Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

N/A K20A6, K24A3 wolna dyskusja

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
159 odpowiedzi w tym temacie

#121 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:57, 09.06.2015

Ja nic nie napisałem o strojeniu. 

 

http://www.superstre...ifold-shootout/

 

Tutaj jest bardzo dobre rzeczowe porównanie wszystkich. Zazwyczaj jak ktoś stroi furę to robi przepustnice, wydech, wałki, podnosi odcine i wtedy zaczyna się pole dla kolektorów z k20. 


  • 0

#122 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:01, 28.06.2015

Konkretne pytanko o K20A6.

Rozmyślam o poprawie DOŁU tj. w granicach 1000-3000obr.

Założyłem u siebie skrzynię z K24 z przełożeniem gł  CRV 5,062. Auto faktycznie jest elastyczniejsze, ale czuć to najbardziej dopiero od 3000obr. Poniżej jest to nie wielka różnica w stosunku do skrzyni ARK5 z K20.

W ogóle to jak tak pojeździłem trochę po skróceniu FD, to mi się nasuwają wnioski, czy za kwotę 1200zł jaką na to przeznaczyłem, nie było lepiej coś z kolektorem 4-2-1 i dolotem manewrować :-/

Powiedzcie wobec tego, jak niskim kosztem poprawić dół ?? Chodzi mi o naprawdę najprostsze rozwiązanie.


  • 0

#123 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:11, 28.06.2015

Kolektor wydechowy powinien trochę poprawić dół, ale ogólnie ten silnik jedzie jako-tako dopiero od około 2500-3000rpm.


  • 0

#124 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:31, 28.06.2015

Domyślam się że 4-2-1 odetka go trochę w dole, ale czy to będzie wogóle odczuwalne czy lepiej sobie dać spokój ?

Żebym został dobrze zrozumiany, chcę ten dół poprawić odczuwalnie - jak najniższym kosztem.  Nie fantazjuję o robieniu jakiegoś kota z auta za grosze :)


  • 0

#125 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:12, 01.07.2015

w 2.4 poprawa jest odczuwalna po zamontowaniu 4-2-1 ale w 2.0 nie spodziewał bym się czegoś co odczuwalnie poprawi dół.


  • 0

#126 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:02, 01.07.2015

Z tym, że dół już jest lepszy po skróceniu skrzyni więc nie zaczynam od zera. Póki co kolektor wyd. zdaje się być najlepszym wyjściem. Chyba że jakiś inny element da większy dostęp do momentu w dole. Albo programowo w ECU coś grzebnąć ? Wiem, że świetne rezultaty daje to w grzebniętych K24 i podobno to najprostszy i najtańszy sposób na poprawienie osiągów.
  • 0

#127 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:08, 01.07.2015

reflash fakt poprawia dół ale do 2.0 nikt reflasha nie oferuje


  • 0

#128 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:30, 01.07.2015

W tym zakresie jak ugrasz dosłownie kilka nm to będzie wszystko, a myślę że to nie będzie to czego oczekujesz. Pomyliłeś silniki :D Trzeba było dizla brać :)


  • 0

#129 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:36, 02.07.2015

Daj spokój, diesel to inna charakterystyka. Jakbym chciał go kupić to bym to zrobił, ale to nie dla mnie. Choć faktycznie tam na brak momentu w pełnym zakresie obr. nie można narzekać. Poprawa osiągów to też rzecz banalna.

Do wolnossaków trochę mam ale, za ten kiepski dół właśnie. Dopiero jakieś V6, V8 idą na życzenie.

Tym bardziej jest to irytujące, w erze turbo pierdziawek z pojemnościami 1,0-1,4, które ciągną z płuca i robią z takiego Acco 2,0 buca :dobani:

Chyba sobie dam spokój, bo widzę, że bez większego wkładu to faktycznie wyrzucanie kasy w błoto. A nawet większe dłubanie nie jest miarodajne do wyłożonej kasy.


  • 0

#130 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:41, 02.07.2015

Nie poddawaj sie tak łatwo :)


  • 0

#131 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:57, 02.07.2015

Byłaby kasa to bym walczył, ale priorytety są inne a kasy i tak nie ma :mrgreen:


  • 0

#132 mikew_86

mikew_86
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:WL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:43, 03.07.2015

Jak umiesz dobrze ruszyć to i takie 2.0 osiągnie 8,3 do 100km/h. :) Więc nie taki buc. Poza tym to jest jednostka długowieczna, w zasadzie bezobsługowa w odróżnieniu do downsizegowych wynalazków. Porozmiawiamy za kilka lat, jak zdążą się zestarzeć tak jak vtec. :)


  • 0

#133 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:04, 03.07.2015

Jak umiesz dobrze ruszyć to i takie 2.0 osiągnie 8,3 do 100km/h. :) Więc nie taki buc. Poza tym to jest jednostka długowieczna, w zasadzie bezobsługowa w odróżnieniu do downsizegowych wynalazków. Porozmiawiamy za kilka lat, jak zdążą się zestarzeć tak jak vtec. :)

+1 :oki2:

  :B :db


  • 0

#134 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:30, 04.07.2015

Zgadzam sie w g100%, że obecny trend nie preferuje żywotności ani silników, ani w ogóle aut. Ja odniosłem się do osiągów. A jazda nie sprowadza się do startu zatrzymanego, a ogólnie elastyczność silnika, dostępność mocy w każdym zakresie obrotów składa się na komfort jazdy. Jadąc z rodziną kiedy musisz pałować pod 7k obr. żeby wyprzedzić byle co, to nie jest komfort. Nawet samemu jadąc bardziej dynamicznie większość zakrętów pokonuje się na 2,3 biegu gdzie nie wykorzystany jest potencjał silnika przez właśnie zrypana skrzynie. Hamulce z kolei poddają się po 10min takiej jazdy. Nie wychwalałbym więc Accorda zbytnio, bo parę rzeczy jest do poprawienia. Ale z drugiej strony te parę oznacza też, że trakcyjnie nie wiele mu brakuje do ideału, a i wizualnie wygląda bardzo współcześnie, ładnie się starzeje. Na tym koniec OT


  • 0

#135 mikew_86

mikew_86
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:WL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:56, 04.07.2015

Pytanie tylko jak często potrzebujesz wyprzedzać jeżdżąc po mieście. :) To o czym piszesz sprawdza się głównie jak jeździsz drogami krajowymi za tirami. Tutaj turbodiesel wypada znacznie lepiej przyspieszając od 80 do 120km/h czyli wspomniana elastyczność. Ja jestem zdania, że jeśli ktoś jeździ głównie po mieście i na krótkich odcinkach to nie ma co nawet sobie zaprzątać głowy dieslem, bo ani to nie będzie oszczędne ani z korzyścią dla turbiny. Natomiast na trasy jak najbardziej zaczipowany 6-biegowy turbodiesel. :) Ja m.in. dlatego tak zrobiłem, przesiadłem się z takiego diesla na benzynę, bo zmienił mi się cykl jazdy z trasa/mieszany na miasto/mieszany i 3-krotnie spadły pokonywane przebiegi, więc nie miałem nawet jak korzystać z zalet diesla, za to musiałem znosić jego wady. Innymi słowy Accord 2.0 to wygodne i przyjemne auto do jazdy, a niczego więcej niż oferuje i tak bym nie wykorzystał w 99% przypadków. Ważne, żeby auto dopasować pod swoje potrzeby, a ja jestem w pełni zadowolony i biorąc pod uwagę kryteria którymi kierowałem się przy zakupie Accord okazał się bezkonkurencyjny. Z mojej strony również koniec OT.


Użytkownik mikew_86 edytował ten post 08:56, 04.07.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq