Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Klima się nie załącza, dziwnie pracuje// Przekaźniki klimy// Czujnik ciśnienia klimatyzacji "zamienniki"

VII klima problem z klima elektryka klimy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
479 odpowiedzi w tym temacie

#286 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:48, 18.08.2017

Hmmm...

Niestety w dalszym ciągu nie widzę ani nie mogę otworzyć tych obrazków. Może ktoś podpowie jaki to jest błąd

Piszesz o tym temacie Usuwanie usterek układu sterującego klimatem (odczyt ew. problemów oraz parametrów działania układu)?
Zdjęcia są już na pewno widoczne - prawdopodobnie korzystasz z internetu za pośrednictwem serwera proxy, który wyświetla Ci starszą wersję tematu...
Oto te zdjęcia:
Diagnoza_HVAC_01.png
Diagnoza_HVAC_02.png
Diagnoza_HVAC_03.png
Diagnoza_HVAC_04.png
Diagnoza_HVAC_05.png
  • 0

#287 dptech

dptech
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:30, 18.08.2017

Dzięki za załącznik!

Wynika z tego że uszkodzony będzie czujnik ciśnienia. Dla pewności pomierzę jeszcze oporności i napięcia.

Na necie dostępne są zamienniki w cenie 50-100zł. Czy te zamienniki nadają się do czegoś, czy może to tylko strata pieniędzy.

Macie w tym temacie jakieś doświadczenia?


  • 0

#288 karibe

karibe
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 07.09.2017

Cześć

 

Dorzucę do wątku swój przypadek. Na wyjeździe wakacyjnym przy upałach oscylujących >35 stopni przy prędkościach autostradowych nagle przestała działać klima. Nacieszyłem się nią raptem 500km. Jako że przede mną było jeszcze 3500km w takich samych warunkach desperacko próbowałem sam coś zdiagnozować a najlepiej naprawić. Dzięki wątkom z forum i szczególnej pomocy telefonicznej Kolegi Sacrum (za co mu bardzo dziękuje) udało mi sprawdzić samodzielnie podstawowe rzeczy takie jak przekaźniki pod maską, rozłączenie termika od sprężarki oraz testy automatyczne elektryki z kombinacji przycisków. Nic to nie dało, a i nie miałem szczęścia do jakiegoś dobrego lokalnego zakładu za granicą.

Sprawa wyjaśniła się dopiero w Lublinie w polecanym tu na forum zakładzie Gostklim, diagnoza: walnięta cewka oraz termik na sprężarce jednocześnie.

Klima już śmiga i mam nadzieje że sytuacja się prędko nie powtórzy, ale 3500km w upałach bez klimy to jednak jest przeżycie;-)


  • 0

#289 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:48, 07.09.2017

częstą przyczyną uszkodzenia cewki (razem z termikiem to wg mnie niemożliwe) jest przegrzanie cewki spowodowane :

1. luzem na łożysku koła pasowego sprężarki (dochodzi do tarcia koła pasowego ze sprzęgłem )

2. wytarcia koła pasowego i (lub) sprzęgiełka (dochodzi do tarcia ze względu na ślizganie się obu tych elementów)

dlatego warto podczas wymiany cewki skontrolować i ew wymienić też koło pasowe i sprzęgiełko i ustawić odpowiednią szczelinę między nimi


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#290 karibe

karibe
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 07.09.2017

częstą przyczyną uszkodzenia cewki (razem z termikiem to wg mnie niemożliwe) jest przegrzanie cewki spowodowane :

1. luzem na łożysku koła pasowego sprężarki (dochodzi do tarcia koła pasowego ze sprzęgłem )

2. wytarcia koła pasowego i (lub) sprzęgiełka (dochodzi do tarcia ze względu na ślizganie się obu tych elementów)

dlatego warto podczas wymiany cewki skontrolować i ew wymienić też koło pasowe i sprzęgiełko i ustawić odpowiednią szczelinę między nimi

 

Szczelina była ustawiana razem  wymianą cewki bo nie było właśnie odpowiedniej odległości. Bezpośrednio przed wyjazdem było też wymieniane łożysko w rolce napinacza, ale to chyba nie powinno być problemem


  • 0

#291 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:32, 09.04.2018

Witam ponownie w dziele z usterkami klimatyzacji :)

 

Po roku walczenia z klimą udało sie przejeździć sezon letni 2017 bez problemu. Klima działa (używałem) do listopada (potem nie odpalałem).

 

W zime odpaliłem nawiew szyby i zuważyłem że kompresor nie wystartował, ale odpuściłem temat. W styczniu przez włączyłem klime żeby zobaczyć czy coś sie poprawiło i o dziwo klima zadziałał. 

 

2 tyg temu chciałem ją uruchomi i do dzisiejszego dnia klima nie żyje :)

 

Objawy są takie że klima nie reaguje w ogóle. Wciskam wszystkie możliwe kombinacje do odpalenia klimy i nic.

Co ciekawe wiatraki nie odpalają, a z tego co pamiętam ( z rocznej walki z klimą) to po wciśnieciu przycisku A/C wiatraki włączały sie mimo że kompresor był uszkodzony albo jak nie było czynnka. Dopiero wyjęcie bezpiecznika powodowało nie odalanie sie wiatraków.

 

Bezpieczniki sprawdzone.

 

W tyg jade sprawdzić czy jest czynnik ale zakładam że to nie to.

Co jeszcze moge sprawdzić sam ?

 

PS zapomniałem dodać że nie działa u mnie diagnostyka. Wciskam przyciski AUTO + OFF i w żadnej konfiguracji nie działa, a trzymałem nawet po kilka minut :)


Użytkownik Vein edytował ten post 08:46, 09.04.2018

  • 0

#292 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:57, 09.04.2018

Przeczytaj ten temat:)


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#293 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:41, 10.04.2018

Przeczytaj ten temat 

To szybkie pytanie i ide studiować temat. Co z elektroniki może paść w układzie ?


  • 0

#294 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6029 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:09, 10.04.2018

Przekaźniki o których pisałem  :diabelgrin:  :diabelgrin: Na początek można je nawet zamienić miejscami. Ale wszystko masz w linku co podałem. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#295 sly1234

sly1234
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 14.05.2018

Witam
Czy w momencie uruchomienia klimatyzacji (załączeniu się kompresora) powinny również zaskoczyć wentylatory?
  • 0

#296 kamil--k5

kamil--k5
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Wola Rusinowska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 14.05.2018

Powinny :)

Jak kojarzę zmieniłeś ori radio na chińskie navi tak ? :)

Mam chyba ten sam problem bo na navi startuje mi kompresor ale nie działają wentylatory , w efekcie klima nie chłodzi nic:/
  • 0

#297 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 07:34, 16.05.2018

Cześć :)
Zwróćcie uwagę, że obaj macie Diesla... do niedawno nie było 'chińczyków' obsługujących te modele (jeśli chodzi o sterowanie klimatyzacją).
Jeden z Kolegów założył jakąś wersję i ma działać, pytanie co Wy kupiliście?

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#298 kamil--k5

kamil--k5
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Wola Rusinowska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:29, 16.05.2018

Witaj Tomasz :)

To radio co ja kupiłem miało być właśnie specjalnie pod diesla. Zamontowałem to w styczniu , jak sprawdzałem to kompresor się załączał , więc myślałem że wszystko jest ok . A tu teraz niespodzianka .

Nie wiem za bardzo co z tym zrobić :/
  • 0

#299 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:38, 16.05.2018

Trzeba byłoby zacząć chyba od sprawdzenia szczelności układu - jeśli tutaj wszystko jest OK, to wtedy raczej przyczyny należy szukać w radiu właśnie...
Najprościej - jeśli masz stare radio, to podłącz je na chwilę i sprawdź, czy wtedy będzie działać OK (nie powinno to zająć zbyt dużo czasu skoro raz już rozbierałeś tunel).
Jeśli tak, to masz sprawę jasną...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#300 kamil--k5

kamil--k5
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Wola Rusinowska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:46, 16.05.2018

Na oryginalnym radiu jest wszystko ok .
Kompresor robi sobie cykle , wentylatory też się załączaja wraz z nim .Klima chłodzi. :)

Problem jest w tym chińskim wynalazku , tam kompresor pracuję bez przerwy , i nie startują wentylatory .

Muszę sprawdzić jak to radio się będzie zachowywać w acco benzynowym.

Może coś trzeba przerobić żeby to działało , tylko co ? :/
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klima, problem z klima, elektryka klimy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq