Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problemy po założeniu LPG - pobór oleju

VII Blackstone LPG pobór oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
117 odpowiedzi w tym temacie

#46 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:13, 18.04.2014

obroty skaczą według HDS chyba o jakieś 50, to nie jest chyba dużo. Gdyby poduszka poszła to silnik nie miał by większej trzęsiawki ???

 

Wibrację sa takie, że mocno na wydech przechodzą, że aż się trzesie.

Jeszcze myśleliśmy o katalizatorze, że się przypchał i auto trochę osłabło, ale to pewnie wtedy wyskoczył by jakiś check.


  • 0

#47 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:41, 18.04.2014

 Gdyby poduszka poszła to silnik nie miał by większej trzęsiawki ???

 

to zależy i to mocno od stopnia uszkodzenia i która konkretnie poduszka

 

jak już chcesz do rzeczoznawcy jechać to jedź do biegłego sądowego a nie do pierwszego lepszego z kwitem rzeczoznawcy


  • 0

#48 vek

vek
  • Klubowicz
  • 855 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2 Tourer
Reputacja: 26
Super

Napisano 19:26, 18.04.2014

mam (sory ale nie wiem komu zakosiłem kiedyś to zdjęcie) to miejsce na czerwono, nie wiem jak się to nazywa, ale tam się może gromadzić olej, jak jest tam tylko syf to spoko a jak tam pływa to może być np. uszczelka.

 

 

Załączone pliki


  • 0

BLACK Fucker 7 http://www.accordklu...y-na-2014-1str/

Vek Rallyteam - BLACK Fucker 5.2 http://www.accordklu...ek-projekt-kjs/
Definicja VTEC : Im szybciej jedziesz, tym jedziesz szybciej.
 


#49 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:52, 18.04.2014

Heh zdjęcie jakby z mojego posta heheh... ale wracając do tematu, tam przecież nic nie ma, żadnego urządzenia, dziury, zaworu itp. Jest tam monolit bloku, więc jeśli dobrze rozumuję, to skoro zbiera się tam olej,musi lecieć spod pokrywy zaworów. Więc siłą rzeczy należy wymienić uszczelkę pod klawiaturą. Jeśli się mylę - popraw mnie proszę :)


  • 0

#50 vek

vek
  • Klubowicz
  • 855 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2 Tourer
Reputacja: 26
Super

Napisano 20:25, 18.04.2014

ha i ty jest zonk , bo jasne może też z pod pokrywy zaworów, ale to korytko jest początkiem "środkowej" części silnika i nad nią a nawet prawie na równo jest łączenie z częścią zaworową gdzie masz uszczelką. Można ją nawet wyczuć jak się tam wsadzi łapę (uwaga, nie radzę na ciepłym silniku :) pssss )

Taki pomysł bo ja tak właśnie mam, nie to żebym się znał , bo się nie znam. Tytus jak zwykle, co jak jestem gdzieś mi zajrzy i wyluka error :) i wylukał.


  • 0

BLACK Fucker 7 http://www.accordklu...y-na-2014-1str/

Vek Rallyteam - BLACK Fucker 5.2 http://www.accordklu...ek-projekt-kjs/
Definicja VTEC : Im szybciej jedziesz, tym jedziesz szybciej.
 


#51 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:49, 18.04.2014

No właśnie, wg mnie silnik pracuje równo tylko są jakieś drania w wydechu, które mogą przenosić się na całość.


  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#52 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:23, 18.04.2014

na razie pierwszy krok podjęty, żeby sprawdzić czy to nie problem oleju i jego zestawienia z LPG.

 

W przyszłym tygodniu powinien mi dojść olej i odrazu wymiana oraz przy okazji spróbuje sprawdzić ciśnienie na garach.


  • 0

#53 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:52, 18.04.2014

obroty skaczą według HDS chyba o jakieś 50, to nie jest chyba dużo.

Jak podłączałem kompa do LPG to u mnie bujały się max 30rpm.

Nie wiem czy masz jakiegoś znajomego czy coś, ale mam sprzęt do sprawdzania ciśnienia sprężania, jakbyś chciał to w niedzielę będę w Lubartowie ;)


  • 0

#54 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:21, 19.04.2014

jestem umówiony na ciśnienie pod koniec przyszłego tygodnia.

A w Święta samochodem się zajmować nie będę, trzeba się odstresować.

Ale dzięki za propozycję.


Użytkownik toio edytował ten post 09:24, 19.04.2014

  • 0

#55 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:31, 20.04.2014

Niechcący znalazłem ten temat. Dla jasności kolektor ssący główny był zdemontowany,aby nie było nieporozumień proszę poczytać cały wątek  z linka.Kolega Siwy ma podobny motor oraz kilkunastu kolegów z tego forum montowanych u mnie i zerro problemów,owszem ten pierwszy raz kiedys nadejdzie-nadszedł.Co mogłem to zrobiłem 

http://lpg-forum.pl/...rer-t38267.html
 


Użytkownik Adam Rogowski edytował ten post 15:36, 20.04.2014

  • 0

#56 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:01, 22.04.2014

Daj znać jak sprawa z silnikiem się rozwinie

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#57 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 16:03, 05.05.2014

no i jak rozwój sytuacji?


  • 0

#58 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:53, 05.05.2014

Większość napiszę po urlopie bo właśnie na nim jestem. Póki co z jednym miałeś 100% racji, z resztą mam nadzieję że się nie potwierdzi. czekam na wyniki analizy spektralnej bo Croom miał mi wysłać do Stanów. Wtedy napiszę całość. Póki co węże wodne mi brat podokrecal, bo nie miałem odpowiedniego kompletu i płynu chłodniczego nie ubywa. Tak więc tu jak najbardziej miałeś rację. Sorry za błędu ale ciężko się pisze na komórce :p
  • 0

#59 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:43, 10.05.2014

Czekam na analizę spektralną od Crooma, bo ona chyba będzie decydująca i po niej wyciągnie się wnioski (mam nadzieję, że za jakieś 2 - 3 tygodnie ją dostanę)

Wróciłem z urlopu, większość jazdy w trasie, przejachane 1400km.

Olej Fuchs 5W50, dolane 500ml (miarką co 100ml, z podziałką, do stanu z zaraz po wymianie w tym samym garażu, więc błąd wynikający z przechyłu auta wykluczony).

 

Pobór oleju 360 ml na 1000km ....

 

EDIT:

 

Właśnie dostałem analizę od Croom (szybko to załatwił), więc wrzucam dalsze informacje.

 

Olej zaraz po zlaniu wyglądał tak:

 

P1010621_zps5a724397.jpg

 

Bardzo mocno mienił się w świetle słonecznym.

 

Analiza wykazała jak poniżej:

 

toioacc_zpsd110e3cf.jpg

 

 

Cześć metali mają przekroczoną normę, ale silnik wyglądą chyba ok.

 

Zaraz po zlaniu oleju do analizy, olej został wlany z powrotem do sinika i została zastosowana płukanka.

 

Efekty:

P1010626_zps04bcb9dc.jpg

 

Tutaj wygląda to tak jak by był jakiś piasek, ciemne to chyba jakiś nagar, ale to przezroczyste to nie wiem

P1010625_zps4cdeb200.jpg

 

Coś miekkiego i dużego, lekko białawego:

P1010628_zpse7f5cd62.jpg

 

 

I dodatkowo po rozcięciu filtra w celu zweryfikowania co wyłapał.

 

P1010631_zps2d9cea0b.jpg

 

Jakiś mały metaliczny, twardy i z ostrymi krawędziami (co to nie wiem), były takie dwa:

P1010632_zps9c5cc7d0.jpg

 

Croom stwierdził, że dobrze by było wypłukać silnik dwukrotnie jakimś minerałem i wtedy znowu zalać olej docelowy.

 

 

Jakieś uwagi / porady mile widziane.

 

 


  • 0

#60 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:19, 10.05.2014

Hmmm a może coś z filtra się urwało i zrobiło zamieszanie?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Blackstone, LPG, pobór oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq