Skocz do zawartości


RODO w HAKP

K20A6 - pytanie o soft turbo do Firmy Tomson


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
49 odpowiedzi w tym temacie

#31 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:44, 07.10.2009

świnka Power-tec by Zastec Tuning


ok, dzięki.
jest jeszcze patent z dwoma komputerami (jeden ma hondatę drugi obsługuje klimatronic) ale cena zabija.
No i gratulacje auta, bo jeszcze nie miałem okazji. Patrząc na parametry musi być rewelacyjnie. Nie planujesz szpery żeby trochę trakcji zyskać?

#32 Paroova

Paroova
  • Forumowicz
  • 191 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 08.10.2009

świnka Power-tec by Zastec Tuning


ok, dzięki.
jest jeszcze patent z dwoma komputerami (jeden ma hondatę drugi obsługuje klimatronic) ale cena zabija.
No i gratulacje auta, bo jeszcze nie miałem okazji. Patrząc na parametry musi być rewelacyjnie. Nie planujesz szpery żeby trochę trakcji zyskać?



Dziekuje

Co do szpery to sie nie zastanawialem nad tym autko zostalo "utwardzone" poprzez zmiane zawieszenia na Koni Sport z regulacja twardosci oczywiscie ustawione jest na twarde :mrgreen: Autko mialo zostac jak najbardziej "cywilne" do jazdy na co dzien. na koniec pazdziernika jade na podniesienie HP i Nm zobaczymy co bedzie wtedy Pomyslimy przeanalizujemy Twoja podpowiedz :-D

POzdrawiam
<p>tunning K24A3 stage 3 <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...str-61/</a><br>
381KM@6900 / 469Nm@3700</p>

#33 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 26.11.2009

żeby rozwiać wszelkie wątpliwości co do marnego K20A6 wysłałem wczoraj zapytanie do ecu-performance no i dziś dość szybko dostałem konkretną odpowiedź...

Witam,

Generalnie nie oferujmy modyfikacji do tego modelu ze względu na slabe rezultaty tej jednostki oraz wysokie koszty.

Zdecydowanie warto pomyśleć o zmianie na 2.4 który stanowi dobra baze do zmian

Przykadowo uzyskanie z k20a6 ok. 170-175KM to koszt. 7-8 tys. Zlotych. (kolektor wydechowy+układ dolotowy)

Do K20a6 niema dobrej elektroniki do wystrojenia, co tez utrudnia caly proces.

Odradza montaza doładowania, ponieważ zawsze konczy się to uciążliwością i problemami. Zrobienie profesjonalnego zestawu turbo To koszt. Ok. 25tys.

Proszę nie odebrac mojej opinii jako zniechęcenia do zmian, ale mamy dosc trzeźwe spojrzenie, i mowimi co warto modyfikowac a co nie.

Silnik k20a6 nie posiada plennego Vteca jak to jest w przypadku k24, stad nie można oczekiwac duzych przyrostow a koszty zmian sa zbliżone do tuningu k24 albo k20a2 z civica type r

Pozdrawiam

Dominik



To by było na tyle.
Teraz mam pytanko czy ktoś wie/słyszał o swapie w CL7 z K20A6 na K20A2 z poprzedniego CTR-a ?
F1

#34 henake

henake
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:46, 26.11.2009

Panie Kolego mozesz wsadzis tam wszystko co chcesz ale musisz ogarnac elektronike bez tego ani rusz...

#35 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 26.11.2009

ok a co np z półosiami? pewnie są krótsze/dłuższe co w takim przypadku jest jakaś rzeźba czy jak... ? Właśnie elektronika rozumiem samo sterowanie silnika to nie problem bo komp ląduje z CTR ale jak ogranąć takie rzeczy jak klimatronik,radio itp duperele czy dobrze rozumuje że to może być główny problem ?
F1

#36 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:58, 26.11.2009

jak ogranąć takie rzeczy jak klimatronik,radio itp duperele czy dobrze rozumuje że to może być główny problem ?


Dual ECU czy coś takiego od hondata, dawałem linka na forum.
Wtedy jeden komp ogarnia klimatronic itp. a drugi silnik. Ale to BARDZO droga zabawa.
Chyba taniej i szybciej będzie zeswapować K24A i ewentualnie głowicę od CTR'a dać i zrobić reflash ECU (edit: oczywiście swap silnika z ECU) Wszystko inne będzie chyba droższe.

[ Dodano: 2009-11-26, 21:59 ]
Skrzynia jest chyba ta sama, więc półosie podejdą a acco jeśli się nie mylę.

masz tu LINK

#37 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 26.11.2009

:k bez sensu :k lepiej pogonić furę i zainwestować w coś co będzie miało w serii ze 250HP... no nic tak się znowu chwilowo napaliłem ale widzę że to bez sęsu :-( idę na klosa :mrgreen: [/fade]
F1

#38 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:53, 26.11.2009

malin_f1, najtaniej wyjdzie K24A z ECU przełożyć i skrzynią. Ktoś dawał ceny i chyba za nieco ponad 5000zł można kupić komplet. Zrobisz dolot, remap w ecu-performace i za mniej niż 10000zł masz ponad 200 koni. Ewentualnie parę innych modów jak pogonisz swoje K20A6, pewnie kilka tysi za silnik ze skrzynią i ECU dostaniesz, to trochę kasy wycofasz. Innej drogi nie widzę (poza zamianą auta).

#39 DAMEK

DAMEK
  • Forumowicz
  • 381 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:55, 23.01.2010

panowie prawda jest taka że,mod silnika K 24 trz nie sa tanie i trzeba sie liczyc bynajmniej z wydatkiem 10tys i malym przyrostem mocy.
Serwis drukarek,laptopów,kopiarek,monitorów, tusze tonery.
Moja byla-http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?t=5345&start=0

#40 ELCOMO

ELCOMO
  • Forumowicz
  • 23 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 24.11.2010

Zasadnicza różnica jest taka, że K20A3 i K20A6 mają VTECA tylko na wałku ssącym K24 i K20A3 mają na obu wałkach. do tego zupełnie inne głowice wiązki i elektronikę - ECU. najlepiej założyć czapkę K20A3 na blok K24 z instalacją i kompem K24 oraz podkręcić to HONDATĄ K-PRO taki zabieg z dolotem i wydechem powinien przynieść około 230-240KM bez problemu.
Jak ktoś jest zainteresowany modyfikacjami K-serii zapraszam na PW mam sporą wiedzę na ten temat i gościa od elektroniki.
Zajmuję się SWAP-ami w Poznaniu serii B, H i K
Pozdrawiam

#41 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:27, 02.12.2010

Witam,
Zupełnie przez przypadek wpadłem na ten topic.

Cena którą podał nasz pracownik nie była odpowiedzią na "odwal się". Niestety żeby dobrze uturbić silnik na nowych częściach trzeba wydać od 25-30 tys zł. Oczywiście są firmy które zrobią to za 15 tys. ale potem taki samochód więcej stoi niż jeździ.
Nie wiem jaka jest dokładna historia Accorda którego uturbiliśmy ale o ile się nie mylę nada jeździ a robiliśmy go ok 5 lat temu. Wtedy klient zapłacił za samo uturbienie 23 tys. zł. Podobnie wygląda sprawa z CRVami które uturbialiśmy. Nadal jeżdżą i nic im nie dolega mimo przebiegów z turbo ponad 100 tys. km.
Reasumując żeby dobrze zrobić turbo trzeba wydać min. 25 tys zł. W większości przypadków jest to nie opłacalne.

Pozdrowienia
Tomek

#42 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:59, 03.12.2010

Czemu żadna firma nie chce u-turbiac silników serii F ? Są jakieś szanse na podniesienie mocy w tych silnikach ? Czy głowice z F20B BlueTop DOHC ?

#43 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:49, 03.12.2010

grzegorz1982, F-seria jest słaba...było już w PL kilka prób...ale nieopłacalne i mało efektywne. Dużo bardziej opłaca się swap na np. H22 z kilku powodów:
- masz stockowy silnik, który można jeszcze podłubać, a który na starcie ma już 200-212KM
- nie wysra Ci sie po kilku tysiącach km jak przy turbo
- koszt swapa podobny
- dużo prostsze w wykonaniu

Co Ci da uturbienie np. F18B2? Ze 136KM ile chcesz osiągnąć? 160, 170KM? Poza tym...żeby zacząć turbić...musisz mieć 100% sprawny silnik, żeby Ci się nie wysrało nic na starcie (bo o tym, że wysrać się może chwilę później nie trzeba chyba wspominać?). Warto wymienić w nim kilka elementów na mocniejsze, wytrzymalsze...ale z dostępnością jest MEGA LIPA. Jak już się coś znajdzie - ceny kosmos. W PL były 1-2 projekty soft turbo do F-serii...ale chwilę później właściciele swapowali na H22 i wcale im się nie dziwię ;-) z tego samego powodu właśnie ja robię teraz swap...a potem się zobaczy...jak baza odpowiednia będzie - można się dalej bawić...ale F-seria to nie jest dobra baza...

#44 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:32, 03.12.2010

nie chce u-turbiac silników serii F


Bo są Fserie i Fserie...

F22B to jeden z najdogodniejszych silników pod, chociażby, softa.
Już w serii ma bardzo niską kompresję - 9.3:1

Za wielkimi wodami, ten silnik, jak i inne Fserie, przeważnie F22B1/2 lub F23XX są częściej turbione niż Hserie.

#45 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:52, 03.12.2010

Hitman, no tak...zapomniałem o tych specjałach ;-) ale miałem na myśli bardziej popularne i ogólnodostępne silniki, np. występujące w Acco VI gen.
Wiadomo że np. F20B, F22B etc to jest zupełnie inna bajka.




IPB Skin By Virteq