Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

nie włącza się klima ???

VI frm

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:09, 23.02.2014

witam mam acc VI gen z manualną klimą i się nie włącza ??? co to może być? można coś samemu posprawdzać żeby fachowiec nie zalecił odrazu wymiany sprężarki , chłodnicy i całej reszty??

 


  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 18:23, 23.02.2014

sam to mozesz tylko sprawdzic temperature na zewnatrz- bo chyba ponize 5st sie nie właczy a poza tym sprawdzic bezpieczniki

jezeli bedzie za mało czynnika to równiez klimka sie nie właczy, ale tego sam nie sprawdzisz

przegladnij ten dział znajdziesz sporo informacji odnosnie ewentualnych usterek - awarii klimatyzacji.


  • 0

#3 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:31, 23.02.2014

jezeli bedzie za mało czynnika to równiez klimka sie nie właczy, ale tego sam nie sprawdzisz

 

 

na partyzanta sprawdzi

odkręcasz niebieską nakrętkę na przewodzie układu klimy, wciskasz trzpień pod nakrętką

jak bryzgnie ciśnieniem z tłustym płynem to czynnik jest

tylko ostrożnie wciskać na ułamek sekundy


  • 0

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:35, 23.02.2014

tak mozna sprawdzic czy jest, ale czy jest odpowiednia ilosc to juz niestety nie :)
  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:06, 23.02.2014

dokładnie tak

jeżeli "rzygnie" to można na nabijanie jechać


  • 0

#6 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:24, 25.02.2014

ok dzięki


  • 0

#7 pniok76

pniok76
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • Skąd:brzesko
  • Silnik:2,0
  • Wersja:v
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 25.02.2014

a powiedzcie mi czy wy u siebie na osuszaczu macie takie szkiełko przez które widać czynnik? no bo u mnie np jest takie coś wygląda to tak jak przy aku to okienko co patrzy się czy na zielono się świeci.Ja np jak popatrze przez ten wziernik to widze czy jest czynnik i ile go jest.No i zauważyłem że w zimie jest tam go full a jak jest cieplej no to mniej go jest.No i jak klimę włączę to widać jak on tam tak jakby się gotował


Użytkownik pniok76 edytował ten post 19:46, 25.02.2014

  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:14, 25.02.2014

Ja mam i na osuszaczu i przy aku.


  • 0

#9 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:17, 25.02.2014

a powiedzcie mi czy wy u siebie na osuszaczu macie takie szkiełko przez które widać czynnik? no bo u mnie np jest takie coś wygląda to tak jak przy aku to okienko co patrzy się czy na zielono się świeci.Ja np jak popatrze przez ten wziernik to widze czy jest czynnik i ile go jest.No i zauważyłem że w zimie jest tam go full a jak jest cieplej no to mniej go jest.No i jak klimę włączę to widać jak on tam tak jakby się gotował

to "magiczne " oczko czasem jest czasem go nie ma (zależy od producenta osuszacza). Służy ono do tego aby obserwować czy przy włączonej klimatyzacji nie widać przepływających bąbelków powietrza. Jeżeli są bąbelki uklad jest zapowietrzony. Przy prawidłowo napelnionej klimatyzacji po jej załączeniu w oczku nie widać bąbelków (ew chwilę po załaczeniu mogą występować). Obserwacja oczka przy wyłączonej klimatyzacji nie ma sensu.


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#10 pniok76

pniok76
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • Skąd:brzesko
  • Silnik:2,0
  • Wersja:v
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:47, 26.02.2014

no ja tam kłucił się nie będę,ale często obserwuje to okienko, i z całą pewnością jestem w stanie stwierdzić czy jest czynnik a nawet , czy jest go dużo czy mało.Np po świerzo nabitej klimie po jej wyłączeniu w okienku jeszcze przez ok 30 s buzuje czynnik.A np jak jest go mniej to po wyłączeniu momentalnie go nie widać.I np jak teraz bym maskę podniósł i popatrzył ,to widać czynnik,a jak kiedyś układ się mi rozszczelnił i uciekł gaz,to w tym szkiełku było widać że nie ma tam nic,pusto


  • 0

#11 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:16, 27.02.2014

na wyłączonej klimie nie jesteś w stanie określić czy jest odpowiednia ilość czynnika w układzie (a określanie mniej-więcej , dużo-mało-trochę itp nie jest miarodajne). Natomiast po załączeniu klimatyzacji jeżeli nie widać przepływających bąbli można na 99% uznać, że gazu jest odpowiednia ilość (i do tego to oczko służy, choć w nowych samochodach już się tego nie stosuje).


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#12 endriu13

endriu13
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Bogatynia
  • Silnik:2,0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:25, 04.03.2014

W okienku można zaobserwować stan czynnika po przejściu przez skraplacz,czynnik w tym miejscu układu powinien być w fazie ciekłej-odparowany-wówczas układ ma najwyższą wydajność.
  • 0

#13 hubi

hubi
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostrów Maz.
  • Silnik:1,8
  • Wersja:Motegi
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 08.04.2014

Mam ten sam problem. Po zimie Klima się nie włącza. W ubiegłym roku w lipcu byłem na nabijaniu Klimy i działała ostatniego ciepłego dnia. Po włączeniu nie pompuje sprężarka bo nawet obroty nie spadają.
  • 0

#14 wodzirej2

wodzirej2
  • Klubowicz
  • 384 postów
  • Skąd:małe 3-city
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 17:59, 09.04.2014

kolego hubi
miałem identyczną sytuację rok temu
Rozszczelniony był przewód, który
łączy chłodnicę ze sprężarką. Łatwo sprawdzić, podnosisz maskę, lecisz ręką po przewodach. Jak któryś jest
wilgotny i tłusty to jest nieszczelny i spylił czynnik.
fachowcy od klimy zarobią taki i będzie jak nówka, nie zakładamy
używek :)
  • 0

Moje autko :)


#15 hubi

hubi
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Ostrów Maz.
  • Silnik:1,8
  • Wersja:Motegi
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:27, 09.04.2014

Jak by to było tylko to ,to by spoko było. Jutro się dowiem po wizycie u speca od klimy.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, frm

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq