Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

N/A K20A6, K24A3 wolna dyskusja

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
159 odpowiedzi w tym temacie

#136 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:59, 13.07.2015

Konkretne pytanko o K20A6.

Rozmyślam o poprawie DOŁU tj. w granicach 1000-3000obr.

Założyłem u siebie skrzynię z K24 z przełożeniem gł  CRV 5,062. Auto faktycznie jest elastyczniejsze, ale czuć to najbardziej dopiero od 3000obr. Poniżej jest to nie wielka różnica w stosunku do skrzyni ARK5 z K20.

W ogóle to jak tak pojeździłem trochę po skróceniu FD, to mi się nasuwają wnioski, czy za kwotę 1200zł jaką na to przeznaczyłem, nie było lepiej coś z kolektorem 4-2-1 i dolotem manewrować :-/

Powiedzcie wobec tego, jak niskim kosztem poprawić dół ?? Chodzi mi o naprawdę najprostsze rozwiązanie.

Najtaniej to będzie znacząco obniżyć temp. powietrza zasysanego.  Kolektor wydechowy 4-2-1 tez coś da.


W silnikach które kręcą się do 7,5 k rpm to taki ssak z fn2 albo ep3 to nie wiele wnosi do imprezy, on nie zacznie pracować rezonansowo, albo zacznie i zaraz trzeba zmienić bieg. Hamburgery do k24 ładują przeważnie kolektory z tsx'a k24 bo mają większą pojemność. Łatwo odnieść k24 do h22 gdzie kolektory z atra, w porównaniu z obrobionymi a'la blacktracks (seryjne h22a5 mocno wycięte z wywalonym iabem) na górze są podobne ale te drugie przez cały zakres obrotów mają lepszą krzywą NM przez pojemność. 

 

Co do podmian kolektorów dolotowych w K24A3 to obejrzyjcie co i jak u mnie wyszło...


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#137 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:13, 13.07.2015

Właśnie myślę nad doprowadzeniem zimnego powietrza, bo to podstawa. Obecnie mam wyrzucony rezonator i końcówka oem rury idzie od puszki (z filtrem pipercross) w zderzak, więc ciepłego można powiedzieć, że raczej nie bierze.

Myślę, że najkorzystniej byłoby przedłuzyć rurę w zderzaku i pociągnąć tak, żeby brała powietrze "czołowo", tak jak chłodnica. Tylko właśnie ona blokuje drogę do takiego rozwiązania. Może jeszcze wypuszczenie w halogen co wiązałoby się z ich pozbyciem.

Ale zostaje kwestia zassania wody więc nawet taka rzeźba prosta nie jest.


  • 0

#138 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:27, 13.07.2015

Termouszczelkę pod ssak też warto zapodać. Odciąć też grzanie przepustnicy.


  • 0

#139 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:00, 14.07.2015

Nie o tym mówiłem. Trza odłączyć podgrzewanie przepustnicy, zamontować uszczelkę pod kolektor dolotowy i przedewszystkim odłaczyć odpowietrzenie komory z popychaczami zaworów. Rurka wychodzi z boku dekla i trafia do ukł. dolotowego w odcinek między filtrem a przepustnicą. Wieje tam cholernie gorący opar i to tak naprawdę ogrzewa powietrze zasysane. Proponuje dotknąć tego węża jak silnik jest nagrzany i zobaczyć co to naprawdę znaczy.


A i jeszcze jedno a propo zwiększenia tzw. dołu. zmniejszenie srednicy koła :-). Na 16 '' auto tez lepiej idzie niz na 17 bo felga lżejsza.


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#140 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:06, 14.07.2015

To powietrze z "klawiatury" jest jeszcze podgrzewane przez wodę i dlatego jest taki gorący przewód .są celowo razem zgrzane.Ja u siebie przy omijaniu podgrzewania przepustnicy ,ominąłem dodatkowo ten obieg.Teraz jest tylko ciepły nie gorący ..da się normalnie trzymać rękę.W sumie tam mała ilóść powietrza leci w stosunku do całości....ale zawsze :-) ..niech będzie ..ziarko do ziarka.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:21, 14.07.2015

  • 0
                       

#141 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:02, 15.07.2015

Nie o tym mówiłem. Trza odłączyć podgrzewanie przepustnicy, zamontować uszczelkę pod kolektor dolotowy i przedewszystkim odłaczyć odpowietrzenie komory z popychaczami zaworów. Rurka wychodzi z boku dekla i trafia do ukł. dolotowego w odcinek między filtrem a przepustnicą. Wieje tam cholernie gorący opar i to tak naprawdę ogrzewa powietrze zasysane. Proponuje dotknąć tego węża jak silnik jest nagrzany i zobaczyć co to naprawdę znaczy.


A i jeszcze jedno a propo zwiększenia tzw. dołu. zmniejszenie srednicy koła :-). Na 16 '' auto tez lepiej idzie niz na 17 bo felga lżejsza.

 

Z odłączaniem ogrzewania - nie wiem - może z czasem pomyślę. Nie wiem tylko czy jest to rzeczywiście opłacalne jeżeli temp. w komorze i tak panuje dośc wysoka.

A co do rozmiaru felg. Zdaję sobie sprawę, że na 18" jest ciężej i gorzej się napędza. Ale czy przy ruszaniu te dodatkowe parę kilo zrobi aż taką różnicę ? Chyba nie tak dużą, ale na zimę się przekonam..

Tak czy inaczej wolę mieć kapcia 225 na niskim profilu w zakręcie, niż bujać się na tym balonie. Nawet kosztem nieco mniejszej dynamiki przy jeździe na kreskę.


  • 0

#142 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:30, 15.07.2015

1kg na feldze(kole) przyjmie się jak ok.7-9kg w bagażniku ....i to pomnożyć  przez cztery (koła)


Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:31, 15.07.2015

  • 0
                       

#143 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:02, 15.07.2015

Tak, coś mi świta z innego tematu. Wychodziłoby, że przy 3kg więcej na kole w stosunku do kół OEM, ma się na pokładzie rosłego chłopa :D

To już faktycznie musi być czuć. U mnie ważą nie tyle felgi (tu będzie minimalna wzwyżka do OEM), co opony.

Poczekamy na zimę i obadamy temat.


  • 0

#144 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:22, 16.07.2015

To powietrze z "klawiatury" jest jeszcze podgrzewane przez wodę i dlatego jest taki gorący przewód .są celowo razem zgrzane.Ja u siebie przy omijaniu podgrzewania przepustnicy ,ominąłem dodatkowo ten obieg.Teraz jest tylko ciepły nie gorący ..da się normalnie trzymać rękę.W sumie tam mała ilóść powietrza leci w stosunku do całości....ale zawsze :-) ..niech będzie ..ziarko do ziarka.

To nie o powietrze się rozchodzi a o ciepło które się przedostaje do dolotu :-). W każdym razie w standardzie to parzy.


Z odłączaniem ogrzewania - nie wiem - może z czasem pomyślę. Nie wiem tylko czy jest to rzeczywiście opłacalne jeżeli temp. w komorze i tak panuje dośc wysoka.

A co do rozmiaru felg. Zdaję sobie sprawę, że na 18" jest ciężej i gorzej się napędza. Ale czy przy ruszaniu te dodatkowe parę kilo zrobi aż taką różnicę ? Chyba nie tak dużą, ale na zimę się przekonam..

Tak czy inaczej wolę mieć kapcia 225 na niskim profilu w zakręcie, niż bujać się na tym balonie. Nawet kosztem nieco mniejszej dynamiki przy jeździe na kreskę.

Temperatura w komorze powstaje na skutek spalenia mieszanki, a nam chodzi o to co jest przed zapłonem, im chłodniejsze powietrze miesza się z paliwem tyl więcej jest w nim tlenu a wiec lepiej sie będzie palić., Zobacz jak elegancko pala się drewniane chałupy w zimę...

 

Co do felg to owszem balony to w golfie iv były w standardzie, tutaj 17 wyglada dobrze ale profil opony nie może byc za wysoki bo sie ciężko z dołu przyspiesza.


1kg na feldze(kole) przyjmie się jak ok.7-9kg w bagażniku ....i to pomnożyć  przez cztery (koła)

no z doświadczenia to bym powiedział że chyba z 20 kg za 1 kg.  Ciężkie koło naprawdę jest ciężko wprawić w ruch.


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#145 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:26, 16.07.2015

Parę pytań. Opisywałeś powyżej odłączenie grzania przepustnicy, ale czy jest to problemowe, czy proste jak dup******... ? :)

Po drugie, jest to faktycznie odczuwalne ?

I w końcu czy nie ma z tego tytułu jakichś negatywnych skutków ? Bo w końcu japońce tak sobie to wymyślili nie dla picu. 


Użytkownik SimRacer edytował ten post 20:27, 16.07.2015

  • 0

#146 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:56, 16.07.2015

Niby ogrzewa przepustnicę od płynu chłodniczego i na odwrót. Co najwyżej auto niby by sie wolniej nagrzewało ale ja nie widze różnicy.

Nie wiem bo robił to mój kumpel jak zakładał kolektor RRC  ale chyba zciąga się wężyki z rurek po obu stronach i łączy je , ale nie wiem dokładnie. Raczej to nie problem ale odpowietrzenie komory najwięcej grzeje.!


  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#147 Wielki

Wielki
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:56, 21.04.2016

Witam
Pytanie jest:)
Mam wyrezany wałek wydechowy w k20a6 2004r.
Dostanie używki w dobrym stanie na teraz to koszt około 900zl /szt.
A mogę kupić komplet klawiatury z walkami od k20a2 za 500zl .
Pytanie jak z kompatybilnością i czy ktoś to już robił?
Pozdrawiam Daniel
  • 0

#148 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:19, 21.04.2016

Parę pytań. Opisywałeś powyżej odłączenie grzania przepustnicy, ale czy jest to problemowe, czy proste jak dup******... ? :)
Po drugie, jest to faktycznie odczuwalne ?
I w końcu czy nie ma z tego tytułu jakichś negatywnych skutków ? Bo w końcu japońce tak sobie to wymyślili nie dla picu.

Ekologia ,szybsze nagrzewanie i takie tam pierdoły
  • 0
                       

#149 Walker

Walker
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:seria +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:15, 21.04.2016

tu jest jak odpiąć ogrzewanie przepustnicy:

http://www.accordklu...e-przepustnicy/

 

a jak, gdzie odłaczyć odpowietrzenie komory z popychaczami zaworów?


  • 0

#150 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:27, 22.04.2016

Mozna poprostu zalozyc filtr odmy (odpowietrzenia) ja tak mam w K20A9 ;)

Wi@S4 via Taptalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq