Konkretne pytanko o K20A6.
Rozmyślam o poprawie DOŁU tj. w granicach 1000-3000obr.
Założyłem u siebie skrzynię z K24 z przełożeniem gł CRV 5,062. Auto faktycznie jest elastyczniejsze, ale czuć to najbardziej dopiero od 3000obr. Poniżej jest to nie wielka różnica w stosunku do skrzyni ARK5 z K20.
W ogóle to jak tak pojeździłem trochę po skróceniu FD, to mi się nasuwają wnioski, czy za kwotę 1200zł jaką na to przeznaczyłem, nie było lepiej coś z kolektorem 4-2-1 i dolotem manewrować :-/
Powiedzcie wobec tego, jak niskim kosztem poprawić dół Chodzi mi o naprawdę najprostsze rozwiązanie.
Najtaniej to będzie znacząco obniżyć temp. powietrza zasysanego. Kolektor wydechowy 4-2-1 tez coś da.
W silnikach które kręcą się do 7,5 k rpm to taki ssak z fn2 albo ep3 to nie wiele wnosi do imprezy, on nie zacznie pracować rezonansowo, albo zacznie i zaraz trzeba zmienić bieg. Hamburgery do k24 ładują przeważnie kolektory z tsx'a k24 bo mają większą pojemność. Łatwo odnieść k24 do h22 gdzie kolektory z atra, w porównaniu z obrobionymi a'la blacktracks (seryjne h22a5 mocno wycięte z wywalonym iabem) na górze są podobne ale te drugie przez cały zakres obrotów mają lepszą krzywą NM przez pojemność.
Co do podmian kolektorów dolotowych w K24A3 to obejrzyjcie co i jak u mnie wyszło...