grzegorz1982, F-seria jest słaba...było już w PL kilka prób...ale nieopłacalne i mało efektywne. Dużo bardziej opłaca się swap na np. H22 z kilku powodów:
- masz stockowy silnik, który można jeszcze podłubać, a który na starcie ma już 200-212KM
- nie wysra Ci sie po kilku tysiącach km jak przy turbo
- koszt swapa podobny
- dużo prostsze w wykonaniu
Co Ci da uturbienie np. F18B2? Ze 136KM ile chcesz osiągnąć? 160, 170KM? Poza tym...żeby zacząć turbić...musisz mieć 100% sprawny silnik, żeby Ci się nie wysrało nic na starcie (bo o tym, że wysrać się może chwilę później nie trzeba chyba wspominać?). Warto wymienić w nim kilka elementów na mocniejsze, wytrzymalsze...ale z dostępnością jest MEGA LIPA. Jak już się coś znajdzie - ceny kosmos. W PL były 1-2 projekty soft turbo do F-serii...ale chwilę później właściciele swapowali na H22 i wcale im się nie dziwię
z tego samego powodu właśnie ja robię teraz swap...a potem się zobaczy...jak baza odpowiednia będzie - można się dalej bawić...ale F-seria to nie jest dobra baza...