17.08.2018

Właśnie w różnych i nawet u dobrego znajomego w PL, oczywiście koła w DE tak wyważają że zawsze brakuję po 10/15 gram. Nie wiem jak mają te maszyny ustawione że to pokazuje 0.0 :diabelgrin:

 

Jak już tyle zrobiłeś to na Twoim miejscu zrobił bym ostatnie podejście i doważył koła na samochodzie.

Ja np robiłem tutaj - http://autobalans.pl/

Mi też ostatnio drżała nawet podłoga i przy doważaniu na samochodzie na KAŻDE koło trzeba było dołożyć od 5 do 20 g. W 99.99% w Accordzie drgania przy stałej prędkości to niewyważone koła. Drgania przy przyśpieszaniu to osobny temat.To już mój drugi Accord i jeśli miałem drgania przy stałej prędkości to ZAWSZE były niewyważone koła i doważanie na ucie rozwiązywało problem.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 12:45, 17.08.2018

  • 0

#314 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:29, 17.08.2018

No własnie są drgania przy stałej prędkości. Nie ma różnicy czy przyśpieszam, czy na "luzie" itp. Zablokuje tempomat, puszczę kierownicę i widać gołym okiem jak się porusza lewo/prawo. W takim razie szukam kolejnego warsztatu z dobrą wyważarką.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#315 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:33, 17.08.2018

Dzięki za informacje, już druga osoba piszę o tej śrubie na przekładni, dużo jest roboty? samemu bez kanału/podnośnika da się to zrobić?

Końcówki i drążki kierownicze też sprawdzane były dwa razy, zero luzów.

trzeba zdjąć lewe koło, i mieć klucz "rowerowy" 40mm. Nam z kluczem zajęło to ok 30min.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq